بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی از این جهت حائز اهمیت می باشند که، شبکه های اجتماعی با هدف ایجاد تعامل بین انسان ها در نقاط مختلف دنیا فعالیت می نمایند و تمرکز خو را بیشتر بر روی ابزارهای ارتباطی و تعامل قرار داده اند. از این رو این شبکه ها وسیله بسیار مناسبی برای به دست آوردن ترافیک وب سایت و افزایش بازدیدکنندگان می باشد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاريابي شبکه هاي اجتماعي يعني جلب توجه مخاطب و جذب مشتري از طريق شبکه هاي اجتماعي مختلف. براي اين کار بايد قوانين بازاريابي درشبکه هاي اجتماعي را بدانيد. هدف از حضور در شبکه هاي اجتماعي تنها سرگرمي نيست شما مي توانيد از اين بستر وسيع و پهناور در جهت جذب مخاطب , بازاريابي اينترنتي و برندسازي استفاده کنيد و ميزان فروش محصول يا خدمات خود را به صورت چشمگيري افزايش دهيد. در واقع برندهاي مطرح دنيا با توليد محتواي مرتبط و مناسب در انواع شبکه هاي اجتماعي اعم از تلگرام، اينستاگرام، تويتر، آپارات , فيسبوک و... سعي در افزايش ميزان محبوبيت خود دارند. اين امر با توجه به رشد روز افزون حضور کاربران در شبکه هاي اجتماعي بيشتر به چشم مي آيد و تجارت الکترونيک را به سمت مراحل جديدي سوق داده است.

در شبکه هاي مجازي شما فضايي بي واسطه و با کمترين محدوديت را در پيش داريد و مي توانيد با بهترين شيوه هاي بازاريابي اينترنتي در جهت زير و رو کردن تجارت و کسب و کار خود با کمترين هزينه در کوتاهترين زمان ممکن گام برداريد. جذب سريع مخاطب و بازدهي سريع در کمترين زمان ممکن از مزاياي استفاده از شبکه هاي اجتماعي است. اينکار به سئو سايت شما نيز کمک شاياني مي کند. و رتبه و اعتبار سايت شما را نيز افزايش مي دهد.

اکنون اين سوال پيش مي آيد که چه محتوايي براي استفاده در شبکه هاي اجتماعي مناسب تر است ؟
مخاطبين و افراد علاقه مند به خدمات و محصولات خود را چگونه شناسايي کنيم ؟
زمان و مکان مناسب انتشار محتوا در شبکه هاي اجتماعي چيست؟
بهترين و مناسب ترين شبکه هاي اجتماعي کدام است؟
پاسخ اين سوالات کمي سخت است. مشاوران بازاريابي اينترنتي جم با توجه به تجربه و دانش خود نسبت به توليد محتوا در شبکه هاي اجتماعي و مديريت صحيح آنها به شما اين اطمينان را مي دهد که برند شما حضوري فعال و مثمر ثمر در شبکه هاي اجتماعي داشته باشد بدون اينکه براي برند شما تبعات منفي داشته باشد
راه و روش جذب مشتري و تبليغات صحيح در شبکه هاي اجتماعي
انتخاب صحيح شبکه اجتماعي : هر شبکه اجتماعي ويژگي هاي منحصر به فرد خود را دارد و در زمينه کسب و کار اينترنتي و تجارت الکترونيک خدمات متمايزي را ارائه مي دهند.
ايجاد حساب کاربري در شبکه هاي اجتماعي : در شبکه هاي اجتماعي معتبر و با کيفيت حساب کاربري خود را بسازيد
مديريت حساب شبکه هاي اجتماعي : يکپارچه سازي حساب هاي کاربري
توليد و انتشار محتواي مناسب: اشتراک گذاري مطالب و محتوايي که اثر گذاري لازم را روي مخاطب نداشته باشد بي فايده است.تبليغات خود را در شبکه هاي اجتماعي با تحقيق و بررسي انتخاب نماييد تا بهترين تاثير را در مارکتينگ شبکه هاي اجتماعي به دست آوريد
داشتن تعامل با مخاطبين : با مخاطبين خود تعامل داشته باشيد و براي آنها ارزش قائل شويد. ارتباط درست بين بازديدکنندگان از شبکه هاي اجتماعي و ارائه دهندگان خدمات و فروشندگان محصولات از عوامل موثر در جذب مشتري است اين کار همچنين به افزايش تعداد دنبال کنندگان شما نيز کمک مي کند.
در دسترس بودن : براي اثر گذاري بيشتر بازاريابي شبکه هاي اجتماعي بايد حضوري موثر و فعال داشته باشيد و به مخاطبين خود اين اطمينان را بدهيد که هميشه و درهر زمان در دسترس هستيد. اين کار با درج پيوسته پست ها و مطالب مفيد و مديريت آنها در شبکه هاي اجتماعي نشان دهيد.
آگاهي از ارقام و آمار بازديدکنندگان خود و تجزيه و تحليل آنها در شبکه هاي اجتماعي
ارتباط دو سويه با مخاطبين : همانگونه که انتظار داريد ديگران مطالب شما را بخوانند وبه اشتراک بگذارند شما نيز بايد همين رفتار را در قبال آنها داشته باشيد
مشاوران بازارياب اينترنتي جم چندين پروژه موفق در زمينه بازاريابي اينترنتي , بازاريابي شبکه هاي اجتماعي, برندينگ اينترنتي, بازاريابي محتوا, بهينه سازي سايت و سئو ، افزايش بازديد سايت , بهينه سازي موتورهاي جستجو داشته و ساير خدمات را نيز ارائه ميدهد.