تبلیغات در گوگل و تبلیغات کلیکی ادوردز

تبلیغات در گوگل به شما کمک می نماید تا بتوانید به سرعت در بالاترین نتایج حاصل از جستجوی کلمات کلیدی خود در موتور جستجو حاضر شوید

بدون شک تبلیغات در گوگل یکی از اصلی ترین گام ها در زمینه راه اندازی کسب و کار آنلاین است. در حال حاضر تبلیغات گوگلی در ایران رونق زیادی پیدا کرده است و مهم ترین سوالی که در این زمینه برای افراد پیش می آید نحوه محاسبه قیمت آن است. شرکت های زیادی در زمینه تبلیغات در گوگل فعالیت دارند و قیمت های پیشنهادی آنها ممکن است با سایر شرکت ها متفاوت باشد. حضور اینترنت در تمامی بخش های زندگی به ویژه در کسب و کار ها اهمیت زیادی پیدا کرده است اما برای دستیابی بهتر به آنچه مد نظر دارید و با توجه به گستردگی بسیار زیاد آن نیاز است تا از موتورهای جستجو استفاده کنید. همانطور که می دانید گوگل محبوب ترین موتور جستجوی جهان است و هر روزه میلیون ها جستجو از طریق این موتور انجام می شود.
به گونه ای که می توان گفت تقریبا روی یک مرتبه این موتور جستجو توسط کاربران ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد.
کاربران بسیاری از طریق گوگل جستجوهای مختلف خود را انجام می دهند.
به همین دلیل است که حضور موثر در این موتور جستجو برای شرکت ها و ارائه کنندگان محصولات و خدمات اهمیت زیادی دارد و شرکت های مختلف برای رونق کسب و کار خود از طریق اینترنت تمایل دارند در کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود در صفحه اول گوگل و در میان 5 نتیجه برتر قرار بگیرند به این ترتیب کاربران با جستجوی کلمات کلیدی این شرکت ها به وب سایت اصلی آنها هدایت شده و در آنجا تصمیم می گیرند که از محصولات یا خدمات این شرکت استفاده نمایند یا خیر. در این راستا گوگل ابزاری برای تبلیغات در اختیار شرکت ها و صاحبان وب سایت ها قرار می دهد تا بتوانند از طریق آن خدمات و محصولات خود را به مشتریان معرفی نمایند.

تبلیغات در گوگل چیست؟


تبلیغات در گوگل گوگل به دو صورت انجام می شود :
1. تبلیغات رایگان
2. تبلیغات غیر رایگان (google adwords)
جستجوی غیر رایگان به این ترتیب است که شرکت گوگل امکانی را در اختیار وب سایت ها قرار داده است تا با پرداخت هزینه ای اندک تبلیغات خود را در صفحه اول گوگل به ثبت برسانند. که این کار باعث بهتر دیده شدن آنها می شود. به این ترتیب تعداد بازدیدکنندگان آنها افزایش می یابد و میزان فروش آنها بالا می رود. به این ترتیب تبلیغات در گوگل روشی است که سایت های مختلف می توانند از آن برای رونق تجارت و فروش خود استفاده نمایند. این مسئله به ویژه برای کسب و کارهایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز نموده اند بسیار پر اهمیت است. البته نمایش آگهی در این تبلیغ رایگان است و تنها در صورتی که مخاطب روی آگهی کلیک نماید از مبلغ اعتبار صاحب سایت کاسته می شود.

به این معنی که شما به صورت رایگان تبلیغات خود را در گوگل قرار می دهید.
و در صورتی که مخاطبین و کاربران به آگهی شما علاقه مند شوند.
و روی آن کلیک نمایند برای شما هزینه به دنبال دارد و از اعتبار اولیه شما کسر می شود.
هزینه هر کلیک می تواند از یک سنت به بالا باشد این هزینه به کلماتی که انتخاب کرده اید و برخی نکات دیگر بستگی دارد. که در ادامه به صورت کامل هزینه تبلیغات در گوگل برای شما توضیح داده می شود. مزیت این روش این است که شما در هر کلمه ای که مد نظر داشته باشید می توانید تبلیغات داشته باشید. اکنون این سوال پیش می آید که آیا استفاده از تبلیغات گوگل یا تبلیغات کلیکی برای تمامی کسب و کارها مناسب هست یا خیر؟

تبلیغات در گوگل برای کدام شرکت ها مناسب است؟


اولین و مهمترین سوالی که مشتریان در زمینه تبلیغات در گوگل دارند این است که:
آیا این نوع تبلیغات برای کسب و کار آنها مناسب است یا خیر؟
و آیا واقعا در پیشبرد اهداف آنها می تواند کارساز باشد؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که گوگل سودآور ترین شرکت در کره زمین است.
و از طریق تبلیغات در گوگل سود سرشاری کسب می کند.

و حتی برخی از شرکت ها سالانه چیزی در حدود 40 تا 50 میلیون دلار صرف این نوع تبلیغات می نمایند. اگر این نوع تبلیغاتی اثر گذار نبود چنین سرمایه گذاری عظیمی در این بخش کاملا بی معنی بود. درست است که این روش با پرداخت هزینه همراه است و همین مسئله ممکن است با واکنش های مخالفت آمیز برخی از شرکت ها و وب سایت ها روبرو شود و اعتماد آنها را صلب نماید اما باید بدانید که تبلیغات و بازاریابی امری است که همیشه با هزینه همراه بوده است. وب سایت هایی که در زمینه فروش کالا و یا ارائه خدمات فعالیت دارند می توانند با استفاده از تبلیغات کلیکی ارزان قیمت گوگل یک تبلیغ هدفمند و حرفه ای داشته باشند.
اما چگونه می توان هزینه تبلیغات در گوگل را کاهش داد.
و آیا اصولا راهی وجود دارد که بتوان از طریق آن هزینه کمتری برای تبلیغات در گوگل پرداخت کرد یا خیر؟

نحوه محاسبه هزینه های تبلیغات در گوگل


مهم نیست میزان بودجه شما برای تبلیغات در گوگل به چه میزان است زیرا شما با هر میزان بودجه که داشته باشید می توانید از این روش تبلیغات استفاده کنید و تنها زمانی پول پرداخت می کنید که مشتریان وارد سایت شما شوند و آن را ببینند. در واقع شما به تعداد کلیک هایی که روی سایت شما خورده می شود هزینه پرداخت می کنید. اما همانطور که گفتیم هزینه به ازای هر کلیک می تواند متفاوت باشد. شما می توانید با راه کارهایی این هزینه را کاهش دهید و به این ترتیب باعث افزایش سودآوری شرکت خود شوید. استفاده از نرم افزارهای نامعتبر برای مدیریت اکانت تبلیغات در گوگل باعث می شود تا این نرم افزار ها با بودجه بندی نادرست و خودکار باعث افزایش هزینه های این تبلیغات شوند.
در صورتی که قصد استفاده از این روش تبلیغات آنلاین را دارید.
باید در این زمینه آگاهی بیشتری داشته باشید و از اتلاف هزینه خود در این بخش جلوگیری کنید.

انواع تبلیغات در گوگل ادوردز


فرمت های مختلفی برای استفاده از گوگل ادوردز یا تبلیغات در گوگل در اختیار شما قرار دارد.
و شما می توانید متناسب با نیاز خود از این روش ها استفاده کنید این روشها شامل:
• تبلیغات متنی
• تبلیغات تصویری و متحرک
• تبلیغات ویدیویی
• تبلیغات در موبایل
• و ...
اشاره نمود.

محبوب ترین روش تبلیغات گوگل همان تبلیغ متنی است که بسیاری از افراد این روش را نسبت به دیگر روش ها ترجیح می دهند که مهم ترین علت آن هزینه کمتر این روش نسبت به دیگر روش ها است.
اجزای مختلف آگهی های متنی در گوگل شامل:
1. عنوان آگهی
2. متن آگهی
3. نمايش URL وب سايت
4. آدرس URL صفحه مقصد
می باشد. استفاده از کلمات کلیدی مناسب در تدوین آگهی های متنی و تبلیغات در گوگل رمز موفقیت شماست.

مفاهیم پایه تبلیغات در گوگل


اگر برای اولین بار است که قصد استفاده از تبلیغات در گوگل را دارید در طول کار با یک سری از عبارات و کلمات مواجه خواهید شد که ممکن است کمی گیج کننده باشد. پس بهتر است پیش از شروع کار با این نوع تبلیغات این اصطلاحات و عبارات را بهتر بشناسید و با آنها آشنا شوید.
در اینجا شما را با این اصطلاحات و عبارات بیشتر آشنا می کنیم:
• Cost Per Click یا CPC یا پرداخت هزینه به ازای هر کلیک
• Quality Score یا میزان کیفیت آگهی
• MInimud Bid یا حداقل هزینه به ازای هر کلیک
• Click Through Rate یا CTR
• Google Network
• Google Search Network
• Google Content Network
از مفاهیم اساسی تبلیغات در گوگل می باشند که در اینجا با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد:

Cost Per Click یا CPC


سیستم تبلیغات در گوگل به صورت CPC عمل می کند.
به این معنی که زمانی که کاربر روی تبلیغات شما کلیک می کند بابت هر کلیک گوگل از حساب ادوردز شما مبلغی را کسر می کند. اما در صورتی که تبلیغات شما در صفحه نتایج جستجو نمایش داده شود اما کاربر روی آن کلیک نکند از شما هیچ مبلغی کسر نخواهد شد. این روش به صورت پرداخت بر اساس هر کلیک عمل می کند و هزینه هر کلیک می تواند متغیر باشد. همچنین این تبلیغات زمانی نمایش داده می شود که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما جستجو شود. به این ترتیب تا زمانی که کاربر روی تبلیغ شما کلیک نکند از شما هیچ هزینه ای کسر نمی شود. نرخ تبلیغات کلیکی به شدت به کلمه کلیدی شما بستگی دارد.
و برای برخی کلمات کلیدی گرانقیمت ممکن است هزینه ای در حدود 50 دلار به ازای هر کلیک کسر شود.
شما می توانید تنها در یک یا چند کلمه کلیدی که دارای ارزش رقابتی در صنعت شما محسوب می شوند.
و در جذب مشتری موثر هستند از تبلیغات در گوگل استفاده نمایید.

Quality Score


برای اینکه کلمات کلیدی شما در سیستم تبلیغات در گوگل ادوردز نمایش داده شود باید دارای Quality Score مناسبی باشد. کیفیت کلمه کلیدی و آگهی تبلیغاتی شما را نمره QS یا Quality Score تعیین می کند. هر چه میزان Quality Score آگهی شما بیشتر باشد میزان پرداخت شما برای هر کلیک کمتر می شود.
و هزینه تبلیغات در گوگل شما کاهش پیدا می کند.

از مهم ترین عواملی که در نمره QS آگهی شما تاثیر دارند شامل:
• درصد نسبت تعداد کلیک به دفعات نمايش آگهی که به آن Rate Through Click یا CTR گفته می شود.
• میزان تناسب کلمه کلیدی و متن آگهی
• عملکرد کلمه کلیدی در گذشته
• میزان تناسب صفحه مقصد با کلمه کلیدی انتخاب شده
• سایر عوامل
می باشد.

Minimum Bid


حداقل هزینه ای که برای هر کلیک روی تبلیغات در گوگل در نظر گرفته می شود Minimum Bid خوانده می شود. برای اینکه تبلیغات در گوگل برای کلمه کلیدی شما به نمایش درآید باید حداقل هزینه ای را پرداخت کنید این حداقل هزینه توسط گوگل تعیین می شود. و مقدار آن به Quality Score شما بستگی دارد. شما می توانید برای کلمات کلیدی مختلف خود از قیمت های جداگانه ای تعیین کنید اما اگر میزان قیمت کلمه کلیدی شما در تبلیغات در گوگل از Minimum Bid کمتر باشد گوگل تبلیغ شما را در این کلمه به حالت تعلیق در خواهد آورد و نمایش نخواهد داد.

CTR

نسبت تعداد دفعات کلیک بر روی یک آگهی به تعداد دفعات نمایش آن در تبلیغات در گوگل CTR یا Click Through Rate خوانده می شود. هر چه میزان تناسب متن آگهی شما با کلمه کلیدی بیشتر باشد این میزان CTR شما افزایش پیدا می کند و این نشان دهنده عملکرد خوب شما در تبلیغات در گوگل است. زیرا افزایش CTR روی نمره QS اثر گذار است و باعث افزایش آن می شود به این ترتیب هزینه کلیک تبلیغات در گوگل شما کاهش پیدا می کند. زمانی که درصد نمایش تبلیغات شما نسبت به میزان کلیک آن کمتر از دو درصد باشد گوگل با این فرض که کلمه کلیدی شما با تبلیغ شما نامرتبط است نمایش آن را غیر فعال می نماید.

Google Network


وب سایت ها , موتورهای جستجو و محصولاتی که نتایج جستجوی گوگل و نیز تبلیغات در گوگل در داخل آنها به نمایش در می آید Google Network گفته می شود. به این معنی که برای اینکه آگهی شما در صفحه اصلی گوگل نمایش داده شود در میلیون های وب سایت دیگر که در Google Network عضو هستند نیز به نمایش در می آید.
نمایش تبلیغات در این وب سایت ها بسته به تمایل شخص یا شرکت آگهی دهنده دارد.
گوگل به دو قسمت تقسیم می شود که شامل:
• Google Search Network و
• Google Content Network
می باشد.
Google Search Network شامل صفحه اصلی گوگل و سایت های جستجو کننده و هر سایتی است که نتایج جستجوی گوگل در آنها به نمایش در می آید.

تبلیغات در گوگل و ادوردز می توانند در کنار یا بالای نتایج جستجوی ارگانیک قرار بگیرند Google Content Network نیز شامل صفحات خبری , وبلاگ ها و وب سایت هایی است که در شبکه ادسنس گوگل عضو هستند. تبلیغات در گوگل می تواند بر روی این صفحات نمایش داده شوند در صورتی که آدرس URL آنها با موضوع آگهی مرتبط باشد.
مهم ترین نکته در تبلیغات در گوگل انتخاب کلمه کلیدی مناسب است.
در صورتی که در زمینه تبلیغات در گوگل نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید.
کافیست با ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جم تماس بگیرید.