ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی نوعی از بازاریابی اینترنتی است که از ایمیل جهت برقراری ارتباط با مخاطب و بازاریابی استفاده می شود. ایمیل مارکتینگ یکی از
روش های تبلیغاتی کم هزینه و بسیار موثر و تاثیرگذار می باشد و از تاثیر بسیار زیاد آن در بازاریابی نمی توان چشم پوشی نمود

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی از تکنيک هاي مهم و موثر بازاريابي اينترنتي مي باشد و نمی توان از تاثیر ایمیل مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی چشم پوشی نمود.

بازاريابي ايميلي نوعي از بازاريابي اينترنتي است که در آن از ايميل به عنوان وسيله اي براي برقراري ارتباط با مشتريان و ارسال پيام به مخاطبان استفاده ميشود. از طريق ايميل مارکتينگ مي توان کالا يا خدمات خود را به کاربران و مشترياني که به اين محصولات يا خدمات نياز دارند معرفي نمود و از اين طريق به افزایش فروش محصولات و رونق کسب و کار کمک نمود و برند و نام تجاري خود را به يک نام تجاري شناخته شده تبديل نمود و از اين طريق اعتبار لازم را کسب نمود.
ايميل مارکتينگ راهي است که از طريق آن مي توانيد پيام خود را به کاربران منتقل کنيد. انتقال پيام از طريق ايميل مارکتينگ نسبت به ساير روشها هزينه بسيار پاييني خواهد داشت. اولين قانون در ايميل مارکتينگ اين است که شما به عنوان يک بازارياب اينترنتي هيچ گاه به خود اجازه ندهيد که به هر کسي که دلتان خواست بدون کسب اجازه ايميل تبليغاتي ارسال کنيد اين کار علاوه بر اينکه غير قانوني و غير اخلاقي است براي برند شما نيز تبعات منفي نيز به دنبال خواهد داشت.
هدف از ايميل مارکتينگ چيست ؟
هدف از ايميل مارکتينگ معرفي خدمات يا کالاي خود به مشتريان و فروش آنها مي باشد. اين مهم از طريق ارسال ايميل هاي تبليغاتي ميسر مي گردد.البته هميشه در بازاريابي ايميلي هدف فروش محصولات و معرفي خدمات نيست. در بيشتر مواقع معرفي برند و علامت تجاري يک شرکت يا سازمان به کاربران مي باشد که در بلند مدت سوددهي آن آشکار مي گردد.
شما مي توانيد با مشتري‌هاي قديمي و کساني که کسب و کار شما را مي‌شناسند، بوسيله ايميل رابطه‌اي برقرار کنيد و آن ها را از جديدترين محصولات و خدمات خود يا تخفيفات ويژه و ديگر مزايايي که براي مشتريان خود در نظر داريد مطلع سازيد.
ليست ايميل
جمع آوري ليست ايميل هايي که قرار است براي آنها نامه هاي تبليغاتي ارسال کنيد. اين اولين گام در بازاريابي ايميلي است. البته شرکت هايي که در زمينه ايميل مارکتينگ فعاليت مي کنند از قبل اين ليست را آماده نموده و در دسترس دارند. يکي از شيوه هاي موثر و جديد در جمع آوري ايميل روش زير است

پس از اولين ورود به سايت , کاربران را به صفحه اي هدايت مي کنند که با نام هاي زير معروف هستند:

  • Squeeze page
  • Landing page
  • Opt-in page

اين صفحه،صفحه اصلي سايت شرکت نيست و نيز صفحه ي محصول و سفارش هم نيست بلکه اين صفحه، صفحه اي ساده از سايت است که کاربر تشويق مي کند با دريافت يک محصول رايگان، در وبسايت شرکت ثبت نام کند. کاربر دراين صفحه تنها يک انتخاب دارد، اگر علاقه مند به دريافت محصول رايگان باشد اطلاعات خود و از جمله ايميل خود را وارد نموده و عضو مي شود و آن محصول را دريافت ميکند يا اينکه علاقه اي به دريافت آن محصول ندارد و از سايت خارج مي شود. اين صفحه هدف از طراحي چنين صفحات دريافت ايميل از کاربران است .

ارسال ايميل انبوه
ارسال ايميل انبوه اين مفهوم را ندارد که شما اجازه داشته باشيد به هر تعداد ايميل و به هر کسي که خواستيد نامه ارسال کنيد .ارسال ايميل بايد به صورت هدفمند انجام شود و تا جايي که امکان دارد، امکان لغو عضويت را در نامه‌هاي ارسالي خود به کاربران قرار دهيد. دريافت اجباري ايميل هاي تبليغاتي باعث خراب شدن وجه برند و نام تجاري شما خواهد شد.
عوامل موفقيت در بازاريابي ايميلي
ارسال نامه هاي با کيفيت بالا و به دور از هر گونه غلط املايي با متن هاي شيک و جذاب و مشتري پسند و در عين حال ساده و روان که نشان دهنده حرفه اي بودن شما باشد از عوامل موفقيت در ايميل مارکتينگ است.