پاسخ به تماس با هوش مصنوعی و آموزش گام به گام راه اندازی آن

پاسخ به تماس با هوش مصنوعی
by 
05 جولای/24

پاسخ به تماس با هوش مصنوعی یکی دیگر از قابلیت‌هایی می‌باشد که اخیرا در نتیجه همکاری شرکت مایکروسافت با شرکت تروکالر Truecaller ایجاد شده است. یکی از مدیران Truecaller با نام رافائل میمون، در پستی بیان داشته است که استفاده از هوش مصنوعی برای پاسخ به تماس‌ها با صدای خود کاربر می‌تواند حس راحتی و آشنایی را در مخاطب ایجاد نماید و دریچه‌های جدیدی از روش تعامل ما با دستیار هوش مصنوعی Truecaller فراهم آورد. پاسخ به تماس‌ها با صدای خود کاربر توسط اپراتور هوش مصنوعی یکی از دستاوردها و خدمات هوش مصنوعی است که جدیدا بوجود آمده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

تروکالر (Truecaller) برنامه‌ای است که امکان شناسایی تماس‌های ناشناس، بلاک کردن تماس و پیامک‌های تبلیغاتی و اسپم را فراهم می‌کند. درحال حاضر این سرویس به کاربرانی که دسترسی به دستیار هوش مصنوعی آن داریند اجازه می‌دهد تا صدای خود را ضبط کنند.

در نتیجه همکاری این شرکت با مایکروسافت Azure AI Speech امکان تولید یک نسخه هوش مصنوعی از صدای کاربر از کلیپ ضبط شده ایجاد شده است. در ادامه این مطلب از وب سایت مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم قصد داریم بیشتر به دستیار هوش مصنوعی Truecaller بپردازیم تا بتوانید با کمک هوش مصنوعی تروکالر منشی تلفنی شخصی بسازید.

دستیار هوش مصنوعی Truecaller چیست؟

در سال‌های اخیر هوش مصنوعی تحولی عظیم در دنیای بازاریابی دیجیتال، تعامل با کاربران و آسان‌سازی امور زندگی افراد پدید آورده‌اند. قابلیت‌های جدید این تکنولوژی در زمینه‌های گوناگون باعث نگرانی بسیاری از غول‌های تکنولوژی در رابطه با جایگزینی AI بجای انسان در بسیاری از حوزه‌ها شده است. برخی از خدمات هوش مصنوعی از قبیل طراحی دکوراسیون با هوش مصنوعی، طراحی لوگو با هوش مصنوعی، دوبله فیلم با هوش مصنوعی و … توانسته بسیاری از صاحبان این دسته از مشاغل را نگران کند.

اینک دستیار هوش مصنوعی Truecaller نیز یکی دیگر از جدیدترین قابلیت‌های هوش مصنوعی است که امکان پاسخ به تماس با هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. دستیار هوش مصنوعی Truecaller در سال 2022 معرفی شد و تنها در برخی کشورها در دسترس می‌باشد. افرادی که به دستیار هوش مصنوعی Truecaller دسترسی دارند می‌توانند با استفاده از اپراتور هوش مصنوعی اقدام به تولید صدا نمایند. شرکت Truecaller برای امکان پاسخ به تماس با صدای هوش مصنوعی از سرویس Azure AI Speech مایکروسافت کمک گرفته است.

مدیر کل شرکت تروکالر بر این باور است که این اپراتور هوش مصنوعی می‌تواند بیانگر قدرت هوش مصنوعی در تغییر روش تعامل با دستیارهای دیجیتال باشد. دستیار هوش مصنوعی Truecaller با نشان داده اطلاعات تماس‌های دریافتی به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدانند به چه علتی تماس برقرار می‌کنند. افراد در زمان استفاده از برنامه Truecaller تعیین می‌کنند که خود قادر به پاسخ دادن به تماس‌ها هستند یا می‌خواهند پاسخ به تماس با هوش مصنوعی انجام گیرد.

نحوه پاسخ به تماس‌ با هوش مصنوعی Truecaller چگونه است؟

با گسترش ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه صدا نظیر افزایش کیفیت صدا با هوش مصنوعی، تغییر صدا با هوش مصنوعی، تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی و …حال با ابزار جدیدی روبرو هستیم که توسط شرکت مایکروسافت برای پاسخ به تماس با هوش مصنوعی ایجاد شده است. پاسخ به تماس‌ها با صدای خود کاربر توسط هوش مصنوعی Truecaller میسر می‌شود.

قبل‌تر کاربران اپلیکیشن Truecaller قادر بودند صداهای مختلف از قبل تعیین شده‌ای را برای پاسخ به تماس با صدای هوش مصنوعی انتخاب کنند؛ اما درحال حاضر می‌توانند با کمک خدمات هوش مصنوعی صدای خود را شخصی‌سازی کنند. مایکروسافت گفته است صدای تولید شده اپراتور هوش مصنوعی تنها در موارد خاص و محدود در دسترس است و کاربران باید رضایت کامل طرف مقابل را بدست آورده و از جعل هویت پرهیز نمایند.

برای برقراری پاسخ به تماس با هوش مصنوعی Truecaller، کاربران باید در این برنامه صدای خود را در حال خواندن جمله‌ای ضبط کنند. این فناوری یک اسکریپت آموزشی را برای ضبط سبک صحبت کردن کاربران استفاده می‌کند تا بتواند یک نسخه صوتی قانع کننده بوجود آورد. زمانی که کسی با کاربر تماس می‌گیرد، دستیار هوش مصنوعی Truecaller تماس را برای کاربر نمایش می‌دهد و خود را تحت عنوان نسخه دیجیتالی کاربر معرفی می‌نماید. برای نمونه در نمایش محصول که بواسطه رافائل میمون، مدیر Truecaller ارائه گردید، اپراتور هوش مصنوعی با گفتن سلام!

من رافائل میمون دیجیتال هستم! امکان دارد بپرسم چه شخصی تماس می‌گیرد؟ به تماس پاسخ داد. بعد از آن دستیار هوش مصنوعی Truecaller از تماس گیرنده سوال می‌کند که آیا تماس او فوری است یا می‌تواند منتظر بماند.

امکانات اپلیکشین تروکالر برای پاسخ به تماس با هوش مصنوعی

برنامه تروکالر نوعی برنامه تلفن همراه است که امکان نصب رایگان در دستگاه‌های اندروید و iOS را دارد. Truecaller برای تماس‌های ورودی و خروجی شما، مشخصات کامل فرد تماس گیرنده یا دهنده را با کمک شماره تلفن نشان می‌دهد. اطلاعات نمایش داده شده توسط این برنامه شامل عکس، نام، آدرس ایمیل، مکان جغرافیایی و شبکه‌های اجتماعی فرد مدنظر می‌باشد.

این برنامه از شماره تلفن‌های ذخیره شده در دفترچه تلفن همراه شما و دیگر شماره‌های کاربران Truecaller جهت شناسایی فرد استفاده می‌نماید. همچنین تروکالر دارای قابلیت بلاک کردن تماس‌های ناخواسته، اسپم و پیامک‌های تبلیغاتی نیز است. این برنامه با استفاده از فناوری ابری و به دلیل داشتن پایگاه داده بزرگی از ایمیل و شماره‌های تلفن به صورت گسترده در جهان قابل استفاده می‌باشد.

اکنون Truecaller اعلام کرده است که کاربران امکان پاسخ به تماس با هوش مصنوعی و تولید نسخه‌ای مجازی از صدای خود را بواسطه دستیار هوش مصنوعی خواهند داشت. این ویژگی نیز به سبب همکاری Azure AI Speech مایکروسافت توسعه پیدا کرده است و بواسطه کلیپ‌های ضبط شده امکان تشخیص و تقلید صدای کاربر را بوجود می‌آورد.

سایت تروکالر (truecaller)

سایت تروکالر (truecaller)

کاربران همچنین می‌توانند با مراجعه به سایت تورکالر truecaller.com اقدام به ثبت نام و بررسی شماره تلفن تماس گیرنده نمایند. در این سایت شما با وارد کردن شماره تلفن فرد، می‌توانید اطلاعاتی از قبیل نام و عکس کاربر را مشاهده کنید.

این اطلاعات برای پاسخ به تماس با هوش مصنوعیريال برپایه شبکه وسیعی از افراد که از این برنامه استفاده می‌کنند، جمع‌آوری می‌شود. لازم به ذکر است کاربران ایرانی برای استفاده از سایت تروکالر ملزم به تهیه شماره مجازی تروکالر هستند.

نصب اپراتور هوش مصنوعی تروکالر

نحوه نصب اپراتور هوش مصنوعی تروکالر

برای ثبت نام در اپلیکیشن Truecaller و امکان پاسخ به تماس با هوش مصنوعی باید براساس مراحل زیر پیش بروید:

ابتدا در گام اول باید برنامه Truecaller را دانلود کنید.

سپس شما باید به برنامه پاسخ به تماس با هوش مصنوعی تروکالر (Truecaller) مجوز دسترسی به مخاطبین، پیامک‌ها و تماس را بدهید تا بتواند شماره تلفن‌های شما را با دیگر اطلاعات مرتبط نماید.

سپس باید برای نصب تروکالر ایمیل، شماره تلفن و کشور خود را انتخاب کنید. بهتر است شماره تلفنی که به آن دسترسی دارید را وارد نمایید.

در گام بعدی برای نصب برنامه پاسخ به تماس با هوش مصنوعی، پیامکی حاوی کد فعالسازی برای شما ارسال شده که شما باید برای تکمیل روند ثبت نام آن را وارد نمایید. سپس اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید.

آموزش نصب و راه اندازی اپلیکیشن تروکالر

بعد از ثبت نام شما می‌توانید وارد محیط اصلی برنامه تروکالر (Truecaller) شوید و لیست تماس‌هایتان را مشاهده نمایید. درصورت تماس از طرف شماره ناشناس و موجود بودن نام تماس گیرنده در پایگاه داده برنامه Truecaller، اطلاعات فرد با عنوان True در کنار نام آن برای شما قابل دسترس است. برای استفاده از این قابلیت اتصال به اینترنت ضروری است.

امکان پاسخ به تماس با هوش مصنوعی که جدیدا به این برنامه اضافه شده است با نمایش تماس‌های ورودی به کاربران اطلاع می‌دهد که به چه علت تماس گرفته شده است. کاربران ضمن مشاهده علت تماس امکان انتخاب نحوه پاسخ به تماس را دارند. بدین معنا که کاربر می‌تواند مشخص کند که تمایل دارد خود به تلفن پاسخ دهد یا پاسخ به تماس با هوش مصنوعی و توسط اپراتور هوش مصنوعی یا با صدای خود کاربر انجام شود.

نقاط قوت برنامه تروکالر برای پاسخ به تماس با هوش مصنوعی چیست؟

این اپلیکیشن دارای نقاط قوتی همانند امکان جستجو و شناسایی شماره ناشناس، بلاک کردن تماس‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی، برقراری تماس و ارسال پیغام به صورت مستقیم، نمایش نام مخاطبین ناشناس، تجربه کاربری عالی، پشتیبانی از زبان فارسی و از همه مهم‌تر پاسخ به تماس با هوش مصنوعی را دارد.

امکان استفاده از تروکالر در ایران چگونه است؟

برای استفاده از دستیار هوش مصنوعی Truecaller و پاسخ به تماس با هوش مصنوعی برای کاربران ایرانی باید ابتدا از لینک‌های موجود در مطلب برنامه را نصب نمود و سپس با فیلترشکن مناسب و استفاده از شماره مجازی در این برنامه ثبت نام کرد.

Leave A Comment

مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با بیش از 12 سال تجربه تخصصی در ارائه خدمات بازاریابی اینترنتی

خیابان رباط، خیابان باهنر، ساختمان اداری ارغوان
اصفهان
007 700 33 031
(هفت روز هقته)
71 19 913 0913
منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم....