031 - 95021971




برندینگ اینترنتی و وب برندینگ

تکنیک مدیریت برند با استفاده از شبکه جهانی وب در بازار را برندینگ اینترنتی و < a target="_blank" title="وب برندینگ" href="/برندینگ-اینترنتی">وب برندینگ می نامند. در فضای اینترنت، برندینگ به عنوان یک تجربه کاربری بزرگ می باشد . طراحی وب سایت بخش مهمی در فرآیند برندینگ اینترنتی می باشد و از دیگر موارد بسیار مهم و موثر در آنلاین برندینگ نیز می توان به بازاریابی شبکه های اجتماعی ، برندینگ اینترنتی با استفاده از بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر ، بازاریابی ویدئویی و همچنین بازاریابی موتورهای جستجوگر اشاره نمود. با توجه به افزایش چشم گیر استفاده از اینترنت می توان برندینگ اینترنتی را از برترین و با اثر ترین روش های تبلیغاتی دانست. آنلاین برندینگ از ماندگارترین روش های تبلیغاتی است که می تواند بدون مرز و محدوده مکانی و زمانی محصولات و خدمات شما را به سایر نقاط جهان معرفی نماید و اعتباری برای برند شما باشد.

برندینگ اینترنتی|وب برندینگ|دیجیتال برندینگ|آنلاین برندینگ
مفهوم کلی برندینگ اینترنتی یا وب برندینگ

وب برندينگ يا همان برندينگ اينترنتی که با نام هايي چون ديجيتال برندينگ و آنلاين برندينگ نيز شناخته مي شود از بخش های اصلی و از تکنيک های مدرن و موثر در مديريت برند و برندينگ است و هدف آن به کارگيری بستر اينترنت و دنيای مجازی وب در جهت ايجاد جايگاه برای يک نام تجاری يا همان برند در بازار است. گسترش يک برند در دنيای وب و اينترنت مفهوم کلی برندينگ اينترنتی است.

برندينگ اينترنتی عبارت است مجموعه روش ها و استراتژی هايی که صاحبان مشاغل و کسب و کار را بر آن می دارد تا در جهت تعريف و تثبيت جايگاه خود در بازار از اين روش ها و استراتژی ها استفاده نمايند. حتی کسب و کارهای بزرگ و شناخته شده نيز سرمايه گذاری فراوانی در اين بخش انجام می دهند تا برند و نام تجاری خود را در اينترنت به شهرت و اعتبار مناسب برسانند.
استراتژی های برندينگ اينترنتی با توجه به رشد روز افزون جوامع, برندها نقش بسيار مهمی در زندگي مصرف کنندگان ايفا مي کند. پس اينترنت به عنوان ابزاری براي ارسال پيام به مخاطبان کنونی و آنی برند می تواند تلقی گردد. در استفاده از وب برندينگ يا برندينگ اينترنتی دقيقا همان اهدافی مد نظر است که در ساير روشهای برندسازی بدان ها توجه می شود. شايد مهم ترين هدف برندينگ اينترنتی , افزايش ميزان تقاضا براي محصولات , کالاها يا خدمات شرکت يا سازمان که همان جذب مخاطب و مشتری است، باشد.

برند چيست؟

برند يک نام , عنوان , نشان تجاری و يا مارک است که آن کالا و خدمات را که با آن نام برچسب زده شده است از ديگر کالاهاي مشابه آنها متمايز می سازد.برند را می توان نام , اصطلاح, عبارت يا ترکيبی از همه اين ها دانست که کالا يا خدمات شما را به کالا يا خدمات شناخته شده و تعريف شده تبديل می کند و مصرف کننده را ياری می کند که آن محصول و خدمت را بشناسد و بداند که مربوط به کدام شرکت يا سازمان و يا توليد کننده است. بردن نام تجاری بايد ذهن مخاطب را مستقيما به زمينه فعاليت شرکت هدايت نمايد. نام تجاری هويت کالا, محصولات يا خدمات شرکت است.

برندينگ چيست؟

برندينگ به مجموعه فعاليتهايی گفته مي شود که با هدف معرفی و کسب اعتبار و شهرت برای يک نام تجاری انجام می گيرد. خلاقيت و نوآوری از مهم ترين فاکتورها و اصول اساسي دربرندينگ است برندينگ به اين معنا نيست که يک برند را تنها با هدف رقابت به بازار روانه کنيم بلکه به اين معناست که اين برند بتواند از پتانسيل های موجود در بازار استفاده نمايند و نياز مشتريان را هدف قرار دهد.

برندينگ اينترنتی چيست؟
برندينگ اينترنتی يعنی استفاده تخصصی از بستر اينترنت و وب در جهت کسب شهرت و اعتبار برای يک نام تجاری و تبديل اين نام تجاری به عنوان يک برند شناخته شده می باشد. با توجه به اين نکته که امروزه اينترنت به بخشي از زندگی افراد تبديل شده است پس بايد در برندسازی نيز جايگاه ويژه ای داشته باشد.

اينترنت به ما کمک مي کند تا با ايجاد فضای مناسب برای معرفی برند خدمات و برند محصولات در قالب تبليغات اينترنتی و دنيای ديجيتال برند خود را در سطح بين الملل معرفی کنيد.
استفاده از فعاليت های خلاقانه و و متمايز در برندينگ اینترنتی از اصول اساسی است. استفاده تخصصی از موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی يکي از راههای رسيدن به برند معتبر است برندينگ اينترنتی يکی از تکنيک‎های مديريت برند است که از صفحات وب استفاده می کند تا يک برند را در بازار آنلاين قرار دهد. در اين راستا طراحی سايت , سئو بهينه ‎سازی سايت، بازاريابی شبکه های اجتماعی، بلاگ سازی و استفاده از بلاگ ها ، تبليغات اينترنتی و بازاريابی اينترنتی , بازاريابی موبايلی , بازاريابی ايميلی همگی روش‎هايی هستند که در وب برندينگ به کار گرفته مي یشوند. ارائه کالاها , محصولات يا خدمات در قالب روش هايی که بتواند آن شرکت را از ديگر رقبا متمايز نمايد منجر به ارتقای سطح فروش و جذب مخاطب و مشتری مي شود.
قبل از شروع پروسه برندينگ اينترنتی بايد مراحل زير را انجام داد:

  • انتخاب مشاور متخصص در زمينه وب برندينگ آناليز کسب و کار و فعاليت های رقبای شرکت شما در اينترنت انتخاب يک روش يا استراتژی برای برندينگ اينترنتی
  • طراحی لوگو براي شرکت طراحی سايت مناسب با کد نويسی سئو شده
  • محتوا گذاری مناسب سايت
  • سئو و بهينه سازی سايت (SEO) تبليغات اينترنتی به صورت خلاقانه و تخصصی
  • بازاريابی اينترنتی بازاريابی شبکه های اجتماعی و مديريت آنها شروع فرايند برندينگ اينترنتی و برندسازی آنلاين
برندينگ اينترنتی پروسه ای است که اندکی زمان بر است و زمانی بين 8 تا 12 ما طول می کشد اين روش هزينه کمتر و بازدهی بيشتری نسبت به روش های سنتي برندسازی دارد. برندينگ اينترنتی با يکپارچه سازی تمام المان های برندينگ شرکتی و برندينگ محصول و برندينگ اينترنتی و تبليغات و بازاريابی محلی و اينترنتی کسب و کار شما را متحول مي نمايد. طراحی لوگو

در راستای برندينگ اينترنتی ابتدا بايد مراحلی را انجام داد . اولين قدم طراحی لوگو و سپس طراحی وب سايت می باشد. لوگوی شما يک تصوير ذهنی برای کاربر ايجاد می کند و به عنوان نمادی از سايت شما در ذهن کاربر حک می شود. لوگويی که برای سايت شما طراحی می شود بايد با رنگ قالب سايت شما همخوانی داشته باشد.

سئو يا بهينه سازی وب سايت

سئو و بهينه سازی سايت از اصول اساسی در ديجيتال برندينگ خواهد بود زيرا تا زمانی که سايت شما در موتورهای جستجو بالا نيايد و تعداد بازديدهای سايت شما زياد نباشد مفهوم برندينگ اينترنتي به درستی اجرا نشده است. سئو سايت و بهينه سازی سايت کاربران را به وب سايت شما هدايت می کند و باعث شناخته شدن کسب و کار و فعاليت شما در فضای اينترنتی ميگردد. با در نظر گرفتن اصول سئو وب سايت و بهينه سازی سايت می توان در روند برندسازی و برندينگ اينترنتی تسريع به وجود آورد.

تاثیر رنگ در برندينگ
رنگ وبسايت و رنگ انتخاب شده از اهميت زيادی برخودار است. تعيين رنگ مناسب برای لوگو و وبسايت از اصول بنيادی در برندينگ اينترنتی است که می تواند سايت شما و رنگ آن را در ذهن کاربر حک کند.
انجام صحيح و اصولی وب برندينگ سبب :
  1. افزايش آگاهی مخاطب از برند
  2. کسب اعتبار و شهرت و ارزش برای برند
  3. شناخت مشتريان
برندينگ اينترنتی راهی برای رقابت با بازارهای بزرگ و با رقبای بزرگ است.