سئو در سال 2017  و راه کارهای بهینه سازی سایت

سئو هر ساله توسط گوگل دچار تغییر و تحولاتی می شود و گاهی بدون اینکه بدانیم از این کار چه هدفی در سر دارد کلیه الگوریتم های خود از سئو  سایت را به روز رسانی می کند. بنابراین هر طراح سایت برای اینکه از قافله گوگل عقب نماند باید اطلاعات خود از سئو سایت را همواره به روز نگه دارد. علاوه بر طراحان سایت کلیه اشخاص و شرکت هایی که در زمینه وب برندینگ و بازاریابی آنلاین نیز فعالیت دارند نیز بهتر است پابه پای گوگل در سئو سایت حرکت کنند.

تغییرات سئو در سال 2017 شامل موارد زیر می باشد. رعایت موارد سئو می تواند باعث بهتر دیده شدن سایت شما توسط گوگل باشد. هدف از الگوریتم های جدید گوگل این است تا مدیران سایت یا وب مسترهایی را که قصد دور زدن گوگل را دارند و بدون داشتن محتوای مفید و لینک دهی مناسب قصد دارند در موتورهای جستجو به رتبه های بالا برسند را به دام بیندازند.

سئو داخلی سایت

بهینه سازی داخلی سایت شامل ساختار سایت , سرعت بارگزاری سایت و نیز تگ های عنوان می باشد که از مهم ترین عوامل در سئو داخلی هر سایت به حساب می آیند. ساختار داخلی هر سایت کمک می کند تا صاحبان سایت بتوانند آنچه از محصولات و خدمات خود تمایل دارند در معرض دید بگذارند. سرعت بارگزاری سایت نیز بسیار مهم است همانطور که همیشه و همه جا گفته می شود سرعت لود شدن صفحات یک سایت با میزان فروش آن سایت رابطه بسیار نزدیکی دارد به طوری که اکثر بازدید کنندگان سایتی را که بیش از سه ثانیه از لود شدن آن بگذرد را فورا ترک می کنند. تگ های عنوان نیز باید توسط کلمات کلیدی بهینه شوند.

البته نکات ذکر شده در طول تاریخ سئو همواره مد نظر بوده است و به دلیل اهمیت آن در سال 2017 نیز همچنان روند خود را ادامه می دهند.

محتوای ارزشمند و تاثیر آن در سئو سایت

تولید محتوای ارزشمند که کیفیت و جذابیت لازم برای مخاطبین را داشته باشد همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است. محتوا روی رتبه بندی جستجوی یک سایت و بهینه سازی تاثیر زیادی دارد که البته باید بر مبنای کلمات کلیدی مرتبط با سایت تولید شود. استفاده از لینک های داخلی و لینک به صفحات دیگر از دیگر نکات مهم در بازاریابی محتواست. استفاده از لینک های کوتاه برندسازی شده کاربرد ویژه ای در سئو سایت پیدا کرده است. الگوریتم های موتورهای جستجو بسیار هوشمندانه عمل می کنند و می توانند محتوای یک سایت را بررسی کرده و به میزان منحصر به فرد بودن این محتوا امتیاز ویژه می دهند.

طراحی سایت ریسپانسیو و بهینه سازی سایت برای موبایل ها

از آنجا که میلیون ها کاربر با استفاده از موبایل ها و تبلت ها در اینترنت جستجوهای خود را انجام می دهند لازم است که طراحی سایت ما به گونه ای انجام شود که بتواند در این وسایل الکترونیکی نیز به خوبی نمایش داده شود.

استفاده از https به جای http

استفاده از رمزگذاری https  بیش از دو سال است که توسط گوگل برای افزایش امنیت وب سایت ها مرسوم شده است. s در آخر این آدرس به معنای secure یا ایمن می باشد و منظور آن حفاظت از اطلاعاتی است که در وب سایت ها جهت ارائه به کاربران قرار داده می شود. با استفاده از این رمزگذاری می توان اطلاعات خود را از دست هکرها در امان نگه داشت. تغییر  آدرس دامنه از http به https یکی از فاکتورهای مهم سئو سایت در سال 2017 اعلام شده توسط گوگل می باشد. این رمزگذاری به خصوص در وبسایت هایی که پرداخت  های الکترونیکی از اهمیت زیادی برخوردار است می تواند بسیار راهگشا باشد و به بازدیدکنندگان این اطمینان را بدهد که اطلاعات شان کاملا محفوظ باقی خواهد ماند.

جستجوی صوتی در سئو سایت

بیشتر کاربران صحبت کردن را به تایپ کردن موضوع مورد نظر خود ترجیح می دهند. بنابراین مدیران سایت ها باید در پی ایجاد محتوا بر اساس پرسش و پاسخ های کاربران باشند و استراتژی کلمات کلیدی خود را تغییر دهند. تولید محتوا بر اساس اینکه کاربران چگونه سوالاتی را مطرح می کنند در سئو 2017 به دلیل رشد جستجوی صوتی بسیار مهم است.

Google’s Rich Answers یا پاسخ های غنی گوگل

هنگامی که عبارتی را در گوگل جستجو می کنیم گاهی پیش می آید که گوگل به طور مستقیم به ما پاسخ می دهد بدون اینکه ما را به سمت سایتی هدایت کند. پاسخ مستقیم گوگل در محتوا سازی برای مدیران سایت بسیار اثر گذار است. بنابراین برای اینکه بتوانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید و بازدید های خود را به دلیل وجود پاسخ های غنی گوگل از دست ندهید بهتر است روی محتوای سایت خود بیشتر کار کنید

محتوای یک سایت باید آنقدر ارزشمند و مفید باشد تا بتواند پاسخ گوی نیازهای کاربران باشد با ایندکس کردن صفحات خود در گوگل می توانید منبع پاسخ به سوالات کاربران شوید و گوگل از لینک سایت شما جهت پاسخ گویی به جستجوی کاربران استفاده نماید. این کار در سئو سایت شما بسیار موثر است.

سئو سایت و بهینه سازی در سال 2017 بر روی محتوای ارزشمند و مفید تمرکز دارد و نشان می دهد استفاده از منابعی که بر پایه اطلاعات درست و حقیقی است در رشد سئو سایت بسیار موثر است.

رشد و پیچیدگی الگوریتم های گوگل برای سئو سایت به خصوص در بازاریابی و برندینگ اینترنتی نشان می دهد که تولید محتوا بیش از هر کار دیگری در بهینه سازی و سئو موثر است.

استفاده از هوش مصنوعی در ترفندهای سئو سایت

گوگل فرایند جستجو در اینترنت را هوشمندانه تر کرده است تا بتواند اطلاعات مرتبط تر و مفیدتری را در اختیار کاربر قرار دهد. حضور هوش مصنوعی در موتورهای جستجو لزوم یادگیری ترفندهای سئو و نیز یکپارچه سازی وب سایت را بیشتر نموده است.