چگالی کلمات کلیدی و اهمیت و تاثیر آن در سئو وب سایت چیست؟

چگالی کلمات کلیدی یکی از مسائل پر اهمیت در سئو وب سایت است.

هدف از سئو افزایش رتبه سایت در میان نتایج جستجو می باشد. چنانچه قصد داشته باشید سئو سایت خود را با سرعت بیشتری انجام دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن در میان نتایج جستجو رتبه و جایگاه خوبی کسب کنید بهتر است به چگالی کلمات کلیدی اهمیت بیشتری بدهید. چگالی کلمات کلیدی به معنای میزان تکرار یک کلمه کلیدی خاص در متن به نسبت کل متن می باشد.

اهمیت چگالی کلمات کلیدی از سال 1990 مشخص شد.

در آن زمان این فاکتور اهمیت بسیار زیادی در سئو سایت داشت از این رو مدیران سایت های مختلف با به کار بردن بیش از حد کلمات کلیدی در متن خود باعث ارتقای رتبه سایت خود شدند اما کیفیت و خوانایی محتوای سایت آن ها کاهش یافت از این رو موتورهای جستجو از جمله گوگل تصمیم گرفتند الگوریتم های مربوط به چگالی کلمات کلیدی در سئو را تغییر داده و از قدرت آن در سئو بکاهد. در حال حاضر نیز افرادی که با استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی قصد دارند رتبه سایت خود را افزایش دهند توسط موتورهای جستجو جریمه می شوند. این به این معناست که باید از کلمات کلیدی به خوبی و به طرز صحیح در متن خود استفاده کرد.

بهترین تراکم چگالی کلمات کلیدی

بهترین تراکم برای چگالی کلمات کلیدی در متن بر اساس نظر کارشناسان سئو بین 1 تا 3 درصد از کل محتوای متن می باشد. زمانی که کلمات کلیدی متن شما بیش از حد مجاز باشد موتورهای جستجو آن را به عنوان اسپم می شناسند و این باعث افت رتبه سایت شما خواهد شد.

برای تعیین این میزان می توانید از نرم افزار یوست استفاده کنید.

چگالی کلمات کلیدی و آنالیز آن در وب سایت

بررسی و تجزیه تحلیل کلمات کلیدی نیز به همان مهمی چگالی کلمات کلیدی است و تنها با داشتن یک چگالی مناسب از کلمات کلیدی نمی توان رتبه سایت را افزایش داد بلکه این کلمات باید مرتبط با محتوا و نوع کسب و کاری باشند که سایت آن را ارائه می کند. روی متنی که می نویسید دقت کنید و کلمات کلیدی را برای آن انتخاب کنید که مرتبط و سازگار با موضوع سایت باشند تا از این طریق بتوانید به افزایش رتبه و بهینه سازی سایت خود کمک  نمایید.

در حال حاضر می توان گفت که کیفیت متن بیش از چگالی کلمات کلیدی اهمیت دارد زیرا اکنون موتورهای جستجو هوشمند هستند و به جای اینکه به دنبال کلمه کلیدی در متن شما باشند به ارتباط آن کلمه با موضوع و مفهوم محتوا و متن شما توجه می کنند. البته که چگالی کلمات کلیدی موضوع بسیار مهمی در سئو است اما ارتباط آن با مفهوم محتوا نیز بسیار پر اهمیت است. طوری از کلمات کلیدی استفاده کنید که به خوبی در کل متن توزیع شده باشند و متن شما قابل خواندن باشد و هم اینکه موتورهای جستجو بتوانند آن را درک نمایند.

استفاده از کلمات کلیدی برای توزیع بهتر در یک متن می تواند در

  • عنوان صفحه
  • متن اصلی
  • URL سایت
  • تگ H1 و تگ های H2 و ..
  • توضیحات متا
  • لینک‌های داخلی سایت
  •  تگ alt تصویر
به کار روند.

از این رو می توان گفت که چگالی کلمات کلیدی مثل گذشته اهمیت زیادی ندارد.

اما همچنان موضوع موثری در سئو سایت است. بهتر است برای تولید محتوای مناسب ، کاربرانی که این متن ها را می خوانند را در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگالی کلمات کلیدی و سئو وب سایت می توانید مقالات ما در وب سایت رسمی مشاوران بازاریابی اینترنتی جم را دنبال نمایید.