بلاگ بازاریابی اینترنتی،برندینگ اینترنتی و افزایش فروش اینترنتی

بلاگ سازی و وبلاگ نویسی

بلاگ سازي يا وبلاگ نويسي يکي از شيوه هاي مدرن در زمينه تبليغات و بازاريابي اينترنتي است بلاگ پديده جديدي در فضاي مجازي است و بستر مناسبي براي انتشار محتوا و برقراري ارتباط با مخاطبين ايجاد نموده است.

موتورهاي جستجو ارزش و اهميت زيادي براي بلاگ ها قائل هستند زيرا بلاگ ها اطلاعات به روز و جديدي را ارائه مي دهند . کاربران اينترنت هميشه به دنبال بلاگهاي بروز و قوي در زمينه موضوعات مورد علاقه خود هستند. با اين حساب متوجه مي شويد که يک بلاگ را مي توان مرکزي از مشتريان بالقوه در حيطه موضوع بلاگ دانست انتشار تبليغات موثر و معرفي کالاها , محصولات يا خدمات خود در بلاگ ها اين مشتريان بالقوه را به مشتريان بالافعل تبديل مي کند.

هزينه بسيار مناسب و پايين و ماندگاري تبليغات شما در اين بلاگ ها از ديگر عواملي است که باعث مي شود بلاگ سازي به يک بخش مهم در بازاريابي اينترنتي تبديل گردد.

ترکيب خلاقانه و جذابي از متن و عکس در بلاگ سازي مي تواند ذهن مخاطبين را تحت تاثير قرار دهد و آن ها را به بازديد از سايت شما ترغيب نمايد. همچنين به کارگيري پيوندها در متنِ نوشته مي‌تواند خيلي موثر باشد.پيوند ها هم براي بهينه سازي وب سایت و هم براي بازديد کننده بسيار مفيد است زيرا کاربر به راحتي مي تواند از طريق اين پيوندها و لينک ها به صفحات مختلف سايت شما يا سايت هاي ديگر دسترسي داشته باشد. در بلاگ سازي و ساخت وبلاگ قسمتي به نام نظرات و پيشنهادات وجود دارد که مخاطب به راحتي مي تواند نظرات خود را در زمينه فعاليت و محصولات شما ارسال نمايد. بلاگ ها فضايي اختصاصي براي عرضه فايلها , متن ها و عکس هاي شما در دسترس شما قرار مي دهند وعملکرد بيشتر آنها نيز به صورت رايگان است. شما مي توانيد علاوه بر داشتن يک سايت حرفه اي صدها وبلاگ يا بلاگ نيز داشته باشيد و از اين طريق خود را بيشتر در فضاي مجازي و اينترنت معرفي کنيد کالا ها و محصولات يا خدمات خود را به کاربران معرفي نماييد و با آنها تعامل داشته باشيد و از اين طريق مشتريان جديدي به دست آوريد.

بلاگ سازي به شما کمک مي کند تا به معرفي خدمات و محصولات خود در سطح داخلي و حتي جهاني بينديشيد بازاريابي و بازارسازي داخلي و بين المللي براي توليد کنندگان محصولات مختلف و ارائه دهندگان خدمات , فروش و بازاريابي در حوزه تجارت الکترونيک ، ايجاد بستر مناسب جهت جذب ايده ها و راهکارهاي مناسب در حوزه فروش و بازاريابي، شناسايي و کسب اطلاعات بازار هدف از ديگر مزاياي بلاگ سازي است.
مزيت هاي بلاگ سازي
انتخاب قالبهاي دلخواه و يا سفارشي
ساخت بلاگ تنها در عرض چند دقيقه تنها با داشتن يک ايميل معتبر
ارسال پست در بلاگ ها بر اساس کلمات کليدي شما
بهينه سازي بلاگ توسط کلمات کليدي و موارد ديگر
ثبت بلاگ در موتورهاي جستجو و دايرکتوري هاي بزرگ
لينک دهي و درج پيوندها در فضاي بلاگ ها
بدون داشتن بلاگ نيز مي توانيد کسب و کار خود را رونق دهيد اما اگر بلاگ هاي مناسب با محتواي جذاب و قوي داشته باشيد مي توانيد کسب و کار خود را زير و رو کنيد
متخصصين ما در مشاوران بازاريابي اينترنتي جم مي توانند به شما در بلاگ سازي , بازاريابي اينترنتي , برندينگ اينترنتي و بهينه سازي موتورهاي جستجو کمک نمايند

آنالیز کلمات کلیدی

اهميت آناليز کلمات کليدي از آنجا مشخص مي شود که توسط اين کلمات است که مي توان سايت شما را به گوگل يا ساير موتورهاي جستجو شناساند و از اين طريق رتبه سايت شما را در گوگل بالا برد.
آناليز کلمات کليدي و انتخاب صحيح و به جاي کلمات کليدي متناسب با سايت شما و نوع کسب و کارتان تنها راه صدر نشيني در موتورهاي جستجو است. سايت هاي زيادي وجود دارند که عملکردي مشابه با سايت شما دارند و هدف همه آنها نيز جذب مخاطب و مشتري بيشتر است در اين جا يک فضاي رقابتي بزرگ به وجود آمده است و گوگل براي حل اين معضل يک سري فاکتور ها و الگوريتم هايي را طراحي نموده و وبسايت هايي که با اين استاندارد ها تطبيق داده شده اند در بالاي نتايج جستجو و سايت هايي که در اين زمينه ضعيف عمل کرده اند را در پايين نتايج جستجو قرار مي دهد. حضور سايت شما در صدر نتايج جستجو برابر است با خيل عظيمي از کاربران که در جستجوي کلمه موردنظر خود به وبسايت شما هدايت مي شوند ، جذب مخاطب بيشتر و تبديل آنها به مشتري و اين يعني پيروزي در رقابت . بنابراين آناليز کلمات کليدي و کار روي کليد واژه هاي خود را جدي بگيريد.

آناليز کلمات کليدي اساس سئو و بهينه سازي سايت وبهينه سازي موتورهاي جستجو و در نتيجه بازاريابي اينترنتي و تبليغات اينترنتي را تشکيل مي دهد.

ارزش يک کلمه کليدي به اين است که چه ميزان در زمينه اين کلمه کليدي رقابت و فعاليت وجود دارد. هر چه رقابت شديدتر باشد به همان ميزان کار سئو و بهينه سازي آن در موتورهاي جستجو نيز سخت تر خواهد بود. اما اين نکته را نيز بدانيد که هنگامي که شما روي کلمات کليدي پر رقابت تان به نتايج بالاي گوگل دست پيدا کرديد ميزان کاربران زيادي به سمت سايت شما سرازير مي شوند و به همان ميزان سوددهي شما نيز بالاتر خواهد رفت.

آناليز کلمات کليدي مناسب فرايندي نيست که در چند دقيقه بتوان آن را انجام داد اين کار شامل مراحل مختلفي است از جمله آناليز اهداف وب سايت شرکت اينکه بدانيم شما چه چيزي را قرار است ارائه کنيد و کاربران شما از شما چه انتظاراتي دارند ، بررسي کاربران سايت و نيازهاي آنها ، آناليز رقبا يعني شرکتهايي که در زمنيه کاري شما فعال هستند و قبلا اين مسير ها را طي کرده اند و بررسي حجم کاري آنها روي کلمات کليدي شان ، تحقيق و بررسي روي نتايج موتورهاي جستجو مختلف در زمينه کاري وب سايت ، تعريف يک سري کلمات کليدي اوليه که مي تواند شامل چند صد کلمه کليدي باشد ،بررسي مجدد کلمات کليدي و انتخاب نهايي از ميان اين کلمات بر اساس الگوريتم هاي گوگل ، بررسي دوباره کلمات کليدي منتخب و انتخاب کلمات کليدي نهايي و تطبيق آن با ميزان بودجه شما

بي توجهي و دست کم گرفتن کلمات کليدي مي تواند اثرات مخربي روي سئو و بهينه سازي سايت شما داشته باشد. چه بسيار سايت هايي بوده اند که از لحاظ طراحي و قالب بسيار قدرتمند بوده اند اما به دليل عملکرد ضعيف در آناليز کلمات کليدي در سئو سايت خود ناموفق بوده اند و خيلي زود از بين رفته اند. و بخش بزرگي از سرمايه خود را نيز از دست داده اند.
سلسله مراتبي که زمنيه آناليز کلمات کليدي و سئو سايت شما در مشاوران بازاريابي اينترنتي جم انجام مي شود شامل موارد زير است.

ابتدا سايت شما به دقت بررسي و آناليز مي شود و اهداف آن استخراج مي گردد. سپس بر مبناي نوع محصولات يا خدمات شما و استراتژي بازاريابي شما, اقدام به آناليز کلمات کليدي تان مي نمايد. اين کلمات کليدي قرار است رتبه سايت شما را افزايش دهد و بر اساس اين کلمات در رتبه هاي اول گوگل و ساير موتورهاي جستجو قرار بگيريد. مر حله بعدي بررسي عوامل مختلفي چون بودجه، زمان و اهداف مورد نظر شماست که منجر به انتخاب طيف خاصي از کلمات کليدي مي گردد. پس از مرحله نهايي انتخاب کلمات کليدي توليد محتواي سايت شما شروع مي شود. اقدامات بعدي شامل تبليغات اينترنتي , فعاليت درشبکه هاي اجتماعي و ... است.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا از روش ها و راه کارهاي موثر در بازاريابي اينترنتي و برندينگ اينترنتي است, که با ايجاد و انتشار محتوا و مضامين ارزشمند و سازگار با اهداف برند به توسعه تجارت الکترونيک, جذب مشتري و حفظ وفاداري آنها و ارتقاي سطح فروش مي پردازد محتواي توليد شده مي تواند در انواع مختلفي چون متن ها و مقالات مناسب, تصاوير با کيفيت و منحصر به فرد , پرسش و پاسخ, ويدئو هاي جذاب , کتاب هاي الکترونيکي , انيفوگرافيک ها , خبرنامه ها و ساير موارد باشد.

براي موفقيت در بازاريابي تحت وب , بازاريابي محتوا و مضمون سازي محتوايي را جدي بگيريد. بيشترين تمرکز در بازاريابي محتوا ارائه پيشنهاد و ايجاد حس اعتماد و نيز معرفي ويژگي هاي محصولات يا خدمات شرکت و مزاياي آنها اعم از نوع بسته بندي, قيمت , مشخصات و ... است اما محتواي توليد شده نبايد صرفا جهت فروش ايجاد شود بلکه هدف اصلي آن بايد آموزش, سرگرمي و ايجاد انگيزه باشد و سپس به فروش محصول يا خدمات خود بپردازيد. محتواي شما بايد براي خواننده ارزشمند باشد تابه خواندن آن ترغيب شود. بيشتر افراد صرف سرگرم شدن وارد دنياي اينترنت مي شوند محتواي شما بايد به گونه اي باشد که فرد را در مرحله سرگرمي و انتخاب جذب نمايد با اين کار آنها را به مشتري خود تبديل مي کنيد.

توليد و انتقال محتواي مناسب به گونه اي که شما را به اهداف بازاريابي محتوايي تان برساند و ارائه ان به افراد مناسب از طريق مجراي مناسب آن شيوه درست بازاريابي محتوا است.
از انواع محتوا مي توان به محتوا هاي زير اشاره کرد:
  • محتواي متني: توليد محتوا به صورت نوشتاري و متني مانند انواع مقالات , پست هاي مختلف در شبکه هاي اجتماعي و ..
  • محتواي تصويري: رساندن مفهوم يک محتوا از طريق تصاوير
  • محتواي ويدئويي : توليد محتوا در قالب فيلم , کيليپ , سريال و يا تصاوير چند دقيقه اي
بهترين روش بازاريابي محتوا

انتخاب بهترين روش براي بازاريابي محتوا بستگي به اين دارد که شما بخواهيد دقيقا چه کاري انجام دهيد . به طور مثال اگر شما بخواهيد يک وبسايت طراحي کنيد بهترين روش بازاريابي محتوا , توليد محتواي متني است زيرا که هم يکي از عوامل سئو سايت خود و بهينه سازي موتورهاي جستجو را انجام داده ايد و هم براي سايت خود محتواي مناسبي داريد. ترکيب خلاقانه روش هاي مختلف بازاريابي محتوا به شما در ايجاد وفاداري بيشتر به برند و جذب مشتري کمک مي کند.

مهم‌ترين بخش‌هاي بازاريابي محتوا
  • طراحي استراتژي و تقويم بازاريابي محتوا
  • توليد و به اشتراک‌گذاري محتواي با‌کيفيت
  • بازنويسي متون موجود در سايت شما
  • طراحي و توليد تصاوير براي شبکه‌هاي اجتماعي
  • توليد ويدئو
  • آماده‌سازي و نوشتن متون تبليغاتي
نکات مهم در بازاريابي محتوا نکات زير را در توليد محتوا به کار ببريد تا بتوانيد محتوايي جذاب و گيرا داشته باشيد
  1. محتوايي که توليد مي کنيد بايد تازه و بدور از تکرار باشد
  2. محتواي شما بايد اختصاصي شرکت شما و ناب باشد از محتواي ديگران دزدي نکنيد
  3. به روز آوري محتواهاي قديمي
  4. روش هاي مختلف توليد محتوا را به کار ببريد
  5. مخاطبين خود را بشناسيد: شما بايد بدانيد براي چه کساني محتوا توليد مي کنيد مخاطبان شما خاص هستند شما براي هر کسي محتوا توليد نمي کنيد.
  6. خلق موضوعات جالب و نشان دادن محصول يا خدمات خود در قالب زندگي روزمره مردم و شيوه هاي واقعي مصرف آنها
  7. مشکلات جامعه هدف را بشناسيد و براي آن راه حل ارائه دهيد
  8. تعامل با مشتريان قبلي را نيز از دست ندهيد
خدمات توليد محتوا
تيم سئو و بهينه سازي سايت مشاوران بازاريابي اينترنتي جَم متخصص در عرصه برندینگ اینترنتی و بازاريابي اينترنتي آماده است تا خدمات خود را به تمامي شرکت ها و مديران سايت ها در جهت توليد و نشر محتوا اختصاصي مرتبط با موضوع کسب و کارشان ارائه نمايد.
 

سئو سایت و بهینه سازی وب سایت SEO

سئو سايت و بهينه سازي سايت : به تمامي فعاليت ها و اقداماتي که در جهت بالا بردن رتبه سايت در موتوري هاي جستجوگر مانند گوگل، بينگ, ياهو و ديگر موتورهاي جستجو صورت مي گيرد سئو و بهينه سازي گفته مي شود. امروزه وبسايت هاي زيادي در اينترنت مشغول فعاليت هستند بر همين اساس و با توجه به افزايش تعداد سايت هاي موجود در اينترنت، موتور هاي جستجوگر تصميم گرفتند اصول, استانداردها والگوريتم هايي را طراحي کنند تا توسط آنها سايت هاي مختلف را از نظر قدرت با يکديگر مقايسه نموده و رتبه بندي نمايند با اين کار گوگل يا هر موتور جستجو ديگر مي تواند سايت قوي تر را در صدر نتايج جستجو و سايت ضعيف تر را در پايين نتايج جستجو و زير سايت هاي قوي تر به نمايش بگذارد. هدف تمامي سايت ها اين است که با توجه به اين استانداردها بتوانند در صفحه اول گوگل و موتورهاي جستجو قرار بگيرند و از اين طريق مخاطبان بيشتري را جذب نموده و ميزان فروش خود را بالا ببرند.

هدف از سئو سايت و بهينه سازي سايت چيست؟

مهم ترين هدف سئو جذب مخاطب بيشتر است. جذب مخاطب بيشتر در وبسايت هاي مختلف نتايج متفاوتي را به دنبال دارد به طور مثال هدف از يک سايت فروشگاهي از جذب مخاطب بيشتر بالا بردن ميزان فروش و کسب اعتبار بيشتر براي برند خود است در حاليکه در وبسايت هاي خبري اين موضوع به ارتقاي رتبه الکساي سايت منجر مي شود. البته تنها سئو و روشهاي آن نيست که به افزايش مخاطب کمک ميکند بلکه عوامل موثر ديگري نيز وجود دارد.

مراحل سئو سايت و بهينه سازي سايت چيست ؟
سئو شامل دو بخش است :
  • سئو داخلي
  • سئو خارجي
سئو داخلي 30% و سئو خارجي 70% از استانداردهاي ارائه شده توسط گوگل را تشکيل مي دهند.
سئو داخلي خود شامل موارد زير است:
  • محتوا سازي مناسب و بهينه شده
  • کلمات کليدي مناسب
  • قالب سايت و کد نويسي استاندارد آن
  • لينک سازي و لينک هاي داخلي
  • متاتگ ها اعم از تگ عنوان , تگ h2
  • ساختار آدرس و URL مناسب حاوي کلمات کليدي
  • انتخاب مناسب نام براي تصاوير وبسايت
  • نمايش صحيح سايت در تلفن هاي همراه و تبلت ها و ديگر دستگاه ها
يک وبسايت با رعايت اين نکات مي تواند درصد قابل توجهي از سئو سايت خود را انجام دهد.
سئو خارجي اندکي پيچيده تر و مشکل تر است و اصلا فرايند ساده اي نيست زيرا که اگر به صورت اصولي انجام نشود مي تواند صدمات جبران ناپذيري را به سايت وارد آورد. سئو خارجي شامل موارد زير است که همگي در خارج از وبسايت بايد انجام شود.
  • لينک بيلدينگ به معني دريافت لينک از سايتهاي ديگر است که مستلزم محتوا سازي با کيفيت است که از آن جمله مي توان به وبلاگ نويسي, ثبت سايت در دايرکتوري شرکت ها و ... اشاره نمود.
  • بازاريابي و فعاليت در شبکه‌هاي اجتماعي :عضويت در شبکه هاي اجتماعي, تبليغات و درج مقالات در اين شبکه هاي پربازديد
  • فعاليت در شبکه‌هاي اشتراک گذاري بوکمارک: اين شبکه ها جزو شبکه‌هاي اجتماعي هستند که کاربران مي‌توانند آدرس صفحاتي که علاقه دارند را ذخيره کنند و با ديگران به اشتراک بگذارند. اين روش مي‌تواند در افزايش ترافيک سايت نيز موثر باشد. شبکه‌هايي چون reddit.com, stumbleupon.com, scoop.it ، delicious.com وجود دارند که با توجه به نوع فعاليت خود مي توانيد در اين شبکه ها عضو شويد.
چرا سئو سايت و بهينه سازي سايت مهم است؟
ترويج سايت در شبکه هاي اجتماعي و جذب مخاطبين اين شبکه هاي پرطرفدار اعم از فيس بوک، توييتر، گوگل پلاس و ديگر شبکه‌هاي اجتماعي

کاربران ممکن است سايت شما در اين شبکه ها نيز به اشتراک بگذارند و از اين طريق مجموعه وسيعي از کاربران از وبسايت شما بازديد داشته باشند. هنگامي که شما يک کليد واژه را در اينترنت جستجو مي کنيد گوگل نتايج حاصل از اين جستجو را به صورت مرتب شده براي شما نمايش مي دهد قطعا شما تمامي اين نتايج را بررسي نمي کنيد و شما و اکثر کاربران اينترنتي تنها ممکن است از چند نتيجه اول گوگل را بازديد نماييد. سئو سايت به شما کمک مي کند که در کلمات کليدي مرتبط با کسب و کارتان در صدر نتايج جستجوي گوگل و ساير موتورهاي جستجو باشيد.

کليه مراحل سئو و بهينه سازي سايت در مشاوران بازاريابي اينترنتي جم به صورت تخصصي انجام مي شود. و اين تنها يکي از خدمات اين شرکت است.