تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس

تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس
by 
05 جولای/24

تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس یکی از روش‌های سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی سایت وردپرسی شماست. در زمان استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس، امکان تغییر و سفارشی‌سازی آن (Customization) با شکل دلخواه برای تمامی قسمت‌های آن وجود دارد.

صفحه ورود وردپرس یکی از صفحات مهم است که هر کسی برای ورود به سایت باید ابتدا آن را باز کند. در صفحه لاگین وردپرس به صورت پیش فرض یک لوگو وردپرس (WordPress Logo) نمایش داده می‌شود که به سایت وردپرس لینک داده شده است. برای سفارشی سازی و تغییر لوگو داشبورد وردپرس دو روش وجود دارد.

شما می‌توانید با کدنویسی اقدام به تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس بدون افزونه نمایید. همچنین امکان تغییر لوگوی وردپرس در صفحه ورود با افزونه نیز برای شما وجود دارد.

با آموزش شخصی سازی صفحه ادمین ورود در وردپرس با پلاگین و بدون پلاگین شما امکان نمایش لوگوی سایت خود را به جای آرم وردپرس خواهید داشت. البته تغییر لوگوی ورود به مدیریت وردپرس تاثیری در سئو سایت شما نخواهد داشت. در ادامه این مطلب از وب سایت مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم قصد داریم به نحوه تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس با افزونه و بدون افزونه بپردازیم.

علت سفارشی سازی و تغییر لوگو داشبورد وردپرس

در سایت‌های وردپرسی در صفحه لاگین، آرم و لوگوی وردپرس مشاهده می‌شود. حذف و یا تغییر لوگوی وردپرس در صفحه ورود برای جلوگیری از سردرگرمی کاربران امری منطقی بنظر می‌رسد. زیرا اینکه کاربران در زمان ورود به ادمین سایت شما با لوگوی دیگری روبرو شوند ممکن است غیر حرفه‌ای باشد.

از طرفی این لوگو به سایت WordPress.org (با متن نیرو گرفته از وردپرس) لینک شده است. این در واقع به این معناست که شما لینک dofollow را از سایتتان به سایت WordPress.org انتقال می‌دهید.

برای حرفه‌ای‌تر بنظر رسیدن سایت بهتر است اقدام به حذف و یا تغییر لوگوی ورود به مدیریت وردپرس نمایید.

روش های تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس

همانطور که گفته در بعد از نصب وردپرس روی هاست، در زمان ورود به صفحه مدیریت سایت وردپرسی شما با لوگوی وردپرس مواجه می‌شوید. اما این قسمت نیز همانند سایر قسمت‌های سایت امکان تغییر و شخصی‌سازی دارد.

شما می‌توانید از طریق راهکارهایی مانند تغییر دامنه سایت وردپرس، تغییر آدرس ادمین وردپرس و همچنین تغییر لوگوی وردپرس در صفحه ورود تغییراتی را در سایت خود ایجاد کنید. برای شخصی سازی صفحه ادمین ورود در وردپرس دو روش وجود دارد. اولین روش تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس بدون افزونه و با کدنویسی است.

در ادامه علاوه بر آموزش تغییر صفحه ورود وردپرس بدون افزونه، به روش سفارشی سازی و تغییر لوگو داشبورد وردپرس با افزونه نیز اشاره خواهیم نمود.

تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس بدون افزونه و با کدنویسی

نصب بیش از حد افزونه‌ها احتمال دارد سرباری اضافی برای سایت شما باشد و با اینکه امنیت سایت شما را کم کند. شما برای تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس می‌توانید از روش کدنویسی استفاده کنید. در ادامه قصد داریم به آموزش تغییر لوگو صفحه لاگین وردپرس با کدنویسی بپردازیم:

درصورتی که در طراحی سایت، از قبل هیچگونه لوگویی در بخش هدر سایت اضافه نکرده‌اید، می‌توانید بدین منظور وارد هاست شوید و سپس در پوشه Themes یا قالب وردپرس از مسیر public_html > wp-content > themes فولدری با عنوان img بسازید.

سپس لوگوی خود را در این پوشه آپلود نمایید.

در اینجا برای تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس با کد باید فایل functions.php قالب وردپرس را در حالت ویرایش قرار داده و به انتهای آن کد زیر را اضافه نمایید. توجه کنید باید نام لوگوی مدنظرتان را با عنوان logo.png در کد زیر جایگذاری کنید)

				
					function custom_login_img() {
   echo '<style>#login h1 a {background-image:url('.get_bloginfo('template_directory').'/img/login.png)}</style>';
 }
 
add_filter('login_head', 'custom_login_img', 999);
				
			

شخصی سازی صفحه ادمین ورود در وردپرس با پلاگین

درصورتی که سفارشی سازی و تغییر لوگو داشبورد وردپرس با روش بالا برای شما دشوار است می‌توانید از یکی از افزونه‌های زیر استفاده کنید و تنها با چند کلیک لوگوی دلخواه خود را با لوگوی وردپرس جایگزین نمایید. تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس با افزونه با کمک افزونه‌های زیر قابل انجام است:

تغییر لوگوی ورود به مدیریت وردپرس با افزونه My WordPress Login Logo

تغییر لوگوی ورود به مدیریت وردپرس با افزونه My WordPress Login Logo

این افزونه وردپرس برای تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس تا به حال بیشتر از 10000 نصب موفق در مخزن وردپرس داشته است. شما می‌توانید با مراجعه به لینک آورده شده در بالا این افزونه تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس را دانلود کنید و با نصب و فعالسازی آن، آیتم جدید با نام My WordPress Login Logo را در منوی پیشخوان خود ایجاد نمایید.

سپس وارد صفحه‌ای خواهید شد.

در این صفحه با وارد کردن URL لوگوی مورد نظر خود و تعیین اندازه طول و عرض و نام آن می‌توانید سفارشی سازی و تغییر لوگو داشبورد وردپرس را با افزونه My WordPress Login Logo به اتمام برسانید. سپس می‌توانید لوگوی شخصی خود را در صفحه لاگین و با ورود به پیشخوان وردپرس همانند تصویر زیر مشاهده نمایید.

نحوه تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس با افزونه Custom Login Logo

نحوه تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس با افزونه Custom Login Logo

افزونه Custom Login Logo یکی دیگر از افزونه‌های کاربردی برای تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس است. برای تغییر لوگو صفحه لاگین وردپرس با این افزونه باید ابتدا آن را از طریق لینک قرار گرفته شده دانلود کنید. افزونه Custom Login Logo رایگان با کارکردی راحت است که در مخزن وردپرس وجود دارد.

بعد از دانلود و نصب این افزونه و اضافه شدن آن به قسمت تنظیمات پیشخوان ورودپرس، برای تغییر لوگوی ورود به مدیریت وردپرس باید روی آن کلیک کنید و وارد تنظیمات آن شوید.

سپس از بخش Upload Logo تصویر دلخواه خود را آپلود نموده و سپس تغییرات را ذخیره کنید. شما با استفاده از افزونه Custom Login Logo برای تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس امکان تغییر لینک لوگو، رنگ پس زمینه و عرض و ارتفاع آن را نیز خواهید داشت.

نحوه تغییر لوگو صفحه ورود وردپرس بدون پلاگین به چه صورت است؟

برای تغییر لوگو صفحه لاگین وردپرس ابتدا باید وارد هاست شوید و در پوشه Image در theme تصویری با ابعاد 274 پیکسل را آپلود نمایید. سپس با تغییر کدهای function.php امکان سفارشی سازی و تغییر لوگو داشبورد وردپرس را خواهید داشت.

آیا امکان حذف و تغییر لوگوی ورود به مدیریت وردپرس وجود دارد؟

بله همانطور که در متن بالا بدان اشاره شد، امکان شخصی سازی و تغییر لوگوی صفحه ادمین ورود در وردپرس با پلاگین و بدون پلاگین وجود دارد.

Leave A Comment

مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با بیش از 12 سال تجربه تخصصی در ارائه خدمات بازاریابی اینترنتی

خیابان رباط، خیابان باهنر، ساختمان اداری ارغوان
اصفهان
007 700 33 031
(هفت روز هقته)
71 19 913 0913
منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم....