بازاریابی محتوا و تولید محتوای وب ارزشمند و جذاب

بازاریابی محتوا یا همان کانتنت مارکتینگ از روش های اساسی در سئو سایت و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. سایتی که دارای محتوای ارزشمند و بدون تکرار و کپی برداری باشد از نظر گوگل و سایر موتورهای جستجو جذاب تر است و در صدر نتایج قرار می گیرد. بازاریابی محتوا شیوه ای است که امروزه جهت معرفی کالا و محصولات و ارائه تبلیغات در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. بازاریابی محتوا موثرترین روش در تبلیغات آنلاین است و ماندگاری بیشتر و هزینه کمتری در پی دارد و در واقع بازگو کننده اهداف وب سایت است. بازاریابی محتوا روشی است که با آن کاربران و مخاطبان واقعی را به سمت سایت خود جذب نموده و آنها را در وب سایت خود نگه می دارید. این کار به افزایش بازدید کننده و رتبه سایت شما کمک بزرگی خواهد کرد.

استفاده از کلیه تکنیک های دیجیتال مارکتینگ اعم از بازاریابی شبکه های اجتماعی , تبلیغات آنلاین و سئو سایت نیاز به بازاریابی محتوا دارد  نکته مشترک میان تمامی این تکنیک ها و روش ها ، بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا اساس بازاریابی اینترنتی است. اگر چه محتوا به تنهایی نمی تواند کلید موفقیت شما در وب برندینگ و بازاریابی آنلاین باشد اما می تواند ذهن و حواس کاربران درگیر نماید.

بازاریابی محتوا چیست؟

تولید و به اشتراک گذاشتن محتوای مفید و ارزشمند به صورت رایگان در راستای جذب مخاطب و شفاف سازی اهداف و چشم انداز وب سایت را بازاریابی محتوا می نامند. راهکار بازاریابی محتوا  جذب کاربران و حفظ آنها در وب سایت و ترغیب و تشویق آنها به استفاده و خرید محصولات و کالاهای ارائه شده در وب سایت است. نوع محتوای بسته به اینکه شما چه چیزی می فروشید یا چه خدماتی ارائه می نمایید متفاوت است و تولید محتوا باید بر اساس نوع کسب و کار و فروش باشد. شما از طریق محتوای سایت خود با مشتریان ارتباط برقرار می کنید، محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی می نمایید و اطلاعات ارزشمند و مفیدی را در زمینه تجارت تان در اختیار آنها قرار می دهید. اشتراک اطلاعات کاربردی و مورد نیاز کاربران تعداد مشتریان وفادار شما افزایش می یابد و میزان فروش شما بالاتر می رود. در این صورت این کاربران هستند که برای اطلاع از محصولات و خدمات جدید شما به وب سایت شما مراجعه می کنند بدون اینکه نیاز باشد شما به آنها اطلاع رسانی نمایید.

برندسازی و بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی از روشهای موثر در برندسازی اینترنتی و یا وب برندینگ است. نام تجاری در بازار کار و تجارت اهمیت زیادی دارد و معرفی شدن نام تجاری به عنوان یک برند موفق و معتبر از اهداف هر شرکت و فروشگاه است. بازاریابی محتوا می تواند به موفقیت برند شما کمک نماید. تولید محتوا در وب سایت و شبکه های اجتماعی جهت معرفی برند در این راستا انجام می شود. همانطور که قبلا اشاره شد محتوای خوب آن چیزی است که کاربران به آن نیاز دارند بنابراین در تولید محتوا تنها به معرفی محصولات و خدمات خود نپردازید بلکه محتوایی تولید کنید که می دانید کاربران و مشتریان تان به آن نیاز دارند. ابتدا با محتوای خوب و مفید خود نیاز ها و مشکلات کاربران خود را هدف قرار دهید و سپس اشاره کوچکی به برند خود نیز داشته باشید این موضوع باعث می شود که مخاطب اعتماد بیشتری به برند شما پیدا کند و آن را در ذهن خود ثبت می کند. توجه نمایید که اطلاعات شما باید به درد کاربران و مخاطبان بخورد.

چگونه محتوای خوب تولید کنیم؟

تولید محتوا باید همراه با هدفی انجام شود. کاربران نوشته های بدون هدف را دنبال نمی کنند. محتوایی که تولید می کنید باید بتواند تاثیر گذار باشد و پیام برند شما را به مشتریان برساند. محتوای خوب کلید موفقیت در بازاریابی اینترنتی است. بنابراین در بازاریابی محتوا از استراتژی بازاریابی محتوا استفاده نمایید. این به این معنا است که محتوایی تولید کنید که کاربران به آن نیاز دارند. از این طریق می توانید با کاربران ارتباط برقرار نمایید. امروزه استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این جا چند نکته در جهت تولید محتوای بهتر و مفیدتر به شما عزیزان ارائه می کنیم

  1. اولین و مهم ترین نکته در بازاریابی محتوا و تولید محتوای خوب این است که بدانیم برای چه کسانی داریم محتوا تولید می کنیم. و این که با محتوای خود چگونه می توانیم به آن ها کمک کنیم و نیازهایشان را برطرف نماییم. مسلما وب سایت و یا وبلاگ شما با یک هدف مشخص شکل گرفته است. شناخت مخاطبان جهت تعامل با آنها و درگیر نمودن آنها از اهمیت بالایی برخوردار است شناساسی مخاطب , تعداد آنها , علاقه و سلایق آنها و شغل و حرفه و رده سنی آنها از مسائلی است که باید در تولید محتوا و بازاریابی محتوا به آنها توجه نمایید. دانستن این مطالب به شما کمک می کند تا محتوای بهتر و مناسب ترین برای آنها تولید نمایید و با شناساسی نیازها و علایق شان در صدد رفع آنها بر آیید. بازاریابی محتوا بر اساس هدف مخاطب میزان مشتریان شما را به میزان چشمگیری افزایش می دهد. بازاریابی محتوا به صورتهای مختلفی از جمله بازاریابی محتوای متنی , بازاریابی محتوا تصویری و بازاریابی محتوا ویدئویی انجام می شود. استفاد از متن , عکس و ویدئو متناسب با هدف شما و نیز جذاب و کاربرپسند رمز موفقیت در این کار است.
  2. ایجاد ارتباط خوب و مناسب با مشتریان و القای یک حس لذت بخش به مشتری از طریق بازاریابی محتوا و وب سایت خود باعث می شود که مشتری برای دفعات بعدی نیز به سمت سایت شما جذب شود. داشتن یک تجربه بد از یک وب سایت باعث می شود که مشتری دیگر به سمت آن وب سایت برنگردد و این به معنی از دست دادن یک مشتری با ارزش است. یک وب سایت خوب با ظاهری جذاب و کاربرپسند با یک محتوای خوب و مفید و هدف شفاف و روشن و سرعت لود بالا می تواند تجربه خوبی را در اختیار کاربر بگذارد و او را ترغیب نماید که دوباره به سمت سایت شما جذب شود. جذب مخاطب یک طرف قضیه است و طرف دیگر آن حفظ مخاطب برای مدت طولانی تر در وب سایت است. بازاریابی محتوا کلید حفظ مشتری و افزایش فروش محصولات است.
  3. استفاده از عناوین جذاب می تواند کاربران را به سمت متن و محتوای شما بکشاند. استفاده از عناوین کوتاه در عین حال جذاب و پرقدرت که بتواند کل محتوای شما را مشخص نماید می تواند بهترین راه برای جلب توجه کاربران باشد. عناوین در بازاریابی محتوا بسیار مهم است.
  4. نوشتن مقدمه جذاب , ایجاد حس کنجاوی در مخاطب , سوال پرسیدن , تولید محتوای قابل اشتراک گذاری , استفاده از تصاویر جذاب در متن و نوشته ها , تعامل با مشتریان , استفاده از اطلاعات به روز , پاسخ به نظرات کاربران و ...  از دیگر نکات در بازاریابی محتوا است و می تواند در جذب مخاطب تاثیر گذار باشد.