هوش مصنوعی

ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی 4 ابزار رایگان

ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی

ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی و تبدیل عکس به انیمیشن با هوش مصنوعی یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب و پرطرفدار ابزارهای هوش مصنوعی است. بدون شک ساخت انیمیشن تنها با استفاده از یک عکس یا ویدیو و یا تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی و تبدیل ویدیو به کارتن، برای شما هم جذاب است. همچنین بسیاری از افراد بوسیله هوش مصنوعی برای ساخت انیمیشن دو بعدی و ساخت کلیپ با هوش مصنوعی، توانسته‌اند در شبکه‌های اجتماعی دنبال‌کننده‌های زیادی پیدا کنند. تبدیل ویدیو به انیمیشن با هوش مصنوعی Stable diffusion ، Runway و … امکان‌پذیر است.

ما در ادامه این مطلب از وب سایت مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم شما را با ابزارهای ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی رایگان آشنا خواهیم کرد.

آموزش ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی برای کسب و کارها

بی شک استفاده از هوش مصنوعی و ساخت کلیپ با هوش مصنوعی در کسب و کارها موجب می‌شود شما از رقیبان خود یک قدم جلوتر باشید. برای نمونه یک یوتیوبر می‌تواند از ابزارهای تغییر صدا با هوش مصنوعی، تولید محتوا ویدیویی با هوش مصنوعی، سناریو نویسی با chatgpt و … استفاده کند. یک وبمستر می‌تواند با هوش مصنوعی موجب گسترش وب سایت خود شود. یا یک فروشنده می‌تواند از هوش مصنوعی برای تحلیل رفتار مشتریان و جذب مشتری بیشتر استفاده نماید. اما ابزار ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی و هوش مصنوعی برای ساخت انیمیشن دو بعدی ابزاری جدید و پرطرفدار است.

شما می‌توانید از سایت هوش مصنوعی ادیت فیلم، تبدیل عکس به انیمیشن با هوش مصنوعی، ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی با گوشی و … کاربردهای گوناگونی داشته باشید. در ادامه ما به بهترین و حرفه‌ای ترین ابزارهای ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی رایگان اشاره می‌کنیم.

ابزارهای ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی رایگان

تبدیل عکس به انیمیشن با هوش مصنوعی و یا تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی توسط فناوری‌های هوش مصنوعی برای فرایند انیمیشن سازی انجام می‌شود. شما می‌توانید با این ابزارها بدون هیچ دانش و تخصصی و تنها با چند کلیک ساده، انیمیشنی باکیفیت و جذاب بسازید. ابزارهای گوناگونی برای تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی یا تبدیل عکس به انیمیشن با هوش مصنوعی وجود دارند که در ادامه به حرفه‌ای ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1- Stable diffusion سایت ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی

ابزار Stable Diffusion از قدرتمندترین ابزارهای ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی محسوب می‌شود. Stable Diffusion در عین رایگان بودن، اوپن سورس است. این بدین معناست که برنامه‌نویسان از سراسر دنیا می‌توانند به توسعه و رشد Stable Diffusion کمک کنند. همچنین شما می‌توانید در این سایت ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی، از مدل‌های ساخته شده توسط دیگر افراد استفاده کنید و انیمیشن خود را به سبک‌های مختلف بسازید.

ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی رایگان Stable Diffusion

شما با هوش مصنوعی Stable Diffusion قادرید عکس را به عکس، متن را به عکس و عکس را به ویدیو تبدیل کنید. اگر رایانه‌ای با سخت‌افزاری قوی دارید، می‌توانید از صفحه گیت هاب، مدل را روی سیستم خود اجرا نمایید.

Stable diffusion سایت ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی

درغیر این صورت می‌توانید از نسخه تحت وب این مدل به صورت آنلاین استفاده کنید.

تبدیل عکس به انیمیشن با هوش مصنوعی Stable Diffusion

Deforum Stable Diffusion مدل دیگری از ابزار Stable Diffusion است. این مدل با امکانات بیشتر قادر است، فریم‌های ویدیور را به صورت جداگانه بین 100 تا 1000 تنظیم نماید. همچنین از دیگر فاکتورهای قابل تعریف در این مدل برای ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی رایگان می‌توان به جابجایی افقی و عمودی، زاویه و زوم اشاره کرد. این مدل برخلاف نمونه اصلی، دارای نرخ 10 فریم بر ثانیه است. برای استفاده از این مدل هوش مصنوعی برای ساخت انیمیشن دو بعدی می‌توانید از نسخه دموی تحت وب آن استفاده کرده و یا از صفحه گیت هاب آن را نصب نمایید.

2-تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی Runway

Runway را می‌توان از بهترین و قدرتمندترین ابزاهای تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی دانست. این هوش مصنوعی همچنین قادر به تبدیل ویدیو به ویدیو نیز هست و برای سایت ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از این سایت ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی، Runway را در گوگل سرچ کرده و با اکانت جیمیل خود وارد محیط کاربری آن شوید.

تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی Runway

سپس با آپلود فایل ویدیویی‌تان در آن و مشخص کردن الگو، خروجی باکیفیت و جذاب دریافت خواهید کرد. برای ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی رایگان Runway از الگوهای image، presets و prompt استفاده می‌شود.

در قسمت image شما نمونه‌ای از عکس مورد نظرتان را به ابزار داده و انیمیشن آن را دریافت خواهید کرد. در قسمت ptesets استایل‌های آماده موجود است که شما با انتخاب هرکدام خروجی متناسب با آن را دریافت می‌کنید. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها prompt است که شما دستوری را که می‌خواهید روی ویدیو اعمال شود را تایپ می‌کنید و نتیجه را دریافت می‌کنید.

Runway علاوه بر ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی، کاربرهای دیگری نظیر گسترش عکس، اسلوموشن ویدیو، حذف پس زمینه از ویدیو و عکس، ساخت زیرنویس برای ویدیو، تبدیل متن به مدل سه بعدی و … دارد.

ابزار Gen 1 در Runway برای تبدیل عکس به انیمیشن با هوش مصنوعی

Gen 1 یکی از بهترین ابزارهای ساخت انیمشن با هوش مصنوعی است. نرم افزار Gen 1 برپایه ویدیو است و قادر به ساخت انیمیشن از روی ویدیو می‌باشد. برای ساخت ویدیو انیمیشنی با Gen 1 در ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید. سپس در محیط نرم افزار Gen 1 با ابزارهای ویدیو به ویدیو، متن به ویدیو، عکس به عکس و .. روبرو می‌شود.

ابزار Gen 1 در Runway برای ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی

برای استفاده از ابزار Gen 1 شما می‌توانید یک ویدیو از خودتان را به انیمیشن تبدیل کنید.

هوش مصنوعی برای ساخت انیمیشن دو بعدی Gen 1

یا می‌توانید تصویری دیگر به سایت Gen 1 داده و خودتان را به آن تصویر تبدیل کنید. همچنین قادر خواهید بود از استایل‌های آماده سایت Gen 1 استفاده کرده و ویدیو خود را با آن سبک به انیمیشن تبدیل نماید. در قسمت prompt شما با نوشتن یک متن می‌توانید روی ویدیو یا عکستان تغییرات موردنظرتان را اعمال کنید. برای نمونه بنویسید شخص در این ویدیو را در باغی سرسبز با گل‌های رنگارنگ نشان بده.

قسمت‌های مختلف سایت ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی Gen 1

ابزار Gen 2 در Runway برای تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی

ابزار Gen 2 بهترین گزینه برای تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی است. در ابزار Gen-2 می‌توانید خواسته خود را در قابل نوشتار به سایت بدهید تا آن را به بهترین شکل برایتان به تصویر بکشد. کاربر در سایت Gen 2 قادر به تولید 10 ویدیو 4 ثانیه‌ای توسط هوش مصنوعی با کیفیت بالا است.

تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی Gen 2

3-ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی توسط kaiber

ابزار Kaiber یک ابزار تبدیل متن به ویدیو انیمیشنی است. این ابزار با پردازش فریم‌های بسیار و یادگیری ماشینی کار می‌کند. برای استفاده از این ابزار حرفه‌ای می‌توانید به نسخه تحت وب kaiber.ai مراجعه کرده و پس از ساخت اکانت کاربری، اقدام به ساخت 5 الی 30 ثانیه ویدیو نمایید. البته این سایت بعد از مدتی پولی شد اما با برخی ترفندها می‌توان از آن به صورت رایگان استفاده کرد.

ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی توسط kaiber

Genmo -4 هوش مصنوعی برای ساخت انیمیشن دو بعدی

باتوجه به پولی شدن سایت ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی Kaiber هوش مصنوعی Genmo به عنوان جایگزین مناسبی برای آن روی کار آمده است. شما با استفاده از سایت Genmo می‌توانید ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی رایگان را انجام دهید. این سایت تبدیل عکس به انیمیشن با هوش مصنوعی را به بهترین صورت انجام می‌دهد. همچنین شما می‌توانید با ارائه دستوری تحت عنوان prompt، با تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی، ویدیو مدنظرتان را دریافت نمایید.

برای استفاده از سایت Genmo ابتدا در آن عضو شوید. سپس پرامپت مدنظرتان را وارد و انیمیشین جذابی تحویل بگیرید. زمان ویدیوهای ساخته شده با سایت ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی با گوشی Genmo، می‌تواند 2، 4 و یا 6 ثانیه باشد.

ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی با گوشی Genmo

حرفه‌ای ترین ابزار تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی کدام است؟

سایت Runway  و ابزار Gen-2 بدون شک یکی از قدرتمندترین ابزارهایی تبدیل نوشتار به ویدیو است.

چه سایتی برای تبدیل عکس به انیمیشن با هوش مصنوعی است؟

با استفاده از سایت ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی kaiber می‌توانید عکس دلخواهتان را به ویدیو انیمیشنی تبدیل کنید.

آیا ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی رایگان ممکن است؟

این موضوع به سرویسی که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد، برخی از سایت‌های قدرتمند نظیر runway امکان ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی رایگان را برای شما فراهم نموده‌اند. درحالیکه برخی از سرویس‌ها نظیر kaiber جدیدا پولی شده است.