طراحی سایت

غیرفعالسازی ssl در سی پنل

غیرفعالسازی ssl در سی پنل

در برخی مواقع ممکن است شما تصمیم به غیرفعالسازی ssl در سی پنل با هدف بهینه‌سازی زیرساخت‌های امنیتی سایت خود داشته باشید. یکی از روش‌های افزایش امنیت سایت‌ها فعالسازی و نصب SSL در cPanel برای آن‌هاست. SSL فعال در سایت شما گاها ممکن است دچار مشکلاتی شود و یا شما به دلیل استفاده از گواهینامه رایگان و یا افزونه‌ها نیاز به ارتقای گواهینامه خود به پلن‌های بالاتر و بهبود امنیت سایت داشته باشید.

در این شرایط شما باید با نحوه غیر فعال کردن SSL رایگان در سی پنل آشنا باشید تا بتوانید نسخه قوی‌تری را نصب کنید. حتی امکان دارد برای جایگزینی SSL رایگان با نسخه غیررایگان این گواهینامه امنیتی برای سایت خود نیاز به آموزش غیرفعالسازی ssl در سی پنل پیدا کنید.

پیبشنهاد ویژه نویسنده برای شما: آموزش نصب SSL در cPanel رایگان

از این‌رو ما در ادامه این مطلب از وب سایت مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم قصد داریم تا شما را با نحوه غیرفعالسازی ssl در سی پنل آشنا سازیم. شما با استفاده از آموزش غیرفعالسازی ssl در سی پنل که در ادامه برای شما ارائه شده می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، بدون هیچ مشکلی SSL فعال روی سایتتان را غیرفعال کنید و یا در صورت لازم با SSL رایگان یا تجاری تازه‌ای جایگزین نمایید.

نحوه غیر فعال کردن SSL رایگان در سی پنل

نحوه غیر فعال کردن SSL رایگان در سی پنل

همانطور که شاید بدانید فعالسازی SSL رایگان در سی پنل برای سایت‌ از موضوعات بسیار مهمی است که به افزایش امنیت سایت منجر خواهد شد. اما گاها ممکن است شما بنا به دلایل مختلفی تصمیم به غیر فعال کردن ssl در cPanel بگیرید.

در حالت کلی دلایل متفاوت و بسیاری وجود دارد که شما را مجبور به آموزش غیرفعالسازی ssl در سی پنل می‌کند (در بالا به چند مورد آن اشاره شد).

برای نحوه غیر فعال کردن SSL رایگان در سی پنل باید به پنل مدیریتی سایت خود بروید و نسبت به این عمل اقدام کنید. در ادامه مراحل غیرفعالسازی ssl در سی پنل را برای شما عزیزان به صورت گام به گام آموزش خواهیم داد.

نکته مهم پیش از غیر فعال کردن ssl

افرادی که از cdn استفاده می‌کنند، می‌بایست فعال بودن ssl مربوط به cdn را بررسی نمایند و یا اینکه متوجه شوند که ssl دیگری در سی پنل فعال شده است یا خیر؟ در حالت همزمان تنها یکی از این موارد امکان فعال بودن را دارند؛ بدین ترتیب باید به پنل cdn بروید و اقدام به بررسی تنظیمات آن کنید. درصورتی که بنا به هر دلیلی تصمیم به حذف و غیرفعالسازی ssl در سی پنل تمایل داشتید، باید مراحل غیر فعال کردن ssl را دنبال کنید.

آموزش غیرفعالسازی ssl در سی پنل

حال با تصور اینکه شما از گواهی ssl مربوط به cdn استفاده می‌کنید؛ یا به هر دلیلی تصمیم به حذف و غیر فعال کردن ssl روی هاست خود دارید، باید برای غیرفعالسازی ssl در سی پنل مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • در گام اول باید به هاست سی پنل وارد شوید. سپس نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کرده و به قسمت پنل مدیریتی هاست سی پنل هدایت شوید.
  • در گام بعدی باید در صفحه اصلی سی پنل توسط منوی Security روی زیر منوی SSL/TLS Status کلیک کنید.
آموزش غیرفعالسازی ssl در سی پنل
  • در اینجا با صفحه‌ای که در تصویر زیر نمایش داده شده است، روبرو خواهید شد. در این صفحه، اسامی دامنه‌ها برای شما به شکل لیست وار نشان داده خواهد شد. توجه کنید در کنار دامنه‌ هایی که دارای ssl فعال هستند، علامتی همانند یک قفل و یا دایره‌ای سبز رنگ وجود دارد. برای غیرفعالسازی ssl در سی پنل نظیر تصویر زیر لینک View Certificate را انتخاب کنید.

نکته خیلی مهم: شما باید ابتدا دامنه مورد نظر را که تصمیم به غیر فعال کردن ssl آن را دارید از لیست انتخاب کنید و روی گزینه View Certificate در روبروی آن کلیک کنید. توجه کنید به اشتباه گواهی فعال دامنه دیگری را حذف نکنید.

غیر فعال سازی ssl در سی پنل
  • حال در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود، برای غیرفعالسازی ssl در cPanel باید در قسمت Actions روی گزینه Uninstall کلیک کنید.

uninstall کردن ssl در cpanel
  • با انتخاب گزینه Uninstall برای شما پنجره‌ای به صورت pop-up نشان داده شده و از شما پرسیده می‌شود که آیا نسبت به ادامه روند غیرفعالسازی ssl در سی پنل اطمینان دارید یا خیر. در این مرحله باید گزینه Proceed را انتخاب کنید.

 

مراحل غیرفعالسازی ssl
  • روند غیرفعالسازی ssl در هاست سی پنل در اینجا تمام شده است. در نهایت شما می‌توانید با مشاهده پیغام زیر از موفقیت آمیز بودن روند اطمینان حاصل نمایید.
پیغام موفقیت غیرفعالسازی ssl

مشاوره رایگان غیرفعالسازی ssl روی Cpanel

برای دریافت مشاوره رایگان غیرفعالسازی SSL وب سایت خود کافیست فرم زیر را پر نمایید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید