الگوریتم گورخر گوگل چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

الگوریتم گورخر گوگل
by 
05 جولای/24

فهرست مطالب

یکی از پرکاربردترین الگوریتم‌های گوگل، الگوریتم گورخر گوگل Google Zabra Algorithm است. با استفاده از الگوریتم گورخر گوگل می‌توان بر فروشگاه‌های اینترنتی نظارت کرد و از کلاه ‌برداری‌هایی که از طریق فروشگاه‌های اینترنتی هستند، جلوگیری کرد. همچنین این الگوریتم فروشگاه‌های بی‌کیفیت و قلابی را تشخیص می‌دهد و آن‌ها را حذف می‌کند. یکی دیگر از وظایف الگوریتم گورخر گوگل، حذف لینک های اسپم سایت است. گوگل الگوریتم‌های مختلفی دارد که کار آن‌ها بهینه سازی نتایج گوگل می‌باشد. مهم‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از الگوریتم گورخر، الگوریتم پنگوئن گوگل، الگوریتم کبوتر، الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم پاندا گوگل است.

الگوریتم گورخر گوگل، کار آمدترین و اصلی‌ترین الگوریتم موتور جستجو گوگل می‌باشد که بر فروشگاه‌های اینترنتی متمرکز است. در ادامه همراه مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم باشید تا الگوریتم گورخر را برای شما ارائه بدهیم و بگوییم با این الگوریتم چطور سئو سایت را بالا ببریم.

الگوریتم گورخر (zebra) گوگل چیست؟

الگوریتم گورخر (zebra) گوگل چیست؟

الگوریتم گورخر یکی از پرکاربردترین الگوریتم های گوگل است که با هدف نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی و جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت های اینترنتی ایجاد شده است. این الگوریتم گوگل به زبرا نیز معروف می‌باشد. درواقع الگوریتم گورخر سایت‌های بی‌کیفیت و قلابی را شناسایی می‌کند و با حذف لینک‌های اسپم سایت، امینت سایت را برای کاربران بوجود می‌آورد. با گسترش کسب و کارهای اینترنتی و خرید کاربران از اینترنت، برخی سایت‌ها با بهره‌گیری از تکنیک سئو کلاه سیاه رتبه خود را در گوگل بهبود داده‌اند.

درحالیکه نارضایتی فراوانی را به دنبال داشته‌اند. گوگل به دلیل وجود این فروشگاه‌های نامعتبر، الگوریتم گورخر را بوجود آورد تا با این نوع فروشگاه‌ها مبارزه کند و مانع پیشرفت آن‌ها شود. درضمن هدف از ایجاد الگوریتم گورخر تنها برای حذف سایت های نامعتبر نیست، بلکه با استفاده از آن می‌توان جایگاه سایت خود را در قسمت نتایج جستجو ارتقا داد. بنابراین کاربرد الگوریتم زبرا سنجیدن کیفیت و عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی است که این الگوریتم با در نظر گرفتن معیارهای مشخصی دریافت می‌کند که کدام فروشگاه اینترنتی برای کاربران مناسب تر می‌باشد؛ طبق آن فروشگاه‌های اینترنتی را رتبه بندی می‌کند.

دلیل نام گذاری الگوریتم گورخر یا زبرا چیست؟

اگر به بدن گورخر نگاه کنیم متوجه می‌شویم که پوست بدن آن دارای خط های سیاه و سفید است که قسمت سفید پوست گورخر نور غیر پولاریز را منعکس می‌کند. این نور منجر به عدم خوردگی حشرات یا دفع آن‌ها می‌شود. یکی دیگر از دلایل آن این است که این الگوریتم از الگوی سیاه و سفید مانند سایر الگوریتم های گوگل مثل الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن و … تقلید می‌کند. الگوریتم گورخر مانند حیوان زبرا به حذف فروشگاه و سایت‍های بی‌کیفیت به دلیل ویژگی دفع پولاریزاسیون، می‌پردازد. با استفاده از این الگوریتم می‎توان از حمله کلاهبرداران جلوگیری و اقدام به حذف لینک های اسپم سایت کرد.

نحوه کار الگوریتم گورخر به چه صورت می‎باشد؟

الگوریتم گورخر بیشتر برای مسائل فنی سایت استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید توسط الگوریتم گورخر گوگل جریمه نشوید و از لیست نتایج جستجو حذف نشوید، باید با ارائه سرویس‌های مطمئن در اینترنت اعتماد کاربران را جلب کنید. برای مثال زمانی که از پروتکل SSl در سایت خود استفاده می‌کنید، امینت اطلاعات کاربران را در سایت تضمین می‌کنید. الگوریتم زبرا گوگل زمانی که متوجه شود سایت شما نامعتبر و قلابی است و قصد فریب کاربران را دارید، به سرعت سایت شما را حذف می‌کند.

برای اینکه سایت یا فروشگاه خود را در بستر گوگل حفظ کنید و بتوانید فعالیت کنید باید از قوانین الگوریتم گورخر پیروی کنید. الگوریتم گورخر براساس عوامل مشخصی سایت شما را بررسی می‌‎کند. که این عوامل عبارتنداز:

  • وجود آدرس واقعی کسب و کار
  • داشتن تاییدیه‌ها و مجوز اینترنتی از مراکز معتبر
  • بروزرسانی محصولات موجود در فروشگاه
  • ارائه توضیحات لازم برای هر محصول
  • داشتن گارانتی معتبر برای محصولات
  • ارائه قیمت مشخص
  • دسترسی راحت کاربران به پنل فروشگاه
  • وجود تخفیف‌ها برای نشان دادن واقعی بودن کسب و کار
  • ارسال کالا یه روش متنوع
  • ارسال به موقع محصول برای مشتریان
  • و…

هدف از راه‌اندازی الگوریتم گورخر چیست؟

با استفاده از الگوریتم زبرا می‌توانید سایت‌های نامعتبر و قلابی را حذف کرد و از رتبه گرفتن چنین سایت‌هایی جلوگیری کرد. با الگوریتم گورخر می‌توان بستر امنی برای خرید کاربران به وجود آورد. همچنین با حذف فروشگاه‌های قلابی و نامعتبر می‌توان به کسب و کارهای با کیفیت رونق بخشید. افرادی که با این پرسش مواجه‌اند که چطور سئو سایت را بالا ببریم؟ در پاسخ می‌توان گفت با این روش می‌توان تاثیر مثبتی بر سئو سایت گذاشت. این الگوریتم همانند الگوریتم‌ پنگوئن، الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم کبوتر و … به‌منظور بهبود سئو سایت هدفی را دنبال می‌کند.

این الگوریتم با بررسی سئو سایت از نظر فنی، با مشاهده فریب کاربران توسط یک سایت، سریعا آن را به گوگل برای جریمه معرفی می‌کند. برای رسیدن به این هدف باید موارد زیرا انجام داد:

  • حذف فروشگاه‌های اینترنتی قلابی و کلاهبردار
  • حذف فروشگاه‌های اینترنتی نامعتبر و بی‌کیفیت
  • حذف سایت و فروشگاه‌های که از قوانین پیروی نمی‌کنند
  • حذف فروشگاه‌های اینترنتی که سطح پایین و ضعیفی دارند
  • جلوگیری از هک شدن اطلاعات کاربران
  • حذف سایت و فروشگاه‌های اینترنت که قصد سوء استفاده از اطلاعات کاربران را دارند
  • و…

الگوریتم گورخر گوگل روی چه سایت‌هایی تاثیرگذار است؟

این الگوریتم روی سایت‌هایی که از نظر برنامه نویسی مشکلات فنی و باگ دارند، تاثیرگذار است و این سایت‌ها را جریمه می‌کند. این سایت‌ها توسط الگوریتم گورخر گوگل به سرعت شناسایی می‌شوند. این الگوریتم روی سایت‌هایی که محتوای کپی و تکراری دارند نیز تاثیر می‌گذارد. یکی دیگر از مواردی که این الگوریتم روی آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد و آن‌ها را جریمه می‌کند، لینک‌سازی‌های غیر استاندارد می‌باشد. لینک‌سازی‌ها یکی از موارد اصلی سئو می‌باشد اما غیر استاندارد بودن بک لینک ها موجب جریمه شده سایت توسط گوگل خواهدبود.

الگوریتم گورخر گوگل و شبکه‌های اجتماعی

همانطور که در مطالب بالا گفته شده الگوریتم گورخر گوگل برای حذف فروشگاه‌‌های اینترنتی نامعتبر و قلابی بوجود آمده است. برخی فروشگاه‌ها بی‌کیفیت و بی اعتبار هستند اما توانسته‌اند رتبه اول در نتایج جستجو گوگل دریافت کنند. این موضوع باعث نارضایتی کاربران گوگل شده است. بنابراین گوگل تصمیم گرفته که با بروزرسانی الگوریتم گورخر با فروشگاه‌های اینترنتی نامعتبر و سایت های اسپم مبارزه کند.

این الگوریتم علاوه‌بر حذف سایت و فروشگاه‌های اینترنتی بی‌کیفیت و نامعتبر، بعضی از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و… را نیز حذف می‌کند. بیشتر سئوکاران در شبکه‌های اجتماعی مشغول به کار هستند. چراکه با استفاده از شبکه های اجتماعی می‌توانند بازدید سایت‌ها را افزایش بدهند. در این صورت الگوریتم گورخر گوگل برای جلوگیری و حذف لینک های اسپم سایت، روی کار می‌آید. تبلیغات قلابی در بستر شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. در این شرایط الگوریتم گورخر گوگل نسبت به این شبکه‌ها حساس می‌شود و در صورت تخلف با آن‌ها مقابله خواهد کرد.

الگوریتم گورخر گوگل و شبکه‌های اجتماعی

روش مواجهه الگوریتم گورخر با شبکه های اجتماعی

بسیار از افرادی هستند که فالوور فیک می‌فروشند. و این موجب تهاجم ربات‌ها به بک لینک‌های شما در شبکه های اجتماعی می‌شود. برای مثال ممکن است 200 هزار کلیک روی سایت شما انجام شود و شما رتبه خوبی دریافت کنید. اما گوگل با استفاده از الگوریتم گورخر گوگل آگاه می‌شود و امکان دارد که سایت شما را از دسترس خارج کند.

توییتر

الگوریتم گورخر گوگل در توییتر، نسبت به لینک‌هایی که بیش اندازه توییت می‌شوند و کلمات کلیدی یکسان دارند، آگاه می‌شود و سایت شما را به کل از دسترس خارج می‌کند.

فیس بوک

در فیس بوک پروفایل و نام کاربری شخصی و تجاری جعلی زیادی وجود دارد. کلاه‌برداران با این روش لایک و اشتراک‌گذاری بیشتری در بستر فیس بوک دریافت می‌کنند. در این صورت ممکن است لینک سایت شما نیز در این پیج های قلابی قرار بگیرد. گوگل همه بک لینک‌ها را بررسی و شناسایی می‌کنند. بنابراین الگوریتم زبرا با آن‌ها مقابله می‌کند.

با الگوریتم گورخر چطور سئو سایت را بالا ببریم؟

الگوریتم گورخر گوگل بر سئو سایت‌ها تاثیر زیادی دارد. سایت و فروشگاه‌های اینترنتی توسط این الگوریتم ارزیابی می‌شوند، در صورتی که متوجه فعالیت مخالف قوانین شود، آن سایت و فروشگاه را جریمه می‌کند. با جریمه گوگل رتبه سایت‌ها با افت شدید مواجه می‌شوند و دیگر در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شوند. ممکن است بعضی از سایت ها برای اولین بار جریمه شده‌ باشند که بعد از چند روز یا چند ماه بخشیده خواهند شد. اما سایت‌هایی که دوباره جریمه می‌شوند، دیگر نمی‌توانند با آن دامنه در گوگل فعالیت کنند.

رعایت نکاتی برای در امان ماندن از جریمه شدن توسط الگوریتم زبرا

رعایت نکاتی برای در امان ماندن از جریمه شدن توسط الگوریتم زبرا

برای اینکه از جریمه الگوریتم گورخر گوگل در امان بمانی باید نکاتی را رعایت کنیم. این نکات به بهینه سازی سئو و فروشگاه نیز کمک می‌کند و منجر به افزایش رتبه در در نتایج جستجو گوگل خواهد شد. این نکات عبارتنداز:

ایجاد محتوا باکیفیت و جدید

گوگل یک موتور جستجو محتوا محور است. کلید موفقیت بیشتر سایت‌ها داشتن محتوای جدید و با کیفیت است. سعی کنید حتما در بخش بلاگ سایت خود توضیحاتی را در رابطه با خدمات، برند و محصول خود ارائه دهید یا در قسمت پایین محصول خود توضیحاتی در مورد آن بنویسید. درضمن فراموش نکنید الگوریتم‌های گوگل سایت هایی که محتوای تکراری را برای محصول خود می‌نویسند را جریمه می‌کند. پس تولید محتوا را به‌صورت یکتا و منحصر به فرد برای وب سایت خود انجام دهید.

برای هر محتوا لینک سازی داخلی مناسب ایجاد کنید. با رعایت این موارد از جریمه شدن توسط الگوریتم گورخر گوگل در امان خواهید ماند و به سایت خود در نتایج موتور جستجو بهبود می‌بخشید.

مشتری مدار بودن

سعی کنید با انجام تکنیک های مشتری مداری در اینترنت مانند پاسخ دادن به کامنت کاربران، اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید. یکی از بهترین نکات برای موفقیت در کسب و کار، مشتری مداری است. مشتری مدار بودن در بستر اینترنت بسیار اهمیت دارد و این ویژگی را هر کسب و کاری باید رعایت کند. شما با انجام مشتری مداری می‌توانید توجه کاربران را جلب کنید و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید. بنابراین بهتر است به سوالات کاربران پاسخ دهید و اعتماد آن‌ها را نسبت به کسب و کار خود افزایش دهید.

پشتیبانی

وجود تیم پشتیبانی قوی و حرفه‌ای در جذب و ماندگاری کاربران تاثیر بسزایی دارد. با داشتن تیم پشتیبانی می‌توانید توجه کاربران به کسب و کار خود جلب کرد و آن‌ها را ترغیب به خرید محصول کرد. همچنین وجود تیم پشتیبانی برای پاسخ‌گویی به نظرات، سوالات و شکایت ضروری است.

استفاده از ویدئو برای معرفی محصول

شما می‌توانید از ویدئو برای توضیح محصول و توصیف ویژگی‌های آن استفاده کنید و نظر و اعتماد کاربران را جلب کنید. سعی کنید برای ویدئو خود توضیحات کوتاهی بنوسید تا گوگل نیز به ویدئو شما توجه کند.

استفاده از چت آنلاین

با استفاده از چت آنلاین می‌توان درکمترین زمان به سئوالات کاربران پاسخ داد. با استفاده از این سیستم موجب می‌شود که کاربران رضایت خوبی از صفحه شما داشته باشند. هرچه کاربران از سایت شما رضایت بیشتری داشته باشند، اعتبار بیشتر در گوگل کسب خواهید کرد. همچنین با استفاده از چت آنلاین می‌توانید تاثیر بسیاری روی تبدیل کاربر به مشتری بگذارید.

افزایش سرعت سایت

اگر سایت شما کم سرعت باشد، نرخ پرش کاربران در سایت شما افزایش می‌یابد. در این صورت شما مشتریان و مخاطبان خود را از دست می‌دهید. وجود تصاویر زیاد در سایت منجر به افزایش حجم سایت می‌شود و در نهایت روی سرعت سایت تاثیر منفی می‌گذارد و موجب کاهش آن می‌شود. پس تصاویر موجود در سایت خود را بهینه کنید تا سرعت سایت شما افزایش یابد.

رعایت نکاتی برای در امان ماندن از جریمه شدن توسط الگوریتم زبرا

برای اینکه از جریمه الگوریتم گورخر گوگل در امان بمانی باید نکاتی را رعایت کنیم. این نکات به بهینه سازی سئو و فروشگاه نیز کمک می‌کند و منجر به افزایش رتبه در در نتایج جستجو گوگل خواهد شد. این نکات عبارتنداز:

ایجاد محتوا باکیفیت و جدید

گوگل یک موتور جستجو محتوا محور است. کلید موفقیت بیشتر سایت‌ها داشتن محتوای جدید و با کیفیت است. سعی کنید حتما در بخش بلاگ سایت خود توضیحاتی را در رابطه با خدمات، برند و محصول خود ارائه دهید یا در قسمت پایین محصول خود توضیحاتی در مورد آن بنویسید. درضمن فراموش نکنید الگوریتم‌های گوگل سایت هایی که محتوای تکراری را برای محصول خود می‌نویسند را جریمه می‌کند. پس تولید محتوا را به‌صورت یکتا و منحصر به فرد برای وب سایت خود انجام دهید.

برای هر محتوا لینک سازی داخلی مناسب ایجاد کنید. با رعایت این موارد از جریمه شدن توسط الگوریتم گورخر گوگل در امان خواهید ماند و به سایت خود در نتایج موتور جستجو بهبود می‌بخشید.

مشتری مدار بودن

سعی کنید با انجام تکنیک های مشتری مداری در اینترنت مانند پاسخ دادن به کامنت کاربران، اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید. یکی از بهترین نکات برای موفقیت در کسب و کار، مشتری مداری است. مشتری مدار بودن در بستر اینترنت بسیار اهمیت دارد و این ویژگی را هر کسب و کاری باید رعایت کند. شما با انجام مشتری مداری می‌توانید توجه کاربران را جلب کنید و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید. بنابراین بهتر است به سوالات کاربران پاسخ دهید و اعتماد آن‌ها را نسبت به کسب و کار خود افزایش دهید.

پشتیبانی

وجود تیم پشتیبانی قوی و حرفه‌ای در جذب و ماندگاری کاربران تاثیر بسزایی دارد. با داشتن تیم پشتیبانی می‌توانید توجه کاربران به کسب و کار خود جلب کرد و آن‌ها را ترغیب به خرید محصول کرد. همچنین وجود تیم پشتیبانی برای پاسخ‌گویی به نظرات، سوالات و شکایت ضروری است.

استفاده از ویدئو برای معرفی محصول

شما می‌توانید از ویدئو برای توضیح محصول و توصیف ویژگی‌های آن استفاده کنید و نظر و اعتماد کاربران را جلب کنید. سعی کنید برای ویدئو خود توضیحات کوتاهی بنوسید تا گوگل نیز به ویدئو شما توجه کند.

استفاده از چت آنلاین

با استفاده از چت آنلاین می‌توان درکمترین زمان به سئوالات کاربران پاسخ داد. با استفاده از این سیستم موجب می‌شود که کاربران رضایت خوبی از صفحه شما داشته باشند. هرچه کاربران از سایت شما رضایت بیشتری داشته باشند، اعتبار بیشتر در گوگل کسب خواهید کرد. همچنین با استفاده از چت آنلاین می‌توانید تاثیر بسیاری روی تبدیل کاربر به مشتری بگذارید.

افزایش سرعت سایت

اگر سایت شما کم سرعت باشد، نرخ پرش کاربران در سایت شما افزایش می‌یابد. در این صورت شما مشتریان و مخاطبان خود را از دست می‌دهید. وجود تصاویر زیاد در سایت منجر به افزایش حجم سایت می‌شود و در نهایت روی سرعت سایت تاثیر منفی می‌گذارد و موجب کاهش آن می‌شود. پس تصاویر موجود در سایت خود را بهینه کنید تا سرعت سایت شما افزایش یابد.

استفاده از SSL

یکی از روش های جلوگیری از جریمه شدن سایت استفاده از SSL است. با استفاده از پروتکل SSl می‌توانید اعتماد کاربران جلب کنید. با واسطه پروتکل SSl می‌توان امنیت کاربران و سایت را تامین کرد و از جریمه شدن توسط الگوریتم گورخر گوگل جلوگیری کرد.

حل مشکلات فنی در سایت

سایت‌های باگ دار هم اعتبار سایت هم اعتبار کسب و کار نزد گوگل را کاهش می‌دهند. اگر خزنده‌های گوگل با باگ و مشکلات فنی سایت مواجه بشوند، صفحات سایت را ایندکس نخواهند کرد. این مورد کسب و کار شما را در خطر قرار می‌دهد. برای جلوگیری از این مشکلات لازم است که مشکلات فنی را برطرف کنید تا با جریمه الگوریتم گورخر گوگل مواجه نشوید.

طراحی ریسپانسیو سایت

باتوجه به اینکه امروزه اغلب افراد از تلفن همراه برای جستجو و خرید از سایت‌های فروشگاهی استفاده می‌کنند، در زمان طراحی سایت باید به ریسپانسیو توجه نمود. سایت‌های فروشگاهی می‌بایست در همه دستگاه‌ها نظیر لب تاب، تبلت و موبایل و … امکان نمایش داشته باشند و به راحتی در دسترس کاربران قرار گیرند.

الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

این الگوریتم، یکی از الگوریتم های گوگل است که با هدف نظارت بر تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های اینترنتی بوجود آمده است.

چگونه می توان الگوریتم گورخر گوگل را تحت تاثیر قرار داد؟

با بهبود رابط کاربری سایت، تولید محتوا برای معرفی محصولات، توجه به نظر کاربران، استفاده از کد اسکیما و دریافت پشتیبانی آنلاین می‌توان الگوریتم گورخر گوگل را تحت تاثیر قرار داد.

الگوریتم گورخر گوگل روی چه سایت‎هایی متمرکز است؟

الگوریتم گورخر گوگل روی سایت‌های فروشگاهی و تجارت الکترونیک متمرکز می‌باشد.

چگونه متوجه شویم توسط گوگل جریمه شده‌ایم؟

در صورت بروز مواردی نظیر عدم رشد سایت در درازمدت، کاهش ترافیک و افت ناگهانی سرچ کنسول و همچنین کم شدن مشتریان و رتبه نگرفتن در کلمات کلیدی می‌توان به این مسئله پی برد.

//
مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند
👋 سلام، به راهنمایی نیاز دارید؟