سئو اینستاگرام در گوگل با 6 روش دیدن پست اینستا در گوگل

سئو اینستاگرام در گوگل
by 
05 جولای/24

سئو اینستاگرام در گوگل یکی از راهکارهایی است که سبب افزایش شانس دیده شدن پیج و جذب مشتری خواهد شد. ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل و دیدن پست اینستا در گوگل اعتبار و ارزش خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما را بالا می‌برد. در واقع با نصب اینستا در گوگل شما به کاربران خود نشان می‌دید که در کسب و کارتان متخصص بوده و برای پیچ و کیفیت محتوای آن زمان می‌گذارید. برای ثبت پیچ و لینک اینستاگرام در گوگل باید اکانت اینستاگرام خود را در profile schema قرار دهید. در دنیای دیجیتال امروز شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام به دلیل جذابیت و تعداد بالای کاربران، تاثیر فراوانی در رونق کسب و کارها می‌گذارند.

با استفاده از راهکارهای اصولی و مشاهده و ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل شما می‌توانید در حرفه خود از دیگر رقیبانتان پیشی بگیرید و مخاطبان هدفمند بیشتری بدست آورید. از این رو در ادامه این مطلب از وب سایت مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم قصد داریم به آموزش تصویری ثبت پیج اینستاگرام در گوگل و تکنیک‌های سئو اینستاگرام در گوگل بپردازیم.

سئو اینستاگرام چیست؟

سئو (SEO) یک وازه تخصصی در دنیای بازاریابی اینترنتی است. این کلمه به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوگر همانند گوگل می‌باشد. علاوه‌بر سئو سایت، سئو اینستاگرام نیز یکی از راهکارهای بهینه سازی پیچ اینستاگرام برای نمایش در نتایج جستجو این پلتفرم و یا گوگل می‌باشد.

سئو اینستاگرام به فعالیت‌هایی اشاره دارد که به‌منظور جذب کاربران بیشتر و رشد پیج انجام می‌گیرد. در بیانی ساده‌تر سئو اینستاگرام در گوگل به سه بخش زیر تقسیم می‌شود:

  • نمایش پیج در نتایج جستجو کاربران این پلتفرم
  • بهینه سازی پیج و ارتقای وضعیت آن برای قرارگیری در اکسپلور
  • بهینه سازی پیج به منظور جستجو در نتایج گوگل بواسطه کلمات کلیدی

مفهوم سئو اینستاگرام در گوگل به استفاده از کلمه کلیدی خاص برای قرار دادن پیج در لیست نتایج جستجو گوگل اشاره دارد.

اگرچه الگوریتم‌های اینستاگرام در برابر گوگل محدود است، اما این الگوریتم‌ها به اندازه‌ای موثرند که مبحث سئو و بهینه سازی علاوه‌بر سایت به اینستاگرام نیز ورود پیدا کرده است.

در نتیجه سئو اینستاگرام در گوگل با جستجوی هشتگ یا کلمات کلیدی دلخواه، محتوای سئو شده در ابتدای نتایج جستجو نشان داده خواهد شد.

اهمیت سئو اینستاگرام در گوگل

براساس آمار روزانه بیشتر از 3 میلیارد در سرتاسر دنیا جستجو در گوگل انجام می‌شود. هنوز هم بیشتر کاربران برای پیدا کردن پاسخ سوالات و خدمات و محصولات مورد نظرشان از گوگل استفاده می‌کند.

از این‌رو بعد از طراحی سایت، بهینه سازی سایت جهت موفقیت در دیجیتال مارکتینگ در اولویت قرار دارد. اما نمی‌توان از اهمیت سئو اینستاگرام در گوگل نیز غافل شد. در بهینه سازی یک سایت همانطور که شاید بدانید، بک لینک سازی و رسانه‌های اجتماعی همانند تولید محتوا دارای اهمیت هستند.

بنابراین فعالیت در رسانه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام برای بهبود سئو سایت مفید است. از طرفی شبکه اجتماعی اینستاگرام دارای کاربران فراوانی است که تبلیغ کسب و کار در آن موجب پیشرفت شما خواهد شد.

تمامی این موارد نشان دهنده اهمیت سئو اینستاگرام در گوگل هستند. هرگونه فعالیت ادمین اینستاگرام در این شبکه اجتماعی مانند ایجاد پروفایل کاربری، استفاده استوری و پست‌های مختلف و … به تنهایی در میزان بازدید پیج موثر نیست. آنچه اهمیت دارد دریافت تعامل و بازگشت سرمایه در هر کدام از این فعالیت‌هاست.

هدف از سئو اینستاگرام در گوگل و دیدن پست اینستا در گوگل نیز نمایش محتوای شما در نتایج جستجو در معرض دید مخاطبان است. تکنیک‌های سئو اینستاگرام در گوگل شامل قرار دادن متن جایگزین، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط برای هشتگ‌ها و بهینه سازی حساب می‌باشد.

علت ثبت پیج اینستاگرام در گوگل

گوگل بواسطه بهینه سازی سایت و الگوریتم‌های خود می‌تواند سایت شما را بیابد و درصورت تایید مناسب بودن محتوا، آن را برای کاربرانش به نمایش بگذارد.

در دنیای کسب و کارهای اینترنتی بهترین نوع بیزینس همانی است که در دسترس مخاطبان باشد. هر اندازه نیز خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما مهم باشد اگر در لحظه‌ی نیاز در دسترس نباشید، سودمند نخواهید بود.

بدین منظور امروزه اغلب کسب و کارها به دنبال ثبت مکان در گوگل مپ و لینک اینستاگرام در گوگل هستند. کاربران گوگل با دیدن پست اینستا در گوگل در مواقع نیاز می‌توانند نیاز خود را رفع کنند. در واقع با نصب اینستا در گوگل و سئو اینستاگرام در گوگل شما مخاطبانتان را به مشتریان دائمی تبدیل کرده و کسب درآمد بیشتری می‌کنید.

شما بواسطه ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل می‌توانید شانس دیده شدن پیج خود را افزایش دهید.

از آنجایی که کاربران به سایت‌ها بیشتر پیج اینستاگرام اعتماد دارند، سئو اینستاگرام در گوگل، می‌تواند کاربران هدفمندتر و بیشتری را به سوی پیج شما هدایت کند. اما توجه کنید که ایندکس شدن پیج در گوگل و دیدن پست اینستا در گوگل به راحتی ممکن نیست. در مواردی به دلیل عدم توانایی ربات‌های گوگل در اینستاگرام و محدودیت Crawl  کردن دسترسی به پیج به راحتی امکان پذیر نیست.

آموزش تصویری ثبت پیج اینستاگرام در گوگل

همانطور که گفته شد اینستاگرام دارای سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای برای گوگل است و به آسانی اجازه کرول کردن و دیدن پست اینستا در گوگل را به آن‌ها نمی‌دهد. اما آنچه مشخص است این است که نمایش صفحه اینستاگرامی و دیدن پست اینستا در گوگل یک نکته حیانی برای همه کسب و کارهاست. در ادامه قصد داریم به روش ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل بپردازیم:

داشتن اکانت عمومی یا پاپلیک

پیج‌های اینستاگرام به شکل پیش فرض در حالت عمومی یا پاپلیک قرار دارند. درصورتی که شما پیج خود را به حالت پرایوت یا خصوصی درآورده‌اید، برای ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل ابتدا باید گزینه پرایویت پیج را غیرفعال نمایید. با عمومی کردن، پیج به آسانی در دسترس کاربران و موتورهای جستجو قرار می‌گیرد.

داشتن اکانت پابلیک برای سئو اینستاگرام

اکانت اینستاگرام خود را در profile schema قرار دهید

سایت schema.org به گوگل تعلق دارد و مکانی برای ثبت شبکه‌های اجتماعی متعلق به شرکت‌ها و برندها می‌باشد. برای نمایش پیج اینستاگرام در گوگل شما باید اکانت اینستاگرام خود را در profile schema قرار دهید.

استفاده از کلید واژه مناسب در پیج

انتخاب کلید واژه‌های مناسب و مرتبط با کسب و کار برای ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل لازم است. برای نمونه گوگل با دریافت اطلاعات پروفایل شما، تگ عنوان را به صورت خودکار براساس آن‌ها نشان می‌دهد. البته توجه کنید نباید بیش از حد از کلمات کلیدی در بیو و سایر بخش‌ها استفاده کنید؛ زیرا با این کار غیرحرفه‌ای گوگل شما را ربات تشخیص می‌دهد.

توجه به بخش بیو اینستاگرام

همانگونه که پروفایلتان را برای سئو اینستاگرام در گوگل بهینه کرده‌اید باید بیو آن را نیز بهینه نمایید تا گوگل بتواند آن را بیابد. شما در بخش بیو اجازه اضافه کردن 150 کلمه را دارید. این بخش برای گوگل در حکم توضیحات متای سایت است. در این بخش شما قادرید لینک‌ها، کلمات کلیدی و هشتگ‌ها را به نفع خود بکار ببرید.

استفاده از کپشن‌ های سئو شده

شما همچنین قادرید برای سئو اینستاگرام در گوگل کپشن‌های قرارگرفته در زیر ویدیوها و تصاویرتان را نیز سئو و بهینه نمایید. بدین منظور نیز باید ساده و صریح به سراغ اصل مطلب بروید و در چند خط اول از کلیدواژه‌های مهم استفاده نمایید.

استفاده از لینک اینستاگرام در گوگل

استفاده از لینک اینستاگرام در گوگل و سایت گزینه خوبی برای بهینه سازی و سئو اینستاگرام در گوگل است. با قراردادن لینک اینستاگرام در گوگل روش ثبت پیج در گوگل راحت‌تر شده و کاربران بهتر از آن دیدن می‌کنند. درصورتی که قصد دارید پست یا کل صفحه بیشتر دیده شود، باید لینک آن را کپی و در جایی که بیشتر در دیدرس مخاطبانتان است، درج کنید.

توجه به تبلیغات

تبلیغات در اینستاگرام همانند تبلیغات کلیکی گوگل برای بیشتر دیده شدن صفحه شما مهم است. با استفاده از تبلیغات شما بیشتر و بهتر در معرض نتایج گوگل خواهید بود.

روش‌های افزایش سئو اینستاگرام در گوگل

حال که با نصب اینستا در گوگل و ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل آشنا شدید، باید بدانید برای دیدن پست اینستا در گوگل باید به سئو پیج اهمیت دهید.

برای افزایش سئو اینستاگرام در گوگل تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن‌های خواهیم پرداخت:

شناسایی کلمات کلیدی برای سئو اینستاگرام در گوگل

پیش از هرگونه اقدام برای نصب اینستا در گوگل و تغییر در حساب کاربری، باید تاثیرگذارترین و مهم‌ترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را بیابید. البته عباراتی که افراد در گوگل سرچ می‌کنند با عبارت جستجو شده در اینستاگرام تفاوت دارد.

دسته بندی و اولویت بندی کلمات کلیدی

نکته مهم دیگر در سئو اینستاگرام در گوگل دسته بندی و اولویت بندی کلمات کلیدی است. باید تمایزی میان کلمات کلیدی اصلی که اهمیت بیشتری دارند با کلمات فرعی وجود داشته باشد. باید بدانید میان افزایش میزان بازدید و یا افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان سایت یا پیج کدام برای شما اهمیت بیشتری دارد.

باید حساب کاربریتان را براساس کلمات کلیدی اصلی و فرعی بهینه نمایید. به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی خود را باید در کپشن پست نیز بکار ببرید.

سئو کردن پروفایل اینستاگرام

یکی دیگر از راهکارهای افزایش سئو اینستاگرام در گوگل سئوی بیو اینستاگرام است. پروفایل اینستاگرام شما یا بخش بیو بهترین جا برای قرارگیری کلمات کلیدی و عبارت مورد جستجو است. سئوی بیو اینستاگرام از سئوی نام کاربری آغاز می‌شود. نام دسته و نمایه باید مرتبط با محتوای شما انتخاب شود.

درصورت داشتن نام تجاری شناخته شده می‌توانید از همان نام برای حساب کاربری خود استفاده نمایید. در بیو خود از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. در این قسمت کاربران می‌توانند با زمینه فعالیت شما آشنا شده و موضوعات پیج شما را متوجه شوند. شما همچنین می‌توانید لوکیشن محل فعالیتتان را نیز در این قسمت برای افزایش سئو اینستاگرام در گوگل وارد نمایید.

استفاده از هشتگ های مناسب

از دیگر قوانین سئو اینستاگرام در گوگل هشتگ گذاری مناسب است. الگوریتم‌های اینستاگرام بدین شکل هستند که هشتگ‌ها و کلمات کلیدی باید به صورت مستقیم در عنوان نمایش داده شوند تا روی نتایج اثرگذار باشند. شما باید برای افزایش سئو اینستاگرام در گوگل از هشتگ‌های مرتبط یا ترکیبی از هشتگ‌های شناخته شده استفاده کنید. در هر پست بهتر است از 3 تا 5 هشتگ استفاده نموده و از هشتگ بیش از حد و نامربوط خودداری کنید.

استفاده از متن جایگزین یا Alt اینستاگرام

یکی از نکات مهم در سئو اینستاگرام در گوگل استفاده از متن جایگزین یا Alt است که به کمک آن می‌توان نسبت به شناخته شدن و ایندکس شدن درست تصاویر اطمینان حاصل نمود. با این روش بازدیدکنندگانی که تصاویر را نمی‌بینند نیز می‌توانند توضیحات تصویر را دریافت نمایند. پر کردن این ویژگی به اندازه سایت مهم است.

درصورتی که شما در این بخش اطلاعاتی وارد نکنید، اینستاگرام به صورت خودکار متن Alt را وارد می‌کند. بنابراین برای سئو اینستاگرام در گوگل بهتر است خودتان با کلمات کلیدی مهم این بخش را پرکنید. بدین منظور نیز باید در زیر قسمت نوشتن کپشن advanced setting را بیابید و گزینه write alt text را انتخاب نمایید.

استفاده از متن جایگزین یا Alt اینستاگرام

استفاده از از ویدیو در اینستاگرام

علاوه‌بر انتشار تصاویر اینستاگرام امکان ارائه محتواهای ویدیویی را نیز دارد. فرمت‌های ویدیویی همانند ریلز، استوری و IGTV به آسانی امکان درج ویدیو را ایجاد کرده‌اند. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید سئو اینستاگرام در گوگل و بازدیدهای خود را افزایش دهید.

مزایای دیدن پست اینستا در گوگل چیست؟

درصورتی که اکانت اینستاگرام خود را در profile schema قرار دهید و پیج خود را در گوگل ثبت کنید، می‌توانید از مزایایی مانند افزایش بازدید در اینستاگرام، دسترسی راحت مخاطبان و بالا رفتن میزان فروش و … بهره‌مند شوید.

علت اهمیت سئو اینستاگرام در گوگل چیست؟

با ثبت و سئو اینستاگرام در گوگل اعتبار و ارزش محصولات و خدمات شما بالاتر می‌رود و کاربران متوجه زمان صرف شده و تخصص شما در حوزه کاریتان می‌شوند. همچنین با سئو اینستاگرام در گوگل کاربران به آسانی می‌توانند به پیج شما دسترسی پیدا کنند و درآمد شما از این طریق افزایش میابد.

Leave A Comment

مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با بیش از 12 سال تجربه تخصصی در ارائه خدمات بازاریابی اینترنتی

خیابان رباط، خیابان باهنر، ساختمان اداری ارغوان
اصفهان
007 700 33 031
(هفت روز هقته)
71 19 913 0913
منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم....