بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به فرآیند جذب،حفظ و تعامل با مشتری با استفاده از تولید محتوا اطلاق می گردد. این نوع بازاریابی دارای اشکال مختلفی می باشد که می توان از انواع آن به محتوای متنی،محتوای تصویری و محتوای ویدئویی اشاره نمود. توجه نمایید که بازاریابی محتوا یا همان Content Marketing از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که تمرکز آن بر تولید و توزیع محتوا ارزشمند،مرتبط و سازگار با اهداف برند می باشد. توجه داشته باشید محتوا پادشاه است.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا از روش ها و راه کارهاي موثر در بازاريابي اينترنتي و برندينگ اينترنتي است, که با ايجاد و انتشار محتوا و مضامين ارزشمند و سازگار با اهداف برند به توسعه تجارت الکترونيک, جذب مشتري و حفظ وفاداري آنها و ارتقاي سطح فروش مي پردازد محتواي توليد شده مي تواند در انواع مختلفي چون متن ها و مقالات مناسب, تصاوير با کيفيت و منحصر به فرد , پرسش و پاسخ, ويدئو هاي جذاب , کتاب هاي الکترونيکي , انيفوگرافيک ها , خبرنامه ها و ساير موارد باشد.

براي موفقيت در بازاريابي تحت وب , بازاريابي محتوا و مضمون سازي محتوايي را جدي بگيريد. بيشترين تمرکز در بازاريابي محتوا ارائه پيشنهاد و ايجاد حس اعتماد و نيز معرفي ويژگي هاي محصولات يا خدمات شرکت و مزاياي آنها اعم از نوع بسته بندي, قيمت , مشخصات و ... است اما محتواي توليد شده نبايد صرفا جهت فروش ايجاد شود بلکه هدف اصلي آن بايد آموزش, سرگرمي و ايجاد انگيزه باشد و سپس به فروش محصول يا خدمات خود بپردازيد. محتواي شما بايد براي خواننده ارزشمند باشد تابه خواندن آن ترغيب شود. بيشتر افراد صرف سرگرم شدن وارد دنياي اينترنت مي شوند محتواي شما بايد به گونه اي باشد که فرد را در مرحله سرگرمي و انتخاب جذب نمايد با اين کار آنها را به مشتري خود تبديل مي کنيد.

توليد و انتقال محتواي مناسب به گونه اي که شما را به اهداف بازاريابي محتوايي تان برساند و ارائه ان به افراد مناسب از طريق مجراي مناسب آن شيوه درست بازاريابي محتوا است.
از انواع محتوا مي توان به محتوا هاي زير اشاره کرد:
  • محتواي متني: توليد محتوا به صورت نوشتاري و متني مانند انواع مقالات , پست هاي مختلف در شبکه هاي اجتماعي و ..
  • محتواي تصويري: رساندن مفهوم يک محتوا از طريق تصاوير
  • محتواي ويدئويي : توليد محتوا در قالب فيلم , کيليپ , سريال و يا تصاوير چند دقيقه اي
بهترين روش بازاريابي محتوا

انتخاب بهترين روش براي بازاريابي محتوا بستگي به اين دارد که شما بخواهيد دقيقا چه کاري انجام دهيد . به طور مثال اگر شما بخواهيد يک وبسايت طراحي کنيد بهترين روش بازاريابي محتوا , توليد محتواي متني است زيرا که هم يکي از عوامل سئو سايت خود و بهينه سازي موتورهاي جستجو را انجام داده ايد و هم براي سايت خود محتواي مناسبي داريد. ترکيب خلاقانه روش هاي مختلف بازاريابي محتوا به شما در ايجاد وفاداري بيشتر به برند و جذب مشتري کمک مي کند.

مهم‌ترين بخش‌هاي بازاريابي محتوا
  • طراحي استراتژي و تقويم بازاريابي محتوا
  • توليد و به اشتراک‌گذاري محتواي با‌کيفيت
  • بازنويسي متون موجود در سايت شما
  • طراحي و توليد تصاوير براي شبکه‌هاي اجتماعي
  • توليد ويدئو
  • آماده‌سازي و نوشتن متون تبليغاتي
نکات مهم در بازاريابي محتوا نکات زير را در توليد محتوا به کار ببريد تا بتوانيد محتوايي جذاب و گيرا داشته باشيد
  1. محتوايي که توليد مي کنيد بايد تازه و بدور از تکرار باشد
  2. محتواي شما بايد اختصاصي شرکت شما و ناب باشد از محتواي ديگران دزدي نکنيد
  3. به روز آوري محتواهاي قديمي
  4. روش هاي مختلف توليد محتوا را به کار ببريد
  5. مخاطبين خود را بشناسيد: شما بايد بدانيد براي چه کساني محتوا توليد مي کنيد مخاطبان شما خاص هستند شما براي هر کسي محتوا توليد نمي کنيد.
  6. خلق موضوعات جالب و نشان دادن محصول يا خدمات خود در قالب زندگي روزمره مردم و شيوه هاي واقعي مصرف آنها
  7. مشکلات جامعه هدف را بشناسيد و براي آن راه حل ارائه دهيد
  8. تعامل با مشتريان قبلي را نيز از دست ندهيد
خدمات توليد محتوا
تيم سئو و بهينه سازي سايت مشاوران بازاريابي اينترنتي جَم متخصص در عرصه برندینگ اینترنتی و بازاريابي اينترنتي آماده است تا خدمات خود را به تمامي شرکت ها و مديران سايت ها در جهت توليد و نشر محتوا اختصاصي مرتبط با موضوع کسب و کارشان ارائه نمايد.