بازاریابی اینترنتی به معنی گسترش برند، محصول و معرفی خدمات خود از طریق بستر وب است. با گسترش فضای وب و استفاده مردم از دنیای اینترنت، کسب و کارها از انواع روشهای بازاریابی آنلاین استفاده میکنند. ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با مدیریت جناب حمید قاسمی که بیش از 10 سال سابقه در زمینه فروش،تبلیغات و برندینگ دارند، با ارائه استراتژیهای بازاریابی اینترنتی (آنلاین)، بهترین روش تبلیغات اینترنتی را برای شما عزیزان انجام میدهیم. هدف از انجام بازاریابی آنلاین این است که زمانی کاربر در حال مطالعه، خرید، جستجو کردن، گپ و گفت در شبکههای اجتماعی و… در فضای اینترنت است، با کمک بهترین سایت های بازاریابی ایتترنتی توجه مخاطب جلب شود. ما در بهترین شرکت بازاریابی اینترنتی بازدید کننده سایت را تبدیل به مشتری مینماییم.
بازاریابی سنتی با بازاریابی اینترنتی تفاوتهای زیادی دارد. پیش از این بیشتر کسب و کارها از بازاریابی سنتی مانند چاپ بروشور، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، بیلبورد و… استفاده میکردند. حتی امروزه هم برخی از افراد از این روش استفاده میکنند. اما این روش علاوه بر اینکه هیچ تخمینی بر روی بازده آن وجود ندارد و همچنین کنترل خاص و سریعی بر روی اجرای کمپین در حال انجام آن وجود نخواهد داشت. اما با روش های بازاریابی آنلاین شما میتوانید با هزینه اندک، تبلیغات خود را اجرا و محصول خود را معرفی نمایید. همچنین در مراحل مختلف، میتوانید کمپین خود را زیر نظر داشته و بررسی کنید و هر مرحله آن را تغییر داده تا به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنید.
روش های بازاریابی آنلاین چیست؟
بازاریابی اینترنتی مفاهیم و مباحث گستردهای دارد. برای فعالیت در حوزه بازاریابی آنلاین، ابزارهایی لازم است تا محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی نمایید. در ادامه به ابزارهای وابسته برای بهترین روش تبلیغات اینترنتی اشاره میکنیم:
سئو و بهینه سازی وب سایت از روش های بازاریابی آنلاین
برای قرارگرفتن در صفحات اول گوگل باید سئو (SEO) و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو انجام شود. از مهمترین مزایای سئو سایت میتوان به اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی، بروز رسانی محتوا در سایت و… اشاره کرد. این روش بهترین راه برای موفقیت در بازار یابی آنلاین است.
بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
در این روش بازاریابی آنلاین به منظور دسترسی بیشتر و راحتتر کاربران به وب سایت کسب و کاری بخصوص در زمان جستجو در پلتفرمهایی چون گوگل صورت میگیرند. سئو و بهینه سازی وب سایت و هزینههایی چون گوگل ادوردز به عنوان بخشهای مهم بازاریابی موتورهای چستجوگر شناخته میشوند.
تبلیغات کلیکی بهترین روش تبلیغات اینترنتی
تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای هر کلیک نوعی تبلیغات است که در آن بازاریابها تبلیغ مورد نظر خود را طراحی میکنند. سپس با استفاده از پلتفرم تبلیغاتی به مخاطبان معرفی خواهند شد. با این روش بازاریابی اینترنتی، کسب و کارها در کمترین زمان، بهترین نتیجه را خواهند گرفت.
بازاریابی محتوایی
در بازاریابی محتوایی با کمک محتوا مشتریهای راغب را جذب و اعتماد کاربران در بستر اینترنت را جلب میکنیم. قبل از انجام این روش باید اهداف مورد نظر مشخص شده و متناسب با آنها فعالیتهای مرتبط با بهینه سازی موتورهای جستجو انجام شود. محتوا باید به طور منظم منتشر گردد تا نتیجه آن عالی باشد.
بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM)
بازایابی شبکههای اجتماعی شامل تبلیغات بدون هزینه و هزینه بر میشود که محبوبترین پلتفرم مورد استفاده برای بازاریابی در شبکههای اجتماعی، اینستاگرام و تلگرام هستند. برای موفق بودن در بازاریابی اینستاگرام باید ادمین اینستاگرام حرفهای داشته تا با جذب فالوور به رشد کسب و کار شما کمک کند.
ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی)
هدف در بازاریابی ایمیلی همانند شبکههای اجتماعی، قرار دادن محصولات در معرض دید کاربران است. اما در بازاریابی ایمیلی دست شما در استفاده از تکنیکهای مرتبط با فروش بازتر است. چراکه در قالب ایمیل میتوان پیشنهادهای فروش مختلف، اعلان فروش محصولات، فراخوان برای اقدام را لحاظ کرد.
بازاریابی اینترنتی با پیامک
از شیوههای معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات میتوان به ارسال پیامک اشاره کرد. ارسال پیامک به صورت گروهی راه تبلیغاتی بسیار عالی و مقرون بصرفهای است که برای اینکار از پنلهای پیامکی استفاده میشود.
شبکه سازی اینترنتی
با شیکه سازی اینترنتی و رویکرد درست امکان برقراری ارتباطاتی سودمند در انجمنهای گفتگو و گروههای اینترنتی مانند گروههای فیسبوک، گروههای لینکدین و انجمنهای گفتگوی صنایع مختلف مانند گروههای تلگرامی و انجمنهای گفتگوی پرسش و پاسخ مانند جوابکو فراهم میآید. هدف اصلی در این نوع بازاریابی، برقراری ارتباط با دیگران است، نه فروش مستقیم.
ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با توجه به نوع کسب و کار شما، بهترین روش تبلیغات اینترنتی را انتخاب کرده تا به تنایج عالی برسید.
مزایای بازاریابی آنلاین
در ادامه به مزیتهای استفاده از روش بازاریابی آنلاین اشاره خواهیم کرد:
بررسی کانالهای مختلف بازاریابی و شناخت بهترین سایت های بازاریابی اینترنتی
از طریق بازاریابی اینترنتی مسیر حرکت بازدیدکنندگان وب سایت و راههایی که به سایت شما رسیدهاند، مورد بررسی قرار گرفته میشود. ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با بهره گیری از بهترین سایتهای بازاریابی اینترنتی، باعث افزایش فروش کسب و کار شما عزیزان خواهیم شد.
بررسی رفتارهای مشتری
با بررسی رفتار مشتری و ویژگیهایی مثل سن، جنسیت و موقعیت جغرافیایی و.. از طریق بازاریابی آنلاین، مشتریان پتانسیل بالاتری برای خرید خواهند داشت. از طریق بازاریابی آنلاین میتوان لحظه به لحظه از نیازهای مشتری خبردار شد و محصولات مرتبط را به مشتری معرفی کرد.
دسترسی سریع و راحت
از بهترین مزایای بازاریابی آنلاین میتوان به راحتی آن اشاره کرد. چراکه کاربران به راحتی با یک کلیک با محصول شما آشنا شده و در صورت نیاز، محصول مورد نظر را خریداری خواهند کرد. این روزها بیشتر افراد به دنبال راحتی هستند و تمام خریدها و نیازهای خود را دربستر اینترنت فراهم میکنند.
هزینه های کم
یکی از مزیتهای بازاریابی آنلاین صرفه جویی در زمان و مقرون به صرفه بودن آن و حفظ محیط زیست است. برای مثال برای تبلیغهای تراکتی، علاوه بر مصرف کاغذ و هزینههای زیاد، زمان زیادی باید صرف شود تا بروشورها به دست افراد برسند. اما با بازاریابی اینترنتی با ساخت کلیپ یا ارسال ایمیل پیام به گوش مخاطبان خواهد رسید.
هدف گیری دقیقتر مشتری
در بازاریابی آنلاین میتوانید مشتریها را دسته بندی کرده و پیشنهادهای مختص هر دسته را در اختیارشان قرار دهید. دسته بندیها میتواند از نظر جغرافیایی، سن، تحصیلات، علاقه مندی و… ایجاد شود. ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم تمرکز خود را بر روی دسته بندی افراد گذاشته تا بهترین نتیجه را بگیرید.
نقش انواع سایت ها در بازاریابی آنلاین
در ادامه به انواع وب سایتها و نقش آنها در بازاریابی آنلاین اشاره کردهایم:
سایتهای تبلیغاتی
سایتهای تبلیغی مانند یک شبکه اجتماعی یا یک وبلاگ عمل میکنند و کالا و خدمات شما را به دیگران معرفی مینمایند. بدین ترتیب مشتریان به سایت شما جذب خواهند شد. علاوه بر آن از طریق این وب سایتها امکان مدیریت و دسته بندی گستردهتری وجود دارد.
سوالات متداول
در ادامه به سوالات پرتکرار درباره بازاریابی اینترنتی و آنلاین پاسخ دادهایم:
چگونه نتایج حاصل شده از فعالیتهای بازاریابی اینترنتی (آنلاین) را ارزیابی کنیم؟
ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با گوگل آنالیتیکس و تحلیلگرهای همسان بر روی پلتفرم مانند فیسبوک اینسایتز، تحلیلگر توییتر و اینسایتز (Insights) نتایج این روش را بررسی خواهیم کرد. با این تحلیلگرها بر روی پلتفرم مانند لایکها، کامنتها و اشتراک گذاریها و پیامهای مستقیم را مورد ارزیابی قرار میدهیم و متوجه میشویم که محتوای شما تا چه حد مخاطبان خود را جلب کرده است.
هزینه فعالیتهای بازاریابی اینترنتی چقدر است؟
فعالیتهای بازاریابی آنلاین میتواند هزینه بالایی داشته باشد. اما امکان سازگار کردن فعالیتهای بازاریابی آنلاین با تمامی بودجهها برای بازاریابی وجود دارد. مهمترین بخش خرید هاست و دامین وب سایت است. ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم علاوه تبلیغ نویسی و کمپینهای تبلیغات کلیکی گوگل و سایر روشهای بازاریابی اینترنتی بهترین قیمت را به شما عزیزان اعلام میکنیم. جهت اطلاع از قیمتها با ما در تماس باشید.
آیا لازم است برای بازاریابی آنلاین، سایت داشته باشیم؟
طراحی سایت از جمله نکات حیاتی بازاریابی اینترنتی است و وب سایت شما مرکز اصلی کسب و کار در بازاریابی آنلاین میباشد. بدین ترتیب مشتریان بالقوه به سایت شما هدایت خواهند شد.