طراحی سایت با هوش مصنوعی و آموزش آن

طراحی سایت با هوش مصنوعی و آموزش آن
by 
05 جولای/24

طراحی سایت با هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین تحولات جدید در عرضه طراحی وب سایت است. در ادامه این مطلب از وب سایت مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم به آموزش طراحی وب سایت در عرض 2 دقیقه با هوش مصنوعی اشاره کرده‌ایم. از آنجایی که المنتور از ابزارهای محبوب افزونه‌های وردپرس برای ساخت و ویرایش صفحات وب سایت است به طراحی سایت با هوش مصنوعی المنتور نیز اشاره کرده‌ایم. المنتور یک صفحه سازنده بصری است که به شما این امکان را می‌دهد تا صفحات وب سایت خود را با استفاده از یک رابط کاربری بصری و رها کردن ماژول‌ها بسازید. اکنون با هوش مصنوعی می‌توانید امکانات جدیدی به المنتور اضافه کنید. این تکنولوژی می‌تواند به شما در زمان پروسه طراحی و توسعه وب سایت کمک کرده و آن را ساده‌تر و سریعتر و هوشمندتر کند.

در کل اگر نگاهی به تاریخ طراحی سایت در جهان بیندازید، می‌بینید که طراحی و توسعه سایت به سمت آسان‌تر شدن حرکت کرده است. تکنولوژی‌ها و نرم افزارهای مختلفی به بازار معرفی شده‌اند که به طراحان و توسعه دهندگان سایت کمک می‌کنند تا در زمان کمتر و با کدنویسی کمتر قادر باشند سایت‌های پویاتر و جذاب‌تری برای کاربران در زمینه‌های مختلف بسازند. کسب و کارها بخصوص سایت‌های فروشگاهی برای عقب نماندن از رقبا باید همگام با آخرین تکنولوژی‌ها در طراحی وب پیش بروند.

هوش مصنوعی جدیدترین تکنولوژی در این حوزه است که AI وب دیزاین را متحول کرده است. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بدانید هوش مصنوعی و زیر شاخه‌های مهم آن یعنی ماشین لرنینگ چه کاربردهایی در طراحی و توسعه سایت دارند.

لازم به ذکر است طراحی سایت با هوش مصنوعی و ساخت وب سایت با هوش مصنوعی از کارهایی است که همچنان دارای محدودیت‌های زیادی است. اما شما می‌توانید به آسانی و هزینه کم از هوش مصنوعی المنتور برای ساخت سایت رایگان با هوش مصنوعی استفاده کنید.

ساخت سایت رایگان با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تنها برای ساخت ربات‌های انسان نما کاربرد ندارند. چراکه مدت زیادی است که هوش مصنوعی راه خود را به صنایع مختلف باز کرده است. در سالهای اخیر غول‌های دنیای تکنولوژی برای تولید محصولاتی که با هوش مصنوعی قدرتمند و کارا شدند، رقابت سنگینی درگرفته است. اپل Siri و گوگل Alexa را به بازار معرفی کرده‌اند. از دلایل مهم استفاده از هوش مصنوعی این است که تعامل انسان با ماشین را بهتر می‌کند. هوش مصنوعی به دلیلی کاملا مشابه در وب دیزاین به کار برده می‌شود. سایت‌ها، وب اپلیکیشن‌ها و اپلیکیشن‌ها نیز جزو محصول هستند. محصولاتی که اگر تجربه کاربر خوبی نداشته باشند و کاربر نتواند در تعاملی که با آنها دارد به اهدافش برسد و کاری را که می‌خواهد انجام دهد، مشتری و بازار را از دست می‌دهد.

نحوه استفاده از طراحی سایت با هوش مصنوعی المنتور

با ویژگی جدید المنتور می‌توانید متن‌ها و عنوان‌های بسیار خلاقانه در زبان‌های مختلف و با نوع گفتار دلخواه خود ایجاد کنید. تنها کافیست وارد ویرایش هر المنتی که دارای یک فیلد متنی است شوید و سپس بر روی Write With AI کلیک کنید.

AIDA بهترین ابزار هوش مصنوعی برای طراحی وب سایت

از آنجایی که طراحی سایت کار ساده و آسانی نیست، ابزار Bookmark به عنوان یک طراح وبسایت با کمک هوش مصنوعی وارد می‌شود و انقلابی در این صنعت به وجود می‌آورد. AIDA مخفف کلمات Artificial intelligence Design Assistant به معنی دستیار طراحی هوش مصنوعی است. با در نظر گرفتن عنوان این آیتم شاید فکر کنید که این موضوع مرتبط به آینده است، اما باید بگویم که این ابزار هم اکنون در دسترس هستند. Aida در کمتر از دو دقیقه برای شما نمونه اولیه وب سایت را با ترکیب بخش‌های مختلفی از نیازهای کاربران می‌سازد. انجام این پروسه بسیار راحت بوده و طراحان اصلی این هوش مصنوعی باور دارند که Aida نود درصد مشکلات و دردسرهای مربوط به طراحی یک وبسایت را کاهش می‌دهد.  برای استفاده از Aida باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • به صورت رایگان ثبت نام کنید و در بخش پروفایل بر روی گزینه Create new website کلیک نمایید.
  • Artificial Design Intelligence را برای ادامه کار طراحی انتخاب کنید.
  • تعدادی سوال از شما پرسیده می‌شود که به آنها پاسخ دهید.
  • بعد از آن اجازه دهید هوش مصنوعی یک وبسایت عالی با قابلیت ویرایش برای شما بسازد.

هوش مصنوعی Wix ADI

ابزار Wix ADI بدون کد نویسی و برنامه نویسی یک طراحی سایت عالی را انجام می‌دهد. Wix ADI یک پلتفرم تمام و کمال است که سرویس‌های مرتبط با وب سایت مبتنی بر اصل انتها به انتها (End-to-end) را ارائه می‌کند. دیگر سرویس‌های ارائه شده در این پلتفرم Wix Editor X است که در واقع ابزار طراحی drag-and-drop برای طراحی وب سایت است.

کاربردهای استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت وب سایت های زیبا

هوش مصنوعی تنها بر تجربه کاربر سایت‌ها تاثیر مثبتی نمی‌گذارد و طراحان و توسعه دهندگان به دلایل فنی مهمی از هوش مصنوعی در طراحی سایت استفاده می‌کنند. علاوه بر آنها کاربرد سوم و سودآور دیگری نیز وجود دارد که هوش مصنوعی به دیجیتال مارکتینگ و فروش سایت‌های فروشگاهی کمک بسیاری می‌کند. در ادامه به کاربردهای ai در طراحی سایت اشاره خواهیم کرد:

بهینه سازی و توسعه سایت با استفاده از هوش مصنوعی در طراحی وب سایت

نرم افزارها و ابزارهایی با هوش مصنوعی ساخته شد‌ه‌اند که کدنویسی خودکار انجام می‌دهند و قادر هستند تا کدها را تکمیل کنند. در این صورت توسعه سایت سریع‌تر و کم خطاتر است. هوش مصنوعی حتی برای دیزاین کلی سایت به طراح و توسعه دهنده پیشنهاد می‌دهد. سایت‌ها هرچه تعاملی‌تر و پویاتر باشند برای کاربران جذاب‌تر هستند. طراحی سایت داینامیک سخت‌تر و زمانبرتر است. طراح و توسعه دهنده سایت این امکان را دارد که با هوش مصنوعی کارهای خلاقانه‌ی زیادی برای تعاملی‌تر کردن سایت انجام دهد.

بهبود تجربه کاربر سایت با وب سایت ساز هوش مصنوعی

اگر وارد وب سایتی شوید که به محض ورود در گوشه راست صفحه پیغامی نمایش داده شود و کسی به شما سلام کند و آماده پاسخگویی به شما باشد، ممکن است از او کمک بگیرید و با راهنمایی‌اش سریع‌تر کاری را که می‌خواهید، می‌توانید انجام دهید. حتی ممکن است این راهنمایی تبدیل به پشتیبانی پس از خرید سایت شود. شاید با خود فکر کنید که با یک کارمند یا بازاریاب در تمام این مدت صحبت می‌کردید اما شما با چت بات صحبت می‌کردید. چت باتی که با هوش مصنوعی ساخته و یادگرفته است که چگونه شما را راهنمایی کند.

علاوه بر چت بات‌ها و پیشنهاداتی که هوش مصنوعی برای دیزاین سایت می‌دهد که بر تجربه کاربر و تعامل کاربران با سایت اثر می‌گذارد، هوش مصنوعی می‌تواند به کاربران برای خرید کالا یا خدمتی که در سایت به دنبال آن هستند، پیشنهاد دهد. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین رفتار و تعامل تک تک کاربران را زیر نظر می‌گیرند، آنها و ترجیحاتشان را می‌شناسند و می‌تواند تجربه خریدی کاملا شخصی سازی شده برای هر کاربر بسازد.

کمک به بازاریابی و فروش سایت‌های فروشگاهی

کسب و کارهای اینترنتی نباید اجازه دهند مشتری بدون خرید کردن سایت را ترک کند. برای رسیدن به این هدف دیجیتال مارکتر باید مشتریان، بودجه‌ی آنها و ترجیحاتشان را بشناسد و بر اساس آن بازاریابی کند. پس نیاز به داده و اطلاعات دارد و هوش مصنوعی در طراحی وب سایت دقیقا همین کارها را انجام می‌دهد و رفتارهای کاربران را جمع آوری و تحلیل می‌کند و نتیجه را در اختیار بازاریاب قرار می‌دهد. علاوه بر آن، هوش مصنوعی در سایت قادر است تا حدی سایت را برای کاربر شخصی‌سازی کند و تجربه کاربر منحصر بفردی برای او بسازد.

کاربری را در نظر بگیرید که چند هفته قبل وارد وبسایتی فروشگاهی شد و دنبال شلوار جین در محدود قیمت مشخصی گشت اما خریدی انجام نداد. امروز ممکن است دوباره وارد همان سایت شود و خواهد دید که در تبلیغات صفحه اول برند شلوار جینی برای او نمایش داده می‌شود که شلوارهایش را حراج کرده است. چراکه هوش مصنوعی شما را می‌شناسد و می‌خواهد به شما کمک کند.

Leave A Comment

مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با بیش از 12 سال تجربه تخصصی در ارائه خدمات بازاریابی اینترنتی

خیابان رباط، خیابان باهنر، ساختمان اداری ارغوان
اصفهان
007 700 33 031
(هفت روز هقته)
71 19 913 0913
منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم....