تبلیغات اینترنتی و راهکارهای موثر تبلیغات آنلاین در افزایش فروش

اینترنت رسانه ای قدرتمند است که از آن در صنعت تبلیغات می توان استفاده کرد. تبلیغات اینترنتی روشی هوشمندانه است که با استفاده از بستر اینترنت به معرفی کالا یا خدمات می پردازد و تلاش می کند تصویری مناسب از یک برند و نام تجاری ارائه نماید. در تبلیغات اینترنتی با ارائه اطلاعات صحیح و مناسب از یک محصول یا خدمت تلاش می شود تا مشتری و مصرف کننده را به خرید کالا یا استفاده از آن خدمات ترغیب و تشویق نماید. اگر چه متقاعد کردن مشتریان به استفاده از کالا و خدمات هدف اصلی در تبلیغات اینترنتی است اما هدف مهم تر و اساسی تر ارائه تصویر خوب و جذب کننده برای برند و نام تجاری است به گونه ای که در ذهن مخاطب ماندگار بماند.

مزایای تبلیغات اینترنتی


تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات است که جایگاه بسیار خوبی در صنعت تبلیغات پیدا کرده است زیرا که هزینه آن نسبت به سایر روشهای تبلیغات کمتر است در عین اینکه ماندگاری و اثربخشی بیشتری دارد و فراگیرتر است. تبلیغات اینترنتی به صورت شبانه روزی و بی وقفه عمل می کند همچنین قابلیت تغییر و به روزرسانی را نیز دارد. در تمامی ساعات شبانه روز، تبلیغات اینترنتی در اختیار کاربرانی است که از اینترنت جهت رفع نیازهای خود استفاده می کنند. همچنین درهر زمان که نیاز باشد می توان این تبلیغات اینترنتی را تغییر داد یا ویرایش کرد و یا حتی حذف نمود. این کار هیچ گونه هزینه ای برای کسی که نسبت به درج تبلیغات اینترنتی در بر ندارد.
برای شرکت هایی که در یک برهه از زمان دچار افت و مشکلات اقتصادی می شوند تبلیغات اینترنتی نقش مهمی دارد زیرا در این زمان که شرکت ها بودجه ای برای تبلیغات ندارند وجود تبلیغات اینترنتی می تواند همچنان موثر و مفید باشد.
صرفه جویی در هزینه تبیلغات و پاسخ گویی 24 و قابلیت ایجاد تغییرات مطابق با دانش روز از مهم ترین مزایای تبلیغات اینترنتی است

روشهای مختلف تبلیغات اینترنتی


درست از زمانی که تجارت اینترنتی شروع به فعالیت نمود تبلیغات اینترنتی نیز شکل گرفت. استفاده از وب و اینترنت در جهت تبلیغات اینترنتی برای اولین بار در سال 1995 معرفی شد. تبلیغات اینترنتی روشها و انواع مختلفی دارد که می توان آن ها را به صورت های زیر دسته بندی کرد:
• تبلیغات ایمیلی یا تبلیغات با ایمیل که نوعی از تبلیغات در دنیای امروز است و از ایمیل به عنوان یک وسیله ارتباطی قوی و کم هزینه در راستای تبلیغات در میان کاربران اینترنتی است. تبلیغات اینترنتی با ایمیل در قالب یک ایمیل تبلیغاتی با محتوایی شامل متن شرکت تبلیغ دهنده , عکس و تصاویر مناسب , لوگو و ... برای طیف وسیعی از کاربران ارسال می گردد. جذب مشتری از طریق تبلیغات با ایمیل بسیار موثر است زیرا که این روش هزینه بسیار کمی دارد و هیچ گونه محدودیتی برای ارسال تعداد ایمیل ها , متن و محتوای ایمیل , تعداد تصاویر و ... وجود ندارد.
• تبلیغات اینترنتی در شبکه های اجتماعی یکی از روشهای مفید در تبلیغات اینترنتی است تولید محتوای مناسب , افزایش فالوور و بازدید کننده و جذب ممبر و عضویت در صفحه شرکت شما که باعث جذب مشتری و افزایش فروش بیشتر می شود. حضور در شبکه های اجتماعی یک استراتژی صحیح در راستای تبلیغات اینترنتی است کافیست برای حضور برند خود یک یا چند شبکه اجتماعی مناسب انتخاب نمایید و به تبلیغات آنلاین در این شبکه ها بپردازید با تولید محتوای مناسب می توان بیش از نیمی از راه جذب مشتری را طی کرد. جذب بیشترین مخاطب مهم ترین معیار موفقیت در شبکه های اجتماعی است و قوای محرک آن تولید محتوای مناسب است. زمان بندی و حضور مستمر جهت انتشار محتوا نیز اهمیت زیادی در جذب مخاطب دارد.
تبلیغات محتوایی در صورتی که محتوای یک وبسایت با موضوع کمپین تبلیغاتی شما همخوانی داشته باشد تبلیغات شما در این وبسایت ها به نمایش در خواهد آمد با این کار مخاطبین شما با توجه به نیازهایی که دارند هدف گیری می شوند. همچنین تولید محتواا بر اساس کسب و کار شما پس از تحقیق و بررسی های لازم انجام می شود
• تبلیغات در وبسایت های درج آگهی اینترنتی تبلیغات هر شرکت در وبسایت هایی که متناسب با کسب و کار و تجارت شرکت باشند به نمایش در می آید
• تبلیغات وبلاگی از طریق معرفی برند و تولید محتوای ارزشمند می توان به تبلیغات در وبلاگ های مختلف پرداخت و از این طریق به رتبه سایت و جذب مشتری و افزایش فروش کمک کرد.
• تبلیغات گوگل موتورهای جستجو در اینترنت از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند زیرا که کاربران اینترنتی برای به دست آوردن هر گونه اطلاعاتی از موتورهای جستجو استفاده می کنند. موتورهای جستجو برای معرفی بهتر و سریع تر محصولات و خدمات شما به اینن کاربران اینترنتی روش های مختلف تبلیغات اینترنتی را پیشنهاد می کنند. این روشها باعث می شود که تبلیغات شرکت شما در ابتدای صفحات موتورهای جستجو قرار بگیرد. این تبلیغات با توجه به محتوا , کلمات کلیدی , مخاطبین وبسایت و ... توسط موتورهای جستجو در معرض دید کاربران قرار می گیرد.
• تبلیغات بنری نیز نوعی دیگر از تبلیغات اینترنتی است که توسط سایت هایی تبلیغ کننده روی وبسایت و در فضای اینترنت منتشر می شود و در معرض دید مخاطبین قرار می گیرد. در این نوع تبلیغات علاوه بر معرفی شرکت لینک مستقیم وبسایت شرکت نیز ارائه می شود و از این طریق ترافیک وبسایت شرکت آگهی دهنده نیز افزایش پیدا می کند. در این روش طیف وسیعی از مردم بدون هیچ گونه محدودیت زمانی و جغرافیایی این تبلیغات را مشاهده می کنند. تبلیغات بنری معمولا در فرمت های GIF و SWF ارائه می گردد و یکی از موثرترین و بهترین روش های تبلیغات اینترنتی به دلیل حضور شرکت تبلیغ دهنده در وبسایت های پربازدید و لینک مستقیمت به وبسایت آگهی دهنده است.