سئو و بهینه سازی وب سایت

سئو و بهینه سازی وب سایت فرایندی است که طی آن بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو با بررسی و تحلیل کلمات کلیدی صورت می‌گیرد. طی خدمات سئو سایت با استفاده از محتوا سئو محور، اعمال بک لینک در سایت‌های معتبر، تکنیک‌های تخصصی و … بازدید سایت افزایش پیدا می‌کند.  بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو با آنالیز رقبا و فرایندی حرفه‌ای موجب بالا آمدن سایت در نتایج جستجو در کلمات کلیدی خاص خواهد شد.

اما بهینه سازی اصولی وب‌سایت و روش های انجام آن باید توسط شرکت طراحی وب سایت و سئو معتبر و قابل اطمینان انجام گیرد تا نتایج آن طی زمان مشخص حاصل گردد. مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با بیش از یک دهه تجربه و بکارگیری حرفه‌ای‌ترین روشهای بهینه سازی سایت، متخصص‌ترین گروه خدمات سئو سایت هستند.

سئو و بهینه سازی سایت SEO چیست؟

شاید برخی افراد به این سوال برخورده باشند که سئو سایت چیست؟ سئو سایت و بهینه سازی وب سایت برای گوگل فرایندی است که به‌منظور رسیدن سایت به اهداف کسب و کار و بدست آوردن رتبه اول گوگل انجام می‌گیرد. سئو مخفف کلمه Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است. تمامی موتورهای جستجو هر ساله شرایط و الگوریتم‌هایی را مطرح می‌کنند.

هر وبسایتی که بهینه‌تر برای این شرایط طراحی شده باشد، امتیاز بیشتری از موتور جستجو دریافت می‌کند. و طبیعتا در نتایج جستجو در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد. سئو و بهینه سازی وب سایت مجموعه فعالیت‌هایی است که باعث می‌شود سایت‌ها هنگام جستجوی کاربران، با یک سری کلمات کلیدی خاص درموتورهای جستجوگری نظیر Google بهتر دیده شوند.

سئو و بهینه سازی وب سایت به عبارتی از زیر مجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود که شامل تکنیک‌هایی تخصصی و زمانبر است. این فرایند شامل بهینه‌سازی کلمات کلیدی، سرعت بارگذاری صفحه، ساختار سایت و … است. مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم خدمات سئو سایت را با تکنیک‌های بروز و موثر و با بهره‌گیری از آنالیز رقبا، یافتن کلمات کلیدی مناسب، تولید محتوای بهینه و… به صورت تخصصی ارائه می‌دهند.

سئو و بهینه سازی وب سایت
اولین باشید تا فروش بیشتری را تجربه کنید

ضرورت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

سئو و بهینه سازی وب سایت زیرمجموعه‌ای از بازاریابی موتورهای جستجو SEM درکنار تبلیغات کلیکی گوگل است. زمانی که افراد کلمه، سوال و یا عبارتی را در موتورهای جستجوگری نظیر Google، Yahoo و … سرچ می‌کنند، سایت‌های مرتبط با موضوع آن‌ها در صفحات اول نمایش داده می‌شود. بدون شک این سایت‌ها نزد گوگل دارای رتبه بالا بوده و معتبرتر هستند. از آنجایی که اغلب افراد به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند، این قبیل سایت‌ها بازدید بیشتری دارند.

هر کسب و کار آنلاینی با قرارگیری در نتایج جستجو گوگل قادر است تفاوت قابل توجهی در ترافیک و بازدید سایت و در نهایت پیشرفت و توسعه کسب و کار خود داشته باشد.

از دلایل اصلی موفقیت برندهای شناخته شد و مشهوری نظیر دیجی کالا و آمازون انجام سئو سایت و بهینه سازی وب سایت برای گوگل است. در زیر به برخی از دلایل ضرورت و اهمیت انجام روشهای بهینه سازی سایت اشاره می‌کنیم:

افزایش دسترسی کاربران جذب ترافیک ارگانیک و هدفمند سرمایه گذاری پایدار

در دنیای امروز استفاده از موتورهای جستجویی نظیر گوگل اولین و اصلی‌ترین راه برای دسترسی به اطلاعات و دریافت خدمات است. با استفاده از روشهای سئو سایت شما قادر خواهید بود میزان بازدید سایت خود را افزایش داده و در نتایج جستجو بهتر دیده شوید. ترافیک بیشتر سایت و افزایش دسترسی کاربران موجب موفقیت کسب و کار شما و پیشی گرفتن از سایر رقبایتان خواهد شد.

با بهره‌گیری از استراتژی‌های سئو شما قادرید ترافیک هدفمند و ارگانیکی بدست آورید. این امر تنها با روش‌های اصولی مانند تولید محتوای هدفمند و باکیفیت، استفاده از کلمات کلیدی و ... ممکن خواهد بود.

تبلیغات پولی نتایجی سریع اما گذرا برای شما در پی دارند. اما سئو و بهینه سازی وب سایت یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است که نتایجی پایدار برای شما به دنبال خواهد داشت.

اهداف SEO چیست؟

افزایش درآمد و شناخته شدن برند شما از مهم‌ترین اهداف انجام خدمات سئو سایت به شمار می‌رود. درواقع تمامی کسب و کارهای اینترنتی برای فروش بیشتر و افزایش مشتری نیازمند انجام روش‌‌های سئو سایت توسط تیمی متخصص هستند.مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با بهره‌گیری از بهترین متخصصان سئو شما را در رسیدن به این اهداف همراهی خواهند کرد. در زیر به مهم‌ترین اهداف سئو و بهینه سازی وب سایت در اشاره شده است:

بهبود رتبه سایت
افزایش مشتری و فروش بالا
برندسازی اینترنتی و شناخته شدن برند
افرایش بازدید از سایت و ترافیک بالای سایت
کسب اعتبار از سوی موتورهای جستجوگر
پیشی گرفتن و تمایز از دیگر رقیبان
ایجاد فرصت‌های جدید
رشد کسب و کار
تبدیل ترافیک به مشتری

متخصصان ما در گروه مشاواران بازاریابی اینترنتی جَم با کسب رتبه‌های بالاتری در نتایج گوگل، کاربران را به استفاده از خدمات و خرید محصولات شما هدایت می‌کنند. امروزه رقابت شدیدی بین کسب و کارها در بازاریابی اینترنتی و دست‌یابی به جایگاه برتر در نتایج گوگل بوجود امده است. از این رو سپردن خدمات سئو سایت در به افرادی حاذق برای پیشی گرفتن از رقبا بسیار حائز اهمیت است.

لازم است بدانید

انواع سئو از نظر روش کاری و نوع فعالیت

باتوجه به روش کاری و نوع فعالیت، سئو و بهینه سازی وب سایت را می‌توان به سه دسته‌ای که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم تقسیم‌بندی نمود:

سئو کلاه سفید

سئو کلا سفید بر اساس روش‎‌های اصولی و طبق استانداردهای گوگل عمل می‌کند. بهینه‌سازی فنی، ایجاد لینک‌های معتبر و محتوای اصولی و .. از روش‌های سئو کلاه سفید است. این روش ممکن است زمانبر باشد اما نتایج آن ماندگار و پایدار است. در سئو کلاه سفید، سایت بر اساس کیفیت محتوا و کلمات کلیدی در مدت زمان طولانی بالا می‌آید. شما با انتخاب این روش یک فرایند مستمری را در پیش می‌گیرید که اخلاقی‌ترین شیوه کار است و به آن سئو اخلاقی نیز گفته می‌شود.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه شامل تکنیک‌هایی است که با روش‌های غیراصولی موجب بالا آمدن سایت و کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو می‌شوند. این روش در کوتاه مدت با استفاده از متن پنهان، استفاده از ربات‌ها برای بک لینک و اسپم کلمات کلیدی نتیجه‌بخش است. اما این روش با فریب موتورهای جستجو و زیرپا گذاشتن قوانین آن‌ها انجام گرفته و نتایج آن تضمینی نیست و ممکن است سایت مورد جریمه گوگل قرار گیرد. این روش با دور زدن قوانین قصد کسب نتیجه در سریعترین زمان را دارد.

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری درواقع ترکیب سئو کلاه سفید و کلاه سیاه است. این نوع از روش‌هایی مانند خرید لینک‌، ایجاد پیوندهای مصنوعی، استفاده از محتوای بازنویسی شده و .. استفاده می‌کند که به طور کامل غیراخلاقی و غیرقانونی نیستند اما تاثیر خوبی در رتبه سایت می‌گذارند. بدلیل عدم تشخیص موتورهای جستجو، سایت جریمه نیز نخواهد شد و ریسک کمتری نسبت به سئو کلاه سیاه دارد. هدف استفاده از این روش رسیدن به رتبه‌های بالاتر و ارتقای رتبه در زمان کوتاه است.

مراحل و روشهای بهینه سازی سایت سئو سایت

علاوه‌بر تحلیل و تحقیق کلمات کلیدی، آنالیز و تحلیل رقبا و تدوین استراتژی، برای انجام فرایند سئو و بهینه سازی وب سایت سه مرحله وجود دارد که هرکدام روش‌های مختلفی دارد. در ادامه به تمامی مراحل و روند سئو اشاره می‌کنیم:

بازاریابی محتوا در SEO
چرا ما را انتخاب کنید؟!

بازاریابی محتوا در SEO

موفقیت در سئو وابسته به محتوای هدفمند است. البته هدف تنها محتوای متنی نبوده و ویدیو، تصاویر، صوت و حتی ابزارهای ارائه شده در سایت نیز در درک گوگل ارز کیفیت محتوا و پاسخ به نیاز کاربر نیز موثرند. در واقع در مرحله بازاریابی محتوا به کارهایی از قبیل شناسایی کلمات کلیدی مناسب، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی، تولید محتوای ارزشمند، دسته‌بندی و برچسب‌گذاری موضوعی، لینکسازی داخلی و … پرداخته می‌شود.

چرا ما را انتخاب کنید؟!

تحقیق کلمات کلیدی (keyword Research)

در این مرحله که گام اول بهینه سازی سایت محسوب می‌شود، باید کلمات کلیدی مناسب را برای سایت خود شناسایی کنید. کلمات کلیدی سایت شما باید براساس محتوای سایت و خدمات شما انتخاب شوند و حجم جستجوی بالایی داشته باشند.

تحقیق کلمات کلیدی (keyword Research) برای سئو
آنالیز رقبا برای سئو و بهینه سازی وب سایت
چرا ما را انتخاب کنید؟!

آنالیز رقبا

پس از یافتن کلمات کلیدی مناسب، باید به تحلیل و آنالیز رقبای خود برای کسب نتایج بهتر برای سایت بپردازید.

چرا ما را انتخاب کنید؟!

تدوین استراتژی

در مرحله تدوین استراتژی،شما باید استراتژی بهینه سازی سایتتان را تدوین نمایید. این استراتژی شامل مشخص کردن هدف، تعیین روش‌ها، برنامه ریزی کلی، ابزارهای موردنیاز و …. می‌شود. درواقع باتوجه به متفاوت بودن شاخص ارزیابی عملکرد برای هر کسب و کاری، هدف از تدوین استراتژی، مشخص کردن خطوط قرمز کسب و کار است.

تا زمان و سرمایه‌تان را روی صفحات و عباراتی بگذارید که بالاترین ارزش را برای کسب و کار شما خلق کنند. در بیان تفوت شاخص کلیدی ارزیابی عملکرد کسب وکارها می‌توان گفت برای نمونه برای یک شرکت بازرگانی تعداد تماس‌های روزانه با تیم مشاوران مهم‌ترین معیار موفقیت است. برای یک فروشگاه اینترنتی افزایش فروش و جذب مشتری و برای سایت خبری، میزان بازدید روزانه و حضور کاربران در سایت اصلی‌ترین شاخص ارزیابی عملکرد می‌باشد.

تدوین استراتژی سئو
لینک سازی در سئو
چرا ما را انتخاب کنید؟!

لینک سازی هدفمند

اصطلاح SEO off-page در واقع به فعایت مداوم و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، دریافت بک لینک از معتبرترین سایت‌های مرتبط، حضور در فروم‌های مخصوص، خرید رپورتاژ از رسانه‌های پربازدید و … گفته می‌شود. این قبیل فعالیت‌ها در بیرون از سایت ما انجام می‌شود اما به صورت مستقیم روی رتبه و جایگاه سایت تاثیر می‌گذارند. درحوزه‌هایی مانند فروشگاه‌های اینترنتی، شرکت‌های خدماتی و مجلات سرگرمی و خبری، محتوای باکیفیت در بستری استاندارد ابزار رسیدن به نتیجه اول گوگل است.

اما برای این منظور و رقابت با سایت‌های قدیمی‌تر در حوزه شما، باید لینک سازی خارجی برای سایت انجام گیرد. اما برای حوزه‌های اقتصاد، حقوق، سلامت جسمی و روانی جامعه و سرمایه‌گذاری و … که با سرنوشت انسان کار دارند، سئو تکنیکال و کیفیت محتوا کافی نبوده و پارامترهایی مانند تخصص، اعتبار و اعتماد اهمیت دارند. درحقیقت این نکته که چه شخصی مطلب را منتشر کرده است از کیفیت مطلب ارائه شده مهم‌تر است.

چرا ما را انتخاب کنید؟!

سئو داخلی

سئو داخلی یا سئو محتوا مجموعه اقداماتی شامل تولید محتوای اصولی، تدوین استراتژی محتوا، شناسایی کلمات کلیدی، آنالیز رقبا، دسته‌بندی صفحات، لینک‌سازی داخلی سایت و … می‌شود. بدون درنظر گرفتن مواردی که در سئو داخلی باید رعایت کرد، موفقیت سئو ممکن نیست. سئو داخلی ضمن افزایش کاربر باعث بهتر دیده شدن سایت در موتورهای جستجو می‌شود. سئو تکنیکال و محتوا از مهم‌ترین قسمت‌های سئو داخلی هستند. با رعایت این فاکتورها سایت شما بدون صرف هزینه و زمان، با محتوایی کاربرپسند و باکیفیت رتبه بالایی بدست خواهد آورد.

چک لیست سئو داخلی

POINT
بهینه‌سازی متای توضیحات
POINT
بهینه‌سازی ساختار URL
POINT
شناسایی کلمات کلیدی
POINT
لینک سازی داخلی اصولی
POINT
بهینه‌سازی انکرتکست‌ها
POINT
بهینه‌سازی تگ‌های عنوان
POINT
بهبود تراکم کلمات کلیدی در متن
POINT
دسترسی به صفحات اصلی و مهم
POINT
بهنه سازی تصاویر
POINT
پیاده سازی موارد امنیتی
سئو داخلی وب سایت
سئو خارجی وب سایت
چرا ما را انتخاب کنید؟!

سئو خارجی وب سایت

سئو خارجی با هدف تقویت و افزایش اعتبار سایت بوسیله برقراری ارتباط با دیگر سایت‌ها انجام می‌گیرد. این کار با ایجاد بک لینک‌ها یا لینک‌هایی که به سایت شما ارجاع می‌دهند انجام می‌گیرد. موتورهای جستجو این بلک لینک‌ها را گواه بر کیفیت و اعتبار سایت شما به حساب می‌آورد. سایت‌هایی که بک لینک‌های باکیفیت بیشتری دارند عموما رتبه بالاتری در نتایج جستجو دریافت می‌کنند.

تولید و ارسال مطالب مهم و مقالات در سایت‌های معتبر و ساخت پروفایل در شبکه‌های اجتماعی با لینک دادن به سایت، انجمن‌ها و .. از تکنیک‌های سئو خارجی محسوب می‌شوند. هدف کلی از انجام سئو خارجی برقراری ارتباط با سایت‌های معتبر دیگر برای بهتر دیده شدن سایت شما می‌باشد.

چک لیست سئو خارجی

POINT
لینک‌سازی خارجی به شکل رپورتاژآگهی
POINT
لینک‌سازی خارجی به شکل دستی
POINT
فعالیت و حضور در شبکه‌های اجتماعی و ....
چرا ما را انتخاب کنید؟!

سئو تکنیکال برای بهینه سازی وب سایت

سئو تکنیکال درحقیقت به سرعت بارگذاری صفحه، امنیت سایت، ساختار XML، سازگاری با موبایل و کلیه اجزای فنی سایت مربوط می‌شود. رعایت این موارد می‌تواند در درک موتورهای جستجو از سایت و تجربه کاربر تاثیر داشته باشد. برای نمونه درصورتی که سایت شما برای لود شدن زمان زیادی را صرف کند و یا امکان نمایش سایت روی موبایل وجود نداشته باشد، در کسب رتبه نتایج موتورهای جستجو تاثیرگذار است.

چک لیست سئو تکنیکال

POINT
فعالسازی SSL روی سایت
POINT
ریسپانسیو بودن صفحات وب سایت
POINT
چک کردن سرعت لود صفحات سایت
POINT
بررسی فنی تگ head، body، title، description
POINT
بررسی ریدایرکت‌های سایت
POINT
بررسی فایل robots.txt و Sitemap
سئو تکنیکال برای بهینه سازی وب سایت

سئو بین المللی به چه معناست؟

سئو بین المللی ترافیک، سایت شما را در زبان‌ها و مناطق مختلف بهبود می‌دهد. درصورتی که قصد دارید ترافیکی ارگانیک در سطح بین المللی داشته باشید، باید به بافت فرهنگی کسب و کارتان اهمیت دهید. شما باید به کاربران با فرهنگ و زبان‌های مختلف امکان استفاده از سایتتان را بدهید. برای اجرای سئو بین المللی باید براساس مکان‌های مختلف تاریخ‌ها و زمان‌ها را به درستی بکاربگیرید. هدف از انجام سئو بین المللی تجربه‌ای مطلوب در سطح جهانی برای مخاطبان هدف شماست.

رفتار کاربران چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

یکی از اصلی‌ترین موارد در رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو، رفتار کاربران است. الگوریتم‌های جدید ارائه شده توسط گوگل به خصوص الگوریتم RankBrain، به صورت مداوم درحال بررسی رفتار کاربران در زمان جستجو می‌باشند و براساس آن رفتار، رتبه بندی سایت‌ها را انجام می‌دهند. برای نمونه زمانیکه یک کاربر در گوگل اقدام به جستجو می‌کند، موتور جستجو گوگل در صفحات 1 الی 10 نتیجه نمایش می‌دهد. این کاربر است که تصمیم می‌گیرد که کدام سایت‌ها را انتخاب کند. حتی ممکن است سایتی که در پایین صفحه قرارگرفته، کلیک بیشتری داشته باشد. در این صورت گوگل، جایگاه سایتی را که بیشترین کلیک را داشته ارتقا می‌دهد.

همچنین مدت زمان حضور کاربران در سایت نیز از دیگر عوامل مهم تاثیرپذیر از رفتار کاربران است. به مدت زمانی که کاربر پس از سرچی مشخص در سایتی می‌گذارند تا زمانیکه مجددا برای همان سرچ مشخص به جستجو باز می‌گردد، Dwell Time نام دارد. اگر کاربر سریعا بعد از مراجعه به یک سایت، از آن خارج شود و به سایت‌های دیگر وارد شود، گوگل برای سایت اول امتیاز منفی درنظر می‌گیرد. زیرا نتوانسته اطلاعات مفیدی به کاربر خود ارائه دهد.

خدمات سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟

سئو درحالت کلی فرایندی زمانبر و طولانی مدت است که به چندین ماه تا یک سال زمان برای کسب نتیجه نیاز دارد. البته این زمان بستگی به عوامل مختلفی نیز دارد. برای نمونه درصورتی که سایت‌های زیادی در بازار رقابتی شما وجود دارد، روند سئو به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. از طرفی کیفیت و میزان محتوا در سایت نیز در روند پیشرفت تاثیرگذار است. درصورتی که محتوای شما کاربرپسند و جذاب باشد طبیعتا سریعتر پیشرفت خواهید کرد. همچنین کمیت و کیفیت بک لینک‌های وب سایت شما نیز در سئو سایت تاثیر فراوانی دارد. سابقه سئو نیز در زمان نتیجه‌بخشی آن اثرگذار است. برای مثال اگر درگذشته خدمات سئو سایت انجام داده باشید، احتمال دارد سریعتر نتیجه بگیرید. اما نکته قابل توجه این است که سئو سایت در ، امری مداوم است و حتی بعد از کسب نتیجه نیز باید ادامه یابد.
مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با ارائه بروزترین روشهای سئو سایت، خدمات بهینه سازی سایت در را در کوتاهترین زمان ممکن برای شما انجام می‌دهند. خانم سحر قاسمی به عنوان بهترین سئوکار در ، کسب رتبه اول نتیجه گوگل را در زمانی کم به صورت تخصصی برای شما ممکن می‌سازند.

چرا موتورهای جستجوگر نیاز به سئو دارند؟

شاید بسیاری از افراد با سوالاتی از این قبیل مواجه شوند که : چرا گوگل که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و هزاران مهندس را برای بهبود الگوریتم‌های خود گردهم آورده است، هنوز نمی‌تواند محتوای باکیفیت را تشخیص دهد؟ و چرا برای رتبه گرفتن از آن باید رعایت استانداردهای سئو اهمیت دارد؟

در پاسخ می‌توان گفت تنها تشخیص محتوای اصولی و اعتبار سایت هدف گوگل نیست و رتبه‌بندی آن‌ها به‌منظور نمایش برای کاربران نیز دارای اهمیت فراوانی است. در صفحه اول نتایج جستجو حداکثر 10 سایت قابل نمایش برای کاربران وجود دارد. سایت‌هایی که در رتبه بالاتری باشند طبیعتا دارای شانس بیشتری برای بازدید بالا و جلب نظر مشتری و در نهایت افزایش فروش هستند.

موارد مهم در موفقیت سئو

برای موفقیت و کسب نتایج مطلوب از سئو و بهینه سازی وب سایت عواملی نقش دارند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره نموده‌ایم:

شناسایی کلمات کلیدی مناسب

بهینه‌سازی عنوان صفحات

تولید محتوای باکیفیت و کاربرپسند

بهینه‌سازی تصاویر

بهینه‌سازی سرعت لود صفحات

استفاده از تگ‌های هدینگ مناسب

بکارگیری بک‌ لینک‌های باکیفیت

بودجه پروژه

ساختار فنی سایت

استراتژی‌های سئو داخلی و خارجی

میزان سختی و رقابت در کلمات کلیدی

اعتبار سایت و نام برند

مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با سال‌ها تجربه و همکاری با بزرگترین فروشگاه‌ها، سالن‌زیبایی‌ها، شرکت‌ها و مجموعه‌های گوناگون موفقیت سایت شما را در کسب بهترین رتبه گوگل تضمین می‌کنند. خدمات سئو و بهینه سازی سایت (SEO) توسط متخصصان گروه مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با بروزترین تکنیک‌ها و به صورت کاملا اصولی انجام می‌شود.

لازم است بدانید

اصلی‌ترین الگوریتم‌های گوگل در سئو سایت

الگوریتم‌های گوگل متعدد هستند و هرکدام روی یک یا برخی از قسمت‌های سئو تمرکز دارند. در زیر به برخی از مهم‌ترین الگوریتم‌ها اشاره شده است:

پاندا:

الگوریتم پاندا گوگل به بررسی کیفیت محتوای سایت و صفحات پرداخته و سایت‌هایی با محتواهای کپی شده، بی‌اهمیت و تکراری را جریمه می‌کند.

الگوریتم مرغ مگس‌خوار:

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل برای درک بهتر اهداف و نیازهای کاربران روی درک معنی دقیق‌تری از عبارات کلیدی و نه فقط خود کلمه کلیدی تمرکز دارد.

پیج رنک:

الگوریتم پیج رنک گوگل با تمرکز روی کمیت و کیفیت بک لینک‌های یک صفحه، رتبه‌بندی صفحات را تعیین کرده و جایگاه سایت را در گوگل مشخص می کند.

برت:

الگوریتم برت، الگوریتمی پیشرفته زبان طبیعی بوده که به درک بهتر منظور کاربران توسط گوگل در جستجوهای مبهم و طولانی کمک خواهد نمود.

الگوریتم Mobile-First Indexing:

استفاده زیاد کاربران از موبایل برای جستجو در گوگل، به سایت‌هایی که امکان نمایش صفحات در موبایل را دارند رتبه می‌دهد.

موش کور:

این الگوریتم، بر جستجوهای محلی تاثیرگذار بوده و بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر نتایج جستجو را تغییر خواهد داد.

الگوریتم Medic:

این الگوریتم که در سال 2018 معرفی شد، علاوه بر تمرکز روی سایت‌های بهداشتی و سلامتی، بر روی دیگر سایت‌ها نیز تاثیر خواهد گذاشت.

رنگ برین:

با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی، گوگل را در درک جستجوهای جدیدی که تابحال با آن مواجه نشده است کمک می‌کند.

کبوتر:

با هدف بهبود در جستجوهای محلی معرفی شد. الگوریتم کبوتر قادر به بهبود بخشیدن نتایج بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر است.

شاخص E-A-T:

E-A-T مخفف Expertise به معنای تخصص، Authoritativeness به معنای اعتبار و Trustworthiness برای ارزیابی کیفیت محتواست.

فلوریدا:

از بروزرسانی‌های اولیه گوگل در سال 2023 است که در تلاش برای جلوگیری از تکرار بیش از اندازه کلمات کلیدی و پنهان کردن متن است.

الگوریتم Mobilegeddon:

این الگوریتم با بررسی واکنش سایت‌ها به موبایل، سایت‌هایی که بهینه‌سازی اصولی برای موبایل نشده‌اند را در رتبه‌های پایین‌تری قرار خواهد داد.

الگوریتم پیج لی‌اوت:

الگوریتم Page Layout Algorithm به بررسی سایت‌هایی می‌پردازد که تبلیغات زیادی در بالای صفحات خود دارند و آن‌ها را حذف می‌کند.

گورخر:

الگوریتم گورخر گوگل یا Zebra به بررسی اعتبار سایت فروشگاه‌های اینترنتی پرداخته و سایت‌های کلاه‌بردار و بی‌کیفیت را حذف می‌کند.

الگوریتم پنگوئن:

به مقابله با سایت‌هایی می‌پردازد که قصد دارند با لینکسازی اسپم و پر کردن صفحات از کلمات کلیدی تغییری در نتایج گوگل ایجاد کنند.

آیا هر فرد می‌تواند سایت خود را سئو کند؟

سئو سایت در ، امری زمانبر، پیچیده، پیوسته است که نیازبه دانش فنی دارد. تلاش و توجه مداوم و استفاده از تکنیک‌های تخصصی برای ایجاد نتایج قابل توجه نیاز است. بنابراین فردی که می‌خواهد سئو سایت خود را انجام دهد باید با اصول سئو نظیر تولید محتوا حرفه‌ای، ایجاد بک لینک‌های باکیفیت، بهبود سرعت لود، بهینه‌سازی تگ‌های متا و … آشنا باشد. از این‌رو مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه بروزترین روشهای سئو سایت، سئو سایت در را به صورت تخصصی برای شما انجام می‎دهند.

مزیت‌های برون‌سپاری خدمات سئو

استخدام گروهی متخصص برای انجام خدمات سئو سایت در  ممکن است هزینه‌ای بیشتری داشته باشد اما در عین حال بازدهی بالایی برای کسب و کار شما خواهد داشت. از جمله مزیت‌های برون‌سپاری سئو می‌توان موارد زیر را درنظر گرفت:

صرفه‌جویی در زمان:

از آنجایی که سئو فرایندی زمانبر است، شما می‌توانید با سپردن آن به افرادی متخصص و ماهر این روند را کوتاهتر کرده و در زمان خود نیز صرفه‌جویی کنید.

تجربه و دانش فنی:

ما با اصول تخصصی سئو و بهینه‌سازی سایت آشناییم. و با تجربه پروژ‌های بزرگ، قادر به پیاده‌سازی حرفه‌ای‌ترین تکنیک‌های سئو سایت می‌باشیم.

دسترسی به ابزارهای تخصصی سئو:

به ابزارهای تخصصی و پیشرفته سئو دسترسی داریم و بدین واسطه تحلیل دقیق‌تری از سایت شما ارائه می‌دهیم.

اطلاع از بروزترین تغییرات:

از آنجای که گوگل مداوم درحال بروزرسانی الگوریتم‌های خود است، متخصصان سئو ما از تمامی این تغییرات باخبر بوده و تغییرات لازم را اعمال می‌کنند.

هر سوالی دارید بپرسید

به مشاوره رایگان سئو و آنالیز سایت خود نیاز دارید؟!

      بهترین شرکت سئو ایران کدام است؟

      برای انتخاب بهترین شرکت سئو و بهینه سازی سایت باید چند نکته را درنظر بگیرید. شما باید شرکتی را انتخاب کنید که دارای سابقه و تجربه همکاری با پروژه‌های بزرگ را داشته باشد. همچنین این شرکت باید دارای تیم پشتیبانی قوی باشد تا بتواند خدمات پشتیبانی وب سایت شما را برعهده گیرد. همچنین روشهای سئو سایت را برای شما به صورت کامل شرح دهد و هزینه‌ای متناسب با خدمات ارائه شده دریافت نماید. مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با بکارگیری از بهترین سئوکار در و تیمی مجرب و حرفه‌ای، بهترین گزینه برای انجام خدمات سئو و بهینه‌سازی سایت برای شماست.

      تیم سئو جَم با بهره‌گیری از بروزترین تکنیک‌های سئو، در کوتاهترین زمان ممکن سایت شما را در کلمات کلیدی مخصوصتان بالا آورده و باعث افزایش فروش و مشتری شما خواهند شد. ما در بهترین شرکت سئو در برای شما علاقه‌مندان آموزش بهینه سازی وب سایت و سئو را به صورت حرفه‌ای و تخصصی ارائه نموده‌ایم.

      اموزش سئو سایت

      زمانیکه که تصمیم به یادگیری و اموزش سئو دارید، معمولا با مقالات آموزشی در این باره مواجه می‌شوید که اطلاعات دقیق اما محدودی برای شما ارائه داده‌اند. مطالعات این قبیل مقالات آموزشی مفید است اما بعد از مدت زمانی ذهن شما را دچار پراکندگی و تناقض خواهد کرد. بدین منظور پیشنهاد می‌شود پس از آموزش ابتدایی و یادگیری مفاهیم پایه با این روش، به سراغ دوره‌ها تخصصی بروید.

      درحقیقت بهترین مسیر برای یادگیری روشهای بهینه سازی سایت و راه های بهبود سئو سایت، مطالعه کتاب‌های پایه، مطالعه مقالات و ویدیوها و شرکت در دوره‌های اموزش سئو سایت می‌باشد. که البته در این خصوص تنها باید به دنبال افرادی متخصص و باتجربه در این حوزه باشید تا به صورت حرفه‌ای این رشته را فرابگیرید. ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با تجربه و سابقه بالا، شما را در پیشرفت و یادگیری حرفه‌ای این حوزه یاری می‌رسانیم.

      لازم است بدانید

      نکاتی که بهترین سئو کار باید رعایت کند:

      بهترین سئو کار باید با تکیه بر تجربه خود در این زمینه چندین فاکتور را در نظر بگیرد. از تولید محتوا گرفته تا تمام فوت و فن‌های برنامه نویسی سایت که در SEO بکار می‌روند باید توسط سئو کار مورد بررسی قرار گیرند. یک سئوکار با توجه این نکات و ترفندهای ویژه باید بتواند بازدید سایت و نرخ کلیک آن را افزایش داده و سایت شما رادر موتورهای جستجو اصطلاحا بالا بکشد.

      مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با تجربه همکاری با برندهای مطرح در سرتاسر کشور و برخورداری از بهترین سئوکاران در تیم خود تمامی فوت و فن‌های لازم SEO برای کسب رتبه‌های برتر را برای شما درنظر خواهند گرفت. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم نمود:

      ایجاد زیرساخت فنی قوی برای سایت

      سئو تکنیکال برای موتوهای جستجوگری نظیر گوگل دارای ارزش بالایی است. درصورتی که شما سایتی داشته باشید که صفحات آن به کندی لود شود، طبیعتا نرخ فرار کاربران از سایت شما افزایش می‌یاید. همچنین اگر سایت شما خطاهای زیادی داشته باشد در کسب رتبه اول گوگل شانسی نخواهد داشت. سرعت لود و بارگذاری صفحات در سئو تکنیکال بسیار حائز اهمیت است.

      شناسایی و تحقیق درست کلمات کلیدی

      پس از انجام سئو تکنیکال و بررسی مشکلات فنی سایت، باید اقدام به شناسایی و انتخاب کلمات کلیدی مناسب کنید. کلمات کلیدی به دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:


      کلمات کلیدی Seed:


      به کلماتی می‌گویند که بین 1 تا 3 کلمه و کوتاه هستند. برای نمونه برای سایتی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد کلمات کلیدی seed شامل : خدمات سئو، دیجیتال مارکتینگ و ...هستند.


      کلمات کلیدی بلند:


      این دسته‌بندی شامل کلمات کلیدی طولانی و بیشتر از 3 کلمه است. این کلمات مربوط به جستجوها و پرس وجوهای خاص می‌شود. برای نمونه بهترین سئوکار در  کیست؟


      درصورتی که شما تازه اقدام به شروع اینکار کرده‎اید و کسب وکاری کوچک دارید، بهتر است از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. چراکه رقابت در این کلمات کمتر است و شما را راحتتر به جایگاه مناسب در موتورهای جستجو می‌رساند. اما به طور کلی توصیه می‌شود از ترکیبی از کلمات کلیدی طولانی و Seed استفاده کنید.

      محتوایی ایجاد نمایید که در موتورهای جستجو رتبه بگیرد.

      تولید محتوای با کیفیت بالا این امکان را برای شما فراهم می نماید تا بتوانید در حوزه کاری خود به عنوان سایت مرجع قرار بگیرید. در محتوای با کیفیت معیارهای زیادی تاثیر گذار هستند. برخی از آنها عبارتند از:


      هدف کاربر:


      اول از همه شما باید بررسی کنید که آیا محتوای شما با هدف کاربر تطابق دارد یا خیر؟ آیا در حد امکان به سوالات پاسخ قانع کننده ای می دهد یا خیر؟


      طول محتوا:


      طبق تحقیقات ارائه شده توسط HubSpot طول یک مقاله ایده آل بین 2100 تا 2400 کلمه است. این به این معنا نیست که محتوای کمتر از این کلمه نمی تواند جایگاه بگیرد، بلکه هر چقدر محتوا غنی تر و کاملتر باشد می تواند عملکرد بهتری داشته باشد و خوانندگان را مدت زمان بیشتری در سایت نگه دارد.


      منحصر بفرد بودن:


      محتوای وب سایت هایی که در رتبه های بالا نتایج جستجو قرار دارند ویا بعبراتی دیگر از سئو خوبی برخوردار هستند، همیشه منحصر بفرد بوده و از جایی کپی نشده اند.


      لینک های داخلی:


      لینک های داخلی باعث شده کاربران و موتورهای جستجو براحتی بین محتواهای وب سایت شما حرکت کنند و محتوای وب سایت شما سریع تر ایندکس شود.

      اصطلاحات مهم در سئو

      برای درک بیشتر مفهوم سئو باید با اصطلاحات و تکنیک‌های سئو آشنایی داشته باشید. در زیر برخی ازاصطلاحات مهم در بهینه سازی سایت در  آورده شده است:

      کلمات کلیدی: نقشه سایت: بک لینک: تگ متا: بهینه‌سازی برای دستگاه موبایل: الگوریتم‌های گوگل: کد وضعیت HTTP: تعاملات کاربر: تگ کنونیکال: کوکی‌ها:

      کلمات کلیدی یا Keyword تاثیر فراوانی در رتبه سایت دارند. با شناسایی و تحقیق کلمات کلیدی، شما قادرید عبارات و کلماتی را که کاربران برای یافتن محتوای مشابه سایت شما سرچ کردند را دریابید.

      نقشه سایت یا Sitemap به موتورهای جستجو به‌منظور درک بهتر ساختار سایت کمک می‌کند و اهمیت صفحات را مشخص می‌نماید.

      بک لینک‌ها (Backlink) از مهم‌ترین بخش‌های سئو محسوب می‌شوند که نشان‌دهنده محبوبیت و اعتبار یک سایت برای موتورهای جستجوگر هستند. تولید محتوای باکیفیت از مواردی است که موجب کمک به افزایش بک لینک‌ها می‌شود.

      Meta Tag همانند تگ‌های متادسکریپشن به توضیح محتوای صفحه برای موتور جستجو می‌پردازد. این تگ‌ها با نمایش روی نتایج جستجو می‌توانند در نرخ کلیک سایت تاثیر زیادی داشته باشند.

      Mobile Optimization نشان‌دهنده این است که سایت شما در صفحات موبایل به خوبی نمایش داده می‌شود یا نه. این امر با توجه به استفاده زیاد کاربران از موبایل، در بهینه‌سازی سایت در  برای موتورهای جستجوگر مهم است.

      به منظور سئو سایت در  آشنایی با Google Algorithm و بروزرسانی‌های آن حیاتی است. الگوریتم‌های گوگل به صورت دائم درحال تغییر هستند و سایت شما نیز باید به‌منظور همگام‌سازی با این تغییرات بروز شود.

      کدهای وضعیت HTTP برای اطلاع از وضعیت رخ داده در صفحات وب به موتورهای جستجو بکار می‌روند. برای نمونه کد 404 به موتور جستجو اطلاع می‌دهد که صفحه مورد نظر یافت نشده است.

      تعاملات کاربر (User Engagement) مقدار تعامل کاربر با سایت است. نرخ پردازش، تعداد صفحات بازدید شده توسط کاربر و مدت زمان بازدید نشان‌دهنده تعامل کاربر با سایت شماست.

      تگ کنونیکال به گوگل می‌گوید که کدام نسخه از یک صفحه باید به عنوان صفحه اصلی نمایش داده شود.

      کوکی‌ها اطلاعات کوچکی هستند که در مرورگر کاربران ذخیره می‌شود. و سایت‌ها امکان ردیابی کاربران را از این طریق خواهند داشت. این مورد در بهبود تجربه کاربر و تبلیغات هدفمند مفید است.

      تعرفه سئو سایت و قیمت سئو 1403

      یکی از دغدغه‌های افرادی که بعد از پروژه طراحی وب سایت تصمیم به عقد قرار داد سئو می‌گیرند، آگاهی از هزینه های سئو سایت و بهینه سازی سایت است. زیرا در حال حاضر انجام فرآیندهای SEO برای موتوهای جستجو امری ضروری جهت رشد و شکوفایی کسب و کارها به شمار می‌رود. اینکه تعرفه سئو سایت و هزینه قرارگیری در صفحه اول نتیجه گوگل چقدر تمام می‌شود، از عوامل مهم و تاثیرگذار در تصمیم‌گیری کسب و کارها برای انجام یا عدم انجام SEO می‌باشد. با توجه به اینکه برای انجام SEO روش‌های گوناگونی وجود دارد و شرکت‌های گوناگون نیز مدل‌های پرداخت هزینه مختلفی در بازار دارند، نمی‌توان تعرفه و قیمت سئو 1403 را به صورت دقیق و ثابت بیان نمود.

      درواقع تخمین قیمت سئو سایت به عوامل متعددی بستگی دارد که باید توسط بهترین شرکت سئو سایت به صورت جداگانه برسی شود تا بتوان میانگین هزیئه سئو سایت را بدست آورد. یکی از مهم‌ترین عواملی که در قیمت سئو سایت موثر است را می‌توان میزان رقابت در عبارت کلیدی هدف گذاری شده دانست.

      هرچه رقابت در این عبارات بیشتر باشد به همان میزان فعالیت بیشتری را برای کسب رتبه‌های برتر گوگل می‌طلبد که این موضوع در افزایش هزینه سئو سایت موثر است. ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم بهترین تعرفه و قیمت سئو 1403 را برای مشتریان خود ارائه نموده و در کوتاهترین زمان آن‌ها را به اهداف خود خواهیم رساند. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت SEO و تعرفه سئو سایت با مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم در ارتباط باشید.

      01
      اشتباهات متداول در سئو و بهینه‌سازی سایت چیست؟

      برخی از اشتباهات رایج در انجام سئو سایت در که به سایت آسیب وارد می‌سازد شامل: تولید محتوای بی‌کیفیت، انتخاب اشتباه کلمات کلیدی، سرقت و کپی برداری محتوا، کلمات کلیدی اسپم

      02
      تفاوت سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ در چیست؟

      سئو روی رتبه‌بندی سایت و کسب رتبه بالاتر از سوی گوگل و سایر موتورهای جستجوگر متمرکز است. اما هدف از بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ تبلیغ و تقویت برند از روش‌های مختلفی مانند سایت، شبکه‌های اجتماعی و ... است.

      03
      سئو یا تبلیغات گوگل ادوردز، کدام بهتر است؟

      سئو یا تبلیغات گوگل ادوردز، کدام بهتر است؟

      04
      قیمت سئو سایت چقدر است؟

      سئو یک محصول نیست که بتوان قیمت مشخص و یکسانی برای تمامی سایت‌ها درنظر گرفت. بلکه این روند مجموعه‌ای از خدمات تخصصی بوده که در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرد. برای نمونه هرکدام فعالیت‌های بهینه سازی، بازاریابی محتوا، لینکسازی و ... هزینه‌ای جدا دارد. درحالت کلی در گام اول براساس آنالیز و تحلیل سایت و تصمیم‌گیری‌ها درباره خدماتی که سایت شما بدان نیاز دارد، می‌توان تخمینی از قیمت ارائه داد.

      05
      چه تضمینی برای رسیدن به رتبه اول گوگل هست؟

      یکی از درخواست‌های کاربران، ارائه تضمین بابت رسیدن سایتشان به رتبه اول در کلمات کلیدی هدفمند می‌باشد. این مسئله امری غیرقانونی و نادرست است. چراکه برای تعیین رتبه دقیق در بازه زمانی مشخص هیچ تضمینی وجود ندارد. زیرا دستیابی به اطلاعاتی از میزان فعالیت سایر رقبا و آپدیت‌ها و الگوریتم‌های بعدی گوگل امری غیرممکن است. از این رو ارائه تضمین به مشتری ممکن است شانس دستیابی به پروژه را افزایش دهد اما نوعی کلاهبرداری محسوب می‌شود.

      06
      تاثیرپذیری سئو و شبکه های اجتماعی به چه صورت است؟

      فعالیت در شبکه های اجتماعی به صورت غیرمستقیم، روی سئو سایت تاثیر دارد. دستیابی به بک لینک در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند موجب افزایش تعامل با کاربران، برندسازی و گسترش برند و ... گردد.
      //
      مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند
      👋 سلام، به راهنمایی نیاز دارید؟