آنالیز کلمات کلیدی

آنالیز کلمات کلیدی سنگ بنای بازاریابی اینترنتی است و از عوامل مهم در بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر می باشد. حتما آنالیز کلمات کلیدی را براساس فعالیت و اهداف بازاریابی خود که براساس آن ها قصد افزایش ترافیک وب سایت خود را دارید انتخاب نمایید.

آنالیز کلمات کلیدی

اهميت آناليز کلمات کليدي از آنجا مشخص مي شود که توسط اين کلمات است که مي توان سايت شما را به گوگل يا ساير موتورهاي جستجو شناساند و از اين طريق رتبه سايت شما را در گوگل بالا برد.
آناليز کلمات کليدي و انتخاب صحيح و به جاي کلمات کليدي متناسب با سايت شما و نوع کسب و کارتان تنها راه صدر نشيني در موتورهاي جستجو است. سايت هاي زيادي وجود دارند که عملکردي مشابه با سايت شما دارند و هدف همه آنها نيز جذب مخاطب و مشتري بيشتر است در اين جا يک فضاي رقابتي بزرگ به وجود آمده است و گوگل براي حل اين معضل يک سري فاکتور ها و الگوريتم هايي را طراحي نموده و وبسايت هايي که با اين استاندارد ها تطبيق داده شده اند در بالاي نتايج جستجو و سايت هايي که در اين زمينه ضعيف عمل کرده اند را در پايين نتايج جستجو قرار مي دهد. حضور سايت شما در صدر نتايج جستجو برابر است با خيل عظيمي از کاربران که در جستجوي کلمه موردنظر خود به وبسايت شما هدايت مي شوند ، جذب مخاطب بيشتر و تبديل آنها به مشتري و اين يعني پيروزي در رقابت . بنابراين آناليز کلمات کليدي و کار روي کليد واژه هاي خود را جدي بگيريد.

آناليز کلمات کليدي اساس سئو و بهينه سازي سايت وبهينه سازي موتورهاي جستجو و در نتيجه بازاريابي اينترنتي و تبليغات اينترنتي را تشکيل مي دهد.

ارزش يک کلمه کليدي به اين است که چه ميزان در زمينه اين کلمه کليدي رقابت و فعاليت وجود دارد. هر چه رقابت شديدتر باشد به همان ميزان کار سئو و بهينه سازي آن در موتورهاي جستجو نيز سخت تر خواهد بود. اما اين نکته را نيز بدانيد که هنگامي که شما روي کلمات کليدي پر رقابت تان به نتايج بالاي گوگل دست پيدا کرديد ميزان کاربران زيادي به سمت سايت شما سرازير مي شوند و به همان ميزان سوددهي شما نيز بالاتر خواهد رفت.

آناليز کلمات کليدي مناسب فرايندي نيست که در چند دقيقه بتوان آن را انجام داد اين کار شامل مراحل مختلفي است از جمله آناليز اهداف وب سايت شرکت اينکه بدانيم شما چه چيزي را قرار است ارائه کنيد و کاربران شما از شما چه انتظاراتي دارند ، بررسي کاربران سايت و نيازهاي آنها ، آناليز رقبا يعني شرکتهايي که در زمنيه کاري شما فعال هستند و قبلا اين مسير ها را طي کرده اند و بررسي حجم کاري آنها روي کلمات کليدي شان ، تحقيق و بررسي روي نتايج موتورهاي جستجو مختلف در زمينه کاري وب سايت ، تعريف يک سري کلمات کليدي اوليه که مي تواند شامل چند صد کلمه کليدي باشد ،بررسي مجدد کلمات کليدي و انتخاب نهايي از ميان اين کلمات بر اساس الگوريتم هاي گوگل ، بررسي دوباره کلمات کليدي منتخب و انتخاب کلمات کليدي نهايي و تطبيق آن با ميزان بودجه شما

بي توجهي و دست کم گرفتن کلمات کليدي مي تواند اثرات مخربي روي سئو و بهينه سازي سايت شما داشته باشد. چه بسيار سايت هايي بوده اند که از لحاظ طراحي و قالب بسيار قدرتمند بوده اند اما به دليل عملکرد ضعيف در آناليز کلمات کليدي در سئو سايت خود ناموفق بوده اند و خيلي زود از بين رفته اند. و بخش بزرگي از سرمايه خود را نيز از دست داده اند.
سلسله مراتبي که زمنيه آناليز کلمات کليدي و سئو سايت شما در مشاوران بازاريابي اينترنتي جم انجام مي شود شامل موارد زير است.

ابتدا سايت شما به دقت بررسي و آناليز مي شود و اهداف آن استخراج مي گردد. سپس بر مبناي نوع محصولات يا خدمات شما و استراتژي بازاريابي شما, اقدام به آناليز کلمات کليدي تان مي نمايد. اين کلمات کليدي قرار است رتبه سايت شما را افزايش دهد و بر اساس اين کلمات در رتبه هاي اول گوگل و ساير موتورهاي جستجو قرار بگيريد. مر حله بعدي بررسي عوامل مختلفي چون بودجه، زمان و اهداف مورد نظر شماست که منجر به انتخاب طيف خاصي از کلمات کليدي مي گردد. پس از مرحله نهايي انتخاب کلمات کليدي توليد محتواي سايت شما شروع مي شود. اقدامات بعدي شامل تبليغات اينترنتي , فعاليت درشبکه هاي اجتماعي و ... است.