مقالات آموزشی

الگوریتم YMYL گوگل چیست؟ چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

الگوریتم YMYL گوگل چیست

فهرست مطالب

 الگوریتم YMYL یکی از الگوریتم های گوگل استYMYL مخفف عبارت Your Money or Your Life به معنای “زندگی شما یا پول شما” می‌باشد. الگوریتم YMYL یکی از الگوریتم های گوگل است. این الگوریتم با سخت‌ترین قوانین طراحی شده تا امینت کاربران را تضمین کند. الگوریتم YMYL تاثیر زیادی در سیستم رتبه بندی و رنگینک گوگل دارد. الگوریتم YMYL به کاربران اینترنت کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق و صحیح بدست آورند. همچنین با استفاده از این الگوریتم می‌توان فضای اینترنت را از محتوای آسیب‌زننده پاکسازی کرد. گوگل الگوریتم YMYL در سال 2019 عنوان کرده است. با استفاده از الگوریتم E.A.T می‌توانید از امنیت و اعتبار سایت ها آگاه شوید. الگوریتم YMYL و E.A.T مکمل یکدگرهستند و هردو هدف یکسانی را دنبال می‌کنند.

در ادامه همراه مشاوران بازاریابی اینترنتی جم با شید تا شمارا با الگوریتم YMYL گوگل آشنا کنیم و اهمیت و تاثر آن بر جان و مال انسان را و نحو رتبه‌ندی، ارتباط این الگوریتم با E.A.T را برای شما بازگو کنیم.

 الگوریتم YMYL گوگل چیست؟

همان طور گه در ابتدا مقاله گفتیم، YMYL مخفف عبارت Your Money or Your Life به معنای “زندگی شما یا پول شما” است. کار الگوریتم YMYL، اطمینان از امنیت سایت‌هایی است که تاثیرات مهمی را در زندگی فردی و مالی افراد دارد. گوگل با استفاده از الگوریتم YMYL رتبه بندی نتایج جستجو را بر اساس صحت و سلامت محتوا سایت‌ها و معتبر بودن آن‌ها ارزیابی می‌کند. کاربران با استفاده از الگوریتم YMYL می‌توانند خرید یا پرداخت و انتقال پول داشته باشند؛ چرا که این الگوریتم یک صفحه خرید یا پرداخت مالی است.

الگوریتم YMYLبه گوگل اجازه می‌دهد تا صفحاتی که تاثیر منفی بر کیفیت و وضعیت مالی کاربران دارد را بررسی کند. بر اساس بیانیه گوگل این صفحه شامل صفحاتی است که بر شادی، سلامت، ثبات مالی و امینت کاربران تاثیر دارد. همچنین این الگوریتم تاثیر بسیاری بر سئو سایت شما دارد.

تاثیر الگوریتم YMYL در زندگی انسان

برای درک و شناخت بهتر الگوریتم YMYL و تاثیر آن بر زندگی شما می‌توان موارد زیرا مثال زد. ممکن شما با مواجه عوامل مختلفی در بدن خود، به جستجوی آن در گوگل پرداخته‌ باشد  تا از عامل و عوارض آن آگاه شوید. حتی ممکن است با خواندن مطالب موجود در اینترنت دارویی نیز مصرف کرده باشد. یا در جستجو متخصص یا دکتر مورد نظر خود، از اطلاعات موجود در گوگل درمورد آن بهرمند شده باشید. علاوه بر مثال های پزشکی می‌توان به موارد مالی نیز اشاره کرد. سرمایه‌گذاران بورس و بازارهای مالی دیگر اطلاعات مورد نیاز خود را از سایت های مختلف گوگل تامین می‌کنند؛ یا بعضی تصمیم های خود در کسب و کار خود را باتوجه به اطلاعات موجود در سایت‌ها عملی می‌کنند.

اگر در مثال های گفته شده‌، به افراد اطلاعات نادرستی منتقل شده باشد چه مشکلی بوجود می‌آید؟ ممکن است شما دارویی را به اشتباه مصرف کرده باشید که نتها در سلامتی شما موثر نبود بلکه سطح سلامتی شمارا نیز کاهش داده است. با اطلاعات غلط در مسائل مالی ممکن است دارایی خود را از دست بدهید. الگوریتم YMYL با حیطه سختگیرانه خود تلاش بر اعتبارسنجی و ارائه محتوا و مطالب با کیفیت معتبر دارد تا از بروز این اتفاقات جلوگیری کند و از جان و مال شما حفاظت کند.

الگوریتم YMYL چه اهمیتی دارد؟

تا اینجا مقاله متوجه شدیم که الگوریتم YMYL گوگل چیست، در ادامه به اهمیت این الگوریتم می‌پردازیم. برای گوگل، دستیابی کاربران به اطلاعاتی دقیق و درست اهمیت بسیاری دارد. چراکه این موضوع منجر به اطمینان کاربران به گوگل می‌شود. اگر گوگل نتواند اطلاعات درست را از اطلاعات نادرست تفکیک کند، دیگر مخاطبان به رتبه بندی گوگل اعتماد نمی‌کنند. اگر محتواها ساختار YMYL را رعایت نکنند، آسیب های بسیاری به مخاطبان وارد می‌شود. تا قبل از بروزرسانی، گوگل لیستی از موضوعات وب‌سایت‌هایی که باید از الگوریتم YMYL عبور کنند مانند موارد زیر دسته بندی کرده‌ بود:

  • اخبار و رویدادهایی چون علم، سیاست و فناوری و تجارت
  • موضوعات مربوط به دولت مانند رای‌گیری، مسائل حقوقی و ارگان های دولتی
  • مشاوران مالی از جمله مالیات، بازنشتگی، وام و سرمایه گذاری
  • سایت های فروشگاهی و خدماتی
  • اطلاعات مربوط افراد از یک قومیت، نژاد، مذهب، ملیت و جنسیت
  • توصیه های پزکی مانند اطلاعات بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها و داروها

گوگل از ارزیابی کنندگان کیفیت می‌خواهد که که تمام صفحات YMYL را بر حسب 4 نوع آسیب در محتوا در نظر بگیریند. این محتوا عبارتنداز سلامت و ایمنی و مالی و امنیت و جامعه می‌شوند. پس فراموش نکنید که رضایت کاربران اهمیت بسیار دارد. الگوریتم YMYL اطمینان کسب می‌کند سو استفاده‌ای انجام نشود و همه چیزی در امن ترین حالت ممکن انجام شود.

رتبه بندی محتوای YMYL  توسط گوگل چگونه است؟

زمانی که محتوایی در فضای وب منتشر می‌شود، بوسیله الگوریتم E.A.T بررسی می‌شود. درا این صورت محتوا مطابق سودمند بودن و هم‌خوانی با فاکتور E.A.T تقیسم بندی می‌شود. اگر محتوا منتشر شده در چهارچوب صفحات YMYL تشخیص داده شود، این بار توسط الگوریتم YMYL دقیق‌تر بررسی می‌شود. همان طورگه در موارد بالا ذکر شد محتوای YMYL نباید هیچ تاثیر متفی روی زندگی کاربران داشته باشد. دراین صورت محتوای YMYL براساس هم‌خوانی با معیارهای E.A.T رتبه بندی می‌شوند.

نحو رتبه بندی محتوای با کیفیت توسط الگوریتم YMYL

الگوریتم YMYL سیستم رتبه‌ بندی متفاوتی دارند. زمانی که جستجوی ماربران مرتبط با محتوای YMYL باشد، سختگیری‌های بیشتری برای بررسی کیفیت سایت‌ها می‌کند. همچنین گوگل بیشتر روی عامل‌های مختلف از جمله اعتبار، تخصصی بودن و کسب اعتماد کاربران تمرکز دارد. گوگل اعتقاد دارد که کاربران از او می‌خواهند که در بررسی سایت‌ها و جستجوهای مرتبط با الگوریتم YMYL با چهارچوب سختگیرانه، پایبند باشد. در این صورت کسب رتبه خوب در محتواهای YMYL کار سختی است. به همین دلیل سئوکاران و مدیران وب که در این زمینه مشغول هستند باید به موارد مختلفی توجه داشته باشند تا اعتبار و تخصص لازم را برای قابل اعتماد بودن دریافت کنند. سعی کنید ملاک های خود را با گوگل اختصاص دهید. محتواهای انتشار یافته در حیطه YMYL و جدید و صحیح و مفید تاثیرگذارهستند. برای دستیابی به این ویژگی ها باید با الگوریتم  E.A.T آشنا شوید.

الگوریتم YMYL روی چه سایت هایی تاثیر می‌گذارد؟

هر محتوا یا صفحه‌ای که بتواند با اطلاعات غلط روی کیفیت زندگی انسان‌ها تاثیر منفی بگذارد، جزء صفحات YMYL قرار می‌گیرد. این صفحات عبارتنداز:

اخبار

سایت‌هایی که در مورد رویدادهای بین المللی، اقتصاد، علم، سیایت و تکنولوژی خبر منتشر می‎کنند. شما می‌توانید با استفاده از گوگل دیسکاور اخبار را دنبال کنید.

مسائل حوزه شهروندی

این موضوع مرتبط باسیت‌هایی است که در حوزه افزایش آگاهی شهروندان فعالیت می‌کنند. موضوعاتی چون انتخابات، خدمات دولتی و احتماعی، موسسات عمومی و مسائل حقوقی در این دسته قرار می‌گیرند.

مسائل مالی و اقتصادی

این مورد مرتبط با سایت‌هایی که در حوزه مسائل مالی مانند روش‌های سرمایه گذاری، بیمه، مالیات، خدمات بانکی و… اطلاعاتی را ارائه می‌کنند. در سایت هایی امکان انتقال پول وجود دارد نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

فروشگاهای اینترنتی

سایت هایی که در مورد خرید کالا یا خدمات اطلاعاتی را ارائه می‌کنند.

اطلاعات پزشکی

این سایت های اطلاعاتی درمور داروها، راهکارهایی برای درمان، بیماری‌ها، بیمارستان و… ارائه می‌دهند.

گروه‌های اجتماعی

این سایت های اطلاعات مرتبط با گروه‌های مختلف انسان‌ها مانند گروه‌های قومی، دینی، جنسیتی و… ارائه می‌کنند.

علاوه بر موضوعات بالا موارد دیگر نیز وجود دارد که بر زندگی انسان‌ها تاثر می‌گذارد. مواردی مانند تغذیه، ورزش، سفر و کاریابی نیز می‌باشند. گوگل براساس الگوریتم YMYL این موضوعات را بررسی می‌کند. گوگل تاکید دارد که موضوعات YMYL باید دارای ویژگی های لازم برای امتیاز EAT را داشته باشد. در ادامه مطلب به ارتباط YMYL با EAT می‌پردازیم.

ارتباط YMYL با EAT

EAT در سال 2018 معرفی شد. هدف ایجاد EAT بهبود نتایج جستجو است. این برورسانی منجر شد تا صفحات YMYL به صورت کامل تحت تاثیر قرار بگیریند. EAT مخفف کلماتی چون Expertise و Authoritativeness و Trustworthinessاست که محتوا صفحه را با این سه ویژگی ارزیابی و رتبه بندی کند. این سه کلمه به معنای تخصص، اعتبار و اعتماد می‌باشد. در بروزرسانی های جدید شاخص‌های EAT برای نویسنده، انجام دهنده، محتواصفحه و سایت اصلی سنجیده می‌شود. این سنجش به صورت زیر می‌باشد:

  • تخصص نوسینده یا انجام دهنده
  • اعتبار نویسنده و انجام دهنده و محتوای اصلی و سایت
  • قابل اعتماد بودن نوسینده، انجام دهنده و محتوای اصلی و سایت

ویژگی قابل اعتماد بودن را نمی‌توان در مدت کوتاه با چندتا بک لینک به دست آورد، بلکه این ویژگی به مدت زمان زیادی احتیاج دارد. در ادامه این سه عامل اصلی را بررسی می‌کنیم:

تخصص یا Expertise

واژه expertise به تخصص نوسینده شاره دارد. شما باید به عنوان نویسنده محتوا باید تخصص خودتان در زمینه فعالیت ثابت کنید. بعضی مواقع این موضوع از کیفیت محتوا سایت تشخیص داده می‌شود. شما برای موفقیت در الگوریتم YMYL گوگل، باید تخصص خود را در به کاربران و موتور جستجو در گوگل نشان دهید. راه نشان داده تخصص در اینترنت، تولید محتوا است. کاربران هنگام مطالعه محتوا صفحه شما باید از تخصصی بودن مطالب شما آگاه شوند. با انجام روش های مختلف می‌توانید به این جایگاه دست‌یابید. برای مثال خودتان را به کاربران معرفی کنید. بگویید که چه کسی هستید و در چه حرفه‌ای فعالیت می‌کنید؛چه مداراکی دارید و چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید. مدارک خود را به اشتراک بگذارید تا آن‌ها از سطح علمی شما آگاه شوند.

اعتبار Authoritativeness

این واژه بر اعتبار نوسینده تاکید دارد. هرچه سایت شمارا به عنوان منبع  و مرجع شناسایی کنند، اعتبار شما بیشتر خواهد شد. بیشتر مواقع مطالب صحیح و معتبر توسط سایت‌های معتبر منتشر می‌شوند و آن نشان دهند اعتبار سایت خواهد بود. علاوه بر شناخته شدن به عنوان یک متخصص باید درپی رضایت کاربران از دانش و کار خود باشید تا آن‌ها بتوانند در اینترنت و گوگل به شما اعتماد کنند. برای دریافت اطمینان باید خود را به کاربران ثابت کنید و برای این کار رضایت مشتریان خود منتشر کنید و تجربه همکاری با افراد مختلف و موفقیت هایی که کسب کرده‌اید بگویید. برای جلب اعتماد کاربران، مدارکی معتبر خود را به اشتراک بگذارید.

اعتماد thrustworthinesee

این واژه بر میزان اعتماد و اعتبار سایت ها تاکید دارد. شما باید با انتشاره مدارک علمی، سابقه کار و نویسنده‌‍‌ها و اشتراک گذاری اطلاعات صحیص اعتماد کاربران گوگل را جلب کنید. فراموش نکنید که اعتماد گوگل با جلب رضایت کاربران انجان می‌گیرد. شما باید سایت خود و مطالب موجود در آن را به عنوان منبع معتبر به گوگل و کاربران معرفی کنید. برای جلب اعتماد کاربران نباید از اطلاعات نادرست و دروغگین استفاده کنید. همچنین محتوای شما باید امکان ارائه نظر برای مخاطبان داشته باشد.

روش سئو کردن محتوای سایت برای صفحات YMYL

برای اینکه محتوای سایت شما با YMYL وEAT هم خوانی داشته باشد باید دستور العمل YMYL را انجام دهید که به گوگل ثابت کنید محتوای مفید، افراد ماهر و متخصص را استخدام کرده‌اید و از منابع معتبر برای نگارش آن استفاده می‌کنید. در ادامه با اقدامات زیر می‌توانید سئو سایت خودتان را براساس الگوریتم YMYL بهبود ببخشید:

محتوا کاربر پسند و یکتا

محتوا مهمترین فاکتور YMYL است. گوگل دائما کیفیت محتوای شمارا بررسی می‌کند تا شما محتوای با ارزشمند و با کیفتی را برای کاربران انتشار دهید. برای اینکه محتوای با کیفیت برای کاربران منتشر کنید باید موارد زیر را انجام دهید:

  • محتوای جدید و بروز را برای کاربران ایجاد کنید
  • ساختار محتوا باید برای کاربران قابل درک باشد
  • محتوای باید به اندازه طولانی باشد
  • محتوای قدیمی را با اطلاعات خبری و نکات جدید بروزرسانی کنید
  • در صفحات سایت خود از محتواهای متنی، صوتی، تصویری و ودیئویی استفاده کنید
  • صفحات سایت خود را به منابع معتبر و مرجع هدایت کنید
  • صفحات سایت خود را از لینک های تبلیغاتی پر نکنید

محتوای سایت خود را به منابع خارجی مرتبط لینک بدهید

با استفاده از لینک‌های خارجی معتبر و شناخته شده می‌توانید به گوگل ثابت کنید که شما برای نگارش محتوا محتوای خو به خوبی تحقیق می‌کنید. همچنین استفاده از مطالب سایت های دیگر با منتشر کردن بیانه‌های مختلف در محتوا، به گوگل در شناسایی شما به عنوان مرجع قابل اعتماد کمک می‌کند.

توجه به سئو داخلی

برای بهینه سازی YMYLK با استفاده از کلمات کلیدی، متا داده، تگ‌ها، انکر تکست‌ها، و… به  خزندها گوگل کم کنید. با بیهنه سازی سئو محتوای سایت شما قدرت بیشتری می‌گیرد و بهتر در نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. بهبود فاکتورهای YMYL سئو داخلی سیگنال هایی را برای ربات های گوگل می‌فرستند تا اطلاعات بهتری درباره چیستی و کارکرد صفحات دریافت کند.

تولید محتوای بروز برای سایت‌های YMYL

مدیران و صاحبان سایت باید به انتشار مطالب بروز توجه داشته باشند. این موضوع برای دسته بندی YMYL قرار می‌گیرد و اهمیت بسیاری دارد. همچنین یکی از شرط‌ های لازم برای رتبه بندی آن‌ در قسمت نتایج جستجو گوگل می‌باشد. بیشتر سایت‌های YMYL تحت تاثیر الگوریتم تازه هستند و از آن‌ها انتظار می‌رود که محتوای هر حوزه مطابق آخرین تغییرات در دسترس کاربران قرار بگیرید تا افراد اطلاعات دقیق به دست آورند.

برطرف کردن نیاز کاربران با استفاده از محتوا

یکی از فاکتور های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل، برآوردن شدن نیاز مخاطبان است. گوگل تاکید دارد که کاربران با خواندن اطلاعات باید نیاز و سئوال های خود را برطرف کنند. برای این کار باید هدف جستجوی کاربران را درک کنید تا محتوایی متناسب با نیاز آن‌هارا منتشر کنید.

استفاده نکردن از تکنیک های کسب در آمد در صفخات YMYL

از بنرها و تبلیغات در صفحه خود به تعداد زیاد استفاده نکنید؛ چراکه YMYL صفحات را کاهش می‌دهد و تجربه کاربری بدی را برای کاربران و سایت شما ایجاد می‌کند. این مورد روی اعتماد و رضایت کاربران و گوگل تاثیر دارد و منجر به کاهش رتبه صفحه می‌شود و شمارا جریمه می‌کند.

محتوا سایت را با استفاده از EAT تقویت کنید

برای سایت‌های YMYL بسیار مهم است که بتوانید با محتوای خود در حوزه کسب و کاراز خودتان شخصی مجرب و متخصص، معتبر و قابل اعتماد نشان دهید. از تکنیک های مختلف استفاده کنید تا اطلاعاتی صحیح و دقیق را در سایت خود ارائه بدهید. برای ارزش اعتبار به محتوای سایت خود می‌توانید موارد زیر انجام دهید:

  • کیفیت محتوا خود را با ارائه موضوعات عمیق تر افزایش دهید
  • از متا دیسکریپشن یا توضیحات متا برای توصیف دقیق محتوا استفاده کنید
  • برای افزایش اعتبار سایت خود از سایت‌های بزرگ و معتبر بک لینک بگیرید
  • اطلاعات تماش و درباره‌ما را در سایت خود قرار دهید
  • اطلاعاتی در مورد صاحب سایت ئ نویسنده محتوا در سایت خود قرار بدهید
  • توضیحات خودرا کامل پوشش بدهید و فقط به کلمات کلیدی بسنده نکند
  • و…

طراحی سایت واکنشگرا

اگر سایت شما متناسب با تلفن همنراه طراحی نشده باشد، منجر به کاهش 50 درصد از ترافیک وردی سایت شما خواهد شد. چراکه واکنشگرا بودن سایت‌ها یکی از مهم‌ترین و ضروری ترین نیاز ها برای بدست آوردن رتبه در SERP است. بنابراین اگر ترافیک ورودی سایت شما کم باشد نمی‌توانید نتیجه مطلوب و دلخواه خود را بدست آوردید. گوگل نیز با توجه به ترافیک سایت شما و کلیدواژه جستجو شده در گوگل، ارتباط سایت با محتوای YMYL دریافت می‌کنید.

محتوای با کیفیت چه ویژگی دارد؟

الگوریتم YMYL توجه زیادی به کیفیت محتوا دارد. محتوای با کیفیت کمک بسیاری به بهبود رتبه و سئو سایت شما می‌کند.

ویژگی محتوای باکیفیت عبارتنداز:

سطح بالای EAT

  • کاربران با استفاده از محتواها نیاز و سئوالات خود را برطرف کنند
  • اطلاعات یدر مورد نویسنده، خدمات مشتریان، فرابند مالی و… در محتوا وجود داشته باشد
  • صاحب سایت و نوسینده آوازه خوبی در میان افراد داشته باشد
  • محتوا با هدف منتشر شده باشد
  • افراد با خواندن محتوا حس خوبی را دریافت کنند

محتوای بی کیفیت چه وژیگی دارد؟

علاوه بر شناخت محتوای با کیفیت، شما باید از ویژگی محتوای بی کیفیت نیز گاه باشید تا بتوانید استراتژی بهتری برای طراحی محتوای با کیفیت داشته باشید. اگر محتوا شما شامل موارد زیر باشد، باید آن را تغییر دهید تا بتوانید رتبه خوبی در میان سایت‌های دیگر و نتایج جستجو دریافت کنید. ویژگی محتوای بی کیفیت عبارتنداز:

  • محتواهایی که در انتقال مفهوم ارزشمند به مخاطبان خود شکست خورده‌اند و هیچی هدفی را ندارند.
  • با استفاده از اطلاعات غلط و اسپم به مخاب آسیب می‌رسانند.
  • نفرت خوشت و احساس بد را به کاربران انتقال می‌دهند.
  • از محتوای های بی کیفیت و تکرار در صفحه خود استفاده می‌کنند.
  • اطلاعات انتشار یافته از نوسینده استقبال خوبی در میان افراد ندارد.

الگوریتم YMYL چیست؟

مخفف عبارت Your Money or Your Life به معنای “زندگی شما یا پول شما” می‌باشد. الگوریتم YMYL به محتوایی اشاره دارد که تاثیر زیادی بر تصمیم گیری افراد دارد. همچینین این محتوا می‌تواند بر مسائل دیگر چون سلامت، امنیت، امور مالی و قومیت‌ها تاثیر بگذارد.

E.A.T . الگوریتم YMYL چه ارتباط ی با یکدیگر دارند؟

این دو مکمل یکدیگر هستند و هدف یکسانی ر ادنبال می‌کنند و تاثر زیادی رو سئو سایت دارند. هدف آن‌ها ارائه مطالب با کیفیف و ارزمند به کاربران است.

چطور می‌توان یک سایت را با توجهع به چهار چوب های الگوریتم YMYL و E.A.T گوگل بهنه سازی کرد؟

برای رشدE.A.T و کسب رتبه در الگوریتم YMYLباید به عواملی مانند بروزرسانی، اعتبار سایت، منابع معتبر، درست و تخصصی بودن محتوا و… توجه داشت.