هوش مصنوعی فایرفلای و نحوه نصب Firefly

هوش مصنوعی فایرفلای و نحوه نصب و استفاده از آن
by 
05 جولای/24

هوش مصنوعی فایرفلای فتوشاپ یک پلتفرم هیجان‌انگیز و جدید از هوش مصنوعی است که توسط Adobe توسعه یافته است. سایت firefly.adobe.com در زمینه هوش مصنوعی انقلابی جدید ایجاد کرده است. هوش مصنوعی firefly با دیگر هوش مصنوعی‌های مولد جایگزین فایرفلای، همانند Midjourney متفاوت است. چراکه برای تولید تصاویر خود احتیاجی به حجم عظیمی از اطلاعات و داده ندارد. در عوض منبع آن، کتابخانه ادوبی است که دارای مجموعه عظیمی از تصاویر می‌باشد. در ادامه این مطلب از وب سایت مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم به نحوه فعال کردن generative fill، adobe firefly نصب، روش کار با سایت هوش مصنوعی ادوبی و … خواهیم پرداخت.

بسیاری از سایت‌های هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس مانند Midjourney، DALL-E2 و Stable Diffusion و … نسبت حق کپی رایت توجهی ندارند. اما سایت firefly.adobe.com با حفظ حق کپی رایت تنها از تصاویر کتابخانه خود استفاده می‌کند. سایت هوش مصنوعی فایرفلای یا همان Adobe Firefly دارای یک سیستم درخواست به نام Generative Fill است. با فعال کردن generative fill، شما به سادگی دستور یا توضیحات خود را تایپ می‌کنید و سیستم، بر اساس ورودی شما تصاویر را تولید می‌کند. در اینجا بر خلاف دیگر مدل‌های هوش مصنوعی همانند Midjourney به نرم افزار Discord نیازی ندارید.

نحوه استفاده از سایت firefly.adobe.com

چنانچه قصد دانلود هوش مصنوعی فایرفلای و فعال کردن generative fill را ندارید کافیست برای استفاده از سایت هوش مصنوعی ادوبی نسخه بتا وارد سایت adobe شوید و در آن ثبت نام کنید.

در سایت رسمی firefly.adobe.com از سه قابلیت اصلی زیر بهره مند خواهید شد:

تبدیل متن به عکس : در سایت فایرفلای، شما با قابلیت Text to image امکان تولید عکس براساس دستور و نوشتن یک متن ساده را خواهید داشت. برای نمونه اگر بنویسید koala in a hot pink astronaut suit، هوش مصنوعی فایرفلای عکس‌های مختلفی از کوالا در لباس فضانوردی صورتی را به شما نشان می‌دهد. شما همچنین در سایت فایرفلای قادر به تغییر ابعاد تصویر، ستایل، سبک و نور و… خواهید بود.

ایجاد افکت‌های مختلف روی متن : با قابلیت Text effects شما قادر خواهید بود با نوشتن یک دستور متن و انتخاب یک پارامتر، روی متن خود افکت‌های مختلفی را اعمال کنید. برای نمونه در صورتی که عبارت Kaliboys را تایپ کنید و سمپل را روی Lava تنظیم نمایید، هوش مصنوعی firefly متن شما را با مواد مذاب نشان خواهد داد.

فعال کردن generative fill : شما می‌توانید با فعال کردن generative fill، با حذف قسمتی از عکس خود و تایپ دستور متنی به هوش مصنوعی فایرفلای دستور دهید که طبق درخواست شما، قسمت حذف شده را پر کند. برای نمونه درصورتی که لباس یک عکس را حذف کنید و عبارت change wear را تایپ نمایید، فایرفلای هوش مصنوعی لباس سوژه را تغییر می‌دهد.

هوش مصنوعی فایرفلای فتوشاپ

اگرچه استفاده از سایت firefly.adobe.com راحت‌تر است اما هوش مصنوعی فایرفلای با ادغام با فتوشاپ، آن را به یکی از اولین برنامه‌های ویرایش عکس حرفه‌ای تبدیل می‌کند که از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند. هوش مصنوعی firefly ai اولین هوش مصنوعی adobe نیست. هوش مصنوعی Sensei جدیدا، به‌منظور حذف و بهبود بهره‌وری امور پیچیده‌تر و مرتبط با دیجیتال آرت بعلاوه ویرایش عکس در فتوشاپ و دیگر نرم افزارهای ادوبی ایجاد شده است. برای نمونه در سال‌های اخیر جدا کردن سوژه از بکگراند و ترکیب عکس با ابزار Select Subject در فتوشاپ بسیار راحت شده است.

اما امروزه به صورت جداگانه نسبت به فایرفلای عمل کرده و نشان می دهد که هوش مصنوعی مدت زمانی است که وجود دارد و فرآیندهای خلاقانه را راحتتر می‌کند. در حال حاضر ادوبی فعال کردن generative fill با  Firefly در نسخه بتا را اضافه نموده است. ادوبی بر این تصور است که Generative Fill تا اواخر سال به طور استاندارد به فتوشاپ می‌آید. سایت هوش مصنوعی ادوبی Adobe Firefly در نسخه بتا برای تمامی کاربران در دسترس می‌باشد. Generative Fill به کاربران این اجازه را می‌دهد که قسمتی از تصویر را با استفاده از ابزار select انتخاب کرده و آن را با درخواست متنی خود پر نمایند.

آموزش ثبت نام رایگان هوش مصنوعی فایرفلای

برای استفاده از هوش مصنوعی فایرفلای باید ابتدا اقدام به دانلود هوش مصنوعی فایرفلای کنید. بدی منظور باید آخرین نسخه فتوشاپ و Adobe Creative Cloud را از وب سایت soft98.ir دانلود و نصب کنید.

پس از نصب هوش مصنوعی فتوشاپ از قسمت help وارد سایت هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای شوید و اکانت بسازید. برای ساخت اکانت نیاز به تحریم شکن دارید و برای این کار باید وارد سایت تحریم شکن شوید و از dns آن استفاده کنید. سپس adobe firefly را از حالت فشرده خارج سازید .

روی گزینه FireflyAI.exe راست کلیک کرده و سپس گزینه Run as administrator را کلیک کنید. حال می‌توانید وارد فتوشاپ شده و از هوش مصنوعی فایرفلای فتوشاپ استفاده نمایید. البته برای استفاده از هوش مصنوعی firefly ai نیاز به اینترنت پرسرعت و IP قوی دارید؛ همچنین می‌بایست فایروال سیستم را خاموش نمایید. لازک به ذکر است بدون اینترنت پرسرعت و تغییردهنده IP قادر به استفاده از قابلیت هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای و فعال کردن generative fill نخواهید بود.

نحوه استفاده از ادوبی فایرفلای هوش مصنوعی Generative Fill

برای فعال کردن generative fil و استفاده از این قابلیت در فتوشاپ مراحل زیر را انجام دهید:

  • پس از نصب هوش مصنوعی فتوشاپ، تصویر خود را وارد کنید. سپس Canvas را با گزینه Crop Tool از یک یا چهار طرف گسترش دهید.
  • در مرحله بعد برای ترکیب شدن تصویر تولیدی با هوش مصنوعی فایرفلای و تصویر اصلی، قسمت جدیدی که اضافه شده را به همراه کمی از قسمت اصلی تصویر انتخاب کنید.
  • در نوار وظیفه جدید با نام Contextual Task Bar در زیر ناحیه انتخابی، گزینه Generative Fill را انتخاب کنید.
  • بعد از آن یک کادر درخواست متنی نمایش داده می‌شود که در آن باید دستور متنی خودتان را برای توصیف ناحیه انتخابی وارد کنید تا تغییرات اعمال گردد. اما درصورتی که تنها خواستار گسترش تصویر خود هستید باید کادر درخواست متنی را خالی بگذارید. در این حالت هوش مصنوعی فایرفلای فتوشاپ متوجه خواهد شد که ناحیه انتخاب شده را با محتوای مطابق با تصویر اصلی پر کند. سپس گزینه Generate را بزنید.
  • بدین ترتیب هوش مصنوعی فایرفلای فتوشاپ، تصویر شما را گسترش می‌دهد و ناحیه انتخابی را بر اساس تصویر اصلی با محتوایی سازگار با آن پر می‌کند.

کاربردهای Generative Fill در هوش مصنوعی فتوشاپ

در ادامه به کاربردهای هوش مصنوعی Generative Fill در فتوشاپ پرداخته‌ایم:

تشخیص صورت

از قابلیت‌های سایت هوش مصنوعی ادوبی فتوشاپ تشخیص صورت افراد در عکس است. این قابلیت هوش مصنوعی فایرفلای به کاربران این امکان را می‌دهد تا روی صورت‌ افراد در تصاویر بتوان تغییراتی اعمال نمود. برای این کار باید تنها صورت انتخاب شود و تغییرات مورد نظر اعمال گردد.

بهبود رنگ‌ها

فایرفلای هوش مصنوعی با بکارگیری الگوریتم‌های هوشمند، به صورت خودکار امکان بهبود تصاویر را فراهم ساخته است. این قابلیت کاربران را قادر به تنظیم رنگ‌های تصویر برای نمایش مطلوب آن‌ها است.

تکمیل فضاهای خالی

درصورتی تصویر شما دارای فضاهای خالی است Generative Fill امکان آن را می‌دهد تا با محتوایی هوشمند متناسب با تصویر شما فضاها پر شود. برای نمونه اگر در تصویر نقطه سفید و خالی وجود داشت شما می‌توانید با این قابلیت، نقطه مورد نظر را با الگویی مشابه به طور خودکار پر نمایید.

حذف اشیا

با هوش مصنوعی فایرفلای فتوشاپ می‌توان ابزارها و اشیا ناخواسته موجود در تصاویر را شناسایی و حذف نمود. این قابلیت موجب می‌شود تصاویر شما فاقد عناصر ناخواسته‌ای مثل خطوط زائد، لکه‌ها، و… شود.

تغییر پس زمینه

با استفاده از این قابلیت سایت فایرفلای، می‌توانید پس زمینه یا بکگراند یک تصویر را به صورت کامل تغییر دهید. برای نمونه می‌توانید پس زمینه یک تصویر را از محیط شهری به یک جنگل یا صحرا تغییر دهید.

اصلاح نورپردازی تصاویر

با دانلود هوش مصنوعی فایرفلای می‌توان به صورت خودکار نورپردازی تصاویر را بهبود بخشند. با بکارگیری الگوریتم‌های هوشمند، به شکل مناسب و تعادل یافته‌ای می‌توان نورپردازی تصویر را انجام داد.

تبدیل عکس به نقاشی از دیگر کاربردهای ادوبی فایرفلای

از دیگر قابلیت‌های هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای، تبدیل عکس‌ها به نقاشی می‌باشد. با بکارگیری الگوریتم‌های هوشمند سایت هوش مصنوعی ادوبی می‌توان تصاویر را در قالب نقاشی زیبا و هنری مشاهده نمود.

ویژگی‌های هوش مصنوعی Firefly ai برای فتوشاپ

با هوش مصنوعی فایرفلای فتوشاپ می‌توانید ویرایش‌های بی‌درنگ، ارائه بازخورد و اشتراک گذاری طرح‌‌ها را انجام دهید. از تصاویر، عکس‌ها، ویدیوها و حتی طراحی وب سایت همه در برنامه Creative Cloud وجود دارد که با Firefly همه چیز را بهم متصل می‌کند. شما می‌توانید با ادوبی فایرفلای نه تنها کل یا قسمت‌های پس زمینه را جایگزین کنید بلکه می‌توانید جزییات کوچکی از کاراکترهای جدید تا تنظیم سایه‌ها و نور را به آن اضافه کنید. سایر ویژگی‌های فتوشاپ که توسط فایرفلای فعال می‌شوند عبارتند از ابزار بسط که به شما امکان تبدیل پرتره یا جنبه‌ای از یک نقاشی یا تصویر را به یک منظره کامل می‌دهد. در ادامه به سایر ویژگی‌های شگفت انگیز هوش مصنوعی firefly ai اشاره خواهیم کرد:

ایجاد متن سه بعدی

ادوبی فایرفلای علاوه بر تولید تصاویر واقعی و منحصر بفرد به‌منظور استفاده در پروژه‌های قدرتمند و الهام بخشیدن، کاربردهای جالبی نیز برای ایجاد فونت و متن دارد.

ایجاد تولید تصویر با قلمو و متن

یکی از بهترین ویژگی‌های هوش مصنوعی فایرفلای، تولید تصویر و متن خلاقانه است. شما می‌توانید با براش‌ها و بافت‌های سفارشی و متن‌های خود حتی با چند کلمه یک طرح جدید از تصویر خود تولید کنید.

استفاده از تصاویر

هنرمندان می‌توانند با سایر برنامه‌های Adobe Creative Cloud، مانند فتوشاپ، تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را در جریان کار خود بگنجانند و خروجی و کارایی خلاقانه خود را افزایش دهند.

هنر سه بعدی هوش مصنوعی Adobe Firefly

تبدیل ترکیب‌های سه بعدی ساده به تصاویر واقعی عکس و ایجاد سریع سبک‌ها و تغییرات جدید از اشیا سه بعدی از دیگر ویژگی‌های ادوبی فایرفلای است. ادوبی فایرفلای این امکان را برای خلاقان فراهم کرده تا تصاویر جدیدی بدون منحنی یادگیری شیب دار در مدل سازی سه بعدی ایجاد کنند. بسیاری از تصویرگران دیجیتال از مدل‌های سه بعدی اولیه برای تصمیم گیری در مورد چشم انداز استفاده می‌کنند. اما با Adobe Firefly در نهایت می‌توانند نورپردازی و نورهای جهشی را برای ارجاع و بهبود جزییات طراحی کنند.

ویرایش ویدیوی مبتنی بر متن با هوش مصنوعی ادوبی

Adobe Firefly قصد دارد ویرایش ویدیو را بر عهده گرفته و تولید کند. همچنین قصد دارد عملکردهایی ایجاد کند که به شما امکان می‌دهد حال و هوا، فضا یا رنگ‌ها را در کلیپ‌های ویدیویی خود تغییر دهید. شما حتی با این قابلیت می‌توانید آب و هوا و لحن را نیز تغییر دهید.

برای جایگزین فایرفلای چه پلاگینی توصیه شده است؟

باتوجه به اینکه فایرفلای هوش مصنوعی دیگر رایگان نیست و نیاز به اشتراک دارد، استفاده از پلاگین جدید Alpaca برای انجام امور مشابه هوش مصنوعی firefly توصیه شده است. با استفاده از این پلاگین می‌توان به صورت کارآمد و با سرعت بالا تغییرات موردنظر خودتان را در تصاویرتان اعمال نمایید.

تفاوت ادوبی فایرفلای با لئوناردو چیست؟

هوش مصنوعی لئوناردو یکی از ابزارهای حرفه‌ای تبدیل متن به عکس است که روی طراحی و نقاشی دیجیتال تمرکز دارد؛ درحالیکه ادوبی فایرفلای برای ایجاد برنامه‌های کاربردی تعاملی با رابط‌ کاربری جذاب بصری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چه برندهای مشهوری از فناوری هوش مصنوعی فایرفلای استفاده می‌کنند؟

از جمله برندهای معروفی که از این هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، می‌توان به Adobe Photoshop، Skylum، Topaz Labs، DxO، ON1 و ..اشاره کرد.

Leave A Comment

مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با بیش از 12 سال تجربه تخصصی در ارائه خدمات بازاریابی اینترنتی

خیابان رباط، خیابان باهنر، ساختمان اداری ارغوان
اصفهان
007 700 33 031
(هفت روز هقته)
71 19 913 0913
منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم....