طراحی سایت فروشگاهی

طراحی وب سایت فروشگاهی وراه اندازی فروشگاه آنلاین کمک می نماید تا مخاطبان بتوانند بدون محدودیت کالای مورد نظر خود را خرید نمایند، این روزها سایت های فروشگاهی توانسته است به میزان بسیار چشمگیری در میزان موفقیت فروشگاه ها و واحدهای عرضه کننده کالا تاثیر گذارد و فروش آن ها را افزایش دهد.

طراحی سایت فروشگاهی

هدف از طراحي سايت فروشگاهي يا راه اندازي فروشگاه اينترنتي دادن اين امکان به مشتريان و مخاطبين است تا بتوانند به راحتي خريد آنلاين و اينترنتي انجام دهند. استفاده از رنگ هاي شاد و انرژي زا در طراحي سايت فروشگاهي مي تواند به کاربران و مشتريان شما در حين خريد اينترنتي روحيه و انگيزه بيشتري بدهد. کاربري ساده و آسان در طراحي وب سايت فروشگاهي از ديگر عواملي است که بايد به آن توجه شود زيرا اگر خريد آنلاين از طريق وب سايت شما کاري سخت و پيچيده باشد ممکن است مشتري را خسته کرده و به سراغ وب سايت رقيبان تان برود.

فرشگاه هاي اينترنتي بايد بتوانند بازديد کنندگان زيادي را به خود جذب نمايند تا از اين طريق بر ميزان فروش و جذب مشتري بيفزايند. يک وب سايت پر بازديد يک وب سايت درآمد زا نيز هست.

در وب سايت هاي فروشگاهي بايد اطلاعات دقيقي از صاحبان وب سايت و نيز کالاها يا خدمات عرضه شده داده شود. مشتري بايد بداند چه چيزي و از چه کسي خريداري مي کند. به جاي اينکه از ابتداي امر محصولات يا خدمات خود را به مشتري نشان دهيد ويژگيهاي اين محصولات يا خدمات را برشمريد. پس از اين مرحله چيدمان محصولات از اهميت ريادي برخوردار است. اينکه شما بتوانيد محصولات خود را به خوبي در معرض ديد مشتري به نمايش بگذاريد از ديگر عواملي است که مشتري را به خريد ترغيب مي کند.
راه اندازي يک فروشگاه اينترنتي، بسيار ساده تر از باز کردن مغازه و راه اندازي فروشگاه واقعي است زيرا يک مغازه واقعي نيازمند اجاره فضا , مجوز و ساير موارد مي باشد اما فروش از طريق يک فروشگاه اينترنتي بسيار سخت تر از فروشگاه واقعي است اگر به درستي کالاها و خدمات خود را در وبسايت فروشگاهي قرار ندهيد.

نکته بعدي که در طراحي سايت فروشگاهي بايد مد نظر باشد استفاده از تصاوير مناسب براي محصولات است. در بالاي توضيحاتي که براي محصول قرار داده ايد يک تصوير مناسب از محصول را نيز درج کنيد و نيز به ذکر معايب محصول در کنار مزاياي آن نيز بپردازيد اين کار به خوبي مي تواند در جذب مشتري موثر واقع شود.
مشتريان شما بايد بتوانند نهايتا با يک يا دو کليک به صفحه مناسب خريد محصول هدايت شوند. ابتکار و خلاقيت در طراحي سايتهاي فروشگاهي به گونه است که ممکن است اين روشها براي ساير سايت هاي معمولي مناسب نباشد اما در فروشگاه اينترنتي شما بسيار موفق عمل کند.
ويژگي هاي محصولات يا خدمات خود را به صورت مرحله به مرحله به مشتري ارائه کنيد. اگر در يک مرحله مشتري هنوز به خريد متقاعد نشده است مي توند وارد مراحل بعدي شده و ساير ويژگي ها را بررسي نمايد.
يکي از مهم ترين بخش هاي يک فروشگاه اينترنتي خوب بخش نظرات مشتريان است هر مشتري جديدي که به وب سايت شما وارد مي شود با خواندن نظرات ساير مشتريان مي تواند راحت تر تصميم گيري کند و به خريد آنلاين آن محصول اقدام نمايد.
در فروشگاه هاي اينترنتي معمولا بيش از يک محصول جهت فروش ارائه مي شود. تعدد محصولات بر پيچيدگي فروشگاه اينترنتي مي افزايد. اين پيچيدگي ها را مي توان با راه کارهايي کم رنگ تر کرد. يکي از اين راهکارها بخش معرفي پر فروش ترين محصولات و يا بخش بهترين محصولات از نظر مشتريان و .. است. خريد محصولات براي هر مشتري با مشتريان ديگر تفاوت دارد در واقع فروشگاه اينترنتي براي هر مشتري به صورت خصوصي است. هوشمندي روشهاي انتخاب شده براي خصوصي سازي يک فروشگاه اينترنتي، تاثير زيادي در بالا بردن سطح فروش آن فروشگاه مي گذارد.
قالب فروشگاه هاي اينترنتي يکي از مهم ترين و موثر ترين قسمت هاي طراحي فروشگاه اينترنتي است. طراحي بايد به گونه انجام شود که مسير حرکت چشم بازديدکنندگان را به سمت خود جذب نمايد.
گزينه افزودن به سبد خريد در کنار هر محصول از ويژگي هاي مهم يک سايت فروشگاهي خوب به شمار مي رود. مشترياني که نياز دارند چندين محصول از سايت شما خريداري نمايند به راحتي و بدون زحمت اضافه مي توانند تمامي کالاهاي خود را به سبد خريد اضافه کنند.
يک کادر براي جستجو به مشتري کمک مي کند تا به جستجوي محصول دلخواهش بپردازد و بهترين گزينه را براي خريد پيدا کند. باکس جستجو نيز يکي ديگر از عوامل موفقيت وب سايت فروشگاهي است.
فروشگاه اينترنتي يکي از عومل موفقيت در برندينگ اينترنتي و بازاريابي اينترنتي است.