کوتاه کننده لینک (URL Shortener) و 20 ابزار خارجی و ایرانی

کوتاه کننده لینک (URL Shortener)
by 
05 جولای/24

کوتاه کننده لینک (URL Shortener) سرویسی است که برای کوتاه کردن URL طولانی به URL کوتاه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از سرویس کوتاه کننده لینک رایگان سبب می‌شود تا به جای نمایش یک لینک طولانی بخصوص لینکی که دارای کلمه فارسی است، لینک کوتاه‌تری را با ظاهری بهتر نمایش دهید.

سایت‌های کوتاه کننده لینک خارجی و ایرانی علاوه‌بر کوتاه کردن لینک امکان تجزیه و تحلیل جزئیات افرادی که روی پیوندهای شما کلیک کرده‌اند را داشته و شما بواسطه آن‌ها می‌توانید مشاهده کنید که چند نفر روی لینک شما کلیک نموده‌اند. برای کوتاه کننده لینک گوگل ابزارهای متعددی همانند افزونه کوتاه کننده لینک وردپرس، اسکریپت کوتاه کننده لینک و سایت کوتاه کننده لینک ایرانی و خارجی بوجود آمده است.

استفاده از URL کوتاه‌تر سبب ظاهری بهتر و سهولت در به اشتراک گذاری، افزایش امنیت، کاهش خطا و دیگر مزایا می‌شود. اما اگر به این پرسش برخورده‌اید که چگونه می‌توان بهترین کوتاه کننده لینک را پیدا کرد؟ و روش کار با سایت کوتاه کننده لینک بدون احراز هویت چیست؟ در ادامه این مطلب با مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم همراه باشید تا با سایت‌های کوتاه کننده لینک اسان و کوتاه کننده لینک اینستاگرام آشنا شوید.

کوتاه کننده لینک چیست؟

کوتاه کننده لینک (Link Shortener یا URL Shortener) به منظور کوتاه کردن لینک‌های طولانی بکار می‌رود. امروزه سایت‌های کوتاه کننده لینک خارجی و ایرانی کاربران و طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. کوتاه کردن لینک یکی از اقدامات مهمی است که بوسیله مدیران و کاربران وب به دلایلی مختلفی انجام می‌گیرد.

در سال 2019 کوتاه کننده لینک گوگل کروم 64 که به صورت خودکار اقدام به کوتاه کردن لینک می‌نمود، غیرفعال گردید و روش‌های بهتری جایگزین آن شد.

در برخی مواقع پیش می‌آید که تصمیم می‌گیرید تا لینک بعضی از صفحات سایتتان را در صفحه دیگری قرار دهید و یا از لینک صفحات خارجی در سایتتان استفاده کنید، یا حتی در شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر یا فیس بوک و … این لینک‌ها را به اشتراک بگذارید، حال اگر این لینک‌ها بسیار طولانی باشند، ظاهری درهم و نامرتب ایجاد می‌کنند.

تجربه نشان داده است که کاربران بخصوص در شبکه‌ها اجتماعی به ندرت بر روی لینک‌های طولانی کلیک می‌کنند؛ مخصوصا لینک‌های سایت‌هایی که دارای URL فارسی طولانی و عجیب غریب هستند. فضای دیجیتال و بازاریابی اینترنتی فضایی پرسرعت و رقابت نه تنها بر سر سرعت بلکه بر سر دقیقه‌ها و ثانیه‌هاست. هر اندازه طول لینک شما کوتاه‌تر باشد، کاربران برای فرستاندن آن لینک در ایمیل یا پیامک و یا نوشتن آدرس آن، زمان و نیروی کمتری نیاز دارند. از طرفی کوتاه بودن لینک‌ها یا URL های سایت، یکی از نکات مهم در سئو است.

علت استفاده از بهترین کوتاه کننده لینک رایگان

دلایل زیادی برای استفاده از کوتاه کننده لینک اینستاگرام یا بهترین کوتاه کننده لینک سایت وجود دارد. افرادی که به سرویس‌های کوتاه کننده لینک اسان مراجعه می‌کنند اغلب به دلایل زیر اینکار را انجام می‌دهند:

کوتاه شدن لینک‌های طولانی

یکی از مهم‌ترین و اولین علت استفاده از کوتاه کننده لینک اسان، کوتاه کردن لینک‌هایی است که بسیار طولانی هستند و جهت اشتراک گذاری آن‌ها هیچ چاره‌ای به غیر از کوتاه کردن آن‌ها ندارید. البته برخی لینک‌ها به آن اندازه طولانی نیستند و بدون کوتاه کننده لینک نیز می‌توان آن‌ها را به دیگران فرستاد؛

اما لینک‌هایی که خیلی طولانی هستند به بهترین کوتاه کننده لینک رایگان نیاز دارند. این مورد بیشتر در لینک‌های فارسی که به دلیل وجود اعداد و ارقام و حروف در آن بسیار طولانی شده‌اند، مشاهده می‌شود.

اشتراک‌گذاری آسان در شبکه‌ های اجتماعی

امروزه کسب و کارهای اینترنتی علاوه بر جذب مخاطب توسط موتورهای جستجو و گوگل، سعی دارند تا از طریق شبکه‌های اجتماعی هم کاربرانی را به سایت خود جذب نمایند. برای نمونه اغلب سایت‌های ایرانی در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و توییتر فعالند.

درصورتی که تصمیم به قراردادن یک لینک در بیو اینستاگرام خود را داشته باشید تا بتوانید بدین واسطه سئو اینستاگرام در گوگل را افزایش دهید، بسیار بهتر است این لینک کوتاه باشد؛ به طور کلی برای اشتراک گذاری لینک‌ها در شبکه‌های اجتماعی باید لینک کوتاه باشد.

زیبایی و خوانایی بیشتر لینک‌های کوتاه

آدرس دهی کوتاه علاوه بر خوانایی بهتر، راحت‌تر در ذهن باقی مانده و به سادگی نیز می‌توان آن را تایپ کرد. ضمن آنکه شما می‌توانید با درج نام برندتان یا کلمه کلیدی مورد نظر در لینک کوتاه، موضوع آن را به کاربر منتقل کنید. با لینک‌های کوتاه بازاریابی پیامکی، شبکه‌های اجتماعی، ایمیلی و … موفق‌تری خواهید داشت.

درصورت استفاده از بهترین کوتاه کننده لینک رایگان علاوه‌بر تایپ راحت‌تر و سریع‌تر، شما می‌توانید به آسانی این لینک را برای هر فردی ارسال نمایید.

استخراج آمار و ردگیری از لینک‌ها و بررسی

یکی از دلایل استفاده از کوتاه کننده لینک اسان توسط بازاریاب‌های دیجیتال، اطلاع از تعداد افرادی است که روی لینک آن‌ها کلیک کرده‌اند. زیرا برخی مواقع سیستم آمارگیری درستی وجود ندارد و نمی‌توان متوجه این موضوع شد؛ در این حالت از کوتاه کننده لینک بدون احراز هویت و اسان کمک می‌گیرند. درصورت استفاده از ابزارهای کوتاه کننده لینک رایگان شما می‌توانید بفهمید چند نفر روی لینک شما کلیک کرده و با شما تعامل داشته‌اند؟

لوکشین این افراد کجاست و … . بنابراین شما می‌توانید از بهترین کوتاه کننده لینک رایگان برای کمپین‌های تبلیغاتی خود نیز بهره ببرید. البته باید توجه کنید که بدین منظور باید از نوعی از سرویس کوتاه کننده لینک اسان استفاده کنید که امکان آمارگیری داشته باشد؛ زیرا در برخی سرویس‌ها این امکان وجود ندارد.

کوتاه کردن لینک اسان برای پوشاندن لینک اصلی

در برخی مواقع افراد قصد ندارند لینک اصلی و واقعی آن‌ها در معرض دید قرار گیرد؛ پنهان کردن و پوشاندن لینک اصلی موضوعی ویژه است. بنابراین عدم نمایش لینک واقعی یکی دیکر از کاربردهای کوتاه کننده لینک رایگان است که البته چندان پسندیده نیست. درواقع این قابلیت در مواقعی استفاده می‌شود که اگر کاربران از محتوای آن آگاه باشند، هرگر بر روی لینک کلیک نمی‌کنند. برای نمونه برای لینک‌های زیرمجموعه گیری از کوتاه کننده لینک گوگل استفاده می‌شود.

سیستم‌های اسپم و هکرها به منظور فریب کاربران از این لینک‌های کوتاه شده استفاده می‌کنند. البته خوشبختانه در رسانه‌های مختلف، برای تشخیص این لینک‌ها تدابیری در سطوح امنیتی درنظر گرفته شده است، اما این موضوع و سواستفاده از کوتاه کننده لینک رایگان همچنان رایج است.

سفارشی ‌سازی لینک و امنیت

برخی از بهترین کوتاه کننده لینک ها به کاربران این اجازه را می‌دهند که بتوانند لینک‌های خود را سفارشی سازی نمایند. از جمله این موارد می‌توان به برای اختصاص دامنه خاص یا انتخاب کردن نامی خاص برای لینک اشاره کرد. در موارد دیگر نیز کوتاه کردن لینک برای افزایش امنیت و محافظت از داده‌ها بکار می‌رود.

نکات مهم در انتخاب بهترین کوتاه کننده لینک

سایت های کوتاه کننده لینک ایرانی و خارجی به طور معمول بدون ایراد و نقص نیستند و ممکن است دچار مشکلاتی شوند؛ برای نمونه سایت‌های کوتاه کننده لینک خارجی دارای قوانین خاصی هستند و امکان مسدود شدن آن‌ها بالاست. سرویس‌های کوتاه کننده لینک رایگان داخلی نیز به سبب آسیب زیرساخت سایت را تعطیل می‌کنند. بنابراین استفاده از بهترین کوتاه کننده لینک با اعتبار اهمیت زیادی دارد. اغلب برای داشتن ریسک کمتر در این باره، از سایت‌های کوتاه کننده لینک داخلی استفاده می‌شود؛

زیرا در سال‌های گذشته احتمال فیلتر شدن سایت‌های کوتاه کننده لینک خارجی باعث ایجاد مشکلات زیادی شده است.

درحالت کلی معیارهای گوناگونی برای سنجس اعتبار یک سایت کوتاه کننده لینک رایگان وجود دارد؛ برای نمونه جایگاه آن درگوگل، کاربران سایت، سن دامنه و … که در نظ گرفتن آن‌ها می‌تواند موجب تشخیص اعتبار سایت شود.

اکستنشن های مرورگر کروم برای کوتاه کننده لینک گوگل

برای راحتی استفاده از سایت‌های کوتاه کننده لینک گوگل این سایت‌ها اکستنشن‌هایی برای کروم ایجاد کرده‌اند که بدین واسطه کاربران بتوانند سریع و راحت کوتاه کردن لینک را انجام دهند:

معرفی سایت های کوتاه کننده لینک خارجی

در ادامه قصد داریم به معرفی سایت‌های پرطرفدار کوتاه کننده لینک خارجی و ایرانی بپردازیم. متاسفانه بسیاری از سرویس‌ها با همه ویژگی‌ها و امکاناتشان مسدود شده‌اند اما نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

 

سایت کوتاه کننده لینک BITLY

سایت Bitly

سایت Bitly یکی از پرطرفدارترین و قدیمی‌ترین سایت‌های کوتاه کننده لینک خارجی است. با استفاده از این سایت می‌توان در مدت زمانی کوتاه، لینک مورد نظرتان را کوتاه کنید.

این ابزار حرفه‌ای امکاناتی را برای آنالیز دقیق بر روی لینک‌های کوتاه شما ارائه می‌دهد. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، از آنجایی که در ایران محدودیت در استفاده از برخی سایت‌های خارجی داریم، برای استفاده از این سرویس نیز باید تغییر آی پی از طرف کاربر صورت گیرد. این سایت دارای افزونه‌هایی برای وردپرس است که با استفاده از آن‌ها می‌توان تنها با یک کلیک ساده اقدام به کوتاه کردن لینک نمود.

سایت بیتلی DA (اعتبار دامنه) بالایی دارد؛ بدین شکل که شما زمانی که از آن استفاده می‌کنید مثل آن است که از یک سایت DA بالا بک لینک گرفته‌اید. سرویس‌های Bitly در 4 پلن رایگان، پرمیوم، پایه و تیمی طبقه بندی شده‌اند. نسخه‌های پرمیوم و پایه این سرویس امکانات گسترده‌تر و بیشتری نسبت به سرویس رایگان ارائه می‌دهند؛

اما استفاده از آن‌ها به ترتیب نیاز به پرداخت حق عضویت ماهانه 199 و 29 دلار دارد. قیمت پلن تیمی نیز براساس امکانات انتخابی و سفارشی شده توسط شما تعیین می‌شود. با استفاده از پلن‌های سایت Bitly می‌توانید از 1500 تا بیش از 10000 لینک کوتاه شده مارک دار در ماه بوجود آورید. از طرفی این سایت امکانات دیگری همانند امکان نصب SSL در CPANEL، آنالیز کلیک‌ها، واردکردن کلمات کلیدی در آخر لینک و ریدایرکت مسیرهای مارک‌دار و .. نیز ارائه می‌دهد.

سایت کوتاه کننده لینک URL1

کوتاه کننده لینک رایگان URL1.io

سرویس URL1 یک کوتاه کننده لینک اسان است که به شما امکان کوتاه نمودن لینک‌های طولانی و دنبال کردن کلیک‌ها در حال حرکت را می‌دهد. برای استفاده از سرویس URL1 باید آدرس اینترنتی که قصد کوتاه کردن آن را دارید در بخش ورودی وارد نمایید و روی گزینه کوتاه کردن کلیک کنید.

سپس URL کوتاه شده در بخش خروجی برای شما نشان داده می‌شود. از طرفی می‌توانید بر روی دکمه کپی کلیک نموده تا URL کوتاه شده شما در کلیب بوردتان کپی شود. در زیر به دیگر امکانات URL1 اشاره می‌کنیم:

  • URL Decode
  • URL Encode
  • UTM Builder
  • QR Code Generator
سایت کوتاه کننده لینک tinyurl

کوتاه کننده لینک بدون احراز هویت TinyURL

سرویس TinyURL، کوتاه کننده لینک رایگان است که بدون نیاز به ثبت نام لینک‌ها را کوتاه نموده و آن‌ها را سفارسی سازی می‌کند. این کوتاه کننده لینک بدون احراز هویت پلن‌های ویژه‌ای نیز دارد که امکانات بیشتری نظیر محدودیت لینک‌های کوتاه شده از 50 هزار تا 5 میلیون لینک و آنالیز کلیک‌ها را با خریداری این پلن‌ها می‌توان داشت. لینک‌های کوتاه شده توسط این سرویس فاقد تاریخ انقضا بوده و همیشگی می‌باشند.

تاینی یوآرال به منظور کوتاه کردن لینک صفحات گوناگون وب و اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی و دیگر اپلیکیشن‌ها انتخاب مناسبی است. با کمک این ابزار می‌توان بدون پرداخت هزینه و به سادگی URL موردنظرتان را کوتاه کنید.

سرویس کوتاه کننده لینک Is.gd

سرویس Is.gd

سرویس کوتاه کننده لینک بدون احراز هویت is.gd یک سرویس محبوب و پرقدرت است که عمدتا کاربران آن چینی می‌باشند و می‌توان به راحتی و بدون ثبت نام از ان استفاده نمود. این سرویس می‌تواند تجربه استفاده از بهترین کوتاه کننده لینک اسان را برای شما بوجود آورد؛ برای استفاده از آن باید در فیلد مربوطه لینک طولانی خود را وارد کنید و سریعا لینک کوتاه شده را دریافت نمایید. در این سرویس هیچگونه ویژگی و سرویس اضافی دیگری وجود ندارد.

درصورتی که قصد استفاده از یک سرویس کوتاه کننده لینک بدون احراز هویت و دیگر فرآیندهای اضافی ورود به سیستم و CAPTCHA ها و … را دارید، is.gd گزینه عالی برای شماست.

سایت کوتاه کننده لینک ShortURL

سایت ShortURL

این سایت نیز همانند دیگر سرویس‌ها خدمات URL Shortener را انجام می‌دهد. سایت ShortURL لینک کوتاه شده را با سرعت بالا و به سادگی برای شما ارائه می‌دهد؛

تنها کافیست لینک طولانی مورد نظرتان را در فیلد مربوطه قرار دهید و گزینه shorten url را انتخاب نمایید. سرویس‌های ویژه این سایت به نسبت سایت‌های پیشین امکانات کمتری دارد.

سایت کوتاه کننده لینک Ouo

سایت Ouo

یکی دیگر از سرویس‌های محبوب URL Shortener، سرویس Ouo.io است که ضمن کوتاه کردن لینک، امکان کسب درآمد از کوتاه کننده لینک نیز برای شما بوجود آورده است. کسب درآمد از کوتاه کننده لینک Ouo بدین شکل است که زمان کلیک بر روی لینک کوتاه شده، فیلمی کوتاه برای کاربر نشان داده می‌شود که به ازای هر بار مشاهده این فیلم مبلغی به حساب او واریز خواهد شد.

سایت کوتاه کننده لینک BL.INK

سایت BL.INK

یکی دیگر از سرویس‌های قدرتمند ارائه دهنده خدمات URL Shortener، سایت BL.INK است که نه تنها لینک‌های طولانی را کوتاه می‌کند، بلکه ترافیک حاصل از لینک‌های شما را نیز ردیابی می‌نماید. در داشبورد این سرویس می‌توان آمار کلی و لینک‌های پرطرفدار را مشاهده نمود. سایت بی لینک این امکان را به کاربران می‌دهد تا به روشی جدید و سفارشی ترافیک لینک‌هایشان را مشاهده کنند که این ویژگی جهت هماهنگی و ردیابی کمپین‌ها مناسب است.

سایت BL.INK علاوه بر ارائه پیوندهای مارک‌دار هوشمند، می‌تواند کلیک‌ها را بر اساس زبان، تاریخ، زمان، دستگاه مراجعه کنندگان و مکان ردیابی نماید و با ابزارهای تحلیلی نظیر Adobe و Google Analytics ادغام گردد. اما متاسفانه استفاده از این سرویس و پلن‌های آن نیاز به پرداخت مبلغ از 48 دلار تا 599 دلار در ماه دارد.

سایت کوتاه کننده لینک U.to

سایت کوتاه کننده لینک U.to

با استفاده از سایت U.to نیز همانند سایر سایت‌ها امکان کوتاه کردن لینک‌هایتان را دارید. درصورت عضویت در این سایت می‌توانید از سرویس‌های ارائه شده آن استفاده کنید. همچنین تعداد لینک‌ها در سایت U.to قابل رصد می‌باشد.

سایت کوتاه کننده لینک rebrandly

سایت کوتاه کننده لینک Rebrandly

یک از سرویس‌های کوتاه کننده آدرس سایت پیشرفته، سایت Rebrandly است که امکانات خوبی برای کاربران خود ارائه نموده است. برای استفاده از این سایت باید ابتدا در آن عضو شوید.

از آنجایی که تعداد اندکی از امکانات این سرویس رایگان است و بخش بزرگی از آن با پرداخت هزینه ارائه شده است، اما بدون عضویت نیز یک سری خدمات کاربردی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. این سرویس راه‌حل‌های کوتاه‌سازی پیوند را با سه پلن برای اشخاص و دو پلن برای تیم‌ها ارائه می‌دهد. برای نمونه طرح رایگان این سرویس 5000 کلیک پیگیری شده، 5 نام دامنه سفارشی و 500 لینک مارک دار را ارائه می‌دهد؛ اما پلن پرمیوم آن 1500000 کلیک پیگیری شده، 20 نام دامنه و 150000 لینک مارک دار را با پرداخت ماهانه 499 دلار ارائه می‌کند.

برخی از امکانات سایت Rebrandly شامل ایجاد پیوند انبوه، پایبند به GDPR (مقررات عمومی حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا)، پارامترهای UTM، دسترسی به ایموجی ها و API، سرورهای مقیاس خودکار سریع، گزارش‌های سفارشی، ردیابی و آنالیز کلیک‌ها و گزارش خصوصی، و … است.

سایت کوتاه کننده لینک Ow.ly

سایت Ow.ly

یکی دیگر از سایت‌های کوتاه کننده لینک خارجی محبوب، سایت Ow.ly از پلتفرم مدیریت رسانه‌های اجتماعی پیشرو HootSuite است. سرویس Ow.ly تنها یک کوتاه کننده لینک نبوده و دارای سرویس‌های جذاب دیگری نیز است. یکی از جذابیت‌های Ow.ly امکان اشتراک گذاری عکس‌های موردنظرتان با لینک کوتاه است. علاوه بر تصاویر، فیلم‌ها و فایل‌ها را نیز می‌توانید به آسانی با Ow.ly در فرمت‌های مختلف به اشتراک بگذارید.

این سرویس برای هر لینک در شبکه‌های اجتماعی آنالیز دقیقی دارد. بعد از ادغام Ow.ly با Hootsuite این سرویس دارای امکانات بیشتری نیز گردید.

مزیت اصلی این سرویس استفاده از پلتفرم Hootsuite به منظور بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. برای نمونه شما با استفاده از این سرویس می‌توانید مستقیما پست‌هایتان را در شبکه‌های اجتماعی و مجازی دیگر ارزیابی و آنالیز کنید. با دریافت نسخه پرمیوم و پرداخت هزینه آن می‌توانید از امکانات بیشتر Hootsuite بهره ببرید.

سایت کوتاه کننده لینک adfly

سایت AdF.ly

سرویس AdF.ly علاوه بر امکان کوتاه کننده آدرس سایت اینترنتی، برای کسب درآمد از کوتاه کننده لینک با نمایش تبلیغ به مخاطبان نیز بکار می‌رود. شما می‌توانید با کلیک‌های بیشتر در لینک‌های کوتاه شده این سرویس، پول بیشتری بدست آورید. اگرچه درآمد آن اندک است، اما درصورتی که بتوانید کلیک‌های بیشتری جذب کنید، امکان افزایش درآمد خود را خواهید داشت.

در زمان ثبت نام در سرویس AdF.ly امکان مشاهده آمار دقیق هر پیوند را که کوتاه کرده‌اید را خواهید داشت؛ اما فراموش نکنید که به دلیل تحریم‌های کشورمان، پرداخت این درآمد به سختی امکان پذیر است.

سرویس‌های کوتاه کننده لینک ایرانی

علاوه‌بر سایت‌های گفته شده در بالا در ادامه قصد داریم به بهترین کوتاه کننده لینک ایرانی بپردازیم:

سایت کوتاه کننده لینک yun.ir

سایت کوتاه کننده لینک یون (Yun.ir)

یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های کوتاه کننده لینک داخلی، سایت یون (Yun.ir) است. نام دامنه این سرویس از yon.ir به yun.ir تغییر یافته است. از میان سرویس‌های کوتاه کننده لینک ایرانی، سایت یون جزو پرکاربردترین و بهترین هاست. این سایت به شما این امکان را می‌دهد تا به آسانی لینک صفحه مدنظرتان را وارد و لینکی کوتاه شده دریافت کنید.

استفاده از این سایت رایگان بوده و بدون هیچ‌گونه تبلیغ روی لینک‌ها و تاریخ انقضا می‌باشد. بهترین کوتاه کننده لینک رایگان یون، به کاربران آماری از نرخ بازدید لینک‌ها می‌دهد.

علاوه‌بر آن امکانات دیگری همچون قابلیت ایجاد لیست، وصل شدن به دامنه شخصی، کسب درآمد از کوتاه کننده لینک، ویرایش آدرس کوتاه شده، تنظیم پسورد، تاریخ شروع و انقضا اعتبار لینک، ربات تلگرام کوتاه کننده لینک، داشتن افزونه گوگل کروم، فرم ساخت یو تی ام (utm)، ارائه گزارش از آمار بازدیدها براساس تفکیک دستگاه، کشور، تاریخ، زمان بازدید و .. را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

سایت کوتاه کننده لینک opizo.com

سایت اپیزو (opizo.com)

یکی دیگر از سرویس‌های قدرتمند داخلی URL Shortener ، سایت اپیزو (opizo.com) است. شما در این سایت امکان اضافه کردن دو نوع لینک مستقیم (بدون کسب درآمد) و لینک درآمدزا را دارید. از طریق لینک‌های درآمدزایی ایجاد شده شما می‌توانید اقدام به کسب درآمد کنید.

کسب درآمد از کوتاه کننده لینک اپیزو بدین صورت است که به ازای هر بار بازدید از لینک شما و نمایش تبلیغات، مبلغی به حساب شما واریز می‌گردد. با این خدمات شما علاوه بر افزایش ورودی صفحات با اشتراک گذاری لینک‌ها، می‌توانید با دستیابی به آمار لینک‌های خود، آن‌ها را مدیریت کرده و کسب درآمد کنید.

این سایت امکان سفارشی سازی لینک‌های کوتاه و تعیین تاریخ انقضا را برای شما فراهم آورده است. همچنین سایت اپیزو با ارائه یک افزونه وردپرسی امکان ایجاد لینکی کوتاه برای مقالات بلاگتان را بوجود آورده است.

از مزایای این سایت می‌توان به امکان کسب درآمد از کوتاه کننده لینک، رایگان بودن، امکان گذاشتن تاریخ انقضا برای لینک‌ها، دارای پلاگین وردپرس و امنیت بالا اشاره کرد.

سایت کوتاه کننده لینک b2n

سایت کوتاه کننده لینک B2n

یکی دیگر از نمونه‌های بهترین کوتاه کننده لینک رایگان داخلی که در مدت اخیر کاربران فراوانی را بدست آورده، سرویس B2n است. این سرویس دارای مزایایی همچون سایت Yun می‌باشد.

کار با سایت B2n راحت و ساده است و تنها باید لینک طولانی مورد نظرتان را در فیلد کوتاه کننده گذاشته و لینک کوتاه را تحویل بگیرید. همچنین شما می‌توانید با کادر دوم، لینکی با کلمات دلخواه ایجاد کنید. امکانات این سرویس رایگان و بدون نیاز به ثبت نام است و می‌توان به صورت نامحدود از خدمات آن استفاده نمود. همچنین علاوه‌بر نداشتن تاریخ انقضای لینک‌ها، امکان مشاهده آمار کلیک‌های انجام‌شده بر روی لینک نیز وجود دارد.

از طرفی با این سرویس امکان ویرایش راحت لینک‌ها، سفارشی‌سازی و تحلیل نرخ کلیک‌ نیز وجود دارد. سایر امکانات این سرویس شامل تاریخچه دقیق، منطقه جغرافیایی افراد کلیک کرده‌ روی لینک، منابع‌ و … است.

سایت کوتاه کننده ریزی

سایت ریزی بهترین کوتاه کننده لینک ایرانی

ریزی (rizy.ir) بهترین کوتاه کننده لینک رایگان است که سرعت بالایی در هدایت کاربران لینک‌های کوتاه شده‌ دارد. بصورتی که براساس گفته سایت الکسا این سایت در مدت زمان 64 صدم ثانیه (تقریبا هم اندازه با سرعت گوگل) بالا می‌آید. همانند سرویس‌های قبلی در این سایت نیز شما می‌توانید به کسب درآمد از کوتاه کننده لینک بپردازید.

بدین منظور ابتدا باید به صورت رایگان ثبت نام انجام دهید تا امکان URL Shortener به دو صورت مستقیم و درآمدزا را مشاهده کنید. بعد از کوتاه کردن لینک و به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی در ازای هر بازدید به درآمد شما افزوده می‌شود.

البته لازم به ذکر است سایت ریزی علاوه‌بر سرعت بالا و پشتیبانی قوی و پرداختی‌های به موقع، درآمدی مناسب‌تر و تبلیغات کمتری هم دارد.

از دیگر ویژگی‌های این سایت کوتاه کننده لینک اینستاگرام و آدرس سایت می‌توان به مشاهده آمار بازدید لینک‌ها، ویرایش و حذف لینک‌ها، کوتاه کردن لینک با آدرس دلخواه، زیرمجموعه گیری جهت کسب درآمد بیشتر، ابزارهای پیشرفته به منظور کوتاه کردن لینک نظیر کوتاه کننده جمعی، کد اسکریپت، وب‌سرویس API، و … اشاره نمود.

سایت کوتاه کننده لینک وان دا

سایت وان دا

یکی از جدیدترین سایت‌های کوتاه کننده لینک اسان ایرانی، سایت وان دا (1da.ir) است که در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته و امکان کسب درآمد را نیز فراهم نموده است. امکانات سرویس وان دا (1da.ir) نسبت به دیگر سرویس‌ها پیشرفته‌تر می‌باشد. برخی امکانات این سایت شامل امکان کسب درآمد از کوتاه کننده لینک، ارائه آمار دقیق و لحظه‌ای، اسکریپت کوتاه کننده لینک برای سایت و زیرمجموعه گیری است. با این سرویس می‌توان لینک‌ها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم کوتاه نمود.

با دعوت از دوستان و کوتاه کردن غیرمستقیم لینک نیز امکان کسب درآمد وجود دارد. بدین منظور شما باید در سایت وان دا ثبت نام کنید و سپس سیستم در ازای هر عضوی که شما به سایت دعوت می‌کنید امکان افزایش درآمد (20% پاداش هر زیرمجموعه) می‌دهد. در ازای هر بازدید غیرمستقیم از تبلیغات با آی پی ایران سایت وان دا حدود 20000 تومان می‌پردازد.

این سرویس علاوه بر امکان نمایش آمار لینک، دارای یک ربات تلگرام کوتاه کننده لینک نیز است. پشتیبانی بسیار قوی یکی دیگر ازمزیت‌های این سایت است.

سرویس کوتاه کننده لینک زایا

سرویس کوتاه کننده لینک زایا

سایت زایا (zaya.io) بهترین کوتاه کننده لینک رایگان فارسی است که به علت امکانات فراوان با دیگر سایت‌ها متفاوت است. در زیر به امکانات سرویس زایا می‌پردازیم:

  • ساخت لینک با UTM
  • امکان ساخت کلید API
  • دانشنامه توسعه‌دهندگان
  • کوتاه کردن لینک به‌ شکل دسته‌ جمعی
  • انتخاب هدف‌های جغرافیایی بر اساس کشور
  • امکان غیرفعالسازی و یا فعال‌سازی دوباره یک لینک کوتاه شده
  • امکان تعیین ساعت و زمان انقضا برای لینک
  • قرار دادن رمز عبور روی لینک‌های کوتاه شده
  • امکان ریدایرکت بازدیدکننده به لینکی متفاوت پس از مثلاً 100 کلیک
  • امکان دسته‌بندی لینک‌های ایجاد شده به منظور نظم بهتر و شناسایی سریع‌تر
  • امکان تعیین حریم خصوصی نمایش آمار لینک به شکل خصوصی یا عمومی (جداگانه برای هر لینک)
  • انتخاب دامنه‌های ارائه‌شده بوسیله سیستم یا دامنه/ ساب دامنه دلخواه شما
  • امکان ساخت Rotation (تعریف چندین لینک و تقسیم ترافیک بر این لینک‌ها، مناسب برای پیاده‌سازی A/B Testing)
  • هدف‌گیری پلتفرم‌های خاص (انتقال کاربران اندرویدی به لینک مخصوص اندروید و انتقال کاربران IOS به لینک مخصوص آن)

کسب درآمد از کوتاه کننده لینک چگونه است؟

مدل کسب درآمد در ازای کلیک (Pay-Per-Click) یا PPC، متداول‌ترین روش کسب درآمد از کوتاه کننده لینک است.

در این روش شما لینک‌های گوناگون مانند لینک دانلود یک موزیک، فیلم یا ویلاگ را با دیگران به اشتراک گذاشته و زمانیکه کاربری روی لینک کوتاه شده شما کلیک کند، شما به درآمدزایی خواهید رسید. میزان درآمد در این روش به تعداد کلیک‌های انجام شده روی لینک شما و قیمت پرداختی برای هر کلیک بستگی دارد.

در این روش قیمت پرداختی برای هر لینک بوسیله سرویس کوتاه کننده لینک مشخص می‌شود. همچنین شما بعد از ساخت اکانت در این سرویس‌ها‌ امکان مشاهده درآمدتان به صورت لحظه‌ای و دقیق و تعداد کلیک انجام شده روی هر لینک را در داشبوردتان خواهید داشت.

البته برای کسب درآمد قابل توجه از این روش بهتر است صاحبی سایتی با بازدید زیاد و یا اکانتی با فالورهای فراوان باشید تا بتوانید کلیک‌ها زیادی را جدب نموده و بدین وسیله درآمد خود را افزایش دهید.

بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس کدام است؟

در سایت وردپرسی برای کوتاه کردن لینک از افزونه‌هایی مانند افزونه Pretty Links Pro استفاده می‌شود که علاوه بر کوتاه کردن لینک، امکان بررسی آمار کلیک ها، ریدایرکت لینک ها، گرفتن کد QR لینک، اضافه کردن نماد شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری و تغییر مسیر لینک ها و…. را نیز فراهم می‌کند.

معایب استفاده از کوتاه کننده لینک چیست؟

برخی از معایب استفاده از این سرویس‌ها شامل امنیت پایین تر نسبت به لینک اصلی و از کار افتادن سرویس آنلاین می‌باشند.

//
مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند
👋 سلام، به راهنمایی نیاز دارید؟