هوش مصنوعی

تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی

تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی

در این مطلب از وب سایت مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم به سایت‌های تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی اشاره کرده‌ایم. اگر جزو افرادی هستید  که استعداد نقاشی ندارید یا خاطرات خوبی از زنگ نقاشی مدرسه ندارید و یا علاقه‌مند که حوزه طراحی و خلاقیت هنری هستید، امروزه هوش مصنوعی چشم انداز بسیاری از صنایع را تغییر داده است. از بهترین زمینه‌های اثرگذاری هوش مصنوعی، تبدیل متن به عکس است. به همین منظور در ادامه این مطلب از وب سایت مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم به معرفی بهترین ابزارها و وبسایت های تبدیل متن به عکس و ربات تبدیل متن به عکس اشاره کرده‌ایم.

فهرست مطالب

تصویرسازهای زیادی با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، متن را به عکس و تصویر تبدیل می‌کنند. تبدیل متن به عکس و ساخت تصاویر با هوش مصنوعی در عرض چند ثانیه به ایده‌ها یا مفاهیم شما، نمود بصری می‌دهند. اگر نمی‌دانید که بهترین سایت های هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس کدام هستند تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تصویرساز هوش مصنوعی به چه معناست؟

تصویرساز هوش مصنوعی ابزاری برای تولید تصاویر واقعی از روی متن است. این ابزار مبتنی بر الگوریتم یادگیری عمیق است که بر اساس مجموعه داده بزرگی از تصاویر و توضیحات مربوط به آنها آموزش دیده است. تصویرساز هوش مصنوعی برای اهداف مختلفی مانند الهام گرفتن برای پروژه‌های خلاقانه، تجسم ایده‌ها، کاوش در سناریوها با مفاهیم مختلف یا صرفا برای سرگرمی با هوش مصنوعی قابل استفاده است. می‌توان از تصویرساز هوش مصنوعی برای تهیه سریع تصویر مناظر، حیوانات، اشیا، شخصیت‌ها، ماشین‌ها و مدل‌های سه بعدی یا هر چیز قابل تصوری استفاده کرد و آنها را با کمک گزینه‌ها و جزییات مختلف سفارشی سازی، تغییر داد.

بهترین ابزارها و سایت های تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی

در ادامه به معرفی بهترین سایت‌های تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی اشاره کرده‌ایم:

فوتور (Fotor) تبدیل متن به عکس آنلاین

فوتور، ویرایشگر عکس آنلاین با میلیونها کاربر در سراسر دنیا است و اخیرا یک تصویرساز هوش مصنوعی منتشر کرده که استفاده از آن بسیار آسان است.

فوتور (Fotor) تبدیل متن به عکس آنلاین

 

تنها باید پیام‌های متنی خودتان را تایپ کنید تا کار تبدیل متن به عکس با FOTOR را در عرض چندثانیه تماشا کنید. برای تهیه تصاویر واقعی چهره، شخصیت‌های سه بعدی و انیمه، نقاشی‌ها و هر نوع اثر هنری دیگر استفاده کرد. بهترین مزیت فوتور، رایگان بودن و ارسال عکس با وضوح کامل است. این گزینه برای کاربران مبتدی و حرفه‌ای عالی است و در روز می‌توانید 10 تصویر رایگان تولید کنید. این وب سایت از میان 9 سبک تبدیل مختلف به شما امکان انتخاب می‌دهد.

بهترین ابزارها و سایت های تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی

نایت کافه (NightCafe) هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس

از محبوب‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تبدیل متن به عکس، نایت کافه NightCafe است. این ابزار الگوریتم‌ها و گزینه‌های بیشتری نسبت به سایر تصویرسازها دارد و دارای 2 مدل تبدیل متن به عکس و انتقال سبکی (Style Transfer) است. برای تبدیل متن به عکس تنها کافیست توضیحات را وارد کنید تا نایت کافه به طور خودکار تصویری از صحنه مربوطه را بر اساس توضیحات شما تهیه کند. اما برای انتقال سبکی تنها کافیست یک عکس را در نایت کافه آپلود کنید تا آن را به سبک نقاشی‌های معروف تبدیل کند.

نایت کافه مبتنی بر یک سیستم اعتباری است و هرچه اعتبار بیشتری جمع کنید، می‌توانید تصاویر بیشتری تولید کنید و با مشارکت در جامعه کاربران یا خرید کردن کسب اعتبار کنید. با نایت کافه می‌توانید 5 تصویر رایگان در روز درست کنید و آنها را چاپ کنید.

نایت کافه (NightCafe) هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس

Dream by WOMBO تبدیل متن به عکس و ساخت تصاویر با هوش مصنوعی

استارتاپ کانادایی هوش مصنوعی WOMBO این ابزار را تولید کرده است. بسیاری از افراد آن را بهترین ابزار تبدیل متن به عکس می‌دانند. روند استفاده از Dream by WOMBO بسیار شبیه نایت کافه است و تنها کافیست یک جمله بنویسید و یک سبک هنری انتخاب کنید و اجازه دهید تا Dream by WOMBO تصویر را برایتان طراحی کند. از بهترین بخش‌های Dream by WOMBO امکان آپلود یک تصویر به عنوان مرجع است تا تصاویری هماهنگ با دیدگاه خودتان تولید کنید.

بهترین مزیت این وب سایت تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی، تولید نامحدود تصویر به صورت رایگان و دسترسی به سبک‌های هنری مختلف است. حتی می‌توانید در این وب سایت، تصاویر تولیدی را به عنوان ان اف تی (NFT) بفروشید.

Dream by WOMBO تبدیل متن به عکس و ساخت تصاویر با هوش مصنوعی

سایت هوش مصنوعی دال ای (dall-e2)

از بهترین سایت‌های تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی که از جانب تیم OpenAI پیشرفته و تولید شده است ، سایت Dall-E2 است. همان تیمی که GPT-3 با بهترین الگوریتم یادگیری ماشین زبان طبیعی ایجاد کرده است، این سایت را تولید کرده است. بنابراین dall-e2 به پیشرفته‌ترین تصویرساز هوش مصنوعی در بازار تبدیل شد که می‌تواند انواع آثار هنری دیجیتال و تصویر را از روی متن تولید کند. تنها متن را وارد کنید تا دال ای 2 یکسری عکس بر اساس متن شما تهیه کند.

می‌توانید از آن برای تهیه تصاویر، طراحی محصولات و تولید ایده‌های جدید تجاری استفاده کنید. از بهترین ویژگی‌های DALL-E2 قلموی رنگ آن است تا جزییاتی مانند سایه‌ها، هایلایت‌ها، رنگ‌ها، بافت‌ها و… را به تصویر خودتان اضافه کنید. از بهترین ویژگی‌های این سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در هربار چند تصویر را در عرض چند دقیقه ارائه می‌دهد.
  • کیفیت و دقت تصاویر عالی است.
  • امکان ویرایش عکس تولید شده را دارد.

سایت هوش مصنوعی dall-e2

میدجورنی (Midjourney) هوش مصنوعی برای تبدیل متن به عکس

هوش مصنوعی میدجورنی Midjourney از بهترین تصویرسازهای هوش مصنوعی با قابلیت‌های جامع و امکان تصویرسازی بسیار سریع است. یک پیام متنی وارد کنید و اجازه دهید تا میدجورنی مابقی کارها را انجام دهد. بسیاری از هنرمندان از این ابزار برای تهیه تصاویر الهام بخش کار و پروژه طراحی خودشان استفاده می‌کنند. نقاشی هوش مصنوعی با نام Théâtre d’Opéra Spatial که با میدجورنی تولید شده بود، جایزه اول مسابقه هنرهای زیبا در نمایشگاه ایالت کلرادو را دریافت کرد و 20 هنرمند دیگر را شکست داد.

با این حال میدجورنی در حال حاضر بر روی یک سرور Discord میزبانی می‌شود. برای تولید تصاویر با میدجورنی باید به سرور او متصل شوید و از دستورات ربات Discord برای تهیه تصاویر استفاده کنید. این کار آسان است و در عرض چند دقیقه می‌توانید کارتان را شروع کنید. راه اندازی این ابزار بسیار ساده بوده و سرعت بالایی در تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی دارد. کیفیت تصاویر عالی است و هربار چهار خروجی تصویری را نمایش می‌دهد.

هوش مصنوعی میدجورنی Midjourney

Stable Diffusion یا دریم استودیو (Dream Studio)

Drem Studio که با نام Stable Diffusion شناخته می‌شود از محبوب‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تبدیل متن به عکس است. این مدل منبع باز، پیام‌های متنی را در عرض چند ثانیه به تصویر تبدیل می‌کند. علاوه بر این می‌تواند با ترکیب یک عکس آپلود و توضیحات نوشته شده، آثار هنری فوتورئالیست تولید کند. از دریم استودیو برای تهیه تصاویر عکاسی، عکس‌ها، مدل‌های سه بعدی، لوگوها و اساسا هر تصویر قابل تصوری استفاده کرد. گزینه‌های سفارشی سازی برای ویرایش تصاویر AI تولید شده در این سایت وجود دارد.

Stable Diffusion یا دریم استودیو

هوش مصنوعی کراین (Craiyon) تبدیل متن به عکس گوگل

نام قبلی کراین، DALL-E mini بود. این ابزار توسط محققان گوگل و Hugging Face تولید شده است. به سادگی یک توضیح متنی را تایپ کنید تا 9 تصویر مختلف از روی متن ورودی شما تهیه شود. هوش مصنوعی کراین یک تصویرساز هوش مصنوعی عالی و بدون نیاز به ثبت نام است. می‌توانید هر کلمه کلیدی مورد علاقه خود را تایپ کنید و تصویر تولیدی توسط هوش مصنوعی را در عرض چند دقیقه ببینید. سایت کراین بدون نیاز به ثبت نام یا ثبت اشتراک، تولید نامحدود و رایگان تصاویر هوش مصنوعی و در هر مرتبه 9 تصویر خلاقانه ایجاد کنید.

هوش مصنوعی کراین

Deep Dream Generator هوش مصنوعی برای تبدیل متن به عکس

هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر دیپ دریم Deep Dream Generator یک ابزار آنلاین و محبوب برای تولید آثار هنری هوش مصنوعی است. استفاده از هوش مصنوعی Deep Dream Generator بسیار آسان و دارای مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای بصری است.  هوش مصنوعی دیپ دریم Deep Dream Generator می‌تواند تصاویر واقعی را از روی پیام‌های متنی تهیه کند یا یک تصویر پایه را با یک سبک نقاشی معروف ادغام کند یا اینکه تصویر جدید را بر اساس تصویر اصلی و با استفاده از شبکه عصبی عمیقی که بر اساس میلیون‌ها تصویر آموزش دیده، ترسیم کند.

سایت Deep Dream Generator قادر به ایجاد تصاویر واقعی و انتزاعی است و از میان سه مدل هوش مصنوعی می‌توانید عکس‌ها را انتخاب کنید.

Deep Dream Generator هوش مصنوعی برای تبدیل متن به عکس

StarryAI و آموزش تبدیل متن به تصویر با هوش مصنوعی

هوش تصویر StarryAI نوعی تصویرساز خودکار هوش مصنوعی است که تصاویر را به NFT تبدیل می‌کند. این ابزار می‌تواند تصاویر را با الگوریتم‌های یادگیری ماشین پردازش کند و به هیچ ورودی از سمت کاربر نیاز ندارد. این ابزار، مالکیت کامل تصاویر ترسیم شده را در اختیار شما قرار می‌دهد که برای اهداف شخصی یا تجاری قابل استفاده هستند. این وب سایت کاربری سریع و آسانی دارد و اپلیکیشن این ابزار برای دو دستگاه اندروید و IOS در دسترس است. همچنین به عنوان تولید کننده NFT قابل استفاده است و قادر به ایجاد تصاویر واقعی، انتزاعی و رندر محصول می‌باشد.

StarryAI و آموزش تبدیل متن به تصویر با هوش مصنوعی

تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی بینگ

یکی از بهترین راه‌ها برای تبدیل متن به عکس استفاده از پلتفرم Bing است. با ورود به بینگ و نوشتن یک متن می‌توانید تصویر مورد نظر خود را دریافت کنید.

تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی بینگ

آرت بریدر (Artbreeder)

هوش مصنوعی آرت بریدر Artbreeder با استفاده از ماشین لرنینگ، تصاویر خلاقانه و منحصر بفردی را با ترکیب مجدد تصاویر، تهیه می‌کند. هوش مصنوعی Artbreeder می‌توانید برای ایجاد مناظر،شخصیت‌های متحرک، پرتره و سایر تصاویر استفاده کنید. با این حال، کیفیت تصاویر تولید شده با این سایت به خوبی سایر تصویرسازهای هوش مصنوعی نیست. از ویژگی‌های این وبسایت ارائه هزاران تصویر است و به کاربر اجازه می‌دهد تا آنها را درون پوشه‌ها مدیریت کنند و آنها را با فرمت JPG یا PNG دانلود نمایند.

هوش مصنوعی آرت بریدر Artbreeder

فتوسونیک (Photosonic) از بهترین سایت های هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر

هوش مصنوعی فتوسونیک Photosonic، ابزار تصویرساز هوش مصنوعی و مبتنی بر وب با امکان طراحی تصاویر واقعی یا هنری از روی هر توضیح متنی با استفاده از یک مدل پیشرفته تبدیل متن به عکس است. با این ابزار، کیفیت، تنوع و سبک تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را با تنظیم توضیحات و اجرای مجدد مدل می‌توانید کنترل کنید. با این وب سایت امکان تولید تصاویر تا 10 عدد را دارید و برای اهداف شخصی و تجاری می‌توانید از آن استفاده نمایید.

هوش مصنوعی فتوسونیک Photosonicبرای تبدیل متن به تصویر

Deep Ai یکی از روش تبدیل متن به عکس

هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس Deep Ai به خوبی کار تبدیل متن به عکس را انجام می‌دهد. مدل هوش مصنوعی آن مبتنی بر Stable Diffusion است و می‌تواند تصاویر را از روی توضیحات متنی، طراحی کند. استفاده از DeepAI رایگان است و به شما امکان می‌دهد تعداد نامحدودی تصویر ایجاد کنید و هر یک منحصر به فرد باشد. همچنین دارای یک API متن به تصویر رایگان است که توسعه دهنده می‌تواند از آن برای اتصال آن به پروژه نرم افزاری دیگر استفاده کند. تصاویر تولید شده با یان ابزار به خوبی دیگر وب سایت‌ها نیست.

هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس Deep Ai

بیگ اسلیپ (Big Sleep) هوش مثنوعی برای تبدیل متن به عکس

هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس بیگ اسلیپ Big Sleep مبتنی بر زبان برنامه نویسی پایتون است و از یک شبکه عصبی برای طراحی تصویر استفاده می‌کند. همچنین این ابزار در GitHub قرار گرفته و منبع باز است. استفاده از آن به صورت کاملا رایگان است و قادر به تولید چند تصویر از روی متن است و امکان ارسال تصاویر با وضوح تا 1024 در 1024 را دارد.

Lexica

هوش مصنوعی Lexica تصاویری شبیه به واقعیت را ارائه می‌دهد و بسیاری از انیمه کاران از این سایت ایده گرفته و از انیمه‌های آن استفاده می‌کنند. استفاده از این سایت بسیار ساده بوده و می‌توانید با وارد شدن به سایت و نوشتن متن خود از تصاویر هنری خلق شده لذت ببرید.

هوش مصنوعی Lexica

هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر Runwayml

هوش مصنوعی Runwayml از بهترین سایت‌های هوش مصنوعی است که علاوه‌بر تبدیل متن به تصویر کارهای دیگری را با هوش مصنوعی انجام می‌دهد. از اقدامات این سایت می‌توان به حذف تصویر پس زمینه، تغییر و ویرایش تصویر و تبدیل عکس سیاه و سفید به رنگی و… اشاره کرد.

هوش مصنوعی Runwayml

Hotpot

هوش مصنوعی Hotpot متن را به تصاویر هنری هوش مصنوعی تبدیل می‌کند. اما بر خلاف بسیاری دیگر از سایت‌ها، کنترل دقیقی بر جنبه‌های خاصی ارائه می‌دهد که نتایج را بسیار شخصی‌تر می‌کند. با وارد کردن متن به سایت، تصاویر را به دو صورت Altair (تصاویر رویایی مانند، انتزاعی‌تر تولید می‌کند) و Orion (واقعیت غیر واقعی، اغلب منسجم‌تر) تولید می‌کند.

سپس از بین 16 سبک هنری، اندازه بوم و نسبت ابعاد را می‌توانید انتخاب کنید و به صورت اختیاری، تصویر سفارشی خود را برای استفاده به عنوان پایه اضافه کنید. انتخاب یک تصویر سفارشی معمولا در این برنامه‌ها ایده خوبی است. Hotpot به شما امکان می‌دهد از اعتبار اضافی برای طولانی‌تر کردن زمان اجرای هوش مصنوعی استفاده کنید تا تصویر نهایی بهتری دریافت نمایید. زمانی که تصویر تولید می‌شود می‌توانید اعتباری را برای ارتقای تصویر جهت دانلود آثار هنری هوش مصنوعی با وضوح بالا صرف کنید. هات اسپات به شما این امکان را داده تا هرروز اعتبار رایگان کسب کنید.

هوش مصنوعی Hotpot

hypotenuse

سایت هوش مصنوعی hypotenuse سبک‌های تصاویری زیادی را پیشنهاد می‌دهد که برخی که از آنها رایگان هستند. موارد رایگان شامل تبدیل متن به تصویر اولیه، موجودات زنده، تصاویر فانتزی، سایبربانک، نقاشی قدیمی، رنسانس و انتزاعی و چند مورد دیگر است.

سایت هوش مصنوعی hypotenuse

سایت Pixray

از سایت Pixray یک هوش مصنوعی قوی برای تبدیل متن به تصویر باید از طریق مرورگر خود با یک APi استفاده کنید. تمام بخش‌های این سایت رایگان است و رندر هوشمند آن از تصاویر GAN یا سه بعدی پشتیبانی می‌کند. در این وب سایت می‌توانید هوش مصنوعی را بر اساس نیاز خود مدیریت کنید. اضافه نمودن تصویر هنرمندان یا تکرار این موارد برای دفعات بسیار به صورت رایگان از دیگر ویژگی‌های این سایت است.

سایت تبدیل متن به تصویر Pixray

وب سایت Bing Image Creator

هوش مصنوعی Bing image creator، این سایت هوش مصنوعی ساخت تصویر با متن مایکروسافت است. برای استفاده از این سایت نیاز به یک حساب مایکروسافت دارید و پس از آن ظرف چند ثانیه می‌توانید تصاویر را دریافت کنید. برای اینکه سرعت ساخت تصاویر را بالا ببرید باید اعتبار داشته باشید. در ابتدای کار 25 اعتبار کسب خواهید کرد و برای تصویر نیز می‌توانید با 1 اعتبار سرعت پردازش را بالاتر ببرید. در صورت نیاز می‌توانید اعتبار جدید خریداری کرده یا در سرویس Microsoft Rewards  با امتیازاتی که دارید اعتبار جدید دریافت کنید.

وب سایت Bing Image Creator برای تبدیل متن به تصویر

هوش مصنوعی ایرانی مانی برای تبدیل متن به عکس

هوش مصنوعی ایرانی مانی Mann-E یک مدل Dream Booth است که بر اساس Stable Diffusion و روی داده‌های تولیدی توسط سایر موتورهای هوش مصنوعی و محتوای اینترنت آموزش دیده است. DreamBooth یک مدل مولد یادگیری عمیق است که برای تنظیم دقیق مدل‌های متن به تصویر استفاده می‌شود. این مدل توسط محققان گوگل و دانشگاه بوستون در سال ۲۰۲۲ تولید شد. فناوری دیگر یعنی Stable Diffusion که در این ابزار وجود دارد، یک هوش مصنوعی منبع باز است که برای تولید تصاویر از متن طبیعی کاربرد دارد.

در نتیجه کاربران می‌توانند با استفاده از زبان طبیعی درخواستی ارائه دهند و هوش مصنوعی تصویری را که منعکس کننده درخواست آنها است تفسیر و تولید می‌کند.

آموزش استفاده از هوش مصنوعی ایرانی مانی

برای ساخت اکانت باید به سایت مانی بروید و ایمیل و رمز برای حساب کاربری خود بسازید.  پس از تایید حساب کاربری توسط لینکی که به ایمیل شما ارسال می‌شود، گزینه Make art را بزنید تا سایت ایرانی مانی برای شما فعال شود. در این سایت بیش از 15 تصویر نمی‌توانید به صورت رایگان تولید کنید. بعد از اینکه بر روی گزینه Make art! زدید در صفحه باز شده در بخش Prompt توضیحات خود برای تولید تصویر را بنویسید. (از پرامپت انگلیسی استفاده کنید تا نتایج بهینه‌ای را دریافت نمایید.) سپس در بخش Negative prompt ویژگی‌هایی که نمی‌خواهید تصاویر شما آنها را داشته باشد وارد کنید.

در این سایت گزینه‌های بخش Pre Style یک فضای کلی از تصویر را به شما می‌دهد و در گزینه Style جزییات تصویر خود را می‌توانید ذکر کنید. در قسمت آخر نیز در بخش Image layout امکان انتخاب حالت تصویر، مربعی یا افقی بودن آن وجود دارد.

تفاوت میدجرنی و ایرانی مانی

هوش مصنوعی ایرانی مانی عملکرد ضعیف‌تری نسبت به میدجرنی دارد و بزرگترین تفاوت آنها، پرداخت سایت ایرانی مانی به صورت ریالی و قیمت‌های معقول‌تر است. سایت ایرانی مانی نکات اخلاقی و حق کپی رایت را رعایت می‌کند. در واقع یک سری دستورهای متنی خاص در این وب سایت فیلتر شده‌اند و اجازه استفاده از آنها در فرآیندها داده نمی‌شود.

وب سایت app.leonardo.ai

هوش مصنوعی app.leonardo.ai یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تبدیل متن به تصویر است که رابط کاربری بسیار آسانی نیز دارد. برای استفاده از این وب سایت تنها کافیست عکس خود را آپلود کرده و امکاناتی که نیاز دارید را بنویسید تا هوش مصنوعی تصویر جدیدی به شما ارائه دهد. در ادامه می‌توانید ویدیوی آموزشی زیر را ببینید تا با نحوه کارکرد این وب سایت بیشتر آشنا شوید: