بازاریابی دیجیتال

ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر

ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر

ثبت مکان در گوگل مپ امکان ارائه اطلاعات کاربردی در مورد کسب و کارتان را به صورت رایگان بدون نیاز به سایت در صفحه گوگل فراهم می‌کند. این سیستم یک محصول وب از شرکت گوگل می‌باشد. گوگل امکانات بسیاری برای توسعه کسب و کارهای مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گوگل مپ در سال 2005 ایجاد شد. با ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ، مشتریان می‌توانند راحت‌تر به شما دسترسی داشته باشند و به شما مراجعه کنند.

گوگل مپ یکی از قوی‌ترین نرم افزارهای سیستم جی‌ پی‌ اس می‌باشد و ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی، رایگان در دسترس همه افراد قرار گرفته است. با ثبت آدرس در گوگل مپ رایگان، نقشه کامل و دقیق از مکان مورد نظر شما رائه می‌شود.

افزودن یا ویرایش کردن نشانی کسب‌وکار و ثبت مغازه در گوگل مپ اعتبار کسب و کار شما را افزایش می‌دهد و اگر سایتی در این حوزه داشته باشید، بر سئو سایت شما تاثیر می‌گذارد. در ادامه این مطلب از مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم برای شما نحوه ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر و آموزش ثبت مکان در گوگل مپ را ارائه می‌دهیم.

مزایای ثبت آدرس در گوگل مپ رایگان

گوگل مپ علاوه‌بر اینکه یک سرویس رایگان است، به برجسته و متمایز شدن کسب و کار شما نیز کمک می‌کند. شما با استفاده از گوگل مپ می‌توانید آدرس، آدرس سایت، ساعات کاری، نمای کلی از کسب و کار و شماره تماس و اطلاعات دیگر در مورد کسب و کار خود را انتشار بدهید. گوگل مپ یک راه آسان و ارزان برای شناخته شدن کسب و کار شما می‌باشد. اکثر افراد به کسب و کارهایی که در گوگل مپ ثبت هستند، بیشتر اعتماد می‌کنند.

علاوه‌بر این، اطلاعات موجود در گوگل مپ موجب می‌شود که مشتریان هدف، شما را زودتر پیدا کنند و از طریق تماس یا آدرس ثبت در گوگل مپ به شما مراجعه کنند. با ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی رایگان، علاوه‌بر اینکه افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا می‌شوند، مشتریان بیشتری نیز از این طریق به سایت شما اضافه خواهند شد.

در واقع گوگل مپ سعی می‌کند کسب و کارهایی را برای افراد جستجوگر نشان دهد که به آنها نزدیک باشد. این موضوعات باعث پیدایش مفهومی به نام سئو محلی (Local Seo) شده است. با ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی اندروید، می‌توانید از امکانات مشابه برنامه Googel My Business بدون تحریم استفاده کنید. گوگل مپ نیز مانند Googel My Business عمل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهند که شماره تلفن، آدرس محل کار، تصاویری از محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید.

از بهترین مزایای ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی رایگان می‌توان به زمانی اشاره کرد که فرد عبارت مرتبط با کسب و کار شما را جستجو کرده و اطلاعات مرتبط با شغل شما برای او نمایش داده می‌شود.

تاثیر ثبت موقعیت مکانی کسب و کار در گوگل مپ بر سئو

ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی فارسی و روش‌های دیگر تاثیر مستقیمی در بیشتر دیده شدن و جذب مشتریان کسب و کارها خواهد داشت. در ادامه به تاثیرات گوگل مپ در سئو می‌پردازیم:

بهبود سئو محلی (Local seo)

گوگل بواسطه موقعیت مکانی کاربر، بهترین و نزدیکترین نتیجه را برای او نمایش می‌دهد. زمانیکه کاربران اقدام به جستجوی محلی در زمینه کارواش، درمانگاه، سوپر مارکت، تعمیرگاه و … می‌کنند، موتور جستجو با کمک سئو محلی، مشاغل محلی مرتبط با موقعیت جغرافیایی کاربر را به اون نشان می‌دهد. بدین منظور باید در تگ صفحات مانند متا دیسکریپشن، تگ‌های داخلی H1 و H2 و تگ عنوان از کلمات کلیدی محلی استفاده نمود.

افزودن نقشه گوگل به سایت

یکی از راهکارهای تقویت حضور سایت در نتایج جستجوی محلی، افزودن نقشه گوگل مپ به سایت می‌باشد. با قرار دادن نقشه گوگل در سایت شما این تضمین را می‌دهید که آدرس ثبت شده در گوگل مپ با آدرس واقعی کسب و کار شما مطابقت دارد. در نهایت بدین وسیله گوگل به سایت شما رتبه بالاتری می‌دهد.

تکثیر لینک های محلی

یکی از فاکتورهای تعیین کننده در رتبه‌بندی نتیجه‌های جستجوی محلی، ارتباطات محلی است. بدین وسیله شرکت‌های هم حوزه شما، می‌توانند با انتشار محتوایی درمورد برند شما در سایتشان به کسب و کار شما بک لینک دهند. در نتیجه در سطح وب، لینک‌های محلی سایت شما پخش می‌شود.

رقابت در جستجو

با قرارگیری سایت شما در رتبه‌های برتر موتور جستجوی گوگل و حضور شما در گوگل مپ، افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا شده و بیشتر دیده خواهید شد. به همین ترتیب سایت شما از دیگر رقبایتان متمایز می‌شود و احتمال دیده شدن و افزایش مشتری بیشتر خواهد شد.

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ از طریق کامپیوتر

نحوه ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر تفاوت چندانی ندارد. برای ثبت مکان در گوگل مپ با کامپیوتر همراه ما باشید:

وارد سایت گوگل مپ شوید

ابتدا باید وارد سایت maps.google.com شوید. در این قسمت می‌توانید زبان مورد نظر خود را انتخاب و مکان خود را ثبت کنید. در غیر این صورت روی Sign in در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید تا وارد سیستم خود شوید.

ثبت مکان در گوگل مپ با دسکتاپ

علامت منو را انتخاب کنید

بعد از آن به قسمت سمت چپ صفحه بالای صفحه رفته و روی منو گوگل مپ کلیک کنید و گزینه Add a Missing place را انتخاب نمایید.

ثبت آدرس در گوگل مپ رایگان

ثبت در گوگل مپ

در این مرحله از ثبت مکان در گوگل مپ وارد صفحه‌ای به نام Add a place شوید. در این صفحه شما می‌توانید اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی خود را به گوگل مپ اضافه کنید.

نام مکان

در صفحه باز شده به عنوان Add place روی فیلد Name کلیک کنید و نام کسب کار خود را به صورت کامل و دقیق وارد کنید.

انتخاب نوع و آدرس کسب و کار

در کادر دوم باید موضوع کسب و کار خود را مشخص کنید. این دو گزینه را حتما باید تکمیل کنید. در ضمن در کادر دوم نوع کسب کار خود را به انگلیسی وارد نمایید. نوع کسب کار شما می‌تواند مانند گزینه‌های زیر باشد:

  • کافه
  • رستوران
  • آب میوه و بستی فروشی
  • نانوایی
  • بقالی
  • پارچه فروشی
  • میوه فروشی
  • سالن زیبایی و ….

در کادر سوم شما باید آدرس محل کسب و کار خود را وارد کنید. زمانی که شما مکان خود را روی نقشه انتخاب کردید، این کادر به صورت خودکار تکمیل می‌شود. در کادر چهارم باید آدرس خود را به صورت دقیق و کامل وارد کنید. اگر کسب کار شما در یک ساختمان یا پاساژ قرار دارد، باید کامل نشانی‌های آن را بدهید.

ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی فارسی و کامپیوتر

اضافه کردن اطلاعات دیگر

در این قسمت اطلاعات دیگری از جمله Add phone، website، opening date and photos  وجود دارد که با وارد کردن آن‌ها اطلاعات دقیق‌تری در مور کسب و کار خود به کاربران ارائه می‌دهید.

شماره تماس

در تصویر زیر قسمت 1، فیلدی که به عنوان Phone number مشخص شده است را برای وار کردن شماره تلفن خود انتخاب کنید تا اگر افراد بتوانند به راحتی با شما تماس بگیرند.

آدرس سایت

در قسمت 2 کادر که به عنوان website درج شده است را انتخاب کنید. سپس آدرس وب‌سایت خود را در آن وارد نمایید تا مشتریان اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار شما دریافت کنند.

افزودن یا ویرایش کردن نشانی کسب‌وکار

در بخش Add a photo می‌توانید تصاویری از کسب و کار خود به اشتراک بگذارید تا کاربران از محیط کاری شما اطلاع داشته باشند. گزینه Opening date به کاربران شما تاریخ راه‌اندازی کارتان را اطلاع می‌دهد.

ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ

تاریخ و زمان

در قسمت 3 یک فیلد دیگر به عنوان Hours وجود دارد که باید ساعت و روزهایی که شما در مکان خود حضور دارید را در این فیلد وارد کنید.

نحوه ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر

در این بخش روزهای هفته را به شما نمایش می‌دهد؛ شما با انتخاب آن‌ها می‌توانید ساعات و روزها را مشخص کنید. با وارد کردن اطلاعات حضور خود، مشتریان توسط آن اطلاعات به محل کسب و کار شما مراجعه می‌کنند. در ضمن اگر کار شما شبانه‌روزی است در کنار فیلد گزینه Open 24 hours را فعال کنید.

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ ( با گوشی و کامپیوتر )

ارسال اطلاعات

بعد از اینکه که همه موارد را تکمیل کردید روی دکمه send که در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید و اطلاعات خود را برای گوگل ارسال کنید. بعد از مدتی از طریق ایمیل نتیجه پذیرش یا عدم پذیرفتن آن برای شما ارسال خواهد شد. بدین ترتیب ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی فارسی به اتمام خواهد رسید.

محله اخر ثبت مکان در گوگل مپ با کامپیوتر

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی اندروید

شما از هر نوع سیستم گوشی که استفاده می‌کنید فرقی ندارد با استفاده از گوگل مپ می‎توانید به صورت رایگان ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی فارسی را انجام دهید. تنها تفاوت ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی اندروید و ios اپل، تصاویر آموزشی است که کمی متفاوت است. در ادامه همراه ما باشید تا با روش ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی رایگان آشنا شوید.

در ابتدا روی نقشه مکان دقیق کسب و کار خود را پیدا کنید و مکان دقیقتان را برای چند ثانیه لمس نمایید. با این کار گزینه پین نمایش داده می‌شود:

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی اندروید

در گام بعدی از گوشه سمت چپ، منو را باز کرده و گزینه add a missing place را بزنید تا فرم مربوط به اطلاعات را تکمیل کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی فارسی

در این مرحله باز هم فرمی همانند روش ثبت مکان در گوگل با کامپیوتر باز خواهد شد و شما باید فیلدها را طبق مراحل قبل پر کنید. در نهایت روی گزینه SEND یا ارسال بزنید و منتظر ثبت مکان در گوگل مپ باشید.

ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی رایگان

ثبت مکان در گوگل مپ چقدر طول میکشد؟

بعد از اینکه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کردید، ممکن است با این پرسش مواجه شوید که ثبت مکان در گوگل مپ چقدر طول میکشد؟ در حالت کلی مدت زمانی طول می‌کشد تا تنظیماتی که شما در گوگل مپ اعمال کردید از طریق جیمل برای شما ارسال شود. این زمان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. این فاکتورها عبارتند از میزان سابقه فرد، اهمیت مکانی که اضافه کردید و میزان تغییرات اعمال شده. همچنین گوگل سیستمی به نام لوکال گاید دارد. این سیستم با ارزیابی، اعتبار افرادی که از قبل امتیاز خوبی از طریق موتور جستجو دریافت کرده‌اند را افزایش می‌دهد.

این امتیازها شامل نقد و بررسی، اضافه کردن تصویر، اضافه کردن مکان جدید و…  می‌شوند. زمان تایید اعمال تغییرات توسط کارشناسان گوگل ممکن است کمی طولانی باشد؛ اما تایید تغییرات توسط کاربران نسبت به کارشناسان گوگل، سریع‌تر است. معمولا ثبت موقعیت مکانی از طرف گوگل به مدت 2 هفته طول می‌کشد. اما در برخی موارد ممکن است، ثبت مکان در گوگل مپ چند روز یا چند ساعت طول بکشد. به هرحال ثبت آدرس در گوگل مپ رایگان تایید می‌شود پس نگران این مسئله نباشید.

پیگیری از ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر

به‌منظور اطلاع از وضعیت درخواست ثبت مکان در گوگل مپ باید وارد حساب کاربریتان شوید و روی گزینه Your contribution بزنید.

پیگیری ثبت مکان در گوگل مپ

در این حالت سه وضعیت برای شما نمایش داده می‌شود:

  • Pending که به معنی در حال انتظار است. این مورد نشان می‌دهد درخواست شما هنوز بررسی نشده است.
  • Approved به معنای تایید درخواست شما و ثبت موقعیت مکانی‌تان است.
  • Not approved به معنی عدم تایید درخواست شما می‌باشد. این مورد به سبب وارد کردن اطلاعات نادرست و سایر مشکلات رخ می‌دهد.

نکات مهم در ثبت موقعیت مکانی کسب و کار در گوگل مپ

در ادامه ثبت مکان در گوگل مپ به برخی از نکات حائز اهمیت در نحوه ثبت لوکیشن در گوگل مپ می‌پردازیم:

  • درصورتی که شما دارای چند مکان هستید، می‌توانید هر کدام از آن‌ها را به صورت جداگانه ثبت نمایید. برای کسب و کارهای خانگی نیز امکان ثبت موقعیت مکانی منزل و پنهان کردن آن از نمایش عمومی (انتخاب منطقه خدماتی) وجود دارد.
  • اگر تا بحال 3 بار درخواست خود را ثبت کرده‌اید و درحال انتطار است، نباید دوباره درخواست دهید. زیرا ممکن است توسط گوگل اسپم شوید.
  • انتشار و ثبت نهایی مکان در گوگل 30 تا 60 روز زمان خواهد برد. البته این زمان برای کاربرانی که دارای امتیاز بالایی نزد گوگل هستند، کوتاه‌تر است. بعد از ثبت مکان نیز 15 روز زمان به دلیل تحریم‌ها برای دیده شدن مکان شما توسط افراد زمان نیاز است.
  • لازم به ذکر است مکان‌ها می‌توانند بوسیله سایر افراد ویرایش یا حذف شوند.

چه مدت زمانی طول می‌کشد تا لوکیشن ثبت شده تایید شود؟

ثبت مکان در گوگل مپ تا 2 هفته طول می‌کشد. گاهی اوقات بین چند ساعت تا چند روز طول می‌کشد. هروقت تایید شود از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود.

هزینه ثبت مکان در گوگل مپ چه مقدار می‌باشد؟

ثبت مکان در گوگل مپ بصورت رایگان می‌باشد. افراد ملزم به پرداخت هیچ هزینه ثبت مکان در گوگل نخواهند بود.

امتیاز و نظرات کاربران در گوگل مپ چه اهمیتی دارد؟

گوگل مپ به کاربران این امکان را می‌دهد که به مکان‌های ثبت شده امتیاز بدهند و نظرات مثبتی در رابطه با آن بنویسند. سه عاملی که در نظر دهی اهمیت دارند عبارتند از میزان ارتباط، فاصله و محبوبیت نظرات ثبت شده در گوگل مپ میزان محبوبیت کسب و کار شما را مشخص می‌کند و در رتبه در قسمت جستجو تاثیر مثبتی دارد.