فهرست مطالب

سئو و بهینه سازی وب سایت

مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم، شرکت سئو و بهینه سازی وب سایت در اصفهان با یک دهه فعالیت درخشان در زمینه SEO سایت است. سئو و بهینه سازی وب سایت فرایندی است که طی آن بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما انجام می‌شود. سئو و بهینه سازی وب سایت از طریق تولید محتوا سئو محور، بک لینک‌های باکیفیت و اجرای موارد تکنیکال بر روی وب سایت انجام می‌شود. تمامی این اقدامات سبب می‌شود تا وب سایت شما جزو برترین نتایج در سرچ کلمات کلیدی کسب و کارتان شده و بازدید وب سایتتان افزایش یابد.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو با آنالیز رقبا و فرایندی حرفه‌ای موجب بالا آمدن سایت در نتایج جستجو در کلمات کلیدی خاص خواهد شد. اما بهینه سازی اصولی وب‌سایت و روش‌های انجام آن باید توسط شرکت طراحی وب سایت و سئو معتبر و قابل اطمینان انجام گیرد تا نتایج آن طی زمان مشخص حاصل گردد. ما با تجربه‌ای بالا و سابقه‌ای درخشان در خدمت شما عزیزان هستیم تا بهترین خدمات ممکن را به شما ارائه نماییم.

سئو سایت

سئو و بهینه سازی وب سایت چیست؟ چرا اهمیت دارد؟

شاید برخی افراد به این سوال برخورده باشند که سئو سایت چیست؟ سئو سایت و بهینه سازی وب سایت برای گوگل فرایندی است که به‌منظور رسیدن سایت به اهداف کسب و کار و بدست آوردن رتبه اول گوگل انجام می‌گیرد. سئو مخفف کلمه Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است. 

تمامی موتورهای جستجو هر ساله شرایط و الگوریتم‌هایی را مطرح می‌کنند. هر وبسایتی که بهینه‌تر برای این شرایط طراحی شده باشد، امتیاز بیشتری از موتور جستجو دریافت می‌کند. و طبیعتا در نتایج جستجو در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد. سئو و بهینه سازی وب سایت مجموعه فعالیت‌هایی است که باعث می‌شود سایت‌ها هنگام جستجوی کاربران، با یک سری کلمات کلیدی خاص درموتورهای جستجوگری نظیر Google بهتر دیده شوند.

سئو و بهینه سازی وب سایت به عبارتی از زیر مجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود که شامل تکنیک‌هایی تخصصی و زمانبر است. این فرایند شامل بهینه‌سازی کلمات کلیدی، بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحات وب سایت، ساختار سایت و ... است.

مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم  یکی از بهترین شرکت‌های سئو سایت در اصفهان، خدمات بهینه سازی وب سایت را با تکنیک‌های بروز و موثر و با بهره‌گیری از آنالیز رقبا، یافتن کلمات کلیدی مناسب، تولید محتوای بهینه و... به صورت تخصصی ارائه می‌دهد.

ضرورت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو  افزایش فروش

سئو و بهینه سازی وب سایت زیرمجموعه‌ای از بازاریابی موتورهای جستجو SEM درکنار تبلیغات کلیکی گوگل است. زمانی که افراد کلمه، سوال و یا عبارتی را در موتورهای جستجوگری نظیر Google، Yahoo و ... سرچ می‌کنند، سایت‌های مرتبط با موضوع آن‌ها در صفحات اول نمایش داده می‌شود. بدون شک این سایت‌ها نزد گوگل اعتبار بالایی دارند. از آنجایی که اغلب افراد به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند، این قبیل سایت‌ها بازدید بیشتری دارند. هر کسب و کار آنلاینی با قرارگیری در نتایج برتر جستجو گوگل قادر است تفاوت قابل توجهی در ترافیک و بازدید سایت و در نهایت پیشرفت و توسعه کسب و کار خود داشته باشد.

از دلایل اصلی موفقیت برندهای شناخته شد و مشهوری نظیر دیجی کالا و Amazon انجام سئو سایت و بهینه سازی وب سایت برای گوگل است. در زیر به برخی از دلایل ضرورت و اهمیت انجام روش‌های بهینه سازی سایت اشاره می‌کنیم:

افزایش کاربران با سئو و بهینه سازی وب سایت

افزایش دسترسی کاربران با سئو

در دنیای امروز استفاده از موتورهای جستجو نظیر گوگل، اولین و اصلی‌ترین راه برای دسترسی به اطلاعات و دریافت خدمات است. با استفاده از سئو، می‌توانید بازدید سایت خود را افزایش دهید.

جذب ترافیک ارگانیک با سئو وب سایت

جذب ترافیک ارگانیک با سئو وب سایت

با بهره‌گیری از استراتژی‌های سئو، شما قادرید ترافیک هدفمند و ارگانیکی بدست آورید. این امر تنها با روش‌های اصولی مانند تولید محتوای هدفمند و باکیفیت، استفاده از کلمات کلیدی و ... ممکن خواهد بود.

SEO یک سرمایه گذاری پایدار

SEO  یک سرمایه گذاری پایدار

تبلیغات پولی نتایجی سریع اما گذرا برای شما در پی دارند. اما سئو و بهینه سازی وب سای یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است که نتایجی پایدار برای شما به همراه خواهد داشت.

اهداف SEO چیست؟

چرا به سئو نیاز داریم...

اهداف سئو و بهینه سازی وب سایت

افزایش درآمد و شناخته شدن برند شما از مهم‌ترین اهداف انجام خدمات سئو سایت به شمار می‌رود. درواقع تمامی کسب و کارهای اینترنتی برای فروش بیشتر و افزایش مشتری نیازمند سئو سایت توسط تیمی متخصص هستند. مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با بهره‌گیری از بهترین متخصصان سئو در اصفهان شما را در رسیدن به این اهداف همراهی خواهند کرد. در زیر به مهم‌ترین اهداف سئو و بهینه سازی وب سایت اشاره شده است:

  • بهبود رتبه سایت
  • افزایش مشتری و فروش بالا
  • برندسازی اینترنتی و شناخته شدن برند
  • افرایش بازدید از سایت و ترافیک بالای سایت
  • کسب اعتبار از سوی موتورهای جستجوگر
  • پیشی گرفتن و تمایز از دیگر رقیبان
  • ایجاد فرصت‌های جدید
  • رشد کسب و کار
  • تبدیل ترافیک به مشتری

متخصصان ما در گروه مشاواران بازاریابی اینترنتی جَم با کسب رتبه‌های بالاتری در نتایج گوگل، کاربران را به استفاده از خدمات و خرید محصولات شما هدایت می‌کنند. امروزه رقابت شدیدی بین کسب و کارها در بازاریابی اینترنتی و دست‌یابی به جایگاه برتر در نتایج گوگل بوجود آمده است. از این‌رو سپردن خدمات سئو سایت به افرادی حاذق برای پیشی گرفتن از رقبا بسیار حائز اهمیت است.

انواع سئو از نظر روش کاری و نوع فعالیت

باتوجه به روش کاری و نوع فعالیت، سئو و بهینه سازی وب سایت را می‌توان به سه دسته‌ای که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم تقسیم‌بندی نمود:

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید

سئو کلا سفید بر اساس روش‌های اصولی و طبق استانداردهای گوگل عمل می‌کند. بهینه‌سازی فنی، ایجاد لینک‌های معتبر و محتوای اصولی و .. از روش‌های سئو کلاه سفید است. این روش ممکن است زمانبر باشد اما نتایج آن ماندگار و پایدار است. در سئو کلاه سفید، سایت بر اساس کیفیت محتوا و کلمات کلیدی در مدت زمان طولانی بالا می‌آید. شما با انتخاب این روش یک فرایند مستمری را در پیش می‌گیرید که اخلاقی‌ترین شیوه کار است و به آن سئو اخلاقی نیز گفته می‌شود.

بهینه سازی و سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری ترکیب سئو کلاه سفید و سیاه است. این روش کاملا غیراخلاقی و غیرقانونی نیست، درنتیجه تاثیر خوبی در رتبه سایت دارد. بدلیل عدم تشخیص موتورهای جستجو، سایت نیز جریمه نمی‌شود. هدف استفاده این روش رسیدن به رتبه‌های بالاتر در زمان کوتاه است. خرید لینک‌، ایجاد پیوندهای مصنوعی، استفاده از محتوای بازنویسی شده و .. از تکنیک‌های آن است. درصورت رعایت اصول درست سئو کلاه خاکستری، این روش در مدت زمان کوتاه با هزینه‌ای مناسب‌تر، رتبه‌های بالاتر را کسب خواهد کرد.

بهینه سازی وب سایت و سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه شامل تکنیک‌هایی است که با روش‌های غیراصولی نظری متن پنهان، استفاده از ربات‌ها برای بک لینک و ... موجب بالا آمدن سایت و کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو می‌شوند. این روش با فریب موتورهای جستجو و زیرپا گذاشتن قوانین آن‌ها انجام می‌گیرد. نتایج این روش تضمینی نبوده و ممکن است سایت مورد جریمه گوگل قرار گیرد. درواقع این روش اصول اساسی سئو را زیر پا گذاشته و با دور زدن قوانین قصد کسب نتیجه در سریعترین زمان ممکن را دارد.

مراحل بهینه سازی سایت سئو سایت

برای به دست آوردن رتبه‌های مطلوب در موتورهای جستجوگر،نیاز است تا تمامی رواند و مراحل زیر طی شوند؛

سئو داخلی یا On Page

سئو داخلی یا on page مجموعه اقداماتی شامل تولید محتوای اصولی، تدوین استراتژی محتوا، شناسایی کلمات کلیدی، آنالیز رقبا، دسته‌بندی صفحات، لینک‌سازی داخلی سایت و تکنیکال سایت و ... می‌شود. بدون درنظر گرفتن مواردی که در سئو داخلی باید رعایت کرد، موفقیت سئو ممکن نیست. سئو داخلی ضمن افزایش رضایت کاربران، باعث بهتر دیده شدن سایت در موتورهای جستجو نیز می‌شود. سئو تکنیکال و محتوا از مهم‌ترین قسمت‌های سئو داخلی هستند. با رعایت این فاکتورها سایت شما بدون صرف هزینه و زمان اضافه، با محتوایی کاربرپسند و باکیفیت رتبه بالایی بدست خواهد آورد.

چک لیست سئو داخلی

تدوین استراتژی سئو

در مرحله تدوین استراتژی، باید استراتژی بهینه سازی سایتتان را تدوین کنید. این استراتژی شامل مشخص کردن هدف، تعیین روش‌ها، برنامه‌ریزی کلی، ابزارهای موردنیاز، تعریف بودجه و .... می‌شود. درواقع باتوجه به متفاوت بودن شاخص ارزیابی عملکرد برای هر کسب و کاری، هدف از تدوین استراتژی، مشخص کردن خطوط قرمز کسب و کار است. تا زمان و سرمایه‌تان را روی صفحات و عباراتی بگذارید که بالاترین ارزش را برای کسب و کار شما خلق کنند.

تحقیق کلمات کلیدی (keyword Research)

انتخاب کلمات کلیدی سنگ بنای سئو و تبلیغات اینترنتی است. در این مرحله که گام اول بهینه سازی سایت محسوب می‌شود، باید کلمات کلیدی مناسب را برای سایت خود شناسایی کنید. کلمات کلیدی سایت شما باید براساس محتوای سایت و خدمات شما انتخاب شوند و حجم جستجوی بالایی داشته باشند.

بازاریابی محتوا

موفقیت در سئو وابسته به تولید محتوا هدفمند است. البته هدف تنها محتوای متنی نبوده و ویدیو، تصاویر، صوت و حتی ابزارهای ارائه شده در سایت نیز در درک گوگل از کیفیت محتوا و پاسخ به نیاز کاربر نیز موثرند. در واقع در مرحله بازاریابی محتوا به کارهایی از قبیل شناسایی کلمات کلیدی مناسب، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی، تولید محتوای ارزشمند، دسته‌بندی و برچسب‌گذاری موضوعی، لینکسازی داخلی و ... پرداخته می‌شود.

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال درحقیقت به سرعت بارگذاری صفحات وب سایت، امنیت سایت، ساختار XML، سازگاری با موبایل و کلیه اجزای فنی سایت مربوط می‌شود. رعایت این موارد می‌تواند در درک موتورهای جستجو از سایت و تجربه کاربر تاثیر داشته باشد. برای نمونه درصورتی که سایت شما برای لود شدن زمان زیادی را صرف کند و یا امکان نمایش سایت روی موبایل وجود نداشته باشد، در کسب رتبه نتایج موتورهای جستجو تاثیرگذار است.

سئو خارجی یا Off page

سئو خارجی با هدف تقویت و افزایش اعتبار سایت بوسیله برقراری ارتباط با دیگر سایت‌ها انجام می‌گیرد. این کار با ایجاد بک لینک‌هایی که به سایت شما ارجاع می‌دهند انجام می‌گیرد. موتورهای جستجو این بک لینک‌ها را گواه بر کیفیت و اعتبار سایت شما میداند. سایت‌هایی که بک لینک‌های باکیفیت بیشتری دارند عموما رتبه بالاتری در نتایج جستجو دریافت می‌کنند. تولید و ارسال مطالب مهم و مقالات در سایت‌های معتبر و ساخت پروفایل در شبکه‌های اجتماعی با لینک دادن به سایت، انجمن‌ها و .. از تکنیک‌های سئو خارجی محسوب می‌شوند. هدف کلی از انجام سئو خارجی برقراری ارتباط با سایت‌های معتبر دیگر برای بهتر دیده شدن سایت شما می‌باشد.

اما برای این منظور و رقابت با سایت‌های قدیمی‌تر در حوزه شما، باید لینک سازی خارجی برای سایت انجام گیرد. اما برای حوزه‌های اقتصاد، حقوق، سلامت جسمی و روانی جامعه و سرمایه‌گذاری و ... که با سرنوشت انسان کار دارند، سئو تکنیکال و کیفیت محتوا کافی نبوده و پارامترهایی مانند تخصص، اعتبار و اعتماد اهمیت دارند. درحقیقت این نکته که چه شخصی مطلب را منتشر کرده است از کیفیت مطلب ارائه شده مهم‌تر است.

مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با سال‌ها تجربه و همکاری با بزرگترین فروشگاه‌ها، سالن‌زیبایی‌ها، شرکت‌ها و مجموعه‌های گوناگون موفقیت سایت شما را در کسب بهترین رتبه گوگل تضمین می‌کنند. خدمات سئو و بهینه سازی سایت (SEO) توسط متخصصان گروه جَم با بروزترین تکنیک‌ها و به صورت کاملا اصولی انجام می‌شود.

برای دریافت مشاوره کافیست فرم زیر را پر نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

رفتار کاربران چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

یکی از اصلی‌ترین موارد رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجوگر، رفتار کاربران است. الگوریتم‌های جدید ارائه شده توسط گوگل به خصوص الگوریتم RankBrain، به‌صورت مداوم درحال بررسی رفتار کاربران در زمان جستجو می‌باشند و براساس آن رفتار، رتبه‌بندی سایت‌ها را انجام می‌دهد.  برای نمونه زمانیکه یک کاربر در گوگل اقدام به جستجو می‌کند، موتور جستجو گوگل در صفحات 1 الی 10 نتیجه نمایش می‌دهد. این کاربر است که تصمیم می‌گیرد که کدام سایت‌ها را انتخاب کند. حتی ممکن است سایتی که در پایین صفحه قرارگرفته، کلیک بیشتری داشته باشد. در این صورت گوگل، جایگاه سایتی که بیشترین کلیک را داشته ارتقا می‌دهد.

همچنین مدت زمان حضور کاربران در سایت از دیگر عوامل مهم تاثیرپذیر از رفتار کاربران است. به مدت زمانی که کاربر پس از سرچی مشخص در سایتی می‌گذارند تا زمانیکه مجددا برای همان سرچ مشخص به جستجو باز می‌گردد، Dwell Time نام دارد. اگر کاربر سریعا بعد از مراجعه به یک سایت، از آن خارج شود و به سایت‌های دیگر وارد شود، گوگل برای سایت اول امتیاز منفی درنظر می‌گیرد. زیرا نتوانسته اطلاعات مفیدی به کاربر خود ارائه دهد.

خدمات سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟

خدمات سئو سایت چقدر زمان می‌برد

سئو درحالت کلی فرایندی زمانبر و طولانی مدت است که به چندین ماه تا یک سال زمان برای کسب نتیجه نیاز دارد. البته این زمان بستگی به عوامل مختلفی نیز دارد. برای نمونه درصورتی که سایت‌های زیادی در بازار رقابتی شما وجود دارد، روند سئو به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. از طرفی کیفیت و میزان محتوا در سایت نیز در روند پیشرفت تاثیرگذار است. درصورتی که محتوای شما کاربرپسند و جذاب باشد طبیعتا سریعتر پیشرفت خواهید کرد. همچنین کمیت و کیفیت بک لینک‌های وب سایت شما نیز در سئو سایت تاثیر فراوانی دارد. سابقه سئو نیز در زمان نتیجه‌بخشی آن اثرگذار است. برای مثال اگر درگذشته خدمات سئو سایت انجام داده باشید، احتمال دارد سریعتر نتیجه بگیرید. اما نکته قابل توجه این است که سئو سایت، امری مداوم است و حتی بعد از کسب نتیجه نیز باید ادامه یابد.

مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با ارائه بروزترین روش‌های سئو سایت، خدمات بهینه سازی سایت را در کوتاهترین زمان ممکن برای شما انجام می‌دهند. خانم سحر قاسمی به عنوان بهترین سئوکار در اصفهان، کسب رتبه اول نتیجه گوگل را در زمانی کم به صورت تخصصی برای شما ممکن می‌سازند.

اصلی‌ترین الگوریتم‌های گوگل در سئو سایت

الگوریتم‌های گوگل متعدد هستند و هرکدام روی یک یا برخی از قسمت‌های سئو تمرکز دارند. در زیر به برخی از مهم‌ترین الگوریتم‌ها اشاره شده است:

الگوریتم پاندا گوگل

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا برای جلوگیری از سایت‌هایی با محتواهای کپی شده و یا بی‌کیفیت در سال 2011 طراحی شده است. درواقع این الگوریتم، کفیت محتوای سایت و صفحات را مدنظر قرار می‌دهد. سایت‌هایی با محتواهای کپی شده، بی‌اهمیت و تکراری توسط پاندا جریمه خواهند شد.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم Hummingbird برای درک بهتر اهداف کاربران و نیازهای آن‌ها در سال 2013 طراحی شده است. این الگوریتم گوگل عموما بر روی درک معنی دقیق‌تری از عبارات کلیدی و نه فقط خود کلمه کلیدی متمرکز شده است تا بهترین نتیجه حاصل شود.

الگوریتم پنگوئن گوگل و تاثیر آن بر سئو

الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن در سال 2012 با تمرکز روی بک لینک‌های دریافتی وب سایت‌ها طراحی شده است. الگوریتم پنگوئن گوگل سایت‌هایی را که از بک لینک‌های غیر اخلاقی نظیر استفاده از شبکه‌های لینک و لینک‌های خریداری شده و اسپم را جریمه می‌کند.

الگوریتم پیج رنک گوگل

الگوریتم پیج رنک گوگل

الگوریتم PageRank با تمرکز روی کمیت و کیفیت بک لینک‌های یک صفحه، رتبه‌بندی صفحات را تعیین خواهد کرد. هرچه تعداد لینک‌های ورودی باکیفیت یک سایت بیشتر باشد، براساس این الگوریتم رتبه بهترین دریافت خواهد کرد.

الگوریتم گوگل برت

الگوریتم برت

الگوریتم Bert، الگوریتمی پیشرفته زبان طبیعی بوده که به درک بهتر منظور کاربران توسط گوگل در جستجوهای مبهم و طولانی کمک می‌کند. الگوریتم برت بر روی قسمت بزرگی از متن استفاده می‌شود.این الگوریتم به گوگل در درک متن زبان طبیعی از وب کمک می‌نماید.

الگوریتم مدیک گوگل و تاثیر آن بر بهینه سازی سایت

الگوریتم مدیک گوگل

الگوریتم مدیک گوگل در سال 2018 معرفی شد، علاوه‌بر تمرکز روی سایت‌های بهداشتی و سلامتی روی دیگر سایت‌ها نیز تاثیر گذاشت. این بروزرسانی یک broad core algorithm update بود که تاثیر زیادی در نتایج Serp داشت.

الگوریتم رنک برین گوگل و تاثیرش بر سئو سایت

الگوریتم رنک برین

الگوریتم RankBrain که در 2015 معرفی شد با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی، گوگل را در درک جستجوهای نادر و جدیدی که تابحال با آن مواجه نشده است کمک می‌کند. از مکمل‌های مرغ مگس خوار است و به نمایش نتایج بهتر کمک می‌نماید.

الگوریتم کبوتر گوگل در بهینه سازی وب سایت

الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر در سال 2014 برای بهبود در جستجوهای محلی معرفی شد. الگوریتم کبوتر نتایج بر اساس را موقعیت جغرافیایی کاربر بهبود داده است. بعد از ارائه این بروزرسانی گوگل علاوه‌بر تصویر، صدا و محتوا از لوکیشن نیز به‌عنوان محتوا استفاده میکند

الگوریتم E-A-T

الگوریتم E-A-T

شاخص E-A-T درواقع مخفف Expertise به معنای تخصص، Authoritativeness به معنای اعتبار و Trustworthiness به معنی اعتماد است. گوگل این عوامل را برای ارزیابی کیفیت محتوا سایت بکار می‌گیرد تا نتایج بهتر را نشان دهد.

الگوریتم فلوریدا گوگل و تاثیر آن بر سئو

الگوریتم فلوریدا گوگل

الگوریتم Florida از بروزرسانی‌های اولیه گوگل و رونمایی شده در سال 2023 است. این الگوریتم در تلاش برای جلوگیری از تکرار بیش از اندازه کلمات کلیدی و پنهان کردن متن است. و به منظور جلوگیری از حملات ناخواسته است.

الگوریتم Mobilegeddon

الگوریتم Mobilegeddon

این الگوریتم از آپدیتی که به بررسی واکنش سایت‌ها به موبایل می‌پرداخت در سال 2015 خبر داد. براساس این بروزرسانی سایت‌هایی که بهینه‌سازی اصولی برای موبایل نشده‌اند، در رتبه‌های پایین‌تری قرار خواهند گرفت.

الگوریتم پیج لی اوت

الگوریتم پیج لی اوت

Page Layout Algorithm سایت‌هایی را که تبلیغات زیادی در صفحات وب سایت خود مخصوصا در قسمت هدر سایت دارند و سبب آزار کاربر می‌شوند را حذف می‌کند. هدف اصلی این بروزرسانی مبارزه با تبلیغات زیاد است.

الگوریتم گورخر گوگل و تاثیر آن بر سئو

الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم گورخر یا Zebra سایت فروشگاه‌های اینترنتی کلاهبردار را حذف می‌کند. گوگل با این الگوریتم مرتبا فروشگاه‌های اینترنتی را رصد می‌نماید و فروشگاه‌های بی‌کیفیت را از نتایج حذف و به فروشگاه‌های باکیفیت امتیاز بالاتر می‌دهد.

چرا موتورهای جستجوگر نیاز به سئو دارند؟

شاید بسیاری از افراد با سوالاتی از این قبیل مواجه شوند که: چرا گوگل که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و هزاران مهندس را برای بهبود الگوریتم‌های خود گرد هم آورده است، هنوز نمی‌تواند محتوای باکیفیت را تشخیص دهد؟ و چرا برای رتبه گرفتن از آن رعایت استانداردهای سئو اهمیت دارد؟

در پاسخ می‌توان گفت تنها تشخیص محتوای اصولی و اعتبار سایت هدف گوگل نیست و رتبه‌بندی آن‌ها به‌منظور نمایش بهترین نتیجه برای کاربران نیز دارای اهمیت فراوانی است. در صفحه اول نتایج جستجو حداکثر 10 سایت قابل نمایش برای کاربران وجود دارد. سایت‌هایی که در رتبه بالاتری باشند طبیعتا دارای شانس بیشتری برای بازدید بالا و جلب نظر مشتری و در نهایت افزایش فروش هستند.

اصطلاحات مهم در سئو

برای درک بیشتر مفهوم سئو باید با اصطلاحات و تکنیک‌های سئو آشنایی داشته باشید. در زیر برخی از اصطلاحات مهم در بهینه سازی سایت را برای شما عزیزان قرار داده‌ایم؛ 

کلمات کلیدی یا Keywords تاثیر فراوانی در رتبه سایت دارند. با شناسایی و تحقیق کلمات کلیدی مناسب،می‌توانید بهترین نتیجه ممکن از بهینه سازی وب سایت را به دست آورید.

نقشه سایت یا Sitemap به درک هرچه بهتر موتورهای جستجوگر از ساختار سایت می‌پردازند. با کمک سایت مپ می‌توان اهمیت هر صفحه را برای موتورهای جستجوگر مشخص نمود.

بک لینک‌ها (Backlinks) از مهم‌ترین بخش‌های سئو محسوب می‌شوند که نشان‌دهنده محبوبیت و اعتبار یک سایت برای موتورهای جستجوگر هستند. تولید محتوای باکیفیت از مواردی است که موجب کمک به افزایش بک لینک‌ها می‌شود.

Meta Tag همانند تگ‌های متادسکریپشن به توضیح محتوای صفحه برای موتور جستجو می‌پردازد. این تگ‌ها با نمایش روی نتایج جستجو می‌توانند در نرخ کلیک سایت را به میزان چشمگیری افزایش دهند.

Mobile Optimization نشان‌دهنده این است که سایت شما در صفحات موبایل به خوبی نمایش داده می‌شوند یا خیر. این امر با توجه به استفاده زیاد کاربران از موبایل، در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوگر بسیار مهم است.

به منظور سئو سایت آشنایی با Google Algorithm و بروزرسانی‌های گوگل حیاتی است. الگوریتم‌های گوگل به صورت دائم درحال تغییر هستند و سایت شما نیز باید به‌منظور همگام‌سازی با این تغییرات بروز شود.

کدهای وضعیت HTTP برای اطلاع از وضعیت رخ داده در صفحات وب به موتورهای جستجو بکار می‌روند. برای نمونه کد 404 به موتور جستجو اطلاع می‌دهد که صفحه مورد نظر یافت نشده است.

تعاملات کاربر (User Engagement) مقدار تعامل کاربر با سایت است. نرخ پردازش، تعداد صفحات بازدید شده توسط کاربر و مدت زمان بازدید نشان‌دهنده تعامل کاربر با سایت شماست.

تگ کنونیکال به گوگل می‌گوید که کدام نسخه از یک صفحه باید به عنوان صفحه اصلی نمایش داده شود.

کوکی‌ها اطلاعات کوچکی هستند که در مرورگر کاربران ذخیره می‌شود. و سایت‌ها امکان ردیابی کاربران را از این طریق خواهند داشت. این مورد در بهبود تجربه کاربر و تبلیغات هدفمند مفید است.

آیا هر فرد می‌تواند سایت خود را سئو کند؟

سئو سایت، امری زمانبر، پیچیده، پیوسته است که نیاز به دانش فنی دارد. تلاش و توجه مداوم و استفاده از تکنیک‌های تخصصی برای ایجاد نتایج قابل توجه نیاز است. بنابراین فردی که می‌خواهد سئو سایت خود را انجام دهد باید با اصول سئو نظیر تولید محتوا حرفه‌ای، ایجاد بک لینک‌های باکیفیت، بهبود سرعت لود، بهینه‌سازی تگ‌های متا و ... آشنا باشد. از این‌رو مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه بروزترین روشهای سئو سایت، خدمات بهینه سازی وب سایت را به‌صورت تخصصی برای شما انجام میدهند.

مزیت‌های برون‌سپاری خدمات سئو

استخدام گروهی متخصص برای انجام خدمات سئو سایت ممکن است هزینه‌ای بیشتری داشته باشد اما در عین حال بازدهی بالایی برای کسب و کار شما خواهد داشت. از جمله مزیت‌های برون‌سپاری سئو می‌توان موارد زیر را درنظر گرفت:

صرفه‌جویی در زمان:

از آنجایی که سئو فرایندی زمانبر است، شما می‌توانید با سپردن آن به افرادی متخصص و ماهر این روند را کوتاهتر کرده و در زمان خود نیز صرفه‌جویی کنید.

تجربه و دانش فنی:

متخصصان سئوکار در مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با اصول تخصصی سئو و بهینه‌سازی سایت آشنا هستند. این متخصصان با تجربه پروژ‌های بزرگ، قادر به پیاده‌سازی حرفه‌ای‌ترین تکنیک‌های سئو سایت در اصفهان می‌باشند.

دسترسی به ابزارهای تخصصی سئو:

شرکت‌های سئو و دیجیتال مارکتینگ عموما به ابزارهای تخصصی و پیشرفته سئو دسترسی داشته و بدین واسطه تحلیل دقیق‌تری از سایت شما ارائه می‌دهند.

اطلاع از بروزترین تغییرات:

از آنجایی که موتورها جستجو نظیر گوگل به صورت مداوم درحال تغییر و بروزرسانی الگوریتم‌های خود هستند، متخصصان سئو از تمامی این تغییرات باخبر هستند. این افراد کلیه استراتژی‌ها و فعالیت‌هایشان را براساس این تغییرات اعمال می‌کنند.

نکاتی که بهترین سئو کار باید رعایت کند:

مهم‌ترین نکات مرتبط با سئو و بهینه سازی وب سایت را در ادامه برای شما عزیزان توضیح داده‌ایم.

1- ایجاد زیرساخت فنی قوی برای سایت

سئو تکنیکال برای موتوهای جستجوگری نظیر گوگل دارای ارزش بالایی است. درصورتی که شما سایتی داشته باشید که صفحات آن به کندی لود شود، طبیعتا نرخ فرار کاربران از سایت شما افزایش می‌یاید.

همچنین اگر سایت شما خطاهای زیادی داشته باشد در کسب رتبه اول گوگل شانسی نخواهد داشت. سرعت لود و بارگذاری صفحات در سئو تکنیکال بسیار حائز اهمیت است.

2-شناسایی و تحقیق درست کلمات کلیدی

پس از انجام سئو تکنیکال و بررسی مشکلات فنی سایت، باید اقدام به شناسایی و انتخاب کلمات کلیدی مناسب کنید. کلمات کلیدی به دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

کلمات کلیدی Seed:

به کلماتی می‌گویند که بین 1 تا 3 کلمه و کوتاه هستند. برای نمونه برای سایتی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد کلمات کلیدی seed شامل : خدمات سئو، دیجیتال مارکتینگ و ...هستند.

کلمات کلیدی بلند long tail keywords:

این دسته‌بندی شامل کلمات کلیدی طولانی و بیشتر از 3 کلمه است. این کلمات مربوط به جستجوها و پرس وجوهای خاص می‌شود. برای نمونه بهترین سئوکار در اصفهان کیست؟

درصورتی که شما تازه اقدام به شروع اینکار کرده‌‍اید و کسب وکاری کوچک دارید، بهتر است از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. چراکه رقابت در این کلمات کمتر است و شما را راحتتر به جایگاه مناسب در موتورهای جستجو می‌رساند. اما به طور کلی توصیه می‌شود از ترکیبی از کلمات کلیدی طولانی و Seed استفاده کنید.

3- محتوایی ایجاد نمایید که در موتورهای جستجو رتبه بگیرد.

تولید محتوای با کیفیت بالا این امکان را برای شما فراهم می نماید تا بتوانید در حوزه کاری خود به عنوان سایت مرجع قرار بگیرید. در محتوای با کیفیت معیارهای زیادی تاثیر گذار هستند. برخی از آنها عبارتند از:

هدف کاربر:

اول از همه شما باید بررسی کنید که آیا محتوای شما با هدف کاربر تطابق دارد یا خیر؟ آیا در حد امکان به سوالات پاسخ قانع کننده ای می دهد یا خیر؟

طول محتوا:

طبق تحقیقات ارائه شده توسط HubSpot طول یک مقاله ایده آل بین 2100 تا 2400 کلمه است. این به این معنا نیست که محتوای کمتر از این کلمه نمی تواند جایگاه بگیرد، بلکه هر چقدر محتوا غنی تر و کاملتر باشد می تواند عملکرد بهتری داشته باشد و خوانندگان را مدت زمان بیشتری در سایت نگه دارد.

منحصر بفرد بودن:

محتوای وب سایت هایی که در رتبه های بالا نتایج جستجو قرار دارند ویا بعبراتی دیگر از سئو خوبی برخوردار هستند، همیشه منحصر بفرد بوده و از جایی کپی نشده اند.

لینک های داخلی:

لینک های داخلی باعث شده کاربران و موتورهای جستجو براحتی بین محتواهای وب سایت شما حرکت کنند و محتوای وب سایت شما سریع تر ایندکس شود.

اگر تازه می خواهید کار خود را شروع نمایید و با برنامه ریزی های سئو آشنا شوید با سئو کار همراه باشید.

بهترین شرکت سئو در اصفهان

برای انتخاب بهترین شرکت سئو و بهینه سازی سایت باید چند نکته را درنظر بگیرید. شما باید شرکتی را انتخاب کنید که دارای سابقه و تجربه همکاری با پروژه‌های بزرگ را داشته باشد. همچنین این شرکت باید دارای تیم پشتیبانی قوی باشد تا بتواند خدمات پشتیبانی وب سایت شما را برعهده گیرد. همچنین روش‌های سئو سایت را برای شما به صورت کامل شرح دهد و هزینه‌ای متناسب با خدمات ارائه شده دریافت نماید. مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با بکارگیری از بهترین سئو کاران در اصفهان و تیمی مجرب و حرفه‌ای، بهترین گزینه برای انجام خدمات سئو و بهینه‌ سازی سایت برای شماست.

تیم سئو جَم با بهره‌گیری از بروزترین تکنیک‌های سئو، در کوتاهترین زمان ممکن سایت شما را در کلمات کلیدی مخصوصتان بالا آورده و باعث افزایش فروش و مشتری شما خواهند شد. ما در بهترین شرکت سئو در اصفهان برای شما علاقه‌مندان آموزش بهینه سازی وب سایت و سئو را به صورت حرفه‌ای و تخصصی ارائه نموده‌ایم.

اشتباهات متداول در سئو و بهینه‌سازی سایت چیست؟

برخی از اشتباهات رایج در انجام سئو سایت در اصفهان که به سایت آسیب وارد می‌سازد شامل: تولید محتوای بی‌کیفیت، انتخاب اشتباه کلمات کلیدی، سرقت و کپی برداری محتوا، کلمات کلیدی اسپم

تفاوت سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ در چیست؟

سئو روی رتبه‌بندی سایت و کسب رتبه بالاتر از سوی گوگل و سایر موتورهای جستجوگر متمرکز است. اما هدف از بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ تبلیغ و تقویت برند از روش‌های مختلفی مانند سایت، شبکه‌های اجتماعی و ... است.

سئو یا تبلیغات گوگل ادوردز، کدام بهتر است؟

سئو موجب بالا رفتن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو شده و فرایندی بدون هزینه‌ است. اما تبلیغات گوگل ادوردز روش تبلیغاتی پولی است که باعث نمایش دادن آگهی کسب و کارها در نتایج جستجو می‌شود.

لازم به ذکر است گوگل ادوردز تازمانی که شما هزینه کنید تبلیغاتتان را در صفحه اول نمایش می‌دهد و زمانیکه شما هزینه را متوقف کنید تبلیغاتتان رتبه خود را از دست می‌دهند.

قیمت خدمات بهینه سازی سایت چقدر است؟

سئو یک محصول نیست که بتوان قیمت مشخص و یکسانی برای تمامی سایت‌ها درنظر گرفت. بلکه این روند مجموعه‌ای از خدمات تخصصی بوده که در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرد. برای نمونه هرکدام فعالیت‌های بهینه سازی، بازاریابی محتوا، لینکسازی و ... هزینه‌ای جدا دارد. درحالت کلی در گام اول براساس آنالیز و تحلیل سایت و تصمیم‌گیری‌ها درباره خدماتی که سایت شما بدان نیاز دارد، می‌توان تخمینی از قیمت ارائه داد.

چه تضمینی برای رسیدن به رتبه اول گوگل هست؟

یکی از درخواست‌های کاربران، ارائه تضمین بابت رسیدن سایتشان به رتبه اول در کلمات کلیدی هدفمند می‌باشد. این مسئله امری غیرقانونی و نادرست است.

چراکه برای تعیین رتبه دقیق در بازه زمانی مشخص هیچ تضمینی وجود ندارد. زیرا دستیابی به اطلاعاتی از میزان فعالیت سایر رقبا و آپدیت‌ها و الگوریتم‌های بعدی گوگل امری غیرممکن است. از این رو ارائه تضمین به مشتری ممکن است شانس دستیابی به پروژه را افزایش دهد اما نوعی کلاهبرداری محسوب می‌شود.

تاثیرپذیری سئو و شبکه های اجتماعی به چه صورت است؟

فعالیت در شبکه های اجتماعی به صورت غیرمستقیم، روی سئو سایت تاثیر دارد. دستیابی به بک لینک در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند موجب افزایش تعامل با کاربران، برندسازی و گسترش برند و ... گردد.