فهرست مطالب

اولین چیزی که به ذهن همه افراد برای تعریف تولید محتوا می‌رسد، مقاله‌های سایت و متن‌های رنگارنگ شبکه‌های اجتماعی است. اما Content Creation چیزی فراتر از چند کلمه و جمله است و به عنوان بازاریابی تلقی می‌شود. منظور از تولید محتوا تولید پیام‌های قابل درک به شیوه‌های مختلفی نظیر نوشتار، صوت، دیداری و یا ویدیویی است که با اهدافی مانند کسب درآمد، آموزش یا انتقال پیام‌های کسب و کارها به مخاطبین در فرمت‌ها و رسانه‌های مختلفی انتشار می‌شود. ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با همکاری بهترین و معتبرترین افراد در ایران بهترین گروه تولید محتوایی را داریم.

ما در این شرکت با بیش از 10 سال تجربه، تخصص و مهارت بالایی در زمینه انواع شغل تولید محتوا و آموزش تولید محتوا باکیفیت و نحوه برقراری ارتباط با مخاطبین شما برای افزایش فروش بیشتر داریم. با سفارش تولید محتوا سایت اصولی و درست کاری می‌کنیم تا مشتریان، کسب و کار شما را بهتر شناخته و اعتماد بیشتری نسبت به شما کسب نمایند. با خدمات تولید محتوا تخصصی اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار داده و می‌توانید مشتریان بالقوه را سمت خود جذب کرده و مشتریان خود را از طریق تعامل باکیفیت، حفظ نمایید.

تولید محتوا در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم

تولید محتوا یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای هر کسب و کار اینترنتی الزامی است. ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با گروه حرفه‌ای و متخصص فرآیند تولید ایده‌های بسیار جذابی را برای شما عزیزان انجام می‌دهیم. البته منظور ما تنها تولید محتواهای آموزشی، علمی یا تخیلی نیست، بلکه تولید محتواهای سرگرم کننده‌ای را برای مخاطبانتان به بهترین شکل انجام خواهیم داد.  با خدمات تولید محتوا تخصصی که ما انجام می‌دهیم نگرشتان از این موضوع به طور کل تغییر خواهد کرد. لازم است بدانید که ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با سرپرستی جناب حمید قاسمی انواع تولید محتوای تصویری، ویدیویی، نوشتاری، بلاگ، اینفوگرافیک و صوتی و … را در سایر شبکه‌های اجتماعی زیر برای شما عزیزان به صورت تخصصی انجام خواهیم داد:

  • تولید محتوا برای سایت
  • تولید محتوا در اینستاگرام
  • یوتوب
  • فیسبوک
  • لینکدین
  • Pinterest (پینترست)
  • و…

استراتژی محتوا از نمونه تولید محتوا

شما بدون ایجاد برنامه نمی‌توانید تولید محتوایی انجام دهید. ما در  مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم بهترین استراتژی محتوایی را برای شما عزیزان پیاده می‌کنیم. منظور از استراتژی محتوایی شامل همه چیز از نام تجاری و لحن صبحت و طریقه تبلیغ محتوا است.  مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم طبق مراحل زیر استراتژی محتوا را برای شما عزیزان انجام خواهند داد:

هدف از تولید محتوا و آموزش تولید محتوا

ما مطابق با اهداف شما، محتوایتان را تولید خواهیم کرد. در ابتدای کار از شما سوالاتی میپرسیم تا متوجه شویم هدف شما از Content Creation چیست و مطابق با آن پیش برویم.

پرسونای خریدار

منظور از پرسونای خریدار شخصی است که به عنوان نماینده مخاطب هدف شما قرار دارد. ما با قرار دادن یک شخصیت داستانی کاری می‌کنیم تا مخاطبان به سمت شما جذب شوند.

تولید محتوای اصولی و تخصصی

ما با تولید محتوای اصولی کاری می‌کنیم که هر شخصی با مراجعه به سایت شما اطلاعات مفیدی دریافت کند. همین امر باعث جلب اعتماد مخاطب خواهد شد.

در نظر گرفتن نقش مخاطب

ما با تولید محتوای تخصصی نقش مخاطب را در نظر گرفته و یک چک لیست سریع یا پست وبلاگ را ارائه می‌دهیم تا سریعتر مخاطبان بتوانند مشکلات و سوالات خود را رفع نمایند.

عدم خستگی مخاطب از Content Creation

با ممیزی کردن محتوا آن را مرتب کرده و در برنامه محتوا جدید مورد استفاده قرار می‌دهیم. ما با ممیزی کردن محتوا کاری می‌کنیم که محتوا خسته کننده به نظر نرسد.

انتخاب فرمت مناسب در زمان سفارش تولید محتوا سایت

ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم برای استراتژی محتوا در نظر می‌گیریم که با توجه به اهداف شما چه فرمتی را برای Content Creation انتخاب نماییم تا بیشترین بازخورد را بگیرید.

مزایای تولید محتوا چیست و چرا باید تولید محتوا کنیم؟

تا اینجای مطلب ممکن است با خود فکر کنید که خب چه نیازی است از تولید محتوا استفاده کنم؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت:

افزایش فروش و درآمد

با تولید محتوای اصولی و صحیح می‌توانید درآمد مستقیم یا غیر مستقیم داشته باشید. منظور از فروش مستقیم،فروش حق اشتراک، دوره‌های آموزشی و… و منظور از غیر مستقیم انواع Content Creation در سایر شبکه‌های اجتماعی است. با وجود اینگونه تولید محتوا 100 درصد شناخته شده و به درآمدهای بالایی خواهید رسید.

جلب اعتماد مخاطب بهترین مزیت شغل تولید محتوا

ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با تولید محتوای صحیح و تکنیکال به مخاطبان آموزش می‌دهیم، آنها را سرگرم می‌کنیم و به سوالات آنها پاسخ خواهیم داد. در کل ما با تولید محتوای مداوم کاری می‌کنیم تا مخاطبان به شما دل ببندند و محصولات و خدمات شما را بشناسند و در صورت نیاز خریداری یا استفاده نمایند.

برند شدن از مزایای خدمات تولید محتوا تخصصی

زمانی که با تولید محتوا اعتماد مخاطب را جلب کنید، نام شما در بالای ذهن مخاطب جای می‌گیرد. به همین خاطر زمانی که مخاطب در موضوعی به مشکلی برخورد حتما نام شما را بخاطر خواهد آورد. Content Creation یکی از ابزارهای عالی برای افزایش آگاهی مردم از برندینگ شدن است.

بهترین یار برای سئو

زمانی که تولید محتوایی نباشد سئو هم بی معنی است. خانم سحر قاسمی در  مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم متخصص در زمینه سئو و بهینه سازی سایت و دیجیتال مارکتینگ هستند. ما با Content Creation بر اساس سئو به افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه شما در نتایج گوگل کمک خواهیم کرد. در واقع ما با کلمات کلیدی شما را رتبه دار گوگل خواهیم کرد.

جذب مشتری

اگر تولید محتوا اصولی باشد، بی شک مشتریان راغب به سمت شما جذب خواهند شد. ما با تولید محتوای اصولی کاری می‌کنیم تا جلوی چشم افراد جدید ظاهر شوید و با مشتریان راغب ارتباط برقرار کنید. البته برای این کار در ابتدا مشخص خواهیم کرد که با توجه به کسب و کار شما کدام شبکه اجتماعی برای تولید محتوای شما مناسب است.

نشان دادن تخصص از مهم‌ترین مزیت‌های تولید محتوا

با تولید محتوای صحیح بی شک شما بهتر از رقبا خواهید شد و مشتری شما را انتخاب خواهد کرد و قید رقیب را می‌زند. با Content Creation تخصص و دانش خود را به مشتری نشان خواهید داد و مشتری علاوه بر یادگیری مطالب جدید و آموزنده به تخصص شما اعتماد خواهد کرد.

انواع تولید محتوا

Content Creation انواع مختلفی دارد که باتوجه به مخاطب از آنها استفاده می‌شود. در ادامه به محبوب‌ترین انواع محتوا اشاره کرده‌ایم:

وبلاگ

مطالب وبلاگ‌ها به راحتی هضم و فریبنده هستند و برای این تولید می‌شوند که مخاطبان را از آنچه در کسب و کارتان می‌گذرد، آگاه کنید. برای مثال اگر رستوران دارید باید چندین مطلب کوتاه درباره منو، نحوه طبخ غذاها و … در وبلاگ خود منتشر نمایید. با این کار مخاطبان بیشتری جذب شده و بیشتر به رستوران شما خواهند آمد.

نوشته‌های طولانی

نوشته‌های طولانی معمولا برای آموزش و اطلاع رسانی به کار می‌روند. ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم درباره چگونگی بیان این آموزش‌ها فکر کرده و از ایده‌های مناسب استفاده می‌کنیم. برای اینگونه تولید محتوا هیچ محودیتی از لحاظ کلمات وجود ندارد. چراکه مطالب باید آموزنده باشند و تمام اطلاعاتی که کابر نیاز دارد، به او ارائه شود.

پست مهمان

استفاده از محتوای پست مهمان در سایت، امکان دسترسی به سایت و تعامل با خوانندگان را افزایش می‌دهد. البته در این نوع تولید محتوا باید به تعداد کلمات دقت شود. تعداد کلمات نوع نگارش را محدود می‌سازد.

محتوای دسته بندی

اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک دارید باید مطالب دسته بندی شوند. در وب سایت خود نمی‌توانید همه کلمات دنیای واقعی را استفاده کنید. چراکه استفاده شما از کلمات وابسته به معرفی محصول شماست و حداکثر تا 200 کلمه در هر دسته بندی محتوایی باید استفاده نمایید.

محتوای ویدیویی

تولید محتوای ویدیویی در آپارات یا یوتیوب و سایر شبکه‌ها و سایت‌های بارگذاری فیلم از محبوب‌ترین روش Content Creation هستند. ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم از ویدیوها به عنوان اهرمی برای پیش افتادن از سایر رقبا برای سرمایه گذاری استفاده می‌نماییم.

اینفوگرافیک (نمودار تصویری)

اینفوگرافیک بهترین راه برای هضم مفاهیم و مطالب سخت است. برای مثال اگر قرار باشد سیستم حراج گوگل ادز را توضیح دهید بسیار سخت خواهد شد. اما با کمک اینفوگرافیک (نمودار تصویری) می‌توانید به جای اینکه کلمات را تکرار کنید و در قالب مقاله طولانی توضیح دهید با رسم اینفوگرافیک به صورت ساده بیان کنید.

پادکست

با انتشار پادکست مخاطب بیشتری جذب خواهید کرد. ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم پادکست را در دل بلاگ قرار خواهیم داد.

کوییز و مسابقه

همه افراد دوست دارند دانش و مهارت خود را محک بزنند. به همین خاطر است که کوییز و مسابقه جزو بهترین محتواهای تعاملی به حساب می‌آیند و ما با بهترین ترفندها در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم کوییزها و مسابقات زیادی برای تعامل مخاطب انجام می‌دهیم.

خبرنامه بهترین تولید محتوا

خبرنامه از بهترین راه‌ها برای جذب مشتری راغب است که ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با خلاقیت و دوری از خبرنامه‌های تکراری و مشابه بهترین راه برای جذب مشتری شما عزیزان را فراهم می‌کنیم.

محتوای راهنمای خرید

محتوای راهنمای خرید محتوایی است که مخاطب با مطالعه آن می‌تواند در یک بازه قیمتی مشخص و در یک زمان معین، بهترین انتخاب را بر اساس بودجه خود داشته باشد.

آیا می‌توان با ChatGPT تولید محتوا انجام داد؟

خیر. چراکه تولید محتوای ChatGPT جایگزین خوبی برای محتوای تولید شده توسط انسان نیست. پشت محتوایی که انسان تولید می‌کند، احساس و شخصیت و شوخ طبعی وجود دارد. به عنوان مثال برای تولید محتوای معرفی بهترین فیبروز کار در ایران، مردم به تجربه واقعی در چند سالن زیبایی بیشتر اعتماد می‌کنند. چراکه مردم دوست دارند بدانند چه چیزی واقعا نتیجه بخش است و عاشق شنیدن تجربه و داستان‌های واقعی هستند. این کار هرگز با ChatGPT انجام نخواهد شد. اگر به دنبال کاهش هزینه هستید باید به شما بگوییم که با ChatGPT تنها وقت خود را هدر خواهید داد و هیچ تعامل کاربری نخواهید داشت. با Content Creation می‌توان ایده پردازی، سرچ کلمه کلیدی کسب و کار، بهبود و ویرایش محتوا، مقایسه محتوا با سایر رقبا و…. را انجام داد. اما با ChatGPT اینگونه نیست. تنها مزیتی که ChatGPT دارد این است که فرآیند تولید محتوا را سریعتر می‌کند.

سوالات متداول

در ادامه به سوالات پر تکرار در این حوزه پاسخ داده‌ایم:

آیا تبلیغ از محتوا بهتر نیست؟

تبلیغ شکلی از محتواست که برای انتشار آن باید هزینه پرداخت کنید. در واقع تا تولید محتوایی نباشد شما نمی‌توانید تبلیغ انجام دهید. برای اینکه برنده شوید به هر دو نیاز دارید.بعد از تبلیغ، تازه مخاطبین وسوسه می‌شوند که نام شما را در گوگل یا شبکه‌های اجتماعی جست و جو کنند. شما باید با محتوایی ارزشمند مخاطبان را به سمت خود جذب کنید. ما با فرصت‌های طلایی، مصرف کننده را به خریدار برای شما تبدیل خواهیم کرد.

آیا همه کسب و کارها نیاز به Content Creation دارند؟

بله. بازاریابی مبتنی بر محتوا برای هر کسب و کاری الزامی است. چراکه از طریق Content Creation می‌توان کسب درآمد بیشتر، معرفی محصولات به مشتریان، ایجاد اعتماد، اعتبار و شهرت و وفادار سازی مشتریان را تجربه کرد.  البته تولید محتوا باید باتوجه به موضوع کسب و کار، نوع محصول یا خدمات و از همه مهم‌تر زمان و هزینه انجام گردد.

دستمزد تولید محتوا چگونه محاسبه می‌شود؟

در تولید محتوای متنی پارامترهایی مثل تعداد کلمات، زمینه فعالیت، زمان تولید محتوا، کیفیت Content Creation و نحوه نگارش محتوا در قیمت Content Creation تاثیرگذار هستند. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت انواع تولید محتوا و موشن گرافیک با هماران ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم در تماس باشید.

چگونه سفارش Content Creation دهم؟

برای سفارش تولید محتوای متنی، صوتی، موشن گرافی و… کافیست با همکاران ما در تماس باشید. ما برای شما عزیزان با رعایت اصول نگارش محتوا و تولید محتوای اختصاصی کاری می‌کنیم تا نتیجه صدر گوگل باشید. با ما تولید محتوای اصولی را تجربه نمایید.

ارتباط تولید محتوا و سئو چیست؟

اگر محتوایی نباشد، گوگلی هم وجود نخواهد داشت. گوگل بین محتواها می‌گردد و مردم را به محتوای مورد نظر خودشان می‌رساند. پس برای سئو و بهینه سازی سایت باید بی‌رحمانه محتوا تولید کنید و در سایت خود درج نمایید.

کارشناس تولید محتوا کیست؟

کارشناس Content Creation فردی است که بر اصول بازاریابی محتوا مسلط باشد و بتواند انواع محتوا را بر اصول بازاریابی محتوا و سئو و بهینه سازی وب سایت تولید کند.

اصول تولید محتوای متنی چیست؟

چگالی کلمات کلیدی، عنوان و روان بودن متن و استفاده از کلمات کلیدی در پاراگراف‌ها از اصول ابتدایی Content Creation است که ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم رعایت می‌کنیم. البته با رعایت این نکات بازهم در حال رصد الگوریتم‌های گوگل هستیم و روش‌های نگارش خود را دائما بروز و آپدیت می‌کنیم.

آیا تولید محتوا به برندینگ کمک می‌کند؟

بله. قطعا Content Creation از ابزارهایی است که به برندسازی شخصی کمک می‌کند. با این روش علاوه بر برندسازی خود، با مخاطب خود ارتباط بهتری برقرار خواهید کرد.