تشخیص محتوای هوش مصنوعی با 12 ابزار رایگان

تشخیص محتوای هوش مصنوعی با 12 ابزار رایگان
by 
05 جولای/24

تشخیص محتوای هوش مصنوعی و تشخیص متن هوش مصنوعی برای افراد و سازمان‌هایی که قصد دارند از اعتبار و صحت محتواها باخبر شوند، بسیار مهم است. استفاده از هوش مصنوعی در تولید تصاویر، دستیاران مجازی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، مقالات خبری، ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی، تغییر صدا با هوش مصنوعی و … روز به روز رایج‌تر می‌شود. باتوجه به این گسترش داده‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد سیستم و بهترین ابزارهای تشخیص محتوای هوش مصنوعی و تشخیص متن هوش مصنوعی فارسی و فیلتر کردن این داده‌ها بسیار حیاتی بنظر می‌آید. همینطور بدلیل الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی، تشخیص محتوای تولید شده با هوش مصنوعی دشوارتر شده است.

با این وجود می‌توان با بهترین ابزار تشخیص محتوای هوش مصنوعی در سال 2024 همانند سایت تشخیص کپی بودن مقاله Copyleaks، سایت تشخیص متن chatgpt نظیر GPTZero و … می‌توان به صحت و قطعیت بالایی در رابطه با تشخیص محتوای ساختگی رسید.

در این زمان برخی ممکن است به این پرسش بربخورند که آیا امکان شناسایی تصاویر و دیگر محتواهای ساخته شده با هوش مصنوعی وجود دارد؟ در ادامه این مطلب از وب سایت مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با ما همراه باشید تا با بهترین ابزارهای تشخیص محتوای هوش مصنوعی آشنا شوید.

چه محتواهایی با هوش مصنوعی تولید می‌شوند؟

امروزه فناوری‌ها و ربات هوش مصنوعی، در تولید محتوا بسیار کارآمد و کمک‌کننده شده‌اند. ابزارهای هوش مصنوعی با الگوریتم‌های خود می‌توانند هر محتوایی نظیر تصاویر پیچیده، متن، صدا و … تولید کنند. این ابزارها بر اساس داده‌های از پیش تعیین شده برنامه ریزی شده‌اند. این فناوری که از آن به عنوان هوش مصنوعی مولد نیز یاد می‌شود قادر به تولید محتواهایی مانند موارد زیر است:

  • تصاویری از قبیل گرافیک و اینفوگرافی، عکس
  • متن‌هایی مانند شعر، مقاله، توضیحات محصول و داستان
  • ویدیوهایی مانند تیزرهای تبلیغاتی، فیلم‌های متحرک و ساخت ویدیو با هوش مصنوعی
  • تولید صداهایی برای صداگذاری، گویندگی و سخنرانی برای دستیاران مجازی
  • واقعیت مجازی و افزوده نظیر ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی و مدل‌های سه بعدی
  • پردازش زبان طبیعی مانند تحلیل احساسات و خلاصه‌سازی
  • پیش بینی‌های مالی همچون پیش‌بینی سهام، تجزیه تحلیل ریسک، گزارش‌های مالی و پلاگین های chatgpt برای ارز دیجیتال
  • کدزنی و برنامه نویسی مانند برنامه‌ها، بازی‌ها و نرم‌افزارها
  • پیش‌بینی‌های عملی مانند تحقیقات عملی، پیش بینی آب و هوا و کشف دارو

آیا گوگل تولید محتوا با هوش مصنوعی را جریمه می‌کند؟

گوگل محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را جریمه نمی‌کند. اما محتواهای بی‌کیفیت، گمراه‌کننده و هرزنامه که با جان و مال انسان سروکار دارند توسط الگوریتم YMYL گوگل بررسی شده و جریمه می‌شوند. حال درصورتی که هوش مصنوعی محتوایی تولید کند که این موارد در آن رعایت نشود، مورد جریمه گوگل قرار می‌گیرد. برای نمونه درصورتی که مقاله‌ی ضعیفی توسط هوش مصنوعی نوشته شود یا آموزنده و منحصر بفرد نباشد، گوگل رتبه آن را در نتایج خود کاهش می‌دهد.

همچنین اگر وبسایتی به منظور فریب کاربران با کلیک بر روی تبلیغات و ارائه اطلاعات خصوصی، طراحی شده باشد، گوگل آن را جریمه می‌کند. گوگل صفحات با کیفیت بالا، مورد نظر کاربران، آموزنده و مفید را به کاربران نمایش می‌دهد.

هوش مصنوعی می‌تواند ابزاری کارآمد برای ایده گرفتن و تولید محتوا با درنظر گرفتن معیارها و الگوریتم‌های گوگل باشد. بنابراین تشخیص محتوای هوش مصنوعی توسط گوگل برخی مواع ممکن است سبب آسیب به سئو سایت شما شود.

ضرورت تشخیص محتوای تولید شده با هوش مصنوعی

همانطور که مدل‌های زبانی نظیر GPT همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهند، تشخیص متن chatgpt و تشخیص محتوای هوش مصنوعی و متون نوشته شده بوسیله انسان سخت‌تر می‌گردد. در مواردی مانند موارد حساس آکادمیک به اطمینان بابت صحت و ارگانیک بودن متون نیاز است و تشخیص محتوای هوش مصنوعی بسیار مهم می‌باشد.

در این موارد است که تشخیص محتوای تولید شده با هوش مصنوعی وارد عمل می‌شود. بنابراین شناسایی و تشخیص محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی برای عدم اجرای اهداف مخرب بسیار حائز اهمیت است. اگرچه هیچ کدام از ابزارهای تشخیص محتوای هوش مصنوعی با اطمینان زیاد قدرت تشخیص ندارند و مدعی آن هم نیستند، اما برخی از این ابزارها نتایج دقیقی در تشخیص محتوای هوش مصنوعی ارائه می‌دهند.

شاید در آینده این ابزارهای تشخیص محتوای هوش مصنوعی بتوانند مشخص کنند که ِآیا هوش مصنوعی جایگزین شغل نویسندگان می‌شود یا خیر؟

در زیر به چند نمونه اهداف مخرب که نمایانگر اهمیت تشخیص محتوای هوش مصنوعی هستند، اشاره شده است:

ایجاد دیپ فیک:

دیپ فیک به صداها و ویدیوهای غیرواقعی گفته می‌شود که این‌طور بنظر می‌رسد که کسی چیزی را انجام می‌دهد یا چیزی می‌گوید که این‌چنین نیست. دیپ فیک می‌تواند در آسیب رساندن به شهرت و نشر اطلاعات نادرست مصارف مخربی داشته باشد و نمایانگر ضرورت تشخیص محتوای هوش مصنوعی است.

ایجاد هرزنامه:

محتوای ساخته شده توسط هوش مصنوعی را در ایجاد پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌های اسپم و دیگر اشکال محتوا ناخواسته می‌توان بکارگرفت. این موضوع در صورتی که حاوی بدافزار باشد می‌تواند آزاردهنده و مضر به شمار رود.

نشر اطلاعات و تبلیغات نادرست:

از محتوای ساخته شده توسط هوش مصنوعی می‌توان در ایجاد پست‌های رسانه اجتماعی، مقاله‌های خبری جعلی و دیگر اشکال محتوایی گمراه‌کننده استفاده کرد. این مسئله در گفتمان عمومی تاثیر منفی و خشونت‌باری خواهد داشت.

آیا امکان تشخیص محتوای هوش مصنوعی وجود دارد؟

بله، با استفاده از روش‌ها و بهترین ابزارهای تشخیص محتوای هوش مصنوعی، امکان تشخیص محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی فراهم شده است. در زیر به چند مورد از این روش‌های تشخیص محتوای هوش مصنوعی اشاره شده است:

ناهماهنگی در سبک یا لحن:

این‌گونه محتواها اغلب دارای تناقضاتی در لحن و سبک هستند. چراکه مدل‌های هوش مصنوعی قادر به ثابت نگه‌داشتن یک سبک و لحن نیستند.

وجود زبان تکراری و غیرطبیعی:

محتوای ساخته شده توسط هوش مصنوعی، معمولا دارای زبان غیرطبیعی و یا تکراری است. این مسئله به این دلیل است که مدل‌های هوش مصنوعی روی مجموعه داده‌های بزرگ متن، آموزش داده و قادر به تمایز بین زبان طبیعی و غیرطبیعی نخواهند بود.

بررسی خطاهای واقعی:

محتوای ساخته شده توسط هوش مصنوعی معمولا دارای خطاهای واقعی است. چراکه مدل‌های هوش مصنوعی در تمام زمان‌ها، قادر به پردازش و دسترسی به اطلاعات از جهان واقعی نیستند.

ابزارهای تشخیص محتوای هوش مصنوعی و واقعی:

تعدادی ابزار ایجاد شده‌اند که قادرند به تشخیص محتوای هوش مصنوعی کمک کنند. این ابزارهای از تکنیک‌های مختلفی نظیر بررسی خطاهای واقعی، جستجوی ناسازگاری در لحن، زبان تکراری و .. برای تشخیص متن هوش مصنوعی فارسی استفاده می‌کنند.

بهترین ابزارهای تشخیص محتوای هوش مصنوعی و تشخیص متن هوش مصنوعی

در زیر به برخی از ابزارهایی که می‌توانند در تشخیص محتوای هوش مصنوعی، تشخیص متن chatgpt و تشخیص متن هوش مصنوعی فارسی به ما کمک کنند اشاره شده است:

ابزار تشخیص محتوای هوش مصنوعی AI OR NOT

ابزار تشخیص محتوای هوش مصنوعی AI OR NOT

سایت Ai or Not ابزاری است که به راحتی می‌تواند عکس‌های ساخته شده توسط هوش مصنوعی را از تصاویر واقعی تشخیص دهد. شما کافیست در سایت تشخیص محتوای هوش مصنوعی AI OR NOT، تصویر مورد نظر خود را آپلود کنید و سپس برای شما درصدی که تصویر توسط هوش مصنوعی درست شده است یا انسان را مشخص می‌کند. ابزارهای تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی تصاویر زیبایی خلق می‌کنند که توسط این ابزار قابل شناسایی هستند.

ابزار تشخیص محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی Originality AI

ابزار تشخیص محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی Originality.AI

سایت تشخیص کپی بودن مقاله Originality.AI که می‌تواند سرقت ادبی را در محتواهای نوشتاری تشخیص دهد. اغلب معلمان، ناشران و … از این ابزار برای تشخیص اصالت محتوا استفاده می‌کنند.

ابزار Originality.AI برای تشخیص متن هوش مصنوعی فارسی و مطابقت متن داده شده با محتوای فعلی، آن را با پایگاه داده‌ای مقاله دانشگاهی و سایر منابع مقایسه می‌کند. همچنین Originality.AI درصورت عدم تطابق، درصد منحصربفردی متن را نشان می‌دهد و قسمت‌های مشابه را مشخص می‌کند.

ابزار تشخیص متن هوش مصنوعی فارسی copyleaks

ابزار تشخیص متن هوش مصنوعی فارسی copyleaks

ابزار copyleaks، نرم‌افزار تشخیص متن هوش مصنوعی فارسی است که با اسکن متن با فناوری‌های هوش مصنوعی، شباهات را بین اسناد مختلف برای تشخیص سرقت ادبی مشخص می‌کند. ابزارهای استفاده شده در تشخیص محتوای هوش مصنوعی copyleaks، روش‌های یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی است.

برنامه copyleaks با اسکن، اسناد مایکروسافت آفیس، فایل pdf و صفحات وب، متن را با پایگاه داده مقایسه می‌کند. و حتی در صورت بازنویسی، سرقت ادبی را مشخص می‌نماید و درصد تشابه را نیز نشان می‌دهد.

ابزار شناسایی متن هوش مصنوعی Writer

ابزار شناسایی متن هوش مصنوعی Writer

Writer یک ابزار تشخیص محتوای هوش مصنوعی است. این ابزار تشخیص متن chatgpt با استفاده از پردازش زبان طبیعی و روش‌های یادگیری ماشین متن را شناسایی می‌کند. رایتر قادر است انواع نوشتار مانند مقالات خبری، پست‌های شبکه اجتماعی و … را دسته‌بندی و متمایز سازد. ابزار writer همچنین با تشخیص احساسات در متن و نظرات افراد، مطالب دارای نگرش خوب یا بد را از هم تشخیص می‌دهد.

ابزار تشخیص محتوای هوش مصنوعی Writer می‌توان در حذف محتوا ناخواسته از رسانه اجتماعی، پیدا کردن داده‌های مرتبط و بررسی موفقیت در فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی استفاده نمود.

ابزار seo.ai برای تشخیص متن chatgpt و ..

ابزار seo.ai برای تشخیص متن chatgpt و ..

ابزار seo.ai با استفاده از 4 مدل تشخیص متن هوش مصنوعی، تشخیص محتوای هوش مصنوعی از واقعی را انجام می‌دهد. اصل‌های مورد بررسی متن در این ابزار، آنتروپی، پیش‌بینی، پرپلکسی و همبستگی می‌باشد. ابزار seo.ai برای تشخیص متن chatgpt ، GPT-4و GPT-3.5 بکار می‌رود.

ابزار تشخیص متن هوش مصنوعی Huggingface

ابزار تشخیص متن هوش مصنوعی Huggingface

Roberta OpenAI Detector ابزاری برای تشخیص متن تولید شده توسط هوش مصنوعی است. Heggingface براساس متون تولید شده در مدل زبانی GPT-2، قادر است متن‌های ساخته شده توسط هوش مصنوعی را تشخیص دهد.

به دلیل توانایی زیاد هوش مصنوعی در تولید متون مشابه به متون انسان، بکارگیری از مدل‌های زبانی برای تولید متون رایج شده است. ابزار Huggingface به راحتی می‌تواند برای شما مشخص کند که آیا متن تولید شده توسط انسان است یا هوش مصنوعی.

ابزار شناسایی متن هوش مصنوعی ai detector

ابزار شناسایی متن هوش مصنوعی ai detector

ابزار آنلاین ai detector، با الگوریتم‌های پیشرفته، برای تشخیص متن chatgpt و یا انسان را انجام می‌دهد. نسخه رایگان ابزار ai detector توانایی تشخیص اینکه متن نوشته شده توسط انسان است یا خیر را داراست. اما در نسخه پولی این ابزار تشخیص محتوای هوش مصنوعی، به دقت بیشتری مشخص می‌کند که متن توسط انسان نوشته شده یا ربات.

ابزار GPT-2 Output Detecto

ابزار GPT-2 Output Detecto

ابزار GPT-2 Output Detecto، ابزاری آنلاین برای تشخیص محتوای هوش مصنوعی می‌باشد. GPT-2 Output Detecto براساس مشخصه‌های متن و چگونگی آن، مشخص می‌کند که متن توسط انسان نوشته شده است یا خیر. معیارهایی که GPT-2 Output Detecto با استفاده از آن‌ها متن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، پرپلکسی برای پیچیدگی متن و برستینسی برای سرعت متن است.

ابزار GPTZero

ابزار GPTZero

ابزار تشخیص محتوای هوش مصنوعی GPTZero بوسیله یک دانشجو 22 ساله در کالج ادوارد تیان ساخته شد. GPTZero بر اساس دو عامل پرپلکسی و برستینس قادر به تشخیص محتوای واقعی از هوش مصنوعی است. درصورتی که این ابزار تشخیص محتوای هوش مصنوع توسط متن گیج شود، با استفاده از پرپلکسی، متن را پیچیده تصور کرده و آن را ساخته شده توسط انسان معرفی می‌کند.

ابزار writefull GPT Detector

ابزار writefull GPT Detector

Writefull از ابزارهای تشخیص دهنده gpt تشکیل شده است. ابزار writefull GPT Detector قادر است محتوای تولید شده توسط CHATGPT و GPT-3 را شناسایی کند. سپس با ارائه امتیازی نشان می‌دهد که متن توسط انسان نوشته شده است یا هوش مصنوعی.

ابزار OpenAi AI Text classifier

ابزار OpenAi AI Text classifier

شرکت openai یک AI Text Classifier به‌منظور مقابله با gpt ساخته است. ابزار OpenAi AI Text classifier برخلاف سایر ابزارهای گفته شده به متن امتیازی نداده و قسمت‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را نیز مشخص نمی‌کند. روش کار این سایت تشخیص محتوای هوش مصنوعی بدین صورت است که احتمال تولید محتوا بوسیله هوش مصنوعی را با 5 دسته نشان می‌دهد. این 5 دسته از بسیار بعید تا محتمل می‌باشند.

ابزار تشخیص متن on-page.ai

ابزار تشخیص متن on-page.ai

ربات محتوا On-page.ai، به شما این امکان را می‌دهد که با وارد کردن URL بتوانید قسمت‌های نوشته شده توسط هوش مصنوعی را تشخیص دهید. در سایت تشخیص کپی بودن مقاله on-page.ai شما با کلیک روی گزینه تایید می‌توانید امتیاز احتمال وجود هوش مصنوعی را مشاهده کنید.

روش های دیگر تشخیص محتوای هوش مصنوعی در تصاویر چیست؟

با بررسی جزئیات تصویر، دقت به شمایل تصویر، مشاهده واتر مارک در تصاویر، پیدا کردن تناقضات، جستجوی تصویر در گوگل، و استفاده از ابزارهای تشخیص محتوای هوش مصنوعی از جمله روش‌ها می‌باشد.

بهترین ویژگی های ابزار تشخیص متن هوش مصنوعی copyleaks چیست؟

پوشش کامل مدل، تجهیز تحلیل در سطح جمله، پشتیبانی از 30 زبان و دقت 99.1% از دیگر ویژگی‌های ابزار copyleaks برای تشخیص محتوای واقعی از هوش مصنوعی است.

بهترین ویژگی‌های Originality.ai برای تشخیص محتوای هوش مصنوعی چیست؟

تست‌های خوانایی، گزارش‌های قابل اشتراک‌گذاری، بررسی سرقت ادبی و ردیابی ترکیب هوش مصنوعی و گزینه‌های مشارکتی از دیگر ویژگی‌های این ابزار تشخیص محتوای واقعی از هوش مصنوعی است.

Leave A Comment

مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم با بیش از 12 سال تجربه تخصصی در ارائه خدمات بازاریابی اینترنتی

خیابان رباط، خیابان باهنر، ساختمان اداری ارغوان
اصفهان
007 700 33 031
(هفت روز هقته)
71 19 913 0913
منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم....