بلاگ بازاریابی اینترنتی،برندینگ اینترنتی و افزایش فروش اینترنتی

بازاریابی موتورهای جستجوگر SEM

بازاریابی موتورهای جستجوگر SEM به هر گونه فعاليتي که در راستاي جذب مشتري از طريق موتور هاي جستجو انجام شود اطلاق می گردد. از ديگر شاخه هاي بازاريابي اينترنتي , بازاريابي موتورهاي جستجو يا به اختصار SEM است و به اين معنا است که از طريق گوگل و ديگر موتورهاي جستجو يک کاربر را به وبسايت مورد نظر خود هدايت نماييد .
بازاريابي موتورهاي جستجوگر به شما کمک مي کند تا حداکثر ميزان بازديد را از وبسايت خود داشته باشيد و با بالا بردن ترافيک سايت خود به ارتقاي وبسايت خود کمک نماييد. ميلياردها جستجو به صورت روزانه در گوگل انجام مي شود اين آمار اهميت موضوع بازاريابي از طريق موتورهاي جستجو را بيشتر مي کند.شما نيز مي توانيد سهم خود را از اين جستجو ها داشته باشيد بازاريابي از طريق موتورهاي جستجو اين نتيجه را در پي خواهد داشت که در جستجوي کلمات کليدي مرتبط با کسب و کار شما, سايت شما در اولين صفحه گوگل و ديگر موتورهاي جستجو قرار بگيرد.
زيرا که کاربران معمولا به نتايجي که در صفحه اول گوگل و بالاتر از ديگر نتايج قرار گرفته اعتماد مي کنند. با توجه به افزايش روزافزون حضور رقبا در اينترنت اين نياز بيشتر احساس مي شود که ميزان بازديد از سايت شما از طريق موتورهاي جستجو افزايش داشته باشد. در واقع هدف از بازاریابی اینترنتی، برندینگ اینترنتی،تبلیغات اینترنتی و بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز همین قرار گرفتن در صفحه اول موتورهای جستجوگر و به دنبال آن تبدیل شدن به یک برند معتبر و ارتقا سطح فروش شرکتها می باشد.

سئو بخشي ازSEM
سئو سايت يعني ويرايش سورس سايت با حذف کدهاي اضافه ، کاهش حجم صفحات و کم کردن زمان لود سايت و افزايش سرعت لود شدن آن ، تنظيم چگونگي نمايش متن صفحه، لينک سازي، رعايت چگالي کلمات در صفحه، همگام سازي سورس سايت با الگوريتم هاي تعريف شده و تمام آنچه که به خود سايت مرتبط است را شامل مي شود. استفاده همزمان از سئو و SEM در کنار هم کسب و کار شما را فضاي مجازي و اينترنت متحول مي کند. و به صورت چشمگيري در ارتقاي سطح فروش محصولات يا خدمات شما موثر است.
با ارتقاء وبسايت و افزايش ميزان ديده شدن آن از طريق موتورهاي جستجو يک تجارت الکترونينک و يک کسب و کار موفق داشته باشيد به شرط اينکه وبسايت با محتواي مناسب طراحي نماييد.و از اين طريق تعامل خوبي با کاربران و مشتريان خود داشته باشيد. بنابراين در هنگام طراحي سايت و همچنين بهينه سازي آن محتواي وب سايت و انتخاب کلمات کليدي مناسب اهميت بسياري دارد. تا از اين طريق بتوانيد کاربران سايت خود را به مشتريان دائمي خود تبديل نماييد و هزينه اي که صرف تبليغات اينترنتي نموده ايد جبران شود. البته اگر SEM به درستي و به صورت تخصصي اجرا شود مي تواند درآمدي تا چندين برابر هزينه اي که پرداخت نموده ايد را به دنبال داشته باشد صرف اينکه هزينه تبليغات و بازاريابي اينترنتي نسبت به ساير روشهاي تبليغات بسيار کمتر است. در اين کار مي توانيد از شرکت هاي تخصصي فعال در اين زمينه کمک بگيريد. فرصت يک مشاوره رايگان را در زمينه افزايش فروش , سئو و بازاريابي اينترنتي توسط مشاوران توانمند در مشاوران بازاريابي اينترنتي جم را از دست ندهيد. در زمينه بازاريابي موتورهاي جستجو و سئو خدمات زير که توسط مشاوران بازاريابي اينترنتي جم نيز به صورت تخصصي عرضه مي شود را مي توان برشمرد
  • تجزيه و تحليل و آناليز وضعيت کلمات کليدي يا کليد واژه هاي سايت شما نسبت به رقبا
  • تحقيق و انتخاب کلمات کليدي مناسب
  • تحليل آماري سايت بررسي فعاليت هاي رقبا
  • طراحي سايت در صورت نداشتن يک وبسايت حرفه اي و متناسب با کسب و کار شما
  • مشاوره در زمينه انتخاب نام سايت
  • مشاوره و طراحي لوگو
  • استفاده از جديدترين تکنيک هاي بازاريابي اعم از بازاريابي محتوايي
  • تبليغات اينترنتي و تبليغات در شبکه هاي اجتماعي
  • بازاريابي شبکه هاي اجتماعي
  • بک لينک ها و مديريت آنها
  • رعايت اصول سئو و بهينه سازي سايت مطابق با آخرين الگوريتم هاي گوگل
  • افزايش محبوبيت سايت شما در ميان کاربران
مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم آماده خدمت رساني به شما در عرصه بازاريابي و برندینگ آنلاين ميباشد.

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی از تکنيک هاي مهم و موثر بازاريابي اينترنتي مي باشد و نمی توان از تاثیر ایمیل مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی چشم پوشی نمود.

بازاريابي ايميلي نوعي از بازاريابي اينترنتي است که در آن از ايميل به عنوان وسيله اي براي برقراري ارتباط با مشتريان و ارسال پيام به مخاطبان استفاده ميشود. از طريق ايميل مارکتينگ مي توان کالا يا خدمات خود را به کاربران و مشترياني که به اين محصولات يا خدمات نياز دارند معرفي نمود و از اين طريق به افزایش فروش محصولات و رونق کسب و کار کمک نمود و برند و نام تجاري خود را به يک نام تجاري شناخته شده تبديل نمود و از اين طريق اعتبار لازم را کسب نمود.
ايميل مارکتينگ راهي است که از طريق آن مي توانيد پيام خود را به کاربران منتقل کنيد. انتقال پيام از طريق ايميل مارکتينگ نسبت به ساير روشها هزينه بسيار پاييني خواهد داشت. اولين قانون در ايميل مارکتينگ اين است که شما به عنوان يک بازارياب اينترنتي هيچ گاه به خود اجازه ندهيد که به هر کسي که دلتان خواست بدون کسب اجازه ايميل تبليغاتي ارسال کنيد اين کار علاوه بر اينکه غير قانوني و غير اخلاقي است براي برند شما نيز تبعات منفي نيز به دنبال خواهد داشت.
هدف از ايميل مارکتينگ چيست ؟
هدف از ايميل مارکتينگ معرفي خدمات يا کالاي خود به مشتريان و فروش آنها مي باشد. اين مهم از طريق ارسال ايميل هاي تبليغاتي ميسر مي گردد.البته هميشه در بازاريابي ايميلي هدف فروش محصولات و معرفي خدمات نيست. در بيشتر مواقع معرفي برند و علامت تجاري يک شرکت يا سازمان به کاربران مي باشد که در بلند مدت سوددهي آن آشکار مي گردد.
شما مي توانيد با مشتري‌هاي قديمي و کساني که کسب و کار شما را مي‌شناسند، بوسيله ايميل رابطه‌اي برقرار کنيد و آن ها را از جديدترين محصولات و خدمات خود يا تخفيفات ويژه و ديگر مزايايي که براي مشتريان خود در نظر داريد مطلع سازيد.
ليست ايميل
جمع آوري ليست ايميل هايي که قرار است براي آنها نامه هاي تبليغاتي ارسال کنيد. اين اولين گام در بازاريابي ايميلي است. البته شرکت هايي که در زمينه ايميل مارکتينگ فعاليت مي کنند از قبل اين ليست را آماده نموده و در دسترس دارند. يکي از شيوه هاي موثر و جديد در جمع آوري ايميل روش زير است

پس از اولين ورود به سايت , کاربران را به صفحه اي هدايت مي کنند که با نام هاي زير معروف هستند:

  • Squeeze page
  • Landing page
  • Opt-in page

اين صفحه،صفحه اصلي سايت شرکت نيست و نيز صفحه ي محصول و سفارش هم نيست بلکه اين صفحه، صفحه اي ساده از سايت است که کاربر تشويق مي کند با دريافت يک محصول رايگان، در وبسايت شرکت ثبت نام کند. کاربر دراين صفحه تنها يک انتخاب دارد، اگر علاقه مند به دريافت محصول رايگان باشد اطلاعات خود و از جمله ايميل خود را وارد نموده و عضو مي شود و آن محصول را دريافت ميکند يا اينکه علاقه اي به دريافت آن محصول ندارد و از سايت خارج مي شود. اين صفحه هدف از طراحي چنين صفحات دريافت ايميل از کاربران است .

ارسال ايميل انبوه
ارسال ايميل انبوه اين مفهوم را ندارد که شما اجازه داشته باشيد به هر تعداد ايميل و به هر کسي که خواستيد نامه ارسال کنيد .ارسال ايميل بايد به صورت هدفمند انجام شود و تا جايي که امکان دارد، امکان لغو عضويت را در نامه‌هاي ارسالي خود به کاربران قرار دهيد. دريافت اجباري ايميل هاي تبليغاتي باعث خراب شدن وجه برند و نام تجاري شما خواهد شد.
عوامل موفقيت در بازاريابي ايميلي
ارسال نامه هاي با کيفيت بالا و به دور از هر گونه غلط املايي با متن هاي شيک و جذاب و مشتري پسند و در عين حال ساده و روان که نشان دهنده حرفه اي بودن شما باشد از عوامل موفقيت در ايميل مارکتينگ است.