تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی و معرفی 8 سایت رایگان

تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی
by 
05 جولای/24

با استفاده از ابزارهای تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی و سایت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی شما قادرید از متن دلخواه خود موسیقی تولید کنید. پیشرفت در زمینه ساخت آهنگ با هوش مصنوعی رایگان به شکلی است که در هر زمینه ساخت موزیک با هوش مصنوعی نظیر تولید موسیقی، پخش موسیقی، مسترینگ صدا و … اثر می‌گذارد.

این موضوع و هوش مصنوعی تبدیل متن به اهنگ فرصتی طلایی برای نوازندگان آماتور توسط هوش مصنوعی ایجاد کرده است که آنها بتوانند برای بهتر شدن خلاقیت خود از آن بهره بگیرند. برخی از سایت‌های تبدیل متن به موزیک با هوش مصنوعی و برنامه تبدیل متن به آهنگ، قادرند آثاری با سبک آهنگسازان گوناگون ایجاد کنند. برخی دیگر نیز می‌توانند از یادگیری‌های ماشینی برای آهنگسازی تنها با نوشتن متن و ایجاد صداهای جدید کمک بگیرند.

البته با ظهور سایت تبدیل متن به اهنگ انلاین و ساخت آهنگ با هوش مصنوعی و امکان آهنگسازی تنها با نوشتن متن بحران جدیدی در دنیای موسیقی و هنر بوجود آمده است. در ادامه این مطلب از وب سایت مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم به معرفی چند سایت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی رایگان می‌پردازیم.

هوش مصنوعی جدید می‌تواند با تبدیل متن به آهنگ موسیقی تولید کند!

طی سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های باورنکردنی AI در زمینه خوانندگی با هوش مصنوعی و تغییر صدا با هوش مصنوعی بوده‌ایم. حال علاوه بر دوبله فیلم با هوش مصنوعی، ساخت ویدیو با هوش مصنوعی، افزایش کیفیت صدا با هوش مصنوعی و … … امکان دسترسی به هوش مصنوعی برای تبدیل متن به موسیقی فراهم شده است.

محققان گوگل با ساخت سیستم‌های جدید، از متن‌های ورودی قطعات موسیقی چند دقیقه‌ای تولید کنند و حتی ملودی زمزمه را به سازهای دیگر تبدیل نمایند. همچنین متا هوش مصنوعی منبع بازی با روش کاری مشابه Chatgpt تولید کرده است که قادر به ساخت آهنگ توسط دستوراتی ساده می‌باشد. مهندس تحقیقات هوش مصنوعی متا، فلیکس کروک در نمایش برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی ارائه شده با نام MusicGen به امکان تغییر موسیقی‌های مختلف اشاره کرده است. برای نمونه شما قادرید با این هوش مصنوعی ساخت آهنگ، آهنگ کلاسیکی را به پاپ ایجاد کنید.

همچنین شرکت Stability AI که پیش از این به دلیل ابزارهای تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی شناخته می‌شد، اینک از ابزار جدیدی با عنوان Stable Audio برای تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی رونمایی کرده است. مدل‌های دیفیوژن قادر به ساخت کلیپ های صوتی با هوش مصنوعی رایگان با مدت زمان مشخص هستند که این عملکرد برای ساخت موزیک مناسب نیست؛

زیرا موسیقی از نظر زمانی ثابت نیست. با این وجود ابزار جدید Stability AI امکان تولید کلیپ‌های صوتی با مدت زمان‌های مختلف را دارد. شرکت StabilityAI، مدل Harmonai را به عنوان یک تولیدکننده موسیقی با هوش مصنوعی معرفی کرده است. این محصول قادر است آهنگ‌های اصلی را بر اساس مدل Dance Diffusion ایجاد نماید و درواقع شبیه‌سازی چگونگی انتشار آهنگ در دنیای واقعی است. البته این مدل در اواخر امسال عرضه خواهد شد. در ادامه به برخی سایت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی و هوش مصنوعی تبدیل متن به آهنگ می‌پردازیم.

معرفی 8 سایت برتر تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی

در ادامه به معرفی چند نمونه سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به آهنگ می‌پردازیم:

سایت MusicGen تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی

سایت MusicGen تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی

متن با کمک هوش مصنوعی تبدیل متن به آهنگ MusicGen متا به موسیقی تبدیل می‌شود. مدل هوش مصنوعی متن‌باز جدید متا با نام MusicGen امکان تبدیل متن به موسیقی و آهنگسازی تنها با نوشتن متن را دارد. این هوش مصنوعی تبدیل متن به اهنگ قادر است با دریافت متن یا تکه‌های ملودی، موسیقی جدیدی خلق کند. سایت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی رایگان MusicGen مشابه chatgpt عمل کرده و براساس ورودی‌های متنی کار می‌کند. این مدل تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی حتی می‌تواند نمونه‌ای از آهنگ را دریافت کرده و طبق توضیحات کاربر آن را تغییر دهد.

شما می‌توانید با توصیف سبک موسیقی مورد نظرتان در این سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به اهنگ و کلیک روی گزینه Generate، پس از چند ثانیه موسیقی مطابق با توصیفاتتان دریافت نمایید.

متا از 20 هزار ساعت آهنگ مجوزدار دارای 10 هزار قطعه موسیقی از پایگاه داده خود، pond5 و shutterstock برای توسعه مدل تبدیل متن به موسیقی خود استفاده نموده است. همچنین از توکن‌ساز صوتی 32 کیلوهرتزی EnCodec برای ساخت تکه‌های کوچک موسیقی‌ها با امکان پردازش همزمان استفاده می‌کند.

این مدل تبدیل متن به اهنگ برخلاف MusicLM به بازنمایی معنایی با امکان نظارت بر خود احتیاجی ندارد و به ازای هر ثانیه صدا تنها 50 گام پس‌رونده اتوماتیک دارد. هوش مصنوعی ساخت آهنگ با متن دلخواه MusicGen نسبت به مدل تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی MusicLM گوگل عملکرد بهتری ارائه داده است.

سایت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی MusicLM

سایت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی MusicLM

هوش مصنوعی تبدیل متن به اهنگ جدید گوگل MusicLM می‌تواند از هر متنی موسیقی بسازد. شما می‌توانید با هوش مصنوعی ساخت آهنگ گوگل، تبدیل متن به موسیقی را انجام دهید. این مدل تبدیل متن به اهنگ با هوش مصنوعی با 280 هزارساعت موسیقی آموزش داده شده تا قادر به ساخت آهنگ در تنوع و عمقی بالا باشد.

ابزار ساخت اهنگ با متن هوش مصنوعی MusicLM علاوه بر ترکیب آلات موسیقی و ژانرهای مختلف، می‌تواند از روی ایده‌های انتزاعی نیز آهنگ بسازد. شما با این نمونه برتر تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی می‌توانید حتی از روی سوت زدن، زمزمه و توصیف یک نقاشی نیز موسیقی تولید نمایید. باید گفت هم اکنون ابزار تبدیل متن به موزیک با هوش مصنوعی MusicLM در سایت Hugging Face فیسبوک قرار گرفته است.

برنامه تبدیل متن به آهنگ TextToSample

برنامه تبدیل متن به آهنگ TextToSample

برنامه هوش مصنوعی متن به اهنگ TextToSample این امکان را به کاربر می‌دهد که با توصیف موسیقی دلخواه خود، آهنگ آن را دریافت نماید. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار Samplab از افزونه رایگان VST3 برای دریافت فرمان‌های متنی برای ساخت آهنگ با هوش مصنوعی رونمایی کرده‌اند. این افزونه که به صورت مستقل با نام TextToSample منتشر شده، قابلیت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی رایگان را دارد.

البته می‌توان گفت افزونه TextToSample از MusicGen متا برای تولید صدا استفاده می‌کند. شما می‌توانید توسط هوش مصنوعی تبدیل متن به آهنگ texttosample، متنی را داده و موسیقی آن را دریافت کنید و هم با ارائه قطعات موسیقی چیزی به آن‌ها اضافه نمایید. اما لازم به ذکر است برای افزودن صدا به موسیقی، نیاز به چند بار آزمون و خطا برای رسیدن به نتیجه مطلوب دارید.

توسعه دهندگان این ابزار آهنگسازی تنها با نوشتن متن و تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی می‌گویند این برنامه تبدیل متن به آهنگ قرار نیست جای موسیقی دان‌ها را بگیرد و حتی مهارتی در سطح آن‌ها هم ندارد؛ اما با این حال، می‌توان برای ساخت آهنگ با هوش مصنوعی رایگان از آن استفاده کرد.

سایت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی Beatoven.ai

سایت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی Beatoven.ai

ابزار تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی Beatoven.ai یک پلتفرم آنلاین است که از AI برای ساخت آهنگ و موسقی استفاده می‌کند. Beatoven.ai به کاربران امکان تبدیل متن به موزیک با هوش مصنوعی را بدون نیاز به دانش موسیقی یا تجهیزات پیشرفته می‌دهد. با استفاده از این هوش مصنوعی ساخت آهنگ با متن دلخواه تولیدکنندگان، هنرمندان و افراد علاقه‌مند به موسیقی امکان کسب تجربه‌های جدیدی موسیقیایی را دارند.

سایت تبدیل متن به اهنگ با هوش مصنوعی Beatoven.ai امکان تولید انواع موسیقی از قبیل پاپ، راک، جز، الکترونیک و … را دارد. کاربران این سایت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی رایگان می‌توانند ژانر مورد نظرشان را انتخاب و قطعه‌ای منحصربفرد ایجاد کنند. همچنین این افراد می‌توانند در این سایت تبدیل متن به موزیک با هوش مصنوعی تنطیمات مختلفی روی آهنگ‌ها براساس سلیقه خود انجام دهند.

سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به اهنگ Soundraw.io

سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به اهنگ Soundraw.io

سایت تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی Soundraw.io ابزاری قدرتمند برای خلق موسیقی با روش‌های جدید است. این سایت سایت تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی ویژگی‌های منحصربفرد زیر را برای کاربران ایجاد کرده است:

  • آهنگسازی به سبک‌های مختلف شامل راک، پاپ، الکترونیک و …
  • تولید ملودی های منحصربفرد
  • دارای کتابخانه‌ای از آکوردها، صداها و الگوهای مختلف
  • سهولت در کار با سایت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی
تبدیل متن به موزیک با هوش مصنوعی با stableaudio.com

تبدیل متن به موزیک با هوش مصنوعی با stableaudio.com

سایت تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی stableaudio.com امکان تولید انواع و اقسام موزیک را از پاپ و راک گرفته تا سبک‌های سنتی را دارد. کاربران برای استفاده از این سایت تبدیل متن به اهنگ انلاین نیاز به تجربه قبلی ندارند. در سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به اهنگ stableaudio.com تنظیمات مختلفی مانند تعیین سرعت و ضربان موسیقی، انتخاب سبک موسیقی و تغییر در ساختار آهنگ وجود دارد. سایت تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی stableaudio.com ویژگی‌های زیر را نیز برای کاربران فراهم کرده است:

  • خلق موسیقی برای تبلیغات
  •  ایجاد موسیقی برای ویدئو و فیلم با هوش مصنوعی
  • تولید موسیقی برای بازی‌های ویدئویی
هوش مصنوعی تبدیل متن به آهنگ boomy.com

هوش مصنوعی تبدیل متن به آهنگ boomy.com

سایت boomy.com یک پلتفرم آنلاین برای تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی است که کاربران در آن قادرند به سادگی آهنگ‌های خود را ایجاد کنند. این سایت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی با الگوریتم‌ها و مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی امکان تولید آهنگ با کیفیت و استاندارد را بوجود آورده است. کاربران با ابزارهای مختلف موجود در این سایت تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی می‌توانند هنگ‌هایی با سبک‌ها و تنظیمات مختلف بسازند.

از دیگر ویژگی‌های سایت boomy.com برای تبدیل متن به اهنگ با هوش مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  امکان ویرایش و تنظیم آهنگ و اضافه کردن افکت و …
  •  کاربری ساده
  • تنوع سبک موسیقی و تنطیمات مانند پاپ، راک و …
  •  امکان ساخت خودکار موزیک و تبدیل متن به موسیقی

آیا ساخت آهنگ با هوش مصنوعی تحت تاثیر نهادهای انسانی است؟

شاید برخی به این پرسش بربخورند که موسیقی ساخته شده توسط برنامه تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی چقدر مولد است؟ بسیاری از افراد ممکن است گمان کنند موسیقی بوسیله شبکه‌های عصبی ساخته می‌شود. اما باید گفت این موسیقی توسط نوازندگان صدا در پشت صحنه ساخته می‌شود.

آیا ابزارهای تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین آهنگسازان شود؟

خیر. زیرا تولید موسیقی نیاز به درک محتوای احساسی، دانش و بینش خلاقانه دارد. که این موضوع از مهارت‌های انسانی است که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آن شود.

Leave A Comment

مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با بیش از 12 سال تجربه تخصصی در ارائه خدمات بازاریابی اینترنتی

خیابان رباط، خیابان باهنر، ساختمان اداری ارغوان
اصفهان
007 700 33 031
(هفت روز هقته)
71 19 913 0913
منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم....