تبلیغات و بازاریابی اینترنتی و آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing)

  • خانه
  • Services
  • تبلیغات و بازاریابی اینترنتی و آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing)

شاید بسیاری از شما به این عبارت برخورده باشید که تعریف بازاریابی اینترنتی چیست؟ یا تبلیغات اینترنتی چیست؟ بسیاری از صاحبان مشاغل با دیدن این عبارات به طراحی وب سایت، شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها و … اشاره کنند. تمامی این موارد در کنار هم مجموعه‌ای را تشکیل می‌دهند که از آن به عنوان بازاریابی اینترنتی یاد می‌شود.

افرادی که قصد دارند حضور موثری در فضای اینترنت داشته باشند باید از خدمات بازاریابی اینترنتی و بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی استفاده کنند. در حقیقت بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ از ملزومات تمامی کسب و کارهاست که بدین واسطه قصد دارند مشتریان و درآمد خود را افزایش دهند.

تبلیغات اینترنتی کسب و کار یکی از انواع راهکارهای بازاریابی اینترنتی محصولات و خدمات است که برای معرفی بهتر محصولات و خدمات و کسب کارها انجام می‌شود. اما مزایای تبلیغات اینترنتی و اهداف بازاریابی اینترنتی بدون اطلاعات کافی و کمک گرفتن از افراد متخصص در حوزه بازاریابی اینترنتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با بیش از یک دهه تجربه و آشنایی با بازاریابی اینترنتی و استراتژی تبلیغات آنلاین، بهترین گزینه برای توسعه مشاغل شماست. برخلاف روش‌های تبلیغاتی سنتی که بازدهی کم و هزینه‌های زیادی را به دنبال داشت، امروزه انواع تبلیغات اینترنتی، بازاریابی اینترنتی محصولات و خدمات در اینترنت رقابت بسیاری پیدا کرده است.

برای هر کسب و کاری ممکن است بیش از صدها سایت مختلف وجود داشته باشد که هر کدام سعی در فروش خدمات و محصولات خود دارند. در این میان سایت‌هایی برنده هستند که بتوانند با شناخت رفتار مشتریان، بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی و اصول بازاریابی آنلاین، بیشتر خود را در معرض دید مخاطبان هدف در اینترنت قرار دهند. با موثرترین روش های بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین، بازاریاب سعی در تبدیل مخاطب بالقوه به مشتری بالفعل دارد.

مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم در بهترین شرکت بازاریابی اینترنتی، بهترین روش تبلیغات اینترنتی و استراتژی‌های اصولی بازاریابی آنلاین را برای مشتریان خود پیاده‌سازی می‌کنند.

بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی
از بروزترین روش های تبلیغاتی استفاده کنید

بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی چیست؟

با توجه به پیشرفت فضای وب و استفاده اغلب مردم از اینترنت، تمامی کسب و کارها اقدام به استفاده از روش‌های بازاریابی اینترنتی برای گسترش برند خود نموده‌اند. صاحبان مشاغل بواسطه روش های بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین، کاربران و مخاطبان را با محصولات و خدمات خود آشنا می‌کنند. بازاریابی آنلاین در حقیقت موجب گسترش برند، محصول و خدمات شما از طریق وب و اینترنت می‌شود. دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ای از ابزارهایی است که به‌منظور فروش بیشتر، افزایش مشتری، شناخته شدن نام برند و افزایش بازدید سایت در گوگل انجام می‌شود.

اهداف بازاریابی اینترنتی و انواع تبلیغات اینترنتی، این است که زمانیکه کاربر در حال جستجو، مطالعه و … در فضای اینترنتی است بتوان او را جذب کرد و به مشتری تبدیل نمود. در بازاریابی و روش‌های تبلیغات سنتی، از تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، چاپ بروشور، بیلبورد و … استفاده می‌کردند که هزینه و زمان زیادی نیاز داشت. این روش تبلیغاتی به سبب عدم وجود راه آنالیزی برای تخمین بازده و کنترل روی اجرای کمپین، بازدهی لازم را نداشت.

این درحالی است که در بازاریابی آنلاین و تبلیغات اینترنتی کسب و کارها با پرداخت هزینه کمتر، تبلیغاتی گسترده در فضای وب خواهید داشت که بواسطه آن می‌توانید با نظارت بر کمپین خود در هر مرحله آن را برای رسیدن به نتیجه بهتر تغییر دهید. برای موفقیت در حوزه اینترنت تنها داشتن یک وب سایت کفایت نمی‌کند، بلکه شما باید مخاطبین هدفتان را جذب نموده و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید.

تبلیغات دیجیتال یا تبلیغات اینترنتی (Online Advertising) نوعی بازاریابی اینترنتی به شمار می‌رود که برای تبلیغ محصولات و خدمات از کانال‌های اینترنتی مانند وب‌سایت‌ها، سایت تبلیغات اینترنتی، بنرهای آنلاین، یوتیوب، رسانه‌های اجتماعی و .. استفاده می‌کند.

اهمیت و ضرورت بازاریایی آنلاین و بهترین روش‌های تبلیغات

طبق آمار منتشر شده، حدود 78% مردم قبل از خرید، از اینترنت و موتورهای جستجو برای تحقیق درباره آن محصول استفاده می‌کنند. همچنین اغلب مدیران خرید شرکت‌ها نیز از موتور جستجوی گوگل برای تحقیق استفاده می‌کنند. و درنهایت انتخاب آن‌ها شرکت‌هایی خواهند بود که بتوانند علاوه بر دیده شدن در اینترنت، اطلاعات و محتوای کافی برای محصول و خدمات خود ارائه دهند. اگر شما ایمن‌ترین و زیباترین سایت را هم داشته باشید اما بازدیدی نداشته باشد و نتواند کاربران را به خود جذب کند، هیچ ارزشی و بازدهی نخواهد داشت. بدین منظور شما باید کاربران اینترنتی را به سایت خود هدایت کنید، کاربران را در سایت خود با ارائه محتوای مناسب نگه دارید و آنها را به مشتری تبدیل کنید.

مهم‌ترین مسئله در روند بازاریابی آنلاین، شناسایی بازار و مخاطبان هدف کسب و کار شماست. شما بعد از طراحی سایت با روش‌های سئو و بهینه‌ سازی سایت می‌توانید سایتتان را برای موتورهای جستجو غنی سازید. درمرحله بعدی تولید محتوایی اصولی است که یکی از ارکان کلیدی در فروش اینترنتی می‌باشد. شما می‌توانید با تولید محتوای جذاب مشتریان را به سمت سایت خود جذب و آن‌ها را به خرید محصول و استفاده از خدماتتان ترغیب نمایید. از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانید به تسریع روند بازاریابی آنلاین و معرفی برند خود کمک کنید و با مشتریانتان در ارتباط باشید.

چرا باید سایت داشته باشید؟!

اهداف بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین

کسب وکارها با استفاده از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی می‌توانند با هزینه مقرون بصرفه‌تر از روش‌های تبلیغاتی سنتی و با امکان هدف گیری قشر خاصی از مخاطبان هدف و همچنین ارزیابی میزان اثرگذاری با تحلیل داده‌های موجود، خدمات و محصولات خود را معرفی و به فروش برسانند و درآمد خود را افزایش دهند.

درحالت کلی بازاریابی فروش و آنلاین به روش‌های بروز دیجیتالی و برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند نیاز دارد که مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با آشنایی با جدیدترین متدهای بازاریابی اینترنتی محصولات و شناخت بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی به کسب و کارهای شما رونق می‌دهند. در ادامه به دیگر اهداف بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین اشاره خواهیم نمود:

POINT
افزایش شناخت و آگاهی از برند
POINT
تولید سرنخ و افزایش فروش‌
POINT
افزایش ارزش مشتری و نرخ تبدیل
POINT
حضور پررنگ در شبکه‌ های اجتماعی
POINT
افزایش ترافیک واجد شرایط
POINT
بهبود سئوی محلی
تا همیشگی شدن فاصله کوتاهی دارید

خدمات بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی کسب و کار

تولید محتوا
برندینگ اینترنتی
تبلیغات کلیکی گوگل
بازاریابی و تبلیغات اینترنتی
سئو و بهینه سازی وب سایت

مشاران بازاریابی اینترنتی جَم با بیش از یک دهه تجربه در حوزه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی، با استراتژی‌های بروز در این زمینه و استفاده از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی موجب گسترش و رشد کسب و کار شما خواهند شد. تیم ما با تخصص بالا در انواع تبلیغات اینترنتی، براساس نیاز کسب و کار شما، تحلیل رقبا و شناخت مخاطبان هدفتان از بهترین روش‌های تبلیغات استفاده کرده و برند شما را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهند.

مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با تجربه بالا در این زمینه، با استفاده از بروزترین استراتژی‌های دنیای تبلیغات آنلاین موجب بهبود وضع فعلی کسب و کار، افزایش فروش و درآمدزایی شما خواهند شد. ما با قرار دادن تبلیغ محصولات و خدمات شما در کلمات کلیدی مهم در انواع سایت تبلیغات اینترنتی معتبر و دیگر روش‌های بازاریابی آنلاین موجب دیده شدن بیشتر شما خواهیم شد. شما می‌توانید با مشاهده نمونه کار تبلیغات اینترنتی و رضایت مشتریان ما نسبت به کیفیت کار ما مطمئن شوید.

موفقیت در این نوع بازاریابی آنلاین به محتوا، استراتژی، تبلیغات اینترنتی و … بستگی دارد؛ که مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با اجرای اصولی خدمات بازاریابی اینترنتی، شما را در این زمینه یاری می‌رسانند. در ادامه به دیگر خدمات ما در این زمینه اشاره می‌کنیم:

طراحی سایت

سئو سایت

گوگل ادوردز

تولید محتوا

تبلیغات اینترنتی

ادمین اینستاگرام

لازم است بدانید

مزایای تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی

در بخش بالا با مفهوم بازاریابی اینترنتی آشنا شدید حال می‌خواهیم در ادامه به مزایای خدمات مزایای تبلیغات اینترنتی و بازاریابی آنلاین بپردازیم:

بررسی تاثیر کانال های مختلف

شما بدین وسیله قادرید مسیر حرکت بازدیدکنندگان سایتتان را دنبال نموده و بر روش‌هایی که کاربران برای رسیدن به سایت شما طی می‌کنند، نظارت کنید. از طرفی با بررسی کانال‌های مختلف متوجه می‌شوید کدام کانال‌ها، باعث افزایش فروش کسب و کار شما شده و بازدهی بیشتری دارند.

دسترسی راحت و سریع

گسترش و پیشرفت فضای اینترنتی سبب شده که کاربران بتوانند تنها با یک کلیک، با محصولات و خدمات شما آشنا شده و پس از طی روند مربوطه از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. از همین جهت با بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین می‌توان به تعداد زیادی مخاطب دسترسی پیدا کرد.

بررسی رفتار مشتریان

با بررسی رفتار، سن، موقعیت جغرافیایی، جنسیت و .. مشتریان بوسیله ابزارهای بازاریابی دیجیتال، می‌توان مشتریانی را که بیشتر به برند شما علاقه دارند و امکان خرید بالاتری دارند را پیدا کرد. سپس محصولات و خدمات مرتبط با سلیقه این دست از افراد را با پیشنهادهای جذاب در اختیارشان قرار داد.

هزینه‌های بهینه و مناسب بازاریابی اینترنتی

از دیگر مزایای تبلیغات اینترنتی صرفه‌جویی در وقت، هزینه‌های مقرون بصرفه و حفظ محیط زیست می‌باشد. چراکه با تبلیغات آنلاین شما دیگر نیازی به چاپ بروشورها و مصرف کاغذ نخواهید داشت و از همین جهت استفاده از بهترین روش‌های تبلیغات آنلاین کم هزینه‌تر از روش‌های سنتی است.

مخاطبان بدون محدودیت

با روش های بازاریابی اینترنتی و بهترین روش تبلیغات اینترنتی، مشتریان شما به ناحیه خاصی محدود نیستند و شما در هر مکانی که باشید مشتریانتان به آن موقعیت مکانی محدود نخواهند بود. شما با انجام تبلیغات اینترنتی کسب و کار قادرید از تمامی نقاط دنیا بدون محدودیت مکانی، مخاطبین هدفمند خود را جذب کنید.

امکان گزارش‌گیری با تبلیغات اینترنتی

با تبلیغات اینترنتی و بازاریابی آنلاین امکان ارزیابی میزان اثرگذاری تبلیغات و گزارش‌گیری از آن بوجود آمده و بدین وسیله می‌توان میزان کارایی روش‌های تبلیغات اینترنتی را بررسی کرد و درصورت عدم جوابگیری، آن را اصلاح نمود تا بیشترین جذب مشتری و بازدهی را از انواع تبلیغات اینترنتی داشته باشید.

نتایج زودبازده از تبلیغات آنلاین

با انتشار محتوای تبلیغاتی در سطح وب و استفاده از روش‌های بازاریابی آنلاین، مخاطبان در سریعترین زمان جذب شما می‌شوند. در نتیجه این روش‌های بازاریابی اینترنتی و تبلیغات دیجیتال نتایجی زودبازده دربر داشته و این ویژگی یکی از مزایای تبلیغات اینترنتی به شمار می‌رود.

افزایش فروش با بازاریابی آنلاین

با استفاده از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی در فضای مجازی می‌توان مخاطبان هدف را به مشتریان بالقوه تبدیل نمود و آگاهی آن‌ها را نسبت به برند و حوزه فعالیت خود افزایش داد تا بدین شکل موجب افزایش فروش محصولات و خدمات شد که این یکی از مزایای تبلیغات اینترنتی است.

نتایج زودبازده از تبلیغات آنلاین

با انتشار محتوای تبلیغاتی در سطح وب و استفاده از روش‌های بازاریابی آنلاین به جای روش‌های سنتی، مخاطبان هدف در سریعترین زمان جذب شما می‌شوند. در نهایت این روش‌های بازاریابی اینترنتی و تبلیغات دیجیتال نتایجی زودبازده و سریع دربر داشته و این ویژگی یکی از مزایای تبلیغات اینترنتی به شمار می‌رود.

تفاوت تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی چیست؟

تبلیغات اینترنتی را می‌توان بخشی از بازاریابی آنلاین دانست. برای درک بهتر تفاوت تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی در ادامه به تعریف مختصری از هر کدام اشاره می‌کنیم:

مجموعه فرآیندی است که به منظور تبلیغ خدمات و محصولات شما به مخاطبان هدف انجام می‌شود. بازاریابی آنلاین شامل تحقیق درباره بازار هدف، شناخت خریداران و تحلیل رقبا و .. و معرفی خدمات و محصولات شما به مشتریان می‌شود.
تبلیغات آنلاین یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی است که موجب کمک به گسترش برند شما می‌شود. درواقع تبلیغات یکی از عناصر بازاریابی آنلاین به شمار می‌رود. دیگر عناصر آن شامل روابط عمومی، فروش مستقیم، پروموشن فروش و .. است.

انواع تبلیغات اینترنتی و روش های بازاریابی اینترنتی

پس از طراحی یک سایت برای کسب و کارتان در مراحل بعدی باید انواع تبلیغات اینترنتی و روش‌های بازاریابی آنلاین را برای افزایش بازدید و نرخ کلیک سایت و فروش بیشتر خود طی کنید:

سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

سئو به عنوان یکی از انواع تبلیغات اینترنتی و بازاریابی آنلاین به‌منظور کیفیت ترافیک ورودی وب سایت و افزایش بازدیدکنندگان سایت انجام می‌گیرد. این روند با جستجوی ارگانیک موتورهای جستجویی نظیر گوگل موجب افزایش بازدید سایت و جذب مشتری خواهد شد.

بازاریابی موتوهای جستجو (SEM) از انواع تبلیغات اینترنتی

این نوع بازاریابی اینترنتی با استفاده از تبلیغات پولی انجام می‌شود. در این نوع تبلیغات اینترنتی، شما فقط زمانی باید به تبلیغ‌کنندگان هزینه بپردازید که مشتریان روی لینک شما کلیک کنند. بازاریابی موتورهای جستجو روشی موثر برای کسب و کارهاست.

بازاریابی محتوا یکی از انواع بازاریابی اینترنتی

بخشی دیگر از استراتژی بازاریابی آنلاین و تبلیغات اینترنتی رایگان در گوگل، بازاریابی محتوایی است. شما در این نوع تبلیغات اینترنتی کسب و کار می‌توانید با تولید و توزیع محتوای باارزش، یکپارچه و مرتبط، موجب جذب مخاطبین جدید و نگه داشتن مخاطبین قبلی شوید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی نوعی تبلیغات آنلاین

یکی دیگر از روش‌های دیجیتال مارکتینگ و انواع تبلیغات اینترنتی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یا SMM است. شما در این نوع بازاریابی اینترنتی محصولات، می‌توانید با جذب حجم زیادی مشتری، موجب رونق، رشد و شکوفایی کسب و کارتان شوید.

تبلیغات کلیکی PPC از انواع تبلیغات اینترنتی

تبلیغات کلیکی یا Pay per click روشی در تبلیغات دیجیتال است. شما در این تبلیغات اینترنتی کسب و کار خود را توسط سرویس‌دهندگان در اپلیکیشن یا سایت قرار می‌دهید. سپس به ازای هر کلیک و توجه کاربربه محصول و تبلیغ شما، مبلغی را پرداخت می‌کنید.

بازاریابی وابسته با همکاری در فروش

افیلیت کارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی است. در بازاریابی پورسانتی یا افیلیت مارکتینگ، پیشنهاد معرفی محصول و یا خرید روی وبلاگ یا سایت ناشر افیلیت قرار داده شده و درصورت فروش، مبلغی از سوی صاحب کسب و کار به ناشر افیلیت پرداخت خواهد شد.

بازاریابی اینترنتی به روش ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی نوعی بازاریابی مستقیم یا دایرکت مارکتینگ است که به عنوان ابزاری ضروری در تبلیغات اینترنتی کسب و کار معرفی می‌شود. در این روش تبلیغات دیجیتال با ارسال ایمیل به گروهی از افراد، معرفی و ترویج محصولات و یا خدمات انجام می‌شود.

بازاریابی آنلاین به روش پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن یا پیام‌های پوش به دلیل اجازه گرفتن از مخاطب برای نمایش تبلیغات، راهکاری مناسب برای تبلیغات اینترنتی هستند که در آن پیام دعوت برای کاربر سایت یا اپلیکیشن فرستاده شده و در صورت موافقیت فرد پیام‌های بعدی برای او ارسال خواهد شد.

تبلیغات اینترنتی به روش پاپ آپ

تبلیغات اینترنتی پاپ آپ تبلیغاتی هستند که کاربر هنگام جستجوی هدف خود به ناگهان با آن در صفحه روبرو شده و به اقدامی دعوت می‌شود که گاهی مرتبط با پرسش و هدف او نیست و دوست داشتنی بنظر نمی‌رسد؛ اما در صورت ارتباط با نیاز کاربر، او را جلب می‌کند.

چگونه می‌توان نتایج حاصل شده از بازاریابی اینترنتی را ارزیابی نمود؟

همانطور که اشاره شد یکی از مهم‌ترین مزایای تبلیغات اینترنتی و بازاریابی آنلاین امکان بررسی نتایج حاصل از تبلیغات است تا متوجه شوید روش تبلیغاتی شما تا چه اندازه کارآمد بوده و چه جاهایی نیاز به تغییر دارد. شما با استفاده از ابزارهایی نظیر موارد زیر می‌توانید میزان کارایی بازاریابی اینترنتی خود را مورد بررسی قرار دهید:

گوگل آنالیتیکس

با استفاده از آنالیتیکس گوگل می‌توان مواردی از قبیل کانال‌های واردکننده ترافیک به سایت، بازدیدکنندگان سایت، چگونگی فعالیت این افراد در سایت و .. را پیگیری نمود. شما بوسیله چند تگ ساده به راحتی می‌توانید آن را با سایتتان همگام نمایید. درواقع تحلیل‌گر گوگل منبع باارزشی است که هر سایتی باید آن را در اختیار داشته باشد.

تحلیلگرهای همسان روی پلتفرم

فیسبوک اینسایتز، اینستاگرام اینسایتز و تحلیلگر توئیتر از نمونه‌های این تحلیلگرها هستند. با استفاده از آن‌ها می‌توان معیارهایی از قبیل اشتراک‌گذاری‎ها، ریتوییت‌هاف لایک‌ها و .. را مورد بررسی قرار داد تا شما میزان تلاشتان را در زمینه تشکیل انجمن اینترنتی بررسی نمایید و متوجه شوید محتوایتان تا چه اندازه مورد توجه مخاطبانتان بوده است.

01
آیا بازاریابی دیجیتال همان بازاریابی اینترنتی است؟

خیر. بازاریابی اینترنتی یکی از زیرشاخه‌های بازاریابی دیجیتال می‌باشد. اما بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ به هرگونه بازاریابی آفلاین یا آنلاینی گفته می‌شود که در آن از ابزارهای دیجیتال استفاده می‌شود اما حتما از اینترنت استفاده نمی‌شود.

02
تبلیغات ریتارگتینگ به چه تبلیغاتی گفته می‌شود؟

هدفگیری مجدد یا ریتارگتینگ در واقع نوعی بازاریابی آنلاین است که در آن کاربرانی را که در گذشته با وب سایت شما تعامل داشته‌اند، با انواع تبلیغات آنلاین در اینترنت مورد هدف قرار خواهند گرفت.

03
چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم؟

انتخاب هر کدام از روش‌های بازاریابی برای هر کسب و کاری براساس شرایط خاص آن کسب و کار ممکن است متفاوت باشد. بری نمونه صنایع خاص نیازی به تبلیغات عمومی ندارند و به جز افزایش هزینه هیچ بازخوردی نخواهند داشت. از این رو برای دانستن بهترین روش تبلیغات اینترنتی و بازاریابی نیاز به تیمی متخصص خواهید داشت.

04
معایب بازاریابی اینترنتی چیست؟

روش های بازاریابی اینترنتی ممکن است معایبی از قبیل وابستگی به تکنولوژی، وجود رقابت در سطح جهانی، شفافیت در قیمت گذاری، مشکلات مربوط به حریم خصوصی و امینت و .. داشته باشد.
//
مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند
👋 سلام، به راهنمایی نیاز دارید؟