برندینگ اینترنتی و برندسازی اینترنتی ( Internet Branding )

  • خانه
  • Services
  • برندینگ اینترنتی و برندسازی اینترنتی ( Internet Branding )

برندینگ اینترنتی (Internet Branding) یا برندسازی اینترنتی و وب برندینگ، نوعی تکنیک‌ و استراتژی‌ است که برای دستیابی به جایگاه در دنیای کسب و کار انجام می‌گیرد. با توجه به تاثیر فراوان استراتژی برند سازی اینترنتی یا برندينگ آنلاين بر فعالیت‌های برندینگ سازمان در دنیای واقعی، امروزه حتی شرکت‌های قدیمی نیز به سرمایه‌گذاری روی ایجاد شهرت برند در دنیای وب روی آورده‌اند. دیجیتال برندینگ به معنای بهره‌برداری تخصصی از بستر اینترنت با هدف برندسازی است.

برند سازی به عنوان مهم‌ترین بخش‌های استراتژی بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارها محسوب می‌شود که انواع کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای معرفی برند خود به مشتریان از آن استفاده می‌کنند.

کسب و کارها برای برقراری ارتباط و تعامل بهتر با مخاطبان خود، نیاز به نشان دادن شخصیتی از برند خود دارند. علاوه‌بر آن به دلیل گسترش استفاده از اینترنت، فرصت‌های مناسبی برای کسب و کارها ایجاد شده تا بتوانند برندسازی خود را با بازدهی بالا در این فضا انجام دهند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با بیش از یک دهه تجربه در حوزه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ آنلاین، با روش‌ها و استراتژی‌های بروز موجب دیده شدن بهتر برند شما و تقویت اعتبار آن خواهند شد.

برندینگ اینترنتی و برندسازی اینترنتی ( Internet Branding )
درذهن ها ماندگار شوید...

برندینگ اینترنتی چیست؟

برندسازی اینترنتی (Internet Branding) یا وب برندینگ به روند ایجاد هویت منحصر به فرد و قابل تشخیص برای یک کسب و کار، محصول و یا خدمات در سطح اینترنت اشاره دارد. برندينگ آنلاين شامل استفاده از استراتژی‌ها و پلتفرم‌های آنلاین مختلف به‌منظور ایجاد پیام، تصویر و صدای لحن متمایز از برند شماست که بر مخاطبان هدف تاثیر بگذارد.

درواقع وب برندینگ به استراتژی‌های بازاریابی اشاره دارد که کسب و کارها در راستای مطرح کردن برند خود در فضای آنلاین استفاده می‌کنند. این راهکارها شامل مجموعه فعالیت‌هایی از قبیل طراحی سایت، ایجاد لوگو، تولید محتوا، توسعه پروفایل های رسانه های اجتماعی، سئو سایت و تبلیغات اینترنتی می‌شود.

امروزه برندسازی اینترنتی حتی از برندسازی در دنیای واقعی نیز مهم‌تر شده است؛ زیرا تمامی کسب و کارها امروزه حضور فعالی در بستر اینترنت دارند. با افزایش تقویت حضور برند شما در اینترنت و استفاده از استراتژی‌های قوی‌تر، برندسازی بهتری اتفاق افتاده که روی برندسازی در دنیای واقعی نیز تاثیر خواهد گذاشت.

برند شما درواقع یک هویت و توصیف از کسب و کار شماست که به عنوان ابزاری قوی برای جذب مشتری و اعتمادسازی آن‌ها به شمار می‌رود.

تا همیشگی شدن فاصله کوتاهی دارید

خدمات برندسازی اینترنتی

تولید محتوا
برندینگ اینترنتی
تبلیغات کلیکی گوگل
بازاریابی و تبلیغات اینترنتی
سئو و بهینه سازی وب سایت

همانطور که اشاره شد برندینگ اینترنتی از راه طراحی وب سایت، سئو و دیجیتال مارکتینگ و سایر روش‌های بازاریابی در اینترنت ایجاد شده و سبب بیشتر دیده شدن برند شما و جذب مشتری خواهد شد. مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با تخصص بالا در زمینه دیجیتال مارکتینگ و تسلط روی تمامی استراتژی‌های بروز برندسازی اینترنتی، با ارائه خدماتی مانند طراحی وب سایت، سئو، ایمیل مارکتینگ، تکنیک‌های بازاریابی درونگرا، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ویروسی و … در بستر اینترنت موجب دیده شدن برند شما و القای حس مطلوب به مخاطب خواهند شد.

شما می‌توانید با استفاده از خدمات برندينگ آنلاين ما برندی مطرح و معتبر برای کسب و کار خود ایجاد کرده و اعتماد مشتریان خود را جلب کنید. هرچند در ابتدای راه، وب برندینگ با وجود رقبای فراوان و بازار گسترده شاید سخت بنظر برسد، اما جای هیچ نگرانی نیست؛ ما با در پیش گرفتن روش‌های اصولی به آسانی شما را از مزیت‌های برندسازی اینترنتی بهره‌مند می‌کنیم. در ادامه به دیگر خدمات مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم در این حوزه اشاره می‌کنیم:

طراحی سایت

سئو سایت

گوگل ادوردز

تولید محتوا

تبلیغات اینترنتی

ادمین اینستاگرام

اهداف و اهمیت برند سازی اینترنتی چیست؟

یکی از مزایای مهم برندینگ اینترنتی نسبت به روش‌های سنتی برندسازی و تبلیغات مانند تبلیغات تلویزیونی، تبلیغ در روزنامه و مجلات و …، همه گیر بودن و ارزان بودن آن است. امروزه با استفاده از بستر اینترنت و بازاریابی موبایلی می‌توان به تمامی اقشار جامعه با هر رده سنی دسترسی داشت و اثرگذاری بالایی را تجربه نمود. هدف اصلی برندینگ اینترنتی ایجاد حضور آنلاینی فعال و قوی در بستر اینترنت است که موجب ایجاد اعتماد، آگاهی و وفاداری در میان مشتریان بالقوه خواهد شد. برندسازی اینترنتی می‌تواند باعث برجستگی کسب و کارها در بازار شلوغ آنلاین شده و شناخت برند را افزایش دهد و در نتیجه موجب افزایش فروش و درآمدزایی گردد.

هرچه حضور برند شما در اینترنت قوی‌تر و پررنگ‌تر باشد، برندسازی شما بهتر رخ داده و جذب مشتری شما نیز به دنبال آن افزایش خواهد یافت. شما با برندينگ آنلاين می‌توانید خود را از سایر رقبایتان متمایز کرده و در حوزه کاری خود پیشتاز گردید. البته برندینگ اینترنتی نیاز به رویکردی منسجم برای طراحی، استراتژی و پیام رسانی در تمامی کانال‌های آنلاین دارد که ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم بدان مسلطیم. در ادامه به اهداف دیگر برندسازی اینترنتی اشاره می‌کنیم:

معرفی و شناخت برند ایجاد اعتماد و اعتبار تسهیل بازاریابی و تبلیغات ایجاد ارتباط عاطفی

برندسازی اینترنتی باعث ایجاد هویت بصری قوی و به یاد ماندنی برای مخاطبان شده و افزایش آگاهی و شناخت برند را برای وفاداری مشتری به دنبال دارد.

با برندینگ اینترنتی قوی احساس حرفه‌ای و قابل اطمینان بودن به مخاطبان القا شده و از این طریق فروش و جذب مشتری کسب و کار شما افزایش میابد.

با داشتن یک برند قوی اموری مانند ایجاد کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی آسان‌تر شده و برای برقراری ارتباط با مشتری هویت و پیام واضحی ارائه خواهد شد.

برندها با ایجاد ارتباط عاطفی با مشتریان خود موجب افزایش وفاداری و حمایت آن‌ها شده و در سطح عمیق‌تری می‌توانند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

لازم است بدانید

روش های برندسازی آنلاین و وب برندینگ کدام است؟

برای موفقیت در برندینگ اینترنتی باید از تمامی کانال‌های آنلاینی که مخاطبان هدف در آن حضور دارند استفاده گردد. در ادامه به برخی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ که به ایجاد برندسازی اینترنتی کمک می‌کند اشاره می‌کنیم:

طراحی سایت مهم ترین روش برندینگ اینترنتی

یکی از اولین اقدامات برای ساخت برندی قوی، طراحی سایتی حرفه‌ای و پربازدید است. ساخت سایت به عنوان بستری برای حضور فعال در اینترنت برای تقویت برندینگ اینترنتی ضروری است.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

با بهینه سازی سایت و استفاده از روش‌های اصولی سئو می‌توان همواره در نتایج اول صفحه نخست گوگل در معرض دید مخاطبان قرار گرفت و تاثیر فراوانی روی برندینگ اینترنتی داشت.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (SSM)

یکی از راهکارهای برندسازی اینترنتی حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین و ... است که امکان جذب مشتری و تقویت برندینگ اینترنتی را به دنیال دارد.

بازاریابی محتوایی برای برندینگ اینترنتی

بازاریابی محتوایی و ایجاد و توزیع انواع محتوا مانند محتوا ی متنی، تصویری، پادکست و .. می‌تواند موجب جذب مخاطب و تبدیل وی به مشتری بالقوه شده و در برندینگ اینترنتی موثر باشد.

بازاریابی ایمیلی از راهکارهای برندینگ اینترنتی

با استفاده از ایمیل مارکتینگ می‌توان با ارسال پیام‌های تبلیغاتی به افراد مختلف موجب جذب مشتریان جدید و وفادری مشتریان قبلی شده که تاثیر فراوانی در برندینگ اینترنتی خواهد داشت.

افیلیت مارکتینگ از روش های برندسازی اینترنتی

در این روش به ازای هر خرید به سایت‌هایی که خدمات و محصولات شما را معرفی می‌کنند و سبب افزایش درآمد شما می‌شوند، پورسانت پرداخت کرده و برندینگ اینترنتی خود را تقویت می‌کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

در استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ با شناسایی افراد مشهورحوزه کاریتان، اقدام به همکاری با آن‌ها برای تبلیغ محصول یا خدماتتان کرده و موجب گسترش برندینگ اینترنتی خود می‌شوید.

تبلیغات پولی در برندينگ آنلاين

با استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل، گوگل ادز و یا تبلیغات بنری شما می‌توانید در فضای اینترنت موجب شناساندن برند و معرفی محصولات و خدمات خود شده و مشتریان فراوانی را جذب کنید.

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن یا پیام‌های پوش از آنجایی که برای نمایش تبلیغات، از مخاطب اجازه گرفته شده و پیام های بعدی را درصورت موافقت فرد به دعوت، ارسال می‌کند، بازخورد خوبی دارد.

مراحل استراتژی برندینگ اینترنتی

توسعه استراتژی برندینگ اینترنتی برای کسب و کارهایی که قصد دارند برندی موثر و قوی برای خود ایجاد کنند، فرآیندی مهم به شمار می‌رود. در ادامه به مراحل کلیدی که باید در زمان ایجاد راهنمای استراتژی برند سازی اینترنتی خود درنظر بگیرید اشاره می‌کنیم:

1.

تعریف نام برند

شما می‌توانید برندینگ اینترنتی خود را با معرفی نام برند و چیزی که آن را منحصربفرد می‌کند، شروع کنید. نام برند شما باید نماینگر اهداف، ماموریت، ارزش‌ها و موقعیت و شخصیت شما در بازار باشد.

2.

درک مخاطب هدف

شناسایی مخاطبان هدف و درک نیازها، ترجیحات و رفتاهای آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا پیام‌ها و برندینگ اینترنتی خود را ایجاد کنید که با این موارد طنین انداز شده و نیازها را برآورده سازد.

3.

تحقیقات بازار

شما می‌توانید با تحقیق بازار هدف و تحلیل رقبا و تحقیق روی روندهای صنعت و ترجیحات مشتری، استراتژی برندینگ اینترنتی و پیام خود را یافته و برای تقویت برند خود در این راستا پیش روید.

4.

هویت سازی برند

برای به یاد ماندن در ذهن مخاطبان شما باید برای برندینگ اینترنتی خود یک هویت بصری مانند لوگو، تایپوگرافی، طرح رنگ و دیگر عناصر طراحی که در کانال‌های بازاریابی یکسان باشند ایجاد کنید.

5.

ایجاد لحن و صدای برند

شما باید برای برندینگ اینترنتی خود از لحن، زبان و پیام‌هایی که در تمامی کانال‌های بازاریابی برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می‌شود استفاده کنید تا در ذهن مخاطب ماندگار شوید.

6.

توسعه دستورالعمل های برند

برای تقویت برندینگ اینترنتی خود بهتر است راهنمای جامعی ایجاد نمایید که استانداردهای پیام‌رسانی و برند شما را از قبیل روش استفاده از لوگو، تایپوگرافی و دیگر عناصر طراحی تعیین کند.

7.

استراتژی تولید محتوا

برای افزایش اعتبار و ماندگاری برندینگ اینترنتی خود از استراتژی محتوایی استفاده کنید که با صدا و پیام برند شما همسو بوده و بتواند مخاطبان شما را طنین انداز و درگیر نماید.

8.

اجرای استراتژی برند به صورت مداوم

برای برندینگ اینترنتی خود شما باید اطمینان حاصل نمایید که استراتژی برند شما به صورت مداوم در همه کانال‌های بازاریابی مانند سایت، رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات و .. اعمال گردد.

هر سوالی دارید بپرسید

برای طراحی سایت خود سوالی دارید؟!

      گزارش عملکرد در برندینگ اینترنتی

      درصورتی که برای توسعه استراتژی برندینگ اینترنتی خود از خدمات شرکتی استفاده کرده‌اید، می‌توانید به صورت ماهانه گزارش عملکرد برند سازی اینترنتی را از آن شرکت درخواست کنید. این گزارش عملکرد در برند سازی اینترنتی شامل موضوعاتی همچون موارد زیر است:

      ترافیک ارگانیک سایت، رفتار کاربران و آنالیز موثر در کلمات کلیدی
      گزارش بروزرسانی های الگوریتم و به طبع آن آپدیت های سئو
      تعداد درست بک لینک های دریافتی گزارشی از بینگ و گوگل
      گزارش کلیه پست های سایت و عملکردهای کاربران سایت
      گزارش همه مقالات و محتوای ارسال شده به کاربران جهت دریافت امتیاز و نظرسنجی

      01
      علت اهمیت برندینگ اینترنتی چیست؟

      برندینگ اینترنتی ازآنجایی که که موجب ایجاد یک هویت آنلاین قوی و متمایز از رقبا برای کسب و کار شما می‌شود و اعتماد و اعتبار شما را نزد مشتریان افزایش می‌دهد بسیار حائز اهمیت است. برند سازی اینترنتی اصولی و قوی همچنین می‌تواند سبب افزایش شناخت، آگاهی و وفادری از برند شده و افزایش فروش و درامدزایی را به دنبال داشته باشد.

      02
      چگونه برای برندینگ اینترنتی یک استراتژی موثر ایجاد کنم؟

      توسعه یک استراتژی مناسب برای برندینگ اینترنتی شامل تعریف هویت برند، درک مخاطب هدف، تحقیق بازار، ایجاد هویت بصری و لحن و صدای مناسب و اجرای مستمر استراتژی می‌شود که ما در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با تخصص بالا انجام خواهیم داد.

      03
      عناصر کلیدی برند سازی اینترنتی چیست؟

      عناصر برندسازی اینترنتی شامل طراحی سایت با رابط کاربری و تجربه کاربری جذاب، حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی، سئو، کمپین های بازاریابی ایمیلی و .. است.

      //
      مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند
      👋 سلام، به راهنمایی نیاز دارید؟