هوش مصنوعی

ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی با 8 ابزار حرفه ای رایگان

ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی

در این مطلب از وب سایت مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم به بررسی ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی خواهیم پرداخت. ساخت پاورپوینت با chatgpt با نصب افزونه یا پلاگین‌ها یکی از روش‌های طراحی پاورپوینت با هوش مصنوعی است. امروزه هوش مصنوعی توانسته نقش تاثیرگذاری در بازاریابی آنلاین و دیگر زمینه‌ها داشته باشد. در حوزه پاورپوینت نیز با استفاده از سایت ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی بدون محدودیت و نیاز به پرداخت هزینه‌ای شما امکان ساخت پاورپوینت حرفه ای را دارید.

برخی از سایت‌های درست کردن پاورپوینت با هوش مصنوعی شامل tome، MagicSlides، popai، presentations.ai و ... هستند که در این مطلب از آموزش ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی در وب سایت مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم به آن‌ها خواهیم پرداخت.

پیبشنهاد ویژه نویسنده برای شما: هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال

ساخت پاورپوینت به روش‌های سنتی شامل انتخاب قالب‌های طراحی، اسلایدها، قالب بندی و درج محتوا و ... است. اما این روند به ساعت‌ها وقت و انرژی برای ایده‌های فکری طراحی اسلایدهای جذاب و ... نیاز دارد. حال با روی کار آمدن هوش مصنوعی ساخت پاورپوینت می‌توان این امر را به راحتی انجام داد. با قدرت هوش مصنوعی، شما می‌توانید براساس اعلان‌های ورودی، تولید محتوا اسلاید، نکات و خلاصه خود را با سایت ساخت پاورپوینت رایگان ایجاد نمایید. در ادامه به بهترین هوش مصنوعی برای ساخت پاورپوینت اشاره می‌‍کنیم.

پیبشنهاد ویژه نویسنده برای شما: تولید محتوا

معرفی ابزارهای ساخت پاورپوینت حرفه ای با هوش مصنوعی

در ادامه به معرفی بهترین هوش مصنوعی برای ساخت پاورپوینت اشاره خواهیم کرد:

ساخت پاورپوینت فارسی با هوش مصنوعی MagicSlides

ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی رایگان MagicSlides

ابزار MagicSlides یک اپلیکیشن ساخته شده توسط گروه هلندی است که روی گوگل اسلایدز امکان نصب دارد. شما می‌توانید به صورت آنلاین نیز از این ابزار برای ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی رایگان استفاده کنید. MagicSlides امکان ارائه دستور متنی و تبدیل متن به پاورپوینت با هوش مصنوعی را دارد و حتی می‌توان موضوع مورد نظرتان را وارد کنید و پاورپوینت با هوش مصنوعی آماده دریافت کنید. شما می‌توانید در ابزار MagicSlides ساخت پاورپوینت فارسی با هوش مصنوعی را تا 10 اسلاید انجام دهید.

درصورت نیاز به بیشتر از 10 اسلاید نیز در MagicSlides می‌توانید پاورپوینتتان را چند بخش کرده و چند تا 10 اسلایدی بسازید و در نهایت آن‌ها را یکی کنید و یا با خرید اشتراک بدون هیچ محدودیتی اسلایدهای فراوانی تولید کنید. در ادامه به آموزش این ابزار ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی رایگان خواهیم پرداخت.

ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی رایگان MagicSlides

نصب افزونه MagicSlides برای طراحی پاورپوینت با هوش مصنوعی

برای نصب افزونه MagicSlides به وب سایت زیر مراجعه نمایید. سپس روی دکمه Install کلیک کنید.

ساخت پاورپوینت حرفه ای MagicSlides

سپس برای ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی، روی Continue بزنید. وارد حساب گوگل خود شوید و به مجوزهای لازم دسترسی دهید.

پاورپوینت با هوش مصنوعی MagicSlides

درمرحله بعد باید به حساب کاربری خود در جمیل وارد شوید.

ساخت پاورپوینت آنلاین MagicSlides

در این مرحله باید مجوزهای درخواستی را تایید کنید و به گوگل اسلایدز و ورک اسپیس دسترسی‌ها را برای نصب برنامه بدهید.

ایجاد حساب OpenAI برای ساخت پاورپوینت آنلاین

ایجاد حساب OpenAI و دریافت API

همانطور که می‌دانید برای دسترسی به هرکدام از ابزارهای گوگل نیاز به API خواهید داشت. بدین منظور و برای ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی باید برای ایجاد کلید OpenAI در سایت ثبت نام و یک کلید ایجاد کنید.

ایجاد حساب OpenAI برای ساختن پاورپوینت با هوش مصنوعی

پس از ساخت حساب وارد بخش API KEYS شوید. شما در حساب تازه ایجاد شده کلیدی ندارید، پس روی گزینه Create new secret key بزنید.

ایجاد حساب OpenAI برای تهیه پاورپوینت با هوش مصنوعی

سپس کلید جدید را مشاهده می‌کنید و روی کپی زده تا آن را در کلیپ بوردتان داشته باشید.

MagicSlides هوش مصنوعی تولید پاورپوینت
تنظیم کلید API و ساخت اسلاید با هوش مصنوعی

حالا برای ساخت اسلاید با هوش مصنوعی باید وارد برنامه شوید. بدین منظور ابتدا وارد سایت گوگل اسلاید شوید و اسلاید جدیدی باز کنید. پس از اینکار روند زیر را برای باز کردن برنامه پیش روید:

Extensions > MagicSlides App > Open

ساخت پاورپوینت حرفه ای با هوش مصنوعی

در این مرحله کلید لایسنس OpenAI را در بخش مشخص شده در تصویر وارد و گزینه Save را بزنید.

درست کردن پاورپوینت با هوش مصنوعی MagicSlides

در این قسمت منوی باز شده در سایدبار سمت راست، تنظیمات هوش مصنوعی ساخت پاورپوینت MagicSlides است. از بین 3 سربرگی که مشاهده می‌کنید، text را انتخاب کنید. این گزینه برای زمانی است که شما قصد درست کردن پاورپوینت با هوش مصنوعی بدون داشتن متن را دارید.

تهیه پاورپوینت با هوش مصنوعی MagicSlides

در زیر قسمت تکست و گزینه Topic، موضوع پاورپوینت را برای ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی وارد کنید. برای نمونه Yoga Teacher Training را وارد و در قسمت پایین یعنی Referece Text توضیحات بیشتری را می‌توانید برای طراحی پاورپوینت با هوش مصنوعی بنویسید. در نهایت از تنظیمات دیگر قادر به انتخاب تعداد اسلاید تا نهایت 10 اسلاید خواهید بود. با گزینه Summarise امکان ارائه متن خود و یا خلاصه کردن را خواهید داشت. شما می‌توانید حداقل 500 کلمه وارد کنید تا ساخت اسلاید با هوش مصنوعی انجام شود.

در نهایت برای خروجی گرفتن از هوش مصنوعی که پاورپوینت میسازد، باید مسیر menu File > Download > Microsoft PowerPoint (.pptx)  را طی کنید.

آموزش ساخت پاورپوینت با chatgpt

ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی chatgpt

تفاوت ساخت پاورپوینت با chatgpt با دیگر سایت‌ها در این است که این ابزار، Presentation را به صورت آماده به شما ارائه نمی‌دهد. بلکه برای ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی chatgpt باید یک سری کد از این برنامه دریافت کنید و آن‌ها را در پاورپوینت وارد کنید. سپس ساخت پاورپوینت با chatgpt انجام می‌شود.

آموزش ساخت پاورپوینت با chatgpt

برای درست کردن پاورپوینت با هوش مصنوعی چت جی پی تی باید وارد ChatGPT Bing یا جایگزین‌های آن شوید و متن زیر را درخواست نمایید:

I want you to write me VBA Code for a PowerPoint about The......

ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی chatgpt

سپس chatgpt کدهایی همانند تصویر بالا را به شما خواهد داد.

ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی chatgpt

در قسمت خالی اول موضوعتان را برای ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی رایگان مشخص کنید. سپس در قسمت خالی دوم تعداد اسلاید را تعیین کنید. یک VBA کد را برای شما نوشته و شما باید آن را کپی و در برنامه PowerPoint وارد کنید. با انتخاب منوی Tools و گزینه Macro دو گزینه برای شما نشان داده می‌شود که باید دومی را انتخاب کرده و سپس New project را انتخاب نمایید و کد خود را جایگذاری نمایید.

سایت ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی tome 

سایت ساخت پاورپوینت رایگان tome

سایت tome یکی از ابزارهای ساخت پاورپوینت فارسی با هوش مصنوعی است که با استفاده از آن قادرید پرزنتیشن‌های خود را بسازید. این سایت ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی برای تولید محتوا و ساخت پاورپوینت آنلاین از DALL-E 2 و GPT-3 استفاده می‌کند و در ارائه‌ها به شما کمک شایانی می‌نماید. در ادامه به مراحل ساختن پاورپوینت با هوش مصنوعی با سایت tome اشاره خواهیم کرد.

محدودیت های ساخت پاورپوینت حرفه ای Tome AI

لازم به ذکر است ابزارهای هوش مصنوعی که پاورپوینت میسازد همانند سایت TOME AI، محدودیت‌هایی نیز دارند. در زیر به برخی از محدودیت‌های سایت ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی tome اشاره می‌کنیم:

  • تعداد اسلایدهای محدود تا حداکثر 10 اسلاید
  • دفعات محدود ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی رایگان
  • طراحی ساده
  • عدم امکان ذخیره به صورت پاورپوینت
سایت ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی tome 

مراحل ساختن پاورپوینت با هوش مصنوعی tome

برای ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی Tome AI، ابتدا وارد سایت آن شوید و همانند تصویر زیر روی گزینه sign in بزنید.

سایت هوش مصنوعی ساخت پاورپوینت tome

در مرحله بعد باید گزینه sign in with google را انتخاب و سپس از طریق اکانت گوگل یا جمیل وارد شوید.

تهیه پاورپوینت با هوش مصنوعی TOME AI

در ادامه ساختن پاورپوینت با هوش مصنوعی TOME AI صفحه‌ای همانند تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که باید اکانت جمیل خود را انتخاب کنید و روی اکانت مورد نظر کلیک کنید.

ساخت پاورپوینت آنلاین tome

در گام بعدی باید اطلاعات خود را وارد نمایید. بدین صورت که در کادر اول نام و در کادر دوم از قسمت کشویی یکی از موارد را انتخاب کنید.

تبدیل متن به پاورپوینت با هوش مصنوعی tome

در این گام از مراحل ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی با سایت Tome AI، یک نام دلخواه برای workspace برگزینید.

هوش مصنوعی ساخت پاورپوینت tome

برای استفاده از پکیج رایگان سایت ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی tome، روی گزینه Basic و سپس گزینه continue کلیک کنید.

بهترین هوش مصنوعی برای ساخت پاورپوینت Tome AI

در این مرحله اکانت شما در سایت ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی Tome AI ساخته شد. با توجه به اینکه استفاده از این هوش مصنوعی دارای محدودیت است، در گوشه سمت چپ تصویر به شما اعتبار 500 تایی تلعق می‌گیرد که با هربار ساخت پاورپوینت آنلاین از آن کاسته می‌شود تا زمانی که به پایان برسد. برای ساخت پاورپوینت حرفه ای با هوش مصنوعی روی گزینه create در سمت راست تصویر بزنید.

هوش مصنوعی تولید پاورپوینت Tome AI

در این مرحله از ساخت پاور پوینت با هوش مصنوعی از منوی زیر گزینه create presentation about را انتخاب کنید. سپس در کادر نمایش داده شده، موضوعی که می‌خواهید برای آن تهیه پاورپوینت با هوش مصنوعی را انجام دهید، وارد کنید. هرچه توضیح شما در رابطه با موضوع جزئی‌تر، کامل‌تر و شفاف‌تر باشد، تبدیل متن به پاورپوینت با هوش مصنوعی دقیق‌تر است. برای نمونه در تصویر زیر ما عبارت بزرگترین کشورهای جهان را وارد کردیم.

ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی رایگان tome

پس از چند ثانیه، ارائه پاورپوینت شما آماده می‌گردد. در این مرحله از ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی نام ارائه و زیربخش‌های آن نمایش داده خواهد شد. در صورت رضایت گزینه continue را انتخاب نمایید.

ساخت پاورپوینت حرفه ای Tome AI

در این مرحله از ساختن پاورپوینت با هوش مصنوعی Tome AI، پاورپوینت و presentation شما ساخته شد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در ساخت اسلاید با هوش مصنوعی، در هر اسلاید متن و تصویر قرار داده شده است.

ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی Copilot

ساخت پاورپوینت حرفه ای با هوش مصنوعی Copilot

کوپایلت چت بات، هوش مصنوعی ساخت پاورپوینت حرفه ای جدید مایکروسافت است که استفاده از نرم‌افزارهای آفیس همانند ورد و پاورپوینت را بالا می‌برد. مایکروسافت طی مراسمی آنلاین از سیستم جدیدی با نام Copilot برای خدمات نرم‌افزاری Microsoft 365 و اپلیکیشن‌ها معرفی نمود که مبتنی‌ بر هوش مصنوعی می‌باشد. این سیستم امکان ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی، ایمیل‌ها و اسناد و .. را به کاربران می‌دهد.

Copilot در نرم‌افزارهای سری آفیس در منویی کناری نمایش داده می‌شود و به کاربران در نوشتن متن، ساخت پاورپوینت حرفه‌ای بر اساس اسناد ورد و استفاده بهتر از قابلیت‌هایی نظیر PivotTables در اکسل کمک می‌کند.

کاربران مایکروسافت این امکان را دارند که از Copilot اطلاعاتی در رابطه با جلسه‌ی بعدی شرکت و همچنین تغییرات اخیر همانند نیروهای تازه‌ استخدام‌ شده را درخواست کنند. Copilot در نرم افزار ورد این قابلیت را دارد که بر اساس فایل‌های دیگر، پیش‌نویس متن مدنظر شما را تولید کند. پس از ایجاد متن با هوش مصنوعی، شما قادرید به سادگی آن را ویرایش نمایید.

سایت ساخت پاورپوینت رایگان PopAi

PopAi هوش مصنوعی که پاورپوینت میسازد

درصورتی که به ابزاری برای ساخت پاورپوینت فارسی با هوش مصنوعی و حتی زبان‌های دیگر نیاز دارید، سایت popai.pro گزینه مناسبی است. PopAi با بهره‌مندی از GPT-4 و GPT-3.5 علاوه بر اینکه قادر است به صورت خودکار و تنها با دانستن موضوع برایتان پاورپوینت با هوش مصنوعی ایجاد کند، امکان انجام اینکار را براساس فایل‌های PDF یا WORD نیز دارد. برای آموزش ساخت پاورپوینت آنلاین با هوش مصنوعی PopAi مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد سایت https://www.popai.pro شوید و مراحل ثبت نام را انجام دهید.
  • سپس صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شما باید فایل مدنظرتان را آپلود کنید؛ درصورتی که قصد دارید هوش مصنوعی ساخت پاورپوینت به صورت خودکار محتوای جدیدی تولید کند، روی گزینه AI Creation در نوار سمت چپ کلیک کنید.
  • در این مرحله از ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی PopAi گزینه All را از نوار بالا انتخاب و سپس Create new presentation را کلیک کنید.
سایت هوش مصنوعی برای ساخت پاورپوینت PopAi
  • سپس در کادر پایین صفحه، ابتدا زبان موردنظرتان را از فهرست پیدا کنید. سپس موضوع خود را برای ساختن پاورپوینت با هوش مصنوعی تایپ کرده و روی نماد موشک بزنید.

با اینکار پیش نمایشی از محتوای تولید شده و فهرستی از منابع مصرفی برای تهیه محتوا برای شما نمایش داده خواهد شد. در نهایت برای مشاهده نسخه نهایی ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی گزینه Create presentation را انتخاب کنید.

در تصویر بالا نمونه‌ای از پاورپوینت را با موضوع بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تهیه‌ی پاورپوینت برای شما نشان داده شده است. شما همچنین قادر به ساخت اسلاید با هوش مصنوعی و شخصی سازی آن نیز خواهید بود.

ساخت پاورپوینت حرفه ای با هوش مصنوعی Presentation

ساخت پاورپوینت حرفه ای با هوش مصنوعی Presentation

ابزار ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی Presentation، یکی از ابزارهای ساخت پاورپوینت حرفه ای است که به سنبت سایر ابزارها، کیفیت بیشتری را ارائه می‌کند. همچنین سایت ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی Presentation امکان شخصی سازی بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته در نهایت شما برای دانلود پاورپوینت ساخته شده با هوش مصنوعی Presentation نیاز به خرید اشتراک دارید. در زیر به مراحل ساخت پاورپوینت فارسی با هوش مصنوعی Presentation اشاره شده است:

مراحل تهیه پاورپوینت با هوش مصنوعی Presentation

  • در ابتدا باید وارد سایت https://app.presentations.ai شوید و گزینه Try for Free را برای ساخت حساب کاربری انتخاب کنید.
  • بعد از ورود به حساب کاربری، شما مشاهده می‌کنید که این ابزار ساخت پاورپوینت آنلاین، علاوه بر ساخت پاورپوینت به صورت خودکار، امکان ارائه فایل‌های آماده را در قالب پاورپوینت نیز دارد.
  • برای ساخت پاور پوینت با هوش مصنوعی Presentation به صورت خودکار، گزینه Idea to Deck را انتخاب کنید و در کادر مربوطه، موضوع موردنظرتان را وارد نمایید و در انتها گزینه Submit را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعدی، شما می‌توانید جزئیات پاورپوینت را نظیر نام خود و دسته بندی را وارد کنید و سپس گزینه Generate presentation را برگزینید.
  • در گام بعدی می‌توانید تعداد اسلایدهای پاورپوینت خود را افزایش دهید تا به دلخواه برخی از آن‌ها را حذف کنید.
  • با انتخاب گزینه Continue و گذشت چند ثانیه، ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی رایگان Presentation انجام خواهد شد.

آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین پاورپوینت گردد؟

درحال حاضر باوجود محدودیت‌های که ابزارها دارند، خیر. اما شما می‌توانید برای ساخت پاورپوینتی ساده و بدون هزینه از آن بهره ببرید.

آیا پاورپوینت ساخته شده با سایت TOME را می توان به صورت پاورپوینت ذخیره کرد؟

خیر. تنها راه ذخیره فایل درحال حاضر برای نسخه پولی به صورت PDF است؛ نسخه‌های رایگان می‌توانند در همین پلتفرم مطالب خود را به اشتراک بگذارند. تنها راه این است که پاورپوینت خود را باز کرده و مطال آن را کپی و در اسلایدها قرار دهید.

سایت هوش مصنوعی SlidesAI چگونه امکان ساخت پاورپوینت را فراهم کرده است؟

سایت SlidesAI تنها امکان ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی از متن از پیش آماده شده را دارد و برای دانلود نهایی نیز نیاز به خرید اشتراک خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید