هوش مصنوعی

تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی

تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی

با استفاده از ابزارهای تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی شما قادرید از متن دلخواه خود موسیقی تولید کنید. پیشرفت در زمینه ساخت آهنگ با هوش مصنوعی رایگان به شکلی است که در هر زمینه ساخت موزیک با هوش مصنوعی نظیر تولید موسیقی، پخش موسیقی، مسترینگ صدا و … اثر می‌گذارد. این موضوع فرصتی طلایی برای نوازندگان آماتور توسط هوش مصنوعی ایجاد کرده است که آنها بتوانند برای بهتر شدن خلاقیت خود از آن بهره بگیرند. برخی از سایت‌های تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی و برنامه تبدیل متن به آهنگ، قادرند آثاری با سبک آهنگسازان گوناگون ایجاد کنند. برخی دیگر نیز می‌توانند از یادگیری‌های ماشینی برای ساخت موزیک با هوش مصنوعی و ایجاد صداهای جدید کمک بگیرند.

در ادامه این مطلب از وب سایت مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم به معرفی 8 سایت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی می‌پردازیم.

هوش مصنوعی جدید می‌تواند متن را به موسیقی تبدیل کند

طی سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های باورنکردنی AI در زمینه خوانندگی با هوش مصنوعی و تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی بوده‌ایم. حال علاوه بر دوبله فیلم با هوش مصنوعی، تغییر صدا با هوش مصنوعی، افزایش کیفیت صدا با هوش مصنوعی و … امکان دسترسی به هوش مصنوعی برای تبدیل متن به موسیقی فراهم شده است.

محققان گوگل با ساخت سیستم‌های جدید، از متن‌های ورودی قطعات موسیقی چند دقیقه‌ای تولید کنند و حتی ملودی زمزمه را به سازهای دیگر تبدیل نمایند. همچنین متا هوش مصنوعی منبع بازی با روش کاری مشابه Chatgpt تولید کرده است که قادر به ساخت آهنگ توسط دستوراتی ساده می‌باشد. مهندس تحقیقات هوش مصنوعی متا، فلیکس کروک در نمایش برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی ارائه شده با نام MusicGen به امکان تغییر موسیقی‌های مختلف اشاره کرده است. برای نمونه شما قادرید با این هوش مصنوعی، آهنگ کلاسیکی را به پاپ ایجاد کنید.

همچنین یک شرکت StabilityAI، مدل Harmonai را به عنوان یک تولیدکننده موسیقی با هوش مصنوعی معرفی کرده است. این محصول قادر است آهنگ‌های اصلی را بر اساس مدل Dance Diffusion ایجاد نماید و درواقع شبیه‌سازی چگونگی انتشار آهنگ در دنیای واقعی است. البته این مدل در اواخر امسال عرضه خواهد شد.

معرفی 8 سایت برتر تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی

در ادامه به معرفی چند نمونه سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به آهنگ می‌پردازیم:

1- سایت MusicGen تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی

متن با کمک هوش مصنوعی MusicGen متا به موسیقی تبدیل می‌شود. مدل هوش مصنوعی متن‌باز جدید متا با نام MusicGen می‌تواند از متن، آهنگ بسازد. این مدل قادر است با دریافت متن یا تکه‌های ملودی، موسیقی جدیدی خلق کند.MusicGen مشابه chatgpt عمل کرده و براساس ورودی‌های متنی کار می‌کند. این مدل حتی می‌تواند نمونه‌ای از آهنگ را دریافت کرده و طبق توضیحات کاربر آن را تغییر دهد. شما می‌توانید با توصیف سبک موسیقی مورد نظرتان و کلیک روی گزینه Generate، پس از چند ثانیه موسیقی مطابق با توصیفاتتان دریافت نمایید.

 

 

 

سایت MusicGen تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی

متا از 20 هزار ساعت آهنگ مجوزدار دارای 10 هزار قطعه موسیقی از پایگاه داده خود، pond5 و  shutterstock برای توسعه مدل خود استفاده نموده است. همچنین از توکن‌ساز صوتی 32 کیلوهرتزی EnCodec برای ساخت تکه‌های کوچک موسیقی‌ها با امکان پردازش همزمان استفاده می‌کند.

این مدل برخلاف MusicLM به بازنمایی معنایی با امکان نظارت بر خود احتیاجی ندارد و به ازای هر ثانیه صدا تنها 50 گام پس‌رونده اتوماتیک دارد. MusicGen نسبت به مدل تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی MusicLM گوگل عملکرد بهتری ارائه داده است.

2- ابزار ساخت آهنگ با هوش مصنوعی MusicLM

هوش مصنوعی جدید گوگل MusicLM می‌تواند از هر متنی موسیقی بسازد. شما می‌توانید با هوش مصنوعی گوگل، متن را به موسیقی تبدیل کنید. این مدل با 280 هزارساعت موسیقی آموزش داده شده تا قادر به ساخت آهنگ در تنوع و عمقی بالا باشد. MusicLM علاوه بر ترکیب آلات موسیقی و ژانرهای مختلف، می‌تواند از روی ایده‌های انتزاعی نیز آهنگ بسازد. شما با این نمونه برتر تبدیل متن به موسیقی هوش مصنوعی می‌توانید حتی از روی سوت زدن، زمزمه و توصیف یک نقاشی نیز موسیقی تولید نمایید. اما باید گفت MusicLM به دلیل مسائل کپی رایت هنوز عرضه نشده است.

ابزار ساخت آهنگ با هوش مصنوعی MusicLM

 

3-برنامه تبدیل متن به آهنگ TextToSample

برنامه هوش مصنوعی اهنگ TextToSample این امکان را به کاربر می‌دهد که با توصیف موسیقی دلخواه خود، آهنگ آن را دریافت نماید. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار Samplab از افزونه رایگان VST3 برای دریافت فرمان‌های متنی برای ساخت موسیقی رونمایی کرده‌اند. این افزونه که به صورت مستقل با نام TextToSample منتشر شده، قابلیت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی رایگان را دارد. البته می‌توان گفت افزونه TextToSample از MusicGen متا برای تولید صدا استفاده می‌کند. شما می‌توانید توسط این هوش مصنوعی متنی را داده و موسیقی آن را دریافت کنید و هم با ارائه قطعات موسیقی چیزی به آن‌ها اضافه نمایید. اما لازم به ذکر است برای افزودن صدا به موسیقی، نیاز به چند بار آزومون و خطا برای رسیدن به نتیجه مطلوب دارید.

برنامه تبدیل متن به آهنگ TextToSample

آیا ساخت آهنگ با هوش مصنوعی تحت تاثیر نهادهای انسانی است؟

شاید برخی به این پرسش بربخورند که موسیقی ساخته شده توسط برنامه تبدیل متن به آهنگ با هوش مصنوعی چقدر مولد است؟ بسیاری از افراد ممکن است گمان کنند موسیقی بوسیله شبکه‌های عصبی ساخته می‌شود. اما باید گفت این موسیقی توسط نوازندگان صدا در پشت صحنه ساخته می‌شود.

آیا هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین آهنگسازان شود؟

خیر. زیرا تولید موسیقی نیاز به درک محتوای احساسی، دانش و بینش خلاقانه دارد. که این موضوع از مهارت‌های انسانی است که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آن شود.